Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

Στο 1ο Γυμνάσιο Αργοστολίου αξίζει ένα σύγχρονο και παιδαγωγικά σωστό σχολικό περιβάλλον!!!

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
elme_ki@yahoo.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ τονίζει τα εξής, σχετικά με τα δεδομένα που διαμορφώνονται στους όρους παροχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο 1ο Γυμνάσιο Αργοστολίου:

Η μετεγκατάσταση του μέχρι πρότινος συστεγαζόμενου 1ου ΓΕΛ Αργοστολίου στο «Φαραώ», έδινε τη δυνατότητα «απλώματος» του 1ου Γυμνασίου, που λειτουργούσε σε «ασφυκτικές» συνθήκες. Οι αρμόδιοι φορείς, που ανήκουν στην γενική ευθύνη είτε της κεντρικής κυβέρνησης είτε της τοπικής διοίκησης, όφειλαν να ανταποκριθούν σε πάγια αιτήματα της ΕΛΜΕ-ΚΙ, των διδασκόντων, των γονέων και άλλων φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας. 
Έτσι, θα μπορούσε και θα έπρεπε να γίνει ολοκληρωμένος σχεδιασμός ώστε:
να είχαν αντικατασταθεί με κατάλληλο υλικό θερμομόνωσης - ηχομόνωσης τα σημερινά απαράδεκτα μεσοχωρίσματα των αιθουσών με χάρμποτ και γυψοσανίδες, που είναι πολύ προβληματικά και που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν επιτρέπουν την απαραίτητη - για τη σωστή διεξαγωγή του μαθήματος - ηχομόνωση των αιθουσών.
να προωθούνταν η δημιουργία εργαστηρίου φυσικών επιστημών και αμφιθεάτρου, τα οποία υπήρχαν στο παρελθόν αλλά «θυσιάστηκαν» προκειμένου να εξευρεθούν επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας.
να δημιουργηθεί αίθουσα πολλαπλών χρήσεων – εκδηλώσεων.
να δημιουργηθούν «θεματικές αίθουσες» για ξένες γλώσσες, ιστορία κλπ, με κατάλληλο οπτικοακουστικό εξοπλισμό. 
να δημιουργηθούν εργαστήρια τεχνολογίας και σχεδίου – εικαστικών.
να αναμορφωθεί ο περιβάλλον χώρος ώστε να μπορεί να υποστηρίξει πιο ολοκληρωμένα ανοιχτές και κλειστές αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις
να επικαιροποιηθούν και να υλοποιηθούν παρεμβάσεις που άπτονται της ασφάλειας των μαθητών σε περίπτωση σεισμού ή άλλης έκτακτης ανάγκης.
Επιπλέον, θα έπρεπε να υπήρχε ο απαραίτητος σχολικός εξοπλισμός από τον ΟΣΚ, αφού ακόμη και πίνακες διδασκαλίας και άλλα υλικά μεταφέρθηκαν στο Φαραώ, χωρίς να αναπληρωθούν.
Αυτά ήταν τα οφειλόμενα, πολύ περισσότερο που εκεί θα λειτουργήσει, σε περίπτωση ίδρυσης από την επόμενη σχολική χρονιά, το Ειδικό Γυμνάσιο Κεφαλονιάς. Η γενική εικόνα και η κατεύθυνση που έπρεπε να διαμορφωθεί είχαν τονιστεί από πλευράς του εκπροσώπου της ΕΛΜΕ-ΚΙ στη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας, χωρίς να ληφθεί κανένα μέτρο. Αντί των αναγκαίων μέτρων επιλέχθηκε να παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς στις αίθουσες, με παράλληλη στέγαση διάφορων υπηρεσιών, όπως της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας, του αρχείου της Δευτεροβάθμιας κοκ. 
Η μόνη εκπαιδευτική χρήση στο σχολείο για το απόγευμα ήταν, μέχρι πρότινος, τα δωρεάν μαθήματα αλληλεγγύης της ΕΛΜΕ-ΚΙ, τα οποία και αυτά «στριμώχθηκαν» με το αιτιολογικό του περιορισμένου προς διάθεση χώρου (!!!), ενώ ποτέ δεν άναψε όλο το χειμώνα καλοριφέρ για να ζεστάνει τους μαθητές και τους πάνω από 20 εθελοντές συναδέλφους ούτε δόθηκε κάποια άλλη λύση στη θέρμανση. Και πώς να γίνει, άλλωστε, όταν το πετρέλαιο στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου φθάνει τώρα για να ανάβει καλοριφέρ μόλις για 3 – 3 ½ ώρες, ενώ το απόθεμα διαρκεί μόλις για τρεις μέρες ακόμη!!! Επιπρόσθετα, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο για διάθεση καθαρίστριας όπως υπήρχε δέσμευση. Κάτω από το βάρος αυτών των δεδομένων, πρόσφατα, ενημερωθήκαμε πως μόλις ξεκινήσει η κρατική ενισχυτική διδασκαλία στο χώρο ενδεχόμενα θα πρέπει τα δωρεάν μαθήματα της ΕΛΜΕ-ΚΙ να φύγουν και από εκεί, χωρίς ευτυχώς - μέχρι σήμερα – να υπάρξει άλλη συνέχεια (αλλά και με διαιώνιση των προαναφερθέντων προβλημάτων).
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ συζήτησε το θέμα με το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, είναι σε επαφή με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι εκπαιδευτικοί – γονείς και μαθητές οφείλουμε να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο και παιδαγωγικά σωστό σχολικό περιβάλλον. Να μην επιτρέψουμε να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία από διαμόρφωση αρνητικών τετελεσμένων. 
Αργοστόλι 20/01/2016
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
                                                 Η Γενική Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης             Ποταμιάνου Σοφία