Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

YARA Birkeland: Ηλεκτροκίνητο, αυτόνομο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ


 Η δραστηριότητα στον τομέα της μη επανδρωμένης/ αυτόνομης ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα έντονη, με τη Νορβηγία να παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο αντικείμενο- έχοντας μάλιστα ορίσει το φιορδ του Τροντχάιμ ως τον πρώτο χώρο δοκιμών στον κόσμο ειδικά για αυτόνομα πλοία.
H ναυπήγηση, μέσα σε λίγα χρόνια, του πρώτου αυτόνομου, χωρίς εκπομπές ρύπων, πλοίου μεταφοράς κοντέινερ, είναι ο στόχος της συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών YARA και KONGSBERG.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της YARA, το σκάφος (container feeder) θα ονομάζεται YARA Birkeland, από το όνομα του ιδρυτή της, Κρίστιαν Μπίρκελαντ, και θα έχει πολύ μικρές εκπομπές ρύπων. Σε πρώτη φάση θα λειτουργεί επανδρωμένο, θα γίνει τηλεχειριζόμενο το 2019 και αναμένται να καταστεί πλήρως ικανό για αυτόνομη λειτουργία από το 2020. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, θα πρόκειται για ένα πραγματικό «game-changer».
«Ως μια κορυφαία εταιρεία του χώρου των λιπασμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποστολή να παρέχουμε τροφή στον κόσμο και να προστατέψουμε τον πλανήτη, η επένδυση σε αυτό το σκάφος μηδενικών ρύπων για μεταφορά των προϊόντων μας ταιριάζει πολύ στη στρατηγική μας. Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με τον KONGSBERG για την υλοποίηση του πρώτου αυτόνομου, πλήρως ηλεκτρικού σκάφους και θα τεθεί σε λειτουργία για εμπορικούς σκοπούς» είπε ο Σβέιν Τόρε Χόλσεθερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της YARA.
«Κάθε μέρα, πάνω από 100 δρομολόγια ντιζελοκίνητων φορτηγών απαιτούνται για τη μεταφορά προϊόντων από τις εγκαταστάσεις μας στο Πόρσγκρουν (Νορβηγία) σε λιμάνια στο Μπρέβικ και το Λάρβικ, όπου προωθούμε προϊόντα σε πελάτες ανά τον κόσμο. Με αυτό το νέο, αυτόνομο, κινούμενο με μπαταρίες, πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, μεταφέρουμε φορτία από τον δρόμο στη θάλασσα, και ως εκ τούτου μειώνουμε τον θόρυβο και τις εκπομπές σκόνης, βελτιώνουμε την ασφάλεια των τοπικών δρόμων και μειώνουμε τους ρύπους» πρόσθεσε.
Η KONGSBERG είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και παράδοση όλων των απαιτούμενων τεχνολογιών στο σκάφος, περιλαμβανομένων των αισθητήρων και του επιπέδου ενσωμάτωσης που απαιτείται για τηλεχειριζόμενη και αυτόνομη λειτουργία, πέρα από το ηλεκτρικό σύστημα προώθησης, τις μπαταρίες και τα συστήματα ελέγχου προώθησης. Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, ήδη τα συστήματά της είναι ικανά να υποστηρίξουν τεχνολογία τηλεχειριζόμενης και μη επανδρωμένης λειτουργίας.
Η δραστηριότητα στον τομέα της μη επανδρωμένης/ αυτόνομης ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα έντονη, με τη Νορβηγία να παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο αντικείμενο- έχοντας μάλιστα ορίσει το φιορδ του Τροντχάιμ ως τον πρώτο χώρο δοκιμών στον κόσμο ειδικά για αυτόνομα πλοία. Επίσης, πρόσφατα η Rolls Royce παρουσίασε το όραμά της για μη επανδρωμένη ναυτιλία, όπου ρομποτικά πλοία χωρίς καταστρώματα θα ελέγχονται εξ αποστάσεως, από κέντρα ελέγχου στην ξηρά.