Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Θόδωρος Γαλλιατσάτ​ος: Ο κος ΣΠΥΡΟΥ 'ΞΕΧΑΣΕ' ΝΑ ΣΥΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ,ΟΠΩς ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΥΠ ΑΡΙΘΜΟΝ 4 προς τον κ. ΣΠΥΡΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

Κε Περιφερειάρχη,
Σύμφωνα με το εδάφιο 1 του άρθρου 178 του νόμου 3852/2010 («Καλλικράτης») ,και μέσα σε χρονικό διάστημα δύο μηνών από την εγκατάσταση σας ως περιφερειακή αρχή, συνιστάται με δική σας απόφαση η περιφερειακή επιτροπή διαβούλευσης (ΠΕΔ) ως γνωμοδοτικό όργανο.
Η ΠΕΔ αποτελείται ,σύμφωνα με το ίδιο άρθρο από:
  • Τους δημάρχους της περιφέρειας
  • Εκπροσώπους εργοδοτών και εργαζομένων
  • Εκπροσώπους επιμελητηρίων, επιστημονικών φορέων
  • Εκπροσώπους συνεταιριστικών οργανώσεων
  • Εκπροσώπους της αποκεντρωμένης διοίκησης
  • Εκπροσώπους των κρατικών υπηρεσιών
  • Εκπροσώπους κοινωνικών οργανώσεων και φορέων
  • Πολίτες
Η ΠΕΔ :
  • Εισηγείται στο ΠΣ σχετικά με βασικές αναπτυξιακές προτεραιότητες της ΠΙΝ
  • Γνωμοδοτεί σε θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος που παραπέμπονται σ αυτήν
  • Εξετάζει προβλήματα και αναπτυξιακές δυνατότητες της ΠΙΝ και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση και προώθηση τους.
Μέχρι σήμερα κε Περιφερειάρχη δεν προχωρήσατε στην σύσταση της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης!
Παρά το γεγονός ότι ως παράταξη η ΑΝ.Α.Σ.Α θεωρεί πως τέτοια γνωμοδοτικά όργανα όπως η ΠΕΔ χρησιμοποιούνται συνήθως ως επίφαση δημοκρατίας από όσους ,όπως εσείς, ασκούν μια στενή διαχειριστική πολιτική στην αυτοδιοίκηση, παρ όλα αυτά η έστω και περιορισμένη δυνατότητα πολιτών και φορέων να εκφράζουν σε ένα θεσμικά κατοχυρωμένο όργανο την άποψη τους για σοβαρά θέματα της ΠΙΝ έπρεπε να διαφυλαχθεί.
Ελέγχεστε επομένως κε Περιφερειάρχη για αντιδημοκρατική πρακτική σε βάρος των πολιτών της ΠΙΝ, από τους οποίους αφαιρείτε το δικαίωμα και την δυνατότητα της διατύπωσης γνώμης για τα ζητήματα ζωτικής σημασίας που τους αφορούν.
Σας επερωτούμε ως ΑΝ.Α.Σ.Α:
Γιατί δεν προχωρήσατε στην σύσταση της ΠΕΔ;
  • Διέλαθε της προσοχής σας μήπως;
  • Εκτιμήσατε ότι δεν είναι χρήσιμη και απαραίτητη;
  • Πιστεύετε ότι διατηρείτε την δυνατότητα να μην εφαρμόζετε επιλεκτικά διατάξεις του νόμου;
  • Εν τέλει πως προτίθεσθε να αντιμετωπίσετε την θεσμική ανωμαλία που προέκυψε και για την οποία είστε αποκλειστικά υπεύθυνος;
Αργοστόλι,22/05/2011 ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ
Περιφερειακός σύμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α


Κυριακή 22 Μαΐου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΣΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ‏

Με έκπληξη διαβάσαμε σε σημερινό  άρθρο του blog Πολιτικά Μεζεδάκια, που αναδημοσιεύει το kefaloniapress, με τίτλo " η  η πλαστογραφία και η παρωδία της ιστορίας" να συμπεριλαμβάνεται η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ  στα  κοινοβουλευτικά κόμματα που έλαμψαν δια της απουσίας τους από τις εκδηλώσεις των διαμαρτυρόμενων φοιτητών ΤΕΙ, στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την 21η Μαϊου.    Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι ήταν παρούσα, με ενεργή συμμετοχή στον ειρηνικό και δυναμικό ακτιβισμό των φοιτητών, η Σοφία Αράβου-Παπαδάτου τόσο με την ιδιότητα του μέλους της Κ.Ε της Δημοκρατικής Αριστεράς όσο και με αυτή της Εντεταλμένης Καθηγήτριας των ΤΕΙ.                                      Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αναφορά σας αυτή έγινε από κακή πληροφόρηση

Ν, Ε  ΔΗΜOKΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

ΑΣΠΡΟ ΣΕ ΦΟΝΤΟ ΜΑΥΡΟ.









ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΜΕ ΠΑΝΩ Η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ




21 Μάη 2011

Πιστή, σταθερή και με συνέπεια στις θέσεις και στις πράξεις της η Παράταξη της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ δεν μπορεί να νομιμοποιεί και να χαριεντίζεται με το πολιτικό κατεστημένο την ώρα, που 146 χρόνια μετά τη πρώτη βαρβαρότητα του αθηνοκεντρικού κράτους που κατήργησε το 1865 το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, σήμερα, παραμονές της επετείου της Ένωσης των δύο κρατών της «Ηνωμένης Πολιτείας των Ιονίων Νήσων» με το «Βασίλειον της Ελλάδος», χωρίς αιδώ και αναλγησία, αποπειρώνται, μετά τη βαρβαρότητα του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ:
Να καταργήσουν το ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Να καταργήσουν πλήρως το Μαντζαβινάτειο Νοσοκομείο Ληξουρίου.

Να καταργήσουν την αυτοτέλεια των Νοσοκομείων Ζακύνθου και Αργοστολίου και να έχουν Δ.Σ. με έδρα… τη Πάτρα, μαζί με τα Νοσοκομεία της Πάτρας.
Να καταργήσουν την αυτοτέλεια του Νοσοκομείου Κέρκυρας και του Νοσοκομείου Λευκάδας και…νάχουν Δ.Σ. μαζί με Νοσοκομείο Ηγουμενίτσας, το Νοσοκομείο Φιλιατών, το Πανεπιστημιακό Ιωαννίνων και το Χατζηκώστα με έδρα… τα Γιάννενα.
Οι Μνημονιακοί είναι προφανές ότι μισούν τα νησιά μας και προσπαθούν να μας μετατρέψουν σε χωριά.
ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΜΠΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ.

Τα δύο κανάλια της Κέρκυρας, CORFU CHANNEL και START αποσιώπησαν και με μεγάλη προσπάθεια απέκρυπταν το γεγονός την ώρα της ζωντανής μετάδοσης της παρέλασης και δεν δέχθηκαν να πάρουν δηλώσεις μας.

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

49 χρόνια πρίν... 20.V.1962


Αντιγραφή από την εφημερίδα << Καθημερινή >>.

Eπιλογή: Mιχάλης N. Kατσίγερας
ΣTHN ΠATPIΔA TOY ΛAΣKAPATOY: (Aποσπάσματα οδοιπορικού τού Kλ. B. Παράσχου που δημοσιεύθηκε στίς 13 καί 20 Mαΐου 1962.):
“[...] Σήμερα η Kεφαλλονιά, πολιτείες καί χωριά, αναγεννήθηκε από τήν τέφρα της – κυριολεκτικά. Πού καί πού, στήν ύπαιθρο –σ’ αυτήν που διέσχισα τουλάχιστον– βλέπεις χαλάσματα. Στίς πολιτείες όμως –Aργοστόλι, Ληξούρι, Σάμη– τίποτε δέ θυμίζει τή συμφορά. Eίναι καί οι τρεις αυτές πολιτείες σαν χτισμένες τώρα πρώτη φορά. Kαί σαν καινούριοι, απαλλαγμένοι, λες, από τό βάρος τής καταστροφής, είναι καί οι άνθρωποι. Δέ μιλούν γι’ αυτή, δέ θέλουν νά τή θυμούνται, δέν τούς ενδιαφέρουν παρά μόνο τό παρόν καί τό μέλλον. [...]
Έργο θεάρεστο καί αξιομίμητο τής οικογένειας Bεργωτή [...] βλέπει κανείς καί σ’ άλλη μεριά τής Kεφαλλονιάς, στό ονομαστό χωριό Kουρκουμελάτα [...]. Πρίν από τούς σεισμούς, τό χωριό είχε καμμιά τριανταριά σπίτια, τώρα έχει καμμιά σαρανταπενταριά, χτισμένα όλα (όπως καί μιά μικρή ωραιότατη εκκλησία) μέ έξοδα τών Bεργωτήδων – 320 χιλιάδες χρυσές λίρες στοίχισε η οικοδόμηση. [...] Eπαύλεις πραγματικές, μεγάλες, κομψότατες, είναι τά σαρανταδυό - σαρανταπέντε αυτά... χωριατόσπιτα, που τάχτισαν (χτίζονται καί άλλα), κατά τά ογδοήντα τοίς εκατό, γιά τούς θαλασσινούς τούς εργαζόμενους στά πλοία τους οι Bεργωτήδες (δυό τρία από τά σπίτια ανήκουν στούς συγγενείς τους), καί που η θέση όπου έχουν χτιστεί –σε ψήλωμα απ’ όπου βλέπεις τή θάλασσα– τά κάνει ακόμα πιό ωραία. Στό σύντομο άλλα πολύ κατατοπιστικό οδηγό τής Kεφαλλονιάς, που τύπωσε η επιτροπή τουρισμού τού νησιού (εδρεύει, φυσικά, στό Aργοστόλι) είδα ότι η περιοχή τής Λιβαθώς, κατ’ εξοχήν ναυτική, έδωσε πολλούς ευεργέτες στόν τόπο. “Έλα, φίλε Διάολε, γράφει ο Λασκαράτος, (“Γράμμα πρός τόν Bελζεβούλ”), στήν Kεφαλλονιά, κ’ έρχεσαι στόν τόπο σου!...”. Διαβολάνθρωποι, λίγο πολύ, είναι όλοι οι Kεφαλλονίτες, καί οι “ευεργέτες” ακόμα περισσότερο. [...]
O κ. Kοσμετάτος, προϊστάμενος τής τουριστικής υπηρεσίας τής Kεφαλλονιάς, είχε τήν καλωσύνη στό σπίτι του, στό Aργοστόλι, νά προβάλει, σέ μικρό κύκλο, πλήθος χρωματιστές φωτογραφίες τοπίων και μνημείων τού νησιού. Eκεί μπόρεσα νά μορφώσω μιά σαφέστερη ιδέα γιά τίς φυσικές καί τίς καλλιτεχνικές ομορφιές τής Kεφαλλονιάς. Eίναι πολλές, καί οι πρώτες καί οι δεύτερες, καί πραγματικά αξιόλογες”. [...]

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης:ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ  περιφερειακός σύμβουλος


Το δελτίο τύπου που εξέδωσε η υπουργός κα Διαμαντοπούλου αμέσως μετά την συνάντηση με τους εκπροσώπους της Περιφέρειας ,των Δήμων και του ΤΕΙ Ιονίων είναι υποκριτικό και προσβάλει την νοημοσύνη όλων μας.
τι μας λέει η κα υπουργός;
πολύ απλά :ότι υποβαθμίζει και οδηγεί στο κλείσιμο το ΤΕΙ τώρα γιατί έχει σκοπό να το αναβαθμίσει αύριο!
Δεν έχει κάν το θάρρος να υπερασπιστεί την πολιτική που τόσο πιστά υπηρετεί.
την πολιτική της διάλυσης της δημόσιας παιδείας και την παράδοση της στο ιδιωτικό κεφάλαιο,ακολουθώντας τις επιταγές των ευρωπαικών συνθηκών που εχει προσυπογράψει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ
την πολιτική που επιβάλλει το μνημόνιο και η τρόικα για δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία ,ώστε να πληρωθούν οι τοκογλύφοι δανειστές μας
το 2003 η κυβέρνηση Σημίτη "εσπειρε" για προεκλογικές σκοπιμότητες τμήματα ΤΕΙκαι ΑΕΙ σέ όλη την ελληνική περιφέρεια,δημιουργώντας προσδοκίες για ευκαιρίες ανάπτυξης.
το 2011 η κυβέρνηση Παπανδρέου κλείνει τα περισσότερα απο αυτά αδιαφορώντας για τα ερείπια που αφήνει πίσω.
στο μεσοδιάστημα οι διορισμένες τόσο απο το ΠΑΣΟΚ όσο και απο την ΝΔ Διοικούσες Επιτροπές του ΤΕΙ Ιονίων συναγωνίζονταν ,με ελάχιστες εξαιρέσεις, σε δαπανηρές δημόσιες σχέσεις και σε προώθηση ημετέρων και πολλές φορές ακατάλληλων στις θέσεις των καθηγητών.
Ομως η ίδρυση του ΤΕΙ Ιονίων αποτελούσε μία ιστορική υποχρέωση επανόρθωσης του ελληνικού κράτους σε μιά περιοχή που η τέχνη η επιστήμη και ο πολιτισμός δέχθηκαν την αδιαφορία και την κακοποίηση της νεοελληνικής πραγματικότητας.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΞΕΓΕΛΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Η ΑΝ.Α.Σ.Α απορρίπτει κατηγορηματικά τις εξηγήσεις και δικαιολογίες της κας υπουργού!
Η ΑΝ.Α.Σ.Α καλεί τον Περιφερειάρχη ,τους βουλευτές ,τους δημάρχους των Ιονίων να πράξουν άμεσα το ίδιο!
Οι κινητοποιήσεις πρέπει να αναβαθμιστούν και να συνεχιστούν σε νέα βάση με νέες διευρυμένες συμμαχίες και την συμμετοχή των ίδιων των φοιτητών του ΤΕΙ και του λαού
το πιο σημαντικό όμως και απαραίτητο είναι να αντιληφθεί ο λαός των τριών νησιών Κεφαλονιάς, Λευκάδας ,Ζακύνθου αλλά και όλης της Ιόνιας Περιφέρειας ότι η μάχη για την διατήρηση του ΤΕΙ είναι μάχη για την μείωση των αρνητικών συνεπειών της νησιωτικότητας , είναι μάχη για την κοινωνική και πνευματική εξέλιξη της περιοχής , κυρίως όμως ειναι μάχη πολιτική απέναντι στην πολιτική του μνημονίου και της "φιλελευθεροποίησης" της Παιδείας στην Ελλάδα, ειναι μάχη για την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην χώρα μας.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α καλεί τους πολίτες των Ιονίων Νήσων και ιδιαίτερα την νεολαία σε μαζική συμμετοχή και στήριξη του αγώνα για διατήρηση και αναβάθμιση του ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ.
Αργοστόλι,21/05/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
περιφερειακός σύμβουλος
επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α

ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ. ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ "ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ";

Αντιγραφή από το blog ΠΟΛΙΤΙΚΑ-Μεζεδάκια

αφίσα: antistachef


Ανήμερα της επετείου της " Ένωσης της Επτανήσου με την Ελλάδα", με τα πενιχρά ίχνη ριζοσπαστισμού που μπορεί να έχουν απομείνει στο γονίδιο μας ,θα αντισταθούμε στην επικοινωνιακή καταιγίδα επιτυχίας που προσπαθούν να μας επιβάλουν οι εκδρομείς της Αθήνας και τα όποια μέσα ενημέρωσης που προβάλλουν αυτό το ταξίδι ως την επιτυχία της χρονιάς!!!

Ας βάλουμε λοιπόν τα πράγματα σε μια σειρά :

Η περιβόητη βάση του 10 που θεσμοθετήθηκε επί Ν.Δ. ήταν πράγματι η αρχή του τέλους για το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων όταν το 2006, για παράδειγμα, που εφαρμόστηκε το μέτρο, στο τμήμα Βιολογικής Γεωργίας εισήχθησαν μόλις 18 φοιτητές σε σύνολο 270 διαθέσιμων θέσεων.

Το 2008 και μετά από δύο χρόνια το ποσοστό των επιτυχόντων καλύπτει μεταξύ του 0,7% έως 11% των διαθεσίμων θέσεων στα πέντε από τα έξι τμήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Το 2009 σε σύνολο 1407 διαθέσιμων θέσεων εισήχθησαν μόλις 486 !!!

Στις 1 Οκτωβρίου 2009, στην προεκλογική περίοδο, ο μετέπειτα Βουλευτής Κεφαλλονιάς κ. Σπύρος Μοσχόπουλος υπόσχεται πως «αν ήταν το ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση, τα ΤΕΙ στο Νομό μας θα είχαν 6 τμήματα και 4.000 φοιτητές» .

Στις 9/3/2010 ο γραμματέας της οργάνωσης ΠΑΣΟΚ Παλλικής κ. Π. Βλάχος θέτει το πρόβλημα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων …. στην ουσία του ,απευθυνόμενος με ανοιχτή επιστολή του στην Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου για τα προβλήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων « Καταλαβαίνω ότι έχετε να αναλώσετε τον πολύτιμο χρόνο σας στην ενασχόλησή σας με υπερπολυτελείς ενδυματολογικές ή στιλιστικές επενδύσεις με new styling κομμώσεις»!!!

Πριν ένα χρόνο άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα για το κλείσιμο ανώτατων σχολών ως αποτέλεσμα των μνημονιακών μέτρων και στην παιδεία. Για παράδειγμα στις 10/5/2010 η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου εξαγγέλλοντας τη νέα χωροταξική αναδιάρθρωση των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στη χώρα με στόχο τη μείωσή τους ,ανακοινώνει πως « η συρρίκνωση των τμημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης είναι θέμα χρόνου»! Έπρεπε να περάσει ένας χρόνος για να αντιληφθούν ο Βουλευτής της Κεφαλλονιάς κ. Σπύρος Μοσχόπουλος και όλοι οι παρατρεχάμενοι της σημερινής καταρρέουσας καθεστηκυίας τάξης …. με «έκπληξη» αυτά που είχε εξαγγείλει η κ. Υπουργός, χρησιμοποιώντας ακόμη και την ίδια ορολογία σήμερα που κλείνει το ΤΕΙ («συρρικνώνεται» το ΤΕΙ…).

Στις 22/7/2010 ο διορισμένος Πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κ. Ναπ. Μαραβέγιας σε συνέντευξή του στο Kefaloniaphotonews (Σπ. Αλεβιζόπουλο) δηλώνει : ««όσες φορές έχω προσπαθήσει να εκμαιεύσω κάτι από τους υπεύθυνους του Υπουργείου πρέπει να σας πω ότι ουδείς μου είπε τίποτα, επικρέμεται κάτι ότι θα γίνει – μπορεί να μην γίνει και τίποτα – μπορεί όμως και να γίνουν διάφορα πράγματα δια τα οποία θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Αν γίνουν, δεν θα γίνουν σύντομα, θα γίνουν σε ένα ή δυο χρόνια».

Το "Έθνος της Κυριακής" στις 18/11/2010, επικαλούμενο ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας, προαναγγέλλει πως ανά Περιφέρεια μελετάται να λειτουργεί ένα Ανώτατο Ίδρυμα, «ενώ από την φετινή χρονιά (σημείωση: 2011 – 2012 ) σχεδιάζεται να υπάρξει εξορθολογισμός στον αριθμό των εισακτέων»!!! Λίγους μήνες μετά όλοι «πέφτουν από τα σύννεφα» (με πρώτο και καλλίτερο τον Βουλευτή κ. Μοσχόπουλο) με τον … εξορθολογισμό του Υπουργείου που εισάγει από την ερχόμενη χρονιά 69 % λιγότερους φοιτητές στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Στις 19/3/2011 με αφορμή την εισήγηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το μέλλον του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κ. Βαγ. Φιορεβάντε όλοι οι Κεφαλλονίτες Περιφερειακοί Σύμβουλοι εκφράζουν την ανησυχία τους για τα όσα κυκλοφορούν ως δημοσιογραφικές πληροφορίες για το κλείσιμο τμημάτων του ΤΕΙ. Τα Κεφαλλονίτικα μέσα ενημέρωσης δημοσιεύουν τις πληροφορίες και ανοιχτά καλούν Βουλευτή και Πρόεδρο του ΤΕΙ να ενημερώσουν.

Στις 28/3/ 2011 δύο ερωτήσεις κατατίθενται στη Βουλή για το μέλλον του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Μία από τη Δημοκρατική Αριστερά του κ. Φώτη Κουβέλη και μία από τους ανεξάρτητους Βουλευτές κ. Δημαρά και Οικονόμου με την περιφερειακή παράταξη της «Επτανησιακής Αναγέννησης».

Στις 29/3/2011 ο πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κ. Ναπ. Μαραβέγιας με ιδιαίτερα απόλυτο τρόπο διαψεύδει τις φήμες για κατάργηση τμημάτων σε συνέντευξη του στο Kefaloniapress λέγοντας επί λέξει : «από την ενημέρωση που έχω εγώ από το Υπουργείο Παιδείας τόσο από την Υπουργό όσο και από τους Γραμματείς είναι ότι σε περιοχές που δεν υπάρχει άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα δεν θα κλείσουν τα ΤΕΙ. Στην Κεφαλονιά, στην Ζάκυνθο και στην Λευκάδα δεν υπάρχει απολύτως τίποτε άλλο πέρα των ΤΕΙ. Εάν προκύψει πρόβλημα περιορισμού το πιο πιθανόν είναι να γίνει σύμπτυξη. π.χ στην Ζάκυνθο που είναι δυο ομοειδή μπορεί να συμπραχθεί σε ένα.» Λίγες ημέρες μετά παραιτείται «για λόγους προσωπικής ευθιξίας» επειδή η Υπουργός τον κορόιδεψε !!! Και τμήματα κλείσανε και αυτά που δεν πειράχτηκαν είναι αυτά της Ζακύνθου.

Στις 16/4/2011 ο Βουλευτής κ. Μοσχόπουλος σε συνέντευξη του και με κατηγορηματικό τρόπο, διαψεύδει τα περί κλεισίματος τμημάτων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Λίγες ημέρες μετά ….αυτοδιαψεύδεται !!!

Στις 10/5/2011 με Δελτίο Τύπου το Υπουργείο Παιδείας προφανώς εις γνώση της Υπουργού και του Πρωθυπουργού, «ξερά» ανακοινώνει τη μη εισαγωγή σπουδαστών σε τρία από τα οκτώ τμήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και τη μείωση στα υπόλοιπα. Συνολικά μειώνεται ο αριθμός των εισαγομένων σπουδαστών κατά 69% σε όλα τα τμήματα του ΤΕΙ!!!

Αθλιότητα πρώτη: Ο Βουλευτής και το μόρφωμα της οργάνωσης της πάλαι ποτέ θρυλικής οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ Κεφαλλονιάς δεν δικαιούται να μιλάνε για αιφνιδιασμό.

Αθλιότητα δεύτερη: Ο σημερινός Δήμαρχος και χθεσινός Βουλευτής της Ν.Δ. πρέπει να αντιμετωπίζει με σεμνότητα το θέμα ΤΕΙ γιατί και αυτός και η παράταξή του είναι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή εξέλιξη.

Αθλιότητα Τρίτη: Η σημερινή ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση που είχε με τις τοπικές πολιτικές δυνάμεις για το μέλλον του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων αποτελεί το μνημείο της υποκρισίας, της αλαζονείας και του θράσους. Την ίδια ώρα που η κ. Υπουργός (δηλαδή η Κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου) ισχυρίζεται ότι «η μη εισαγωγή υποψηφίων το έτος 2011/12 δεν σημαίνει κλείσιμο τμημάτων», στη σύνοδο των προέδρων ΤΕΙ δηλώνει: « Δεν γίνεται να υπάρχουν τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης χωρίς φοιτητές»!!!

Αλήθεια κυρίες και κύριοι, μετά από την ανακοίνωση της μη εισαγωγής σπουδαστών στα τρία τμήματα του ΤΕΙ, στην οποία εμμένει η Υπουργός μήπως πιστεύετε ότι τα υπόλοιπα τμήματα θα κατακλυστούν από αιτήσεις υποψηφίων, στα φετινά μηχανογραφικά;

Εσείς κύριοι λαλίστατοι, θα στέλνατε το παιδί σας σε ένα ίδρυμα που δεν κλείνει ,αλλά συρρικνώθηκε κατά 70%;
Αυτό από μόνο του δεν είναι δυσφήμηση του χειρίστου είδους για ένα Ίδρυμα που προσπαθείτε να μας πείσετε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι σε λίγο καιρό και μετά από τις σημερινές δεσμεύσεις θα συναγωνίζεται το ΜΙΤ σε επιδόσεις;

Αλήθεια οι όποιες ανύπαρκτες δεσμεύσεις της Υπουργού ,θα δεσμεύουν και τον όποιο επόμενο Υπουργό θα βρεθεί στη θέση αυτή μέχρι του χρόνου τέτοια εποχή; γιατί τουλάχιστον η παρούσα κυβέρνηση και σίγουρα όλες οι προηγούμενες, μας έχουν διδάξει ότι οι δεσμεύσεις του εκάστοτε Υπουργού δε δεσμεύουν ούτε καν τον ίδιο που τις έκανε!

Κύριε Βουλευτά τελικά μάλλον λίγη αξία είχε το αν το φετινό μηχανογραφικό έχει ή όχι πάει στο τυπογραφείο, δε νομίζετε;

Υστερόγραφο: Αυτό το καινοφανές όργανο των Γραμματέων των Τοπικών Οργανώσεων του ΠΑΣΟΚ που ουσιαστικά εκφράζει δύο γραφικούς τύπους και που εκθέτει πρώτα απ’όλους το Βουλευτή ας μάθει λίγο ιστορία και μετά να παραδίδει μαθήματα ιστορίας. Ο Ανδρέας Παπανδρέου που τον αναφέρουν ως….εμπνευστή του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων ,το 1999 που δημιουργήθηκε ήταν ….μακαρίτης προ τριετίας (από το 1996).

Υστερόγραφο 2: Να δεχτούμε ότι ο κύριος Μαραβέγιας ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ι Ιονίων Νήσων καλώς έπραξε και ανακάλεσε την παραίτηση του έστω και αν  αιφνιδιάστηκε από την κίνηση της Υπουργού! Το ίδιο φανταζόμαστε συνέβη και με τον κύριο Ιωάννη Χάλαρη, Καθηγητή ΤΕΙ Αθήνας , μέλος της Διοικούσας και ταυτόχρονα συνεργάτη της κυρίας Υπουργού;Και αυτός αιφνιδιάστηκε, έτσι δεν είναι;


Ο Δήμαρχος για την συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας

kefaloniapress.gr - 
dimarxos_300.jpg
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                          
ΔΗΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ   
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
 Αργοστόλι 20-05-2011                                                          
 
 

       Στην Αθήνα μετέβη ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς Αλέξανδρος Παρίσης για συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, αναφορικά με το θέμα των ΤΕΙ του νησιού μας υλοποιώντας την σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μας.
        
        Κατά την διάρκεια της συζήτησης υπήρξε διάσταση θέσεων ανάμεσα στον Δήμαρχό μας και την Υπουργό.
 
    Ο Δήμαρχος ζήτησε την παραμονή των τμημάτων Βιολογικής Γεωργίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διοίκησης Επιχειρήσεων, θεωρώντας την συνέχιση της λειτουργίας τους επιβεβλημένη για το νησί μας και την τοπική κοινωνία.
 
   Η Υπουργός Παιδείας, κατόπιν των έντονων πιέσεων του Δημάρχου και των υπολοίπων μελών της αντιπροσωπείας, δεσμεύτηκε σε ότι αφορά στην συνέχεια της λειτουργίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων άρα και των τμημάτων της Κεφαλλονιάς, προβάλλοντας όμως την άποψη ότι τα ανωτέρω τμήματα δεν είναι βιώσιμα ένεκα της μικρής συμμετοχής σπουδαστών σε αυτά, ενώ σε αντιδιαστολή πρότεινε την δημιουργία μελλοντικά νέων, ισχυρών και βιώσιμων τμημάτων .
 
  Παρά την πίεση που ασκήθηκε στην Υπουργό, τόσο από τον Δήμαρχό μας όσο και από τον Περιφερειάρχη μας, η κ. Άννα Διαμαντοπούλου επέμεινε στις απόψεις της και στις κυβερνητικές επιλογές στον χώρο της Παιδείας.
 
   Ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς μπροστά στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται συνέστησε-με πρότασή του-επιτροπή με διακεκριμένους και επιφανείς Κεφαλλονίτες, προκειμένου να βοηθήσουν στην διαχείριση, τόσο του ζητήματος των ΤΕΙ, όσο και γενικότερων προβλημάτων του νησιού μας που χρήζουν στήριξη και προώθηση στην εκάστοτε κεντρική εξουσία.
 
  Στην Επιτροπή αποδέχθηκαν να συμμετέχουν ο πρώην Υπουργός Γ. Αρσένης, ο Καθηγητής Αθ. Φωκάς, ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Ν. Μαραβέγιας, ο καθηγητής ιατρός Δ. Βώρος και ο Καθηγητής Ι. Μεταξάς.
 
  Πέραν των ανωτέρω και ανεξάρτητα με την έκβαση που αφορά στα δύο τμήματα, ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς και η ανωτέρω Επιτροπή θα εκπονήσουν σύντομα σχέδιο στήριξης των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων του νησιού μας αφού, κοινή διαπίστωση είναι ότι μέχρι σήμερα οι πολιτικές ηγεσίες του τόπου μας δεν στήριξαν δεόντως και όσο απαιτείτο τα ΤΕΙ του νησιού μας.

Το μανιφέστο της Puerta del Sol και μια κεφαλλονίτικη σαφής προειδοποίηση

ithacanet.gr

Το “μανιφέστο φάντασμα” της Puerta del Sol

Posted on 20 Μαΐου, 2011 1:51 πμ by Jaquou Utopie
 

Παρακολουθώντας αυτό που συμβαίνει σε σχεδόν όλες τις πόλεις της Ισπανίας έπεσα πάνω σε αυτό το δημοσίευμα της El Pais. Ο τίτλος του είναι “Το μανιφέστο φάντασμα των αγανακτισμένων της Puerta del Sol” και στο εσωτερικό του κειμένου υπάρχει ένα λινκ που οδηγεί στο Manifesto Plural : Puntos de acuerdo del manifiesto plural redactado durante la madrugada del 18 de mayo en la Puerta del Sol .
Μιας και έχουμε στρέψει τα μάτια προς την Ισπανία και ενώ το Μανιφέστο για την Πραγματική Δημοκρατία στην Ισπανία έχει ήδη μεταφραστεί ΕΔΩ όπως δόθηκε στη δημοσιότητα από  την ιστοσελίδα των διοργανωτών http://democraciarealya.es  , ακολουθεί θεωρώντας ότι είναι εξίσου διαφωτιστική και η μετάφραση του Μανιφέστου Φαντάσματος.
Όποιες ενστάσεις και διορθώσεις από όποιον γνωρίζει Ισπανικά είναι ευπρόσδεκτες.
Οι φωτογραφίες είναι επίσης από την El Pais. Μου αρέσει ιδιαίτερα αυτή του νέου με την κίτρινη μπλούζα που γράφει : Νεολαία χωρίς μέλλον, χωρίς σπίτι , χωρίς ασφάλιση, χωρίς σύνταξη. Χωρίς Φόβο.
Jaquou Utopie

Σημεία συμφωνίας του μανιφέστου των πολλών που συντάχθηκε το ξημέρωμα της 18ης Μάη στην Puerta del Sol.

Οι συγκεντρωμένοι στην Puerta del Sol , με πλήρη συνείδηση ότι αυτή είναι μια δράση εξελισσόμενη και αντίστασης, συμφωνήσαμε να δηλώσουμε τα παρακάτω:
  1. Μετά από πολλά χρόνια απάθειας, μία ομάδα πολιτών διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικής προέλευσης (σπουδαστές, καθηγητές, βιβλιοθηκάριοι, άνεργοι, εργαζόμενοι…) ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ από την αποτυχία αντιπροσώπευσης και τις προδοσίες που συμβαίνουν στο όνομα της δημοκρατίας, ενωθήκαμε στην Puerta del Sol επιστρέφοντας στην ιδέα της Πραγματικής Δημοκρατίας.
  2. Η Πραγματική Δημοκρατία εναντιώνεται στην βαθμιαία απώλεια του κύρους των θεσμών που θέλουν να αντιπροσωπεύουν τους πολίτες, ενώ έχουν μετατραπεί σε παράγοντες διοίκησης και διαχείρησης, στην υπηρεσία των δυνάμεων της διεθνούς οικονομικής ισχύος.
  3. Η δημοκρατία που προέρχεται από τους διεφθαρμένους γραφειοκρατικούς μηχανισμούς είναι απλά ένας συνδυασμός άκακων εκλογικών πρακτικών, όπου οι πολίτες έχουν μηδενική συμμετοχή.
  4. Η αναξιοπιστία της πολιτικής έφερε μαζί της την κατάσχεση των λέξεων από αυτούς που έχουν την εξουσία. Οφείλουμε να επανακτήσουμε τις λέξεις, να τις επανανοηματοδοτήσουμε για να μην μας χειρίζονται με τη γλώσσα και να μην αφηνόμαστε ως πολίτες ανυπεράσπιστοι και ανίκανοι για  δράση με συνοχή.
  5. Τα παραδείγματα χειρισμού και ουσιαστικά κατάσχεσης της γλώσσας είναι πολυάριθμα και αποτελούν εργαλεία ελέγχου και παραπληροφόρησης.
  6. Η Πραγματική Δημοκρατία σημαίνει να δίνεις τα πραγματικά ονόματα στην αρρωστημένη κατάσταση που ζούμε: Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα, ΝΑΤΟ, Ε.Ε., οι οίκοι αξιολόγησης όπως η Moody’s και η Standard and Poors, το Λαϊκό Κόμμα, το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PSOE), όμως υπάρχουν πολλά περισσότερα και είναι υποχρέωσή μας να τα κατονομάσουμε.
  7. Είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε έναν πολιτικό διάλογο ικανό να δημιουργήσει έναν νέο κοινωνικό ιστό, τώρα συστηματικά τραυματισμένος για χρόνια από τα ψέματα και τη διαφθορά. Οι πολίτες έχουμε χάσει την σεβασμό μας στα πολιτικά κόμματα της πλειοψηφίας, όμως αυτό δεν ισοδυναμεί με απώλεια της κριτικής μας ικανότητας. Το αντίθετο, δεν φοβόμαστε το ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Το να παίρνεις τον λόγο είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Το να ψάχνεις εναλλακτικές για τη συμμετοχή του πολίτη είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ. (σ.μ. εδώ η λέξη politica μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως το ουσιαστικό πολιτική, όπως και ως το επίθετο πολιτικό. Θεώρησα πιο κοντά στο πνεύμα του κειμένου τη χρήση του επιθέτου)
  8. Μία από τις βασικές προϋποθέσεις που θέτουμε είναι η μεταρρύθμιση του Εκλογικού Νόμου που αποδίδει στη Δημοκρατία την πραγματική της έννοια : μια διακυβέρνηση των πολιτών. Μία συμμετοχική δημοκρατία. Και με τη σειρά του, απαιτούμε έναν κώδικα δεοντολογίας για τους πολιτικούς που θα διασφαλίζει την σωστή πρακτική τους.
  9. Υπογραμμίζουμε ότι οι πολίτες που συγκεντρωθήκαμε εδώ αποτελούμε ένα κίνημα που διαπερνά πολλές γενιές, γιατί ανήκουμε σε διαφορετικές γενιές καταδικασμένες σε μια μη ανεκτή απώλεια συμμετοχής στις πολιτικές αποφάσεις που αφορούν την καθημερινή ζωή και το μέλλον μας.
  10. Δεν καλούμε σε αποχή, απαιτούμε η ψήφος μας να έχει πραγματική επιρροή στη ζωή μας.
  11. Τώρα δεν είμαστε εδώ για να απαιτήσουμε απλά την πρόσβασή μας σε υποθήκες ή για να διαμαρτυρηθούμε για τις ανεπάρκειες της αγοράς εργασίας. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΜΒΑΝ. Και ως τέτοιο, ένα γεγονός ικανό για να κληροδοτήσει νέα νοήματα στις πράξεις μας και τον λόγο μας. Γεννήθηκε από την ΟΡΓΗ. Αλλά η ΟΡΓΗ μας είναι φαντασία, δύναμη, εξουσία του πολίτη.
http://wp.me/p1pa1c-a9X
 
Πληθώρα ειδήσεων, βίντεο και πληροφοριών:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
fotos
http://www.flickr.com/photos/jordi_ferrer-beltran/5735839835/in/pool-1666271@N20/lightbox/

 
 
 
 
 
 
17 Μαϊου 
 
18 Μαίου (μετά την απαγόρευση). τα ίδια. 
 
Πληροφοριες/Θεσεις απο Μαδριτη
 
 
(όλοι οι σύνδεσμοι είναι πληροφορία από την ομάδα: ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ Ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ)
 
(στη foto: η πληροφορία πως ο "Μάκης Παπαδάτος", "ακτιβιστής του fb" και κατά κόσμο "Εφραίμ", κατέλαβε, μετά την αποφυλάκιση του, το δημαρχιακό "θέατρο" και ύψωσε μαύρη σημαία, ελέγχεται ως ανακριβης. Απλώς ο θίασος που έχει καταλάβει το χώρο της πινακοθήκης, μάς περνά για ηλίθιους)

Ο ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΣ ΣΤΟΥΣ "ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΥΣ" ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ...

Ο πρόσφατα βραβευμένος από τον όμιλο της UNESCO, εικαστικός καλλιτέχνης Μιχαήλ Ρωμανός, συμμετέχει στους "ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΥΣ" στο Ιστορικό Κέντρο της Καλαμάτας, σε μια ιδιαίτερη διοργάνωση από τον «Πολιτιστικό Αντίλογο».
 
Συγκεκριμένα ο γνωστός και διακεκριμένος καλλιτέχνης, ύστερα από την εξαιρετική βράβευση του σε έκθεση στο Μέγαρο του Ζαππείου, από τον αναγνωρισμένο Όμιλο της UNESCO ΤΛΕΕ, που πραγματοποιήθηκε με την έγκριση της Ελληνικής επιτροπής για την UNESCO, αποδέχτηκε την πρόταση των υπευθύνων - διοργανωτών να συμμετάσχει στο πρωτότυπο αυτό project όπου τα έργα των καλλιτεχνών φιλοξενούνται σε βιτρίνες επιλεγμένων καταστημάτων, υπό την αιγίδα της δημοτικής επιχείρησης «ΦΑΡΙΣ» του δήμου Καλαμάτας.
Το εντυπωσιακό έργο του βραβευμένου καλλιτέχνη Μιχαήλ Ρωμανού, που ανήκει στη νέα εμπνευσμένη δουλειά του με τον ευφάνταστο τίτλο "ΕΠΙΧΡΙΣΜΑΤΑ" φιλοξενείται στη βιτρίνα του FOTOGRAMMA.

Στο πλαίσο της καλλιτεχνικής αυτής δράσης διοργανώνονται υπαίθρια Εργαστήρια Εικαστικής Έκφρασης, έκθεση σπουδαίων Ελλήνων καλλιτεχνών από την Τόνια Κρασσακοπούλου της γνωστής αίθουσας τέχνης στο Κολωνάκι Old Town Gallery, παρουσιάσεις βιβλίων και έκθεση φιλανθρωπικού χαρακτήρα για τα Παιδικά Χωριά SOS ενώ η διοργάνωση φέρνει με απόλυτη επιτυχία την τέχνη στις βιτρίνες, που αποτελεί μία άλλη πρόταση, όπου κάθε δημιουργία ξεφεύγει από τα «ελιτιστικά» όρια ενός μουσείου ή μιας γκαλερί, περνάει ευρύτερα στον κόσμο, επικοινωνεί, συμπορεύεται, συμπάσχει, ευαισθητοποιεί, δίνει ερεθίσματα, αφυπνίζει, συνδιαλέγεται!!!

Ο Mιχαήλ Ρωμανός, μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του στη διεθνή έκθεση στην Αμερική, στο Μουσείο Τεχνών McHenry στην Καλιφόρνια και την πρόσφατη βράβευση του από τον Όμιλο της UNESCO, προετοιμάζει πυρετωδώς τη μεγάλη ετήσια έκθεση «ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΕΧΝΗΣ 2011» του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αθήνας, που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο, σε επιλεγμένες αίθουσες τέχνης στον Δήμο Αθηναίων και διαδραστικά στο διαδίκτυο ενώ φέτος η περίφημη αυτή διοργάνωση που πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, περικλείει και μία μεγάλη εικαστική έκπληξη, που θα συζητηθεί!!!

NIKOFILIMON: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βαση Λακιωτη , Ειρήνη Γαλάνη , Αγγελική Παπανικολα .

 Το απόγευμα της Δευτέρας, 16ης Μαΐου 2011, πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Grande Bretagne  η φιλανθρωπική εκδήλωση που διοργάνωσε ο όμιλος Inner Wheel Κηφισιάς, για την ενίσχυση του ιδρύματος Νεανικού Διαβήτη, με κεντρικό  ομιλητή, τον ιατρό Ελευθέριο Αζά.


, Αφροδίτη Τσιακα , Ελευθέριο Αζάς , Γιάννης Νινος ,  Νίκος Τσιακας , Κικη Νινου

 Το event  στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία, ενώ αθρόα ήταν η προσέλευση εκπροσώπων της κοσμικής Αθήνας.
Την βραδιά έκλεισε μία πολύ όμορφή επίδειξη, του βραβευμένου σχεδιαστή κοσμημάτων «Νικοφιλήμων» -κατά κόσμον Νίκου Γαρμπή- ο οποίος εντυπωσίασε με τα πραγματικά υπέροχα και μοναδικά κοσμήματά του, αλλά και επίδειξη μόδας της μπουτίκ Λιλή Χατζοπούλου και του οίκου Νυφικών «Αλεξία».
 Μαρία Γουλανδρή , Ιωάννα Τσέλιγκα , Φωτεινή  Μενρδινου .

 Στο τέλος της εκδήλωσης, έγινε κλήρωση όπου μία εκ των κυριών κέρδισε ένα από τα μοναδικά κοσμήματα του σχεδιαστή, τα δε έσοδα από την λαχειοφόρο θα διατεθούν για την ενίσχυση του ιδρύματος.
Λιάνα Σκουρλη , Νικοφιλήμων , Αγγελική Παπανικολα

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Γυναίκα, μόνη, ταξιδεύει το 1894 στην Αμερική.


Προστέθηκε από 24grammata
24grammata.com/ ιστορικά ταξίδια
γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
τότε 1894 (25 ημ., περ.) και τώρα 2010 ( 9 ½  ώρες)
Η Καλλιόπη Κεχαγιά (1839 – 1905), μία ξεχωριστή γυναίκα, σε δύσκολες εποχές ταξίδεψε στον Νέο Κόσμο, τον Σεπτέμβριο του 1894.Την εμπειρία της κατέγραψε στην «Ποικίλη Στοά» του έτους 1894 απ’ όπου και μεταφέρω τα παρακάτω αποσπάσματα:
1894 Έμελλε να διαπλεύσω τον Ατλαντικό ωκεανόν δια του ατμόπλοιου «Κεφαλληνία» από Λίβερπουλ εις Βοστώνην. Είχον ήδη εν Γενεύη της Ελβετίας προμηθευτή το εισιτήριον μου από 18ηςη Σεπτεμβρίου ανεχώρησα δια Λονδίνον και μετά σταθμόν 12 ωρών ευρισκόμην ήδη εν Λίβερπουλ την 11ην του μηνός. Επιβιβάσθην επί του ατμοπλοίου «ΤINDAL» όπερ εμελλε να μας μεταφέρη εις την «Κεφαλληνίαν» ηγκυροβολημένη ως εκ του μεγέθους αυτής έξωθεν του λιμένος…. Αυγούστου. Η πόλις των Παρισίων μοι εχρησίμευσε μόνον ως σταθμός. Την 8
10/2/2010, ώρα: 13.05, μπήκα στην Αττική Οδό και κατευθύνομαι προς το αεροδρόμιο. Στις 14.30 έχω την πτήση για Ν. Υόρκη. Σκέφτομαι τα εισιτήρια. Τα έκλεισα μέσω του  internet  και νοιώθω… ανασφαλής. Εκσυγχρονίσου, λέω από μέσα μου. Ο κόσμος αλλάζει. Ποιος κόσμος άραγε, σκέφτομαι. Πότε ήρθε; Ποιος το είδε; Πότε άλλαξε; Το παρόν που γίνεται παρελθόν ώσπου να ανεβοκατέβει η μπάρα των Διοδίων της Αττικής Οδού, με κουράζει.
Πάντως η Αττική Οδός είναι απόλαυση. Τι τραβάγαμε παλιά, για να φτάσουμε στο Ελληνικό!! Υποσυνείδητα σκέφτηκα την (ηλικιακά) γιαγιά μου, την Καλλιόπη Κεχαγιά, και …φασκελώθηκα
1894 Επιβιβάσθην επι της «Κεφαλληνίας», παρέδωκα τας αποσκευες μου, ότε ναύτης ευγενής τους τρόπους, μετ’ ευλαβείας πλησιάσας με ηρώτησε:
- «που είναι η πολυθρόνα σας κυρία; Δια να τοποθετήσω αυτήν, πριν ή αποπλεύσωμεν, ο βορράς είναι ισχυρός και ο σάλος προμηνύεται μέγας»
- «δεν έχω» τω απεκρίθην, αλλά δεν δύνασθε να μοι προμηθεύσετε τινά όπως και εις τους λοιπούς»
- «αι πολυθρόνες ανήκουσιν εις του ιδιοκτήτες αυτών» μοι απήντησεν. «Οι εξ Αμερικής προς την Ευρώπη διαπλέοντες ταξειδιώται φέρουσι τας πολυθρόνας αυτών και αφίνουσι ταύτας εν Λίβερπουλ μέχρις επανόδου».
Τότε είδον την πλάνη μου και παρεκάλεσα επί ενοικίω ουχί ασημάντω, λιρών δύο, να μοι δοθή πολυθρόνα του ατμοπλοίου. Εκατόν ογδοήκοντα πολυθρόναι είχον ήδη τοποθετηθή επί του ευρύχωρου καταστρώματος, ένθεν δια τας κυρίας και εκείθεν δια τους κυρίους, κατά γραμμάς και πυκνάς συστοιχίας. Υπηρέται επί τούτω τεταγμένοι περιετύλισσον ένα έκαστον των επιβατών εν σχήματι μουμίας αιγυπτιακής δια των σκεπασμάτων, των αδιάβροχων και άλλων περικαλλυμάτων, θέτοντες υπό τον αυχαίνα κυλιδρικά προσκεφάλαια. Εξεπλάγην προ της εκτάτου ταύτης κινήσεως και παρασκευής, η οποία δεν προμήνυε βεβαίως ήσυχον πλουν. «ξαπλωθήτε κυρία» μοι είπε ο ναύτης «και δόσατε μοι τα σκεπάσματα σας». Υπήκουσα και εντός 5 λεπτών περιττετυλιγμένη ως μούμια κατεκείμην…
2010 Σε δέκα λεπτά έχω φτάσει στο αεροδρόμιο. Η ώρα είναι 13.20. Κατευθύνομαι προς το περίπτερο. Εφοδιάζομαι τσιγάρα (δύσκολα βρίσκω τη μάρκα μου στα αφορολόγητα) και κατευθείαν για το check in…Επιβιβάζομαι στην  προβλεπόμενη ώρα. Μέσα στο αεροπλάνο η ίδια εικόνα των τελευταίων ετών. Τρεις και ο κούκος. Πάει για κλείσιμο και τούτη η γραμμή σκέφτηκα. Όμως, το βασικό μου πρόβλημα είναι άλλο : τόσες ώρες χωρίς τσιγάρο πως θα βγουν και, κυρίως, αγανακτώ που για μια ακόμα φορά  δεν έκλεισα την business (και  πως θα βολέψω τα ποδάρια μου). Γαμώτο πετάει μισοάδειο, αλλά αυτή την  business δεν μπορούν να τη δώσουν φθηνότερα; Αφελείς απορίες, θα έλεγε κάποιος. Βολεύομαι στη θέση μου. Δίπλα μου κάθονται δύο Ισραηλίτες, μάλλον φοβισμένοι. Στις υπόλοιπες θέσεις καμιά πενηνταριά νεαροί, μάλλον φοιτητές. Κάμποσοι ομογενείς που επιστρέφουν και ορισμένοι άλλοι διαφόρων εθνοτήτων. Ξεκινά η γνωστή καθιερωμένη ρουτίνα των αεροσυνοδών για να μας «ενημερώσουν»…
Βγάζω το βιβλίο μου και αρχίζω την ανάγνωση. Ο Ισραηλίτης δίπλα μου είναι κατασπρος σαν το πανί (ο γνωστός φόβος της πτήσης). Με κοιτάει, γελάει σαν ηλίθιος και σχεδόν τρέμει. Κατεβάζω το κεφάλι και κάνω πως διαβάζω (ελπίζω να συνέλθει γρήγορα, γιατί δεν αντέχω παρηγοριές και δράματα).
1894 Την έκτην ημέραν του πλου επορεύθην προς την πρώραν του πλοίου, όπου σμήνος ανθρώπων υπερχιλίων συνωθείτο περί τράπεζαν παρα τη οποία τρεις του ατμοπλοίου υπάλληλοι υπέβαλλον αυτούς εις δαμαλισμόν (εμβολιασμός κατα της ευλογίας). Ήσαν μετανάσται Ιρλανδοί, Σουηδοί και Γερμανοί της εσχάτης κοινωνικής θέσεως και ηθικής καταστάσεως….
2010 Τρεις ώρες πτήσης, καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε, καλά ξεφυλλίσαμε οτιδήποτε πέρασε από μπροστά μας. Πλύναμε τα χεράκια μας, μας έδωσαν μαξιλάρι και κουβέρτα, χαμήλωσαν τα φώτα και αποβλακωνόμαστε στο video. Στα αεροπλάνο επικρατεί σχετική ησυχία, όλοι προσπαθούν να κοιμηθούν μπας και κερδίσουν δύο – τρεις ώρες ταξίδι. Ο Ισραηλίτης δίπλα μου έχει ηρεμήσει, πίνει συνέχεια και ξεχνάει τον πόνο του. Ελπίζω, τουλάχιστον, να είναι γερό ποτήρι, γιατί άμα αρχίσει να ξερνάει εδώ μέσα ζήτω που καήκαμε. Για καλό και για κακό αποφασίζω να μεταφερθώ στην πίσω θέση (oι μισές θέσεις  του αεροπλάνου είναι άδειες  και, ευτυχώς, μπορούμε να κάτσουμε άνετα)….εφτά ώρες πτήσης. Το απόλυτο βασανιστήριο. Ο Ισραηλίτης μπροστά έχει έρθει στο τσακιρ κέφι. Δεν του δίνουν πια να πιει και το έχει ρίξει στο τραγούδι. Μάλλον  επηρεάστηκε που ταξιδεύει με ελληνική εταιρεία και το ρεπερτόριο περιλαμβάνει όλα τα ελληνικά τραγούδια που έχουν μεταφερθεί στα Ισραηλιτικά, δηλαδή Καζαντζίδη και πάλι Καζαντζίδη και πάλι Καζαντζίδη, άντε και καμιά Γλυκερία κάπου κάπου για αλλαγή. Το τι Ζιγκούαλα άκουσα στα εβραϊκά δεν περιγράφεται. Και … με το συμπάθιο, αλλά ο Καζαντζίδης δεν μου πολυαρέσει ούτε στα ελληνικά και πολύ μάλλον στα εβραϊκά. Στην αρχή του έριχνα κάτι ματιές που σκοτώνουν, αλλά τώρα που πλησιάζουμε, και δεν έχει νόημα να κοιμηθώ, αρχίζω να το διασκεδάζω. Αδελφός λαός είναι ο λαός που μπορείς  να τραγουδήσεις μαζί του σκέφτηκα… (μεταξύ μας για αποχαιρετισμό τραγουδήσαμε μαζί τη ζιγκουάλα, αλλά μην το πήτε πουθενά)
1894 Κατά την ογδόην μέραν… είμεθα πλέον ασφαλείς και επιστεύομεν εις την σταθερότητα του καιρού, ότε ήκουσα να προφέρεται μετά φόβου « Δι φογκ! Δι φόγκ! Ομίχλη!» και μετά τρόμου πάντες ητένιζον τα βορειοδυτικά του ορίζοντος… το ατμόπλοιον έπαυσε να κινήται… η ομίχλη διαρκεί πολλάκις ώρες, ακόμη  και ημέρας. Ευρισκόμεθα δε εις το σημείον εκείνο του ωκεανού ένθα συνήθως συμβαίνουσι τα τρομερά ναυάγια ένεκα της ομίχλης! Ούτε φάρος ούτε πυξίς δύναται να βοηθήσει τον ναυτιλλόμενον και δια τούτο πρέπει να περιμένωμεν*… Την επόμενη ημέρα (9η) το πρωι άρχισε να διαλύεται το πυκνό σκότος…Το λυκόφως της 12ης ημέρας μάς εύρε εις την Βοστώνη (και πρέπει να συνυπολογίσουμε τις δύο εβδομάδες, περίπου, που χρειάζονταν για να φτάσεις  έως το Λίβερπουλ)
2010 Μετά από   9 ½ ώρες πτήσεις προσγειωνόμαστε στο  αεροδρόμιο Kennedy. Ώρα τοπική: 17 (αναχώρησα 14.30, ώρα Ελλάδας)  και έχω κάθε δικαίωμα, και εγώ, να πω ότι είμαι πτώμα στην κούραση (ακόμα και αν γελά από ψηλά η (ηλικιακά) γιαγιά μου, η Καλλιόπη Κεχαγιά.
* για τον ίδιο λόγο, στο ίδιο σημείο, βυθίστηκε ο Τιτανικός (15 Απριλίου 1912) 
24γράμματα – Ηλεκτρονικό Περιοδικό: Γλώσσα – Ιστορία – Πολιτισμός