Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Για την εξέταση της Γλώσσας στα Γυμνάσια


Προβλήματα και έντονες διαμαρτυρίες από γονείς κι εκπαιδευτικούς έχει προκαλέσει ο τρόπος με τον οποίο το υπουργείο Παιδείας επέλεξε να εξεταστούν, ως πειραματόζωα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου στο μάθημα της Γλώσσας (Έκθεσης και Λογοτεχνίας). Οι μαθητές και οι μαθήτριες και των τριών τάξεων καταπονήθηκαν, γράφοντας ενιαία - χωρίς καν ένα διάλειμμα - επί ένα τρίωρο Έκθεση και Λογοτεχνία (ονομάζονται «κλάδοι» της Γλώσσας, που συχνά τους δίδαξαν διαφορετικοί καθηγητές). Τους δόθηκαν ταυτόχρονα τα θέματα των δύο «κλάδων», με δύο κόλλες αναφοράς (βγαίνουν δύο διακριτοί βαθμοί που μετά συμψηφίζονται). Τα αποτελέσματα ήταν σύγχυση στο πώς να διαχειριστούν το χρόνο τους, εξάντληση, κλάματα, ακόμα και λιποθυμίες και τεράστιο άγχος.

Τα παραπάνω καταγγέλλει μεταξύ άλλων το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, που με ανακοίνωσή του «αποτιμά την όλη εξεταστική διαδικασία ως αντιπαιδαγωγική, η οποία δένει με τη συνολική επιχείρηση υποβάθμισης και απαξίωσης του μαθήματος και συνολικά της ελληνικής γλώσσας. Η συνήθης πρακτική που ακολουθείται είναι υποβάθμιση, δημιουργία αντιδράσεων και τελικά περικοπή σε ό,τι είναι ενοχλητικό, με πρόσχημα τη "λαϊκή διευκόλυνση".
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ χαιρετίζει τις προσπάθειες εκπαιδευτικών, κόντρα στις κατευθύνσεις του ΙΕΠ, να διευκολύνουν τους μαθητές και να διαμορφώσουν το καλύτερο δυνατό περιβάλλον. Η αποτελεσματικότητα, ωστόσο, των παρεμβάσεων θα κριθεί από το πόσο το μεμονωμένο θα γίνει συλλογικό, πιο οργανωμένο και πιο συνειδητό. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τους γονείς και τους μαθητές να μη στρέψουν τα βέλη τους στο μάθημα της Γλώσσας, όπως επιδιώκουν οι ιθύνοντες, αλλά στις πολιτικές που το υποβαθμίζουν και το ευτελίζουν, μέσα στο λεγόμενο "νέο σχολείο"», τονίζει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

Πηγή: εφημερίδα «Ριζοσπάστης», Σάββατο 17 Ιούνη 2017