Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Αδελφότητα Κεφαλλήνων & Ιθακήσιων Πειραιά ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ . 147 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Η Αδελφότητα Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Πειραιά τίμησε τη μεγάλη ιστορική επέτειο το απόγευμα της Κυριακής 29-5-2011 στο Πολιτιστικό μας Κέντρο στον Πειραιά, σε μια γιορτή λιτή, μεστή περιεχομένου για τους Ριζοσπάστες- πρωταγωνιστές της νεώτερης Επτανησιακής Ιστορίας.

Για το νόημα της ημέρας και το διαχρονικό μήνυμα του Ριζοσπαστισμού μίλησε ο κ. Διονύσης Κουγιανός, πολιτικός μηχανικός και πρώην πρόεδρος της Αδελφότητας. Αναφέρθηκε στα χρόνια της Ενετοκρατίας, στην περίοδο της Γαλλικής κυριαρχίας, στην Αγγλοκρατία και τις επιπτώσεις της Προστασίας στην οικονομική και κοινωνική ζωή του Επτανησιακού λαού που υπέφερε, διώχθηκε και βασανίστηκε από τους κατακτητές.

Ο Πρόεδρος της Αδελφότητας κ. Βαγγέλης Σπαθής στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει με το κλείσιμο κάποιων Τμημάτων του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων και την ανάγκη να παραμείνουν και να αναβαθμιστούν. Παράλληλα τόνισε την προσπάθεια της Αδελφότητας να τονωθεί ο τουρισμός προς τα νησιά μας με την «καμπάνια»: ΠΑΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ & ΙΘΑΚΗ! Κλείνοντας, ευχαρίστησε τους Κεφαλονίτες, Θιακούς και φίλους που τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση.

Χαιρετισμό απηύθηνε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νικαίας κ.κ. Αλέξιος.

Την εκδήλωση πλαισίωσαν τα πολιτιστικά τμήματα της Αδελφότητας, η παιδική μαντολινάτα με δασκάλα την κ. Ματούλα Φιοράτου, το τμήμα κιθάρας με δάσκαλο τον κ. Αλέκο Ζέρβα και μέρος του μικρού χορευτικού με δάσκαλο τον κ. Διονύση Μπάλλα. Η μουσική συντροφιά από τη χορωδία της Αδελφότητας με υπεύθυνο τον κ. Ηλία Αλυσανδράτο έκλεισε την εκδήλωση.

Την εκδήλωση τίμησαν ο συμπατριώτης μας Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νικαίας κ.κ. Αλέξιος, ο παπα-Βασίλης εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Πειραιώς, ο βουλευτής Πειραιά κ. Δημήτρης Καρύδης, ο κ. Βαγγέλης Κεκκάτος Αντιδήμαρχος Τουρισμού Κεφαλονιάς, ο κ. Διονύσης Λευκαδίτης τ. Νομάρχης Κεφαλονιάς & Ιθάκης, η πολιτευτής κ. Σοφία Λουκέρη, η κ. Λίλη Ματσούκη Γ.Γ. του Συλλόγου «Φίλοι των Επτανήσων» Χαλανδρίου, ο κ. Ανδρέας Λέκκας αντιπρόεδρος της Ένωσης Απανταχού Παξίων, ο κ. Ζαχαρίας Πατρίκιος πρόεδρος της Κεφαλληνιακής Αδελφότητας Αθηνών, ο κ. Γιώργος Κωνσταντάτος πρόεδρος του Συλλόγου Κεφαλλονιτών Αργυρούπολης & Ν.Π., η κ. Κατερίνα Καλού και ο κ. Σπύρος Ματιάτος πρόεδρος και αντιπρόεδρος αντίστοιχα της Κεφαλληνιακής Ένωσης Χαλανδρίου, η κ. Αντιγόνη Δαμουλιάνου πρόεδρος της Ένωσης Κεφαλλονιτών Καλλιθέας, ο κ. Γεράσιμος Μαρκαντωνάτος πρόεδρος του Συλλόγου Κεφαλλήνων Παλαιού Φαλήρου «Ανδρέας Λασκαράτος», ο κ. Παναγής Λυκούδης πρόεδρος του Συλλόγου «ΕΥΓΕΡΟΣ», η κ. Σταθούλα Μουστάκη πρόεδρος της Ένωσης Πυλαρέων, ο κ. Ηλίας Γαλιατσάτος πρόεδρος των Καμιναράδων, η κ. Ελένη Κουλουμπαρίτση πρόεδρος του Συλλόγου «Αστερίς» Ερύσσου, η κ. Σταυρούλα Φλωράτου από το Σύλλογο Σαμικών, ο κ. Νίκος Γιαννόπουλος δημοσιογράφος της Ε.Ρ.Τ, ο κ. Παύλος Παπαδάτος επικοινωνιολόγος και εκδότης, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Ερνέστος Τζανάτος, η λογοτέχνης κ. Ρίτα Τσιντίλη-Βλησμά, ο ζωγράφος κ. Κώστας Ευαγγελάτος....
Μήνυμα έστειλε η Υπουργός κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ο Βουλευτής Κεφαλονιάς & Ιθάκης κ. Σπύρος Μοσχόπουλος και ο κ. Σωτήρης Κουρής Αντιπεριφερειάρχης Ιονίων Νήσων.
Νωρίτερα επισκέφθηκε τα γραφεία μας και χαιρέτησε για την επέτειο της Ενώσεως 21ης Μαΐου 1864 ο Υπουργός Θ.Υ.Ν.ΑΛ. κ. Γιάννης Διαμαντίδης.

Πειραιάς, 30/5/2011








"ΚΟΛΠΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ SOS" : Πρός την κ. υπουργό

ithacanet.gr
Αξιότιμοι κα. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ
 
Στην προτεινόμενη «Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού» καθορίζονται οι ζώνες για την ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών (Π.Α.Υ.) μέσα στις οποίες θα χωροθετηθούν οι οργανωμένες ζώνες (Π.Ο.Α.Υ.), οι άτυπες συγκεντρώσεις (Π.Α.Σ.Μ.) και οι μεμονωμένες μονάδες υπό προϋποθέσεις.
Σχετικά με την συνέχιση λειτουργίας των υδατοκαλλιεργειών μέσα στον κλειστό και περιβαλλοντικά ευαίσθητο κόλπου του Αργοστολιού σας παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας τις ακόλουθες αποφάσεις και μελέτες τις οποίες ποτέ δεν έλαβαν υπόψη τους η ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ. Τα παρακάτω κείμενα αποδεικνύουν το περιβαλλοντικό πρόβλημα που υπάρχει και επιβάλλεται να γίνει η εκπόνηση ολοκληρωμένης διαχειριστικής μελέτης για τον κόλπο Αργοστολιού όπως έχει ήδη ζητηθεί κατ’ επανάληψη από τους παρακάτω κρατικούς, τοπικούς και πανεπιστημιακούς φορείς.
ΥΠΕΧΩΔΕ ΠΡΟΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ και ΥΠΕΧΩΔΕ 22/11/2000, Α.Π. οικ 70116
Ζητά….
…εκπόνηση ολοκληρωμένης διαχειριστικής μελέτης
για τον κόλπο Αργοστολιού και όχι μετεγκατάσταση και επέκταση ιχθυοτροφείων χωρίς μελέτη ….
ΕΟΤ ΠΡΟΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ κοιν. ΥΠΕΧΩΔΕ και ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 2002, Α.Π. 568467
Ζητά….
… εκπόνηση ολοκληρωμένης διαχειριστικής μελέτης για τον κόλπο Αργοστολιού
και την διερεύνηση για την εξεύρεση άλλης θέσης εκτός κόλπου για τα Ιχθυοτροφεία…ορθολογική ανάπτυξη με παράλληλη προστασία του φυσικού πλούτου της συγκεκριμένης περιοχής
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ αρ.186/2003 Α.Π. 8471 ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ κοιν. ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ
Ζητά….
… εκπόνηση ολοκληρωμένης διαχειριστικής μελέτης
για τον κόλπο Αργοστολιού με στόχο την ορθολογική ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού πλούτου της περιοχής, εξετάζοντας ταυτόχρονα και την οριστική απομάκρυνση όλων των ιχθυοκαλλιεργητικών εγκαταστάσεων και την μετεγκατάσταση τους εκτός κόλπου Αργοστολιού…
 
Τμήμα Αλιείας – ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ Πράξη 129/2003 ΠΡΟΣ Νομαρχιακό Συμβούλιο
Σελίδα 3
Το Τμήμα Αλιείας της Νομαρχίας εισηγείται στον Νομάρχη και το Νομαρχιακό συμβούλιο ότι ….έχει διαπιστώσει την ανάγκη πραγματοποίησης, εμπεριστατωμένης επιστημονικής μελέτης του θαλάσσιου περιβάλλοντος του Κόλπου του Αργοστολιού, για το αν ένα τέτοιο κλειστό οικοσύστημα μπορεί να αντέξει επέκταση, αύξηση δυναμικότητας η δημιουργία νέων μονάδων αλλά και την συνέχιση λειτουργίας των ήδη υπαρχουσών μονάδων Ιχθυοκαλλιέργειας
ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΜΗΜΑ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ 31/1/2001,
Α.Π. 49 ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ Αυτ/ση ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ και ΙΘΑΚΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
…..Ο κόλπος του Αργοστολιού παρουσιάζει τάσεις ευτροφισμού…
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ
Του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες 03/2011…….
….Αναφέρει τον κόλπο του Αργοστολιού σαν κορεσμένη περιοχή και τον κατατάσσει στην κατηγορία Α …..αλλά αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης των δραστηριοτήτων των εταιριών υδατοκαλλιέργειας μέσα στον κλειστό, κορεσμένο, και υπό ευτροφισμό κόλπο Αργοστολιού.
Σας γνωστοποιούμε επίσης ότι η παρακάτω σημαντική απόφαση για μελέτη που θα συνέβαλε καθοριστικά στο εάν ο κόλπος είναι κατάλληλος για υδατοκαλλιέργειες δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί χωρίς να γνωρίζουμε τους λόγους.
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 04/03/2010
Εγκρίνει
…την σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης για το ερευνητικό Πρόγραμμα «Περιβαλλοντική κατάσταση του κόλπου του Αργοστολίου με έμφαση στη θαλάσσια ρύπανση, την θαλάσσια κυκλοφορία και τα προστατευόμενα είδη που ενδημούν σε αυτόν. Προτάσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης και βιώσιμης ανάπτυξης».
Το Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Χημείας Περιβάλλοντος
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας,
Με εκτίμηση,
ΚΟΛΠΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ SOS
 
ΣΗΜ. "Ι"
1. Ευγενικοί είναι οι άνθρωποι που το γράφουν. "Δεν ξέρουν γιατί δεν υλοποιήθηκε η απόφαση" χαχαχα
Η άποψη είναι σε υπερθετικό βαθμό τεκμηριωμένη και υποστηρίζεται από πολλές μελέτες, παρά τις προσπάθειες απόκρυψης. Οι ιχθυοκαλλιεργητές είναι ισχυρό lobby της άθλιας ελληνικής οικονομίας.
Ο Πρόεδρος Μπους , πατέρας, ο φασίστας, ναι αυτός, ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ  την ιχθυοκαλλιέργεια σε κλειστούς κόλπους, όταν είδε τα στοιχεία έρευνας.
Πρόσφατα, έδειξε ένα ντοκυμαντέρ το καθεστωτικό ΣΚΑ"Ι, όπου έδειχνε πως γίνεται ιχθυοκαλλιέργεια στον ΩΚΕΑΝΟ και πόσο βλαβερή είναι αυτή σε κλειστούς κόλπους.
Μάλιστα, ανέφερε πως σε κλειστούς κόλπους , μπαίνουν γύρω από τους κλωβούς μύδια και θαλασσινά φαγώσιμα φυτά, που απορροφούν εν μέρει τα απόβλητα των ιχθυοτροφείων. Στο ΣΚΑΙ τα είδα. Μάλλον, ψέματα λέει.
2. Καλό θα είναι να μη μιλήσουν για την ύπαρξη μελέτης χωροθέτησης του αρμόδιου δημόσιου οργανισμού ερευνών. Ο δημόσιος οργανισμός εκπόνησε τη μελέτη για όλο το νομό, αλλά για τον Κόλπο Αργοστολίου, την έκαμε με ελαφρά πηδηματάκια και την ανέθεσε υπεργολαβία σε ιδιώτες!!! χαχαχα
3. Όσο για το γλύψιμο που έπεσε από την "ΤΟ ΠΑΛΙΚΗΣ του ΠΑΣΟΚ", το οποίο υπέγραφε ο γραμματέας και τη δημοσίευσε , αποκλειστικά, το ithacanet, θα σας πούμε μόνο να πάτε τώρα να το ξαναδιαβάσετε, εδώ.
χαχαχα, τρίτη φορά γέλιο. (περιμένουμε την επιστημονική αντίδραση τους)
 
ΦΑΤΕ ΜΑΤΙΑ, ΨΑΡΙΑ (άσχετο)
 
(φοτό: Στέλλα Λιάτου)
 

Αργοστόλι: Η συνέλευση της πλατείας πάει τράπεζα

ithacanet.gr
Πάμε τράπεζα. Για μια κατάθεση ψυχής και απόψεων.
Μια σύντομη ενημερωτική εκδήλωση θα πραγματοποιήσουν σήμερα το πρωί οι "αγανακτισμένοι" της Κεντρικής πλατείας του Αργοστολίου.  (σιγά την αγανάκτηση! πλάκα κάνουμε)
 
Στη Eurobank, στην αγορά, από τις 10 το πρωί, σήμερα.(περίπου)
 
Μια σύντομη εκδήλωση αφιερωμένη στο πώς φτιάχνεται το χρήμα.
Είναι η πρώτη μιας σειράς εκδηλώσεων που έχουν σαν σκοπό να δείξουν τον πραγματικό ένοχο, πριν ο ένοχος δείξει άλλους.
 
Κι ελπίζουμε να μη μας εκνευρίσουν και εγκατασταθούμε μόνιμα εκεί. Ήδη, η επιθυμία αιωρείται σε πολλά μέρη της  Ελλάδας: 
Αν οι εξουσίες συνεχίσουν να μας θεωρούν "γραφικούς" και μια "αδιέξοδη διαδικασία εκτόνωσης" , τότε, μια καλή σκέψη είναι οι πλατείες να πάνε "τράπεζα".
Π.χ.: Αν οι πλατείες στοχεύσουν ένα υποκατάστημα σε κάθε πόλη μιας συγκεκριμένης (της ίδιας) τράπεζας να "κλείσει" από αγανακτισμένους πολίτες, καλώντας τους συναλλασσόμενους, να αλλάξουν τραπεζικό γκισέ, ας αναλογιστεί ο καθένας τι σημαίνει αυτό.
Αν δεν μπορούμε να αποσυρθούμε από όλες τις τράπεζες, μπορούμε να αποσυρθούμε από μία, σήμερα, αύριο δεύτερη κ.ο.κ. (Δεν έχουμε τόσα μαξιλάρια, για να κρύψουμε τα "τεράστια" ποσά που θα σηκώσουμε. Ας μείνουν π.χ. οι συνεταιριστικές , ανοιχτές). χα χα χα
Κι ας αφήσουμε, τελευταία, π.χ. την Αγροτική Τράπεζα κι ας κάτσουμε απέξω, να φυλάμε τα λεφτά μας και τη ζωή μας. (ο τρόπος του λέγειν, όταν λέμε "τα λεφτά μας")
Πώς σας φαίνεται; Εφικτό; Χαμογελούσε η εξουσία και οι τραπεζίτες, όταν άκουγαν άλλους να λένε "πάρτε τα λεφτά σας από τις τράπεζες", ξέροντας πως αυτό είναι ανέφικτο. Ξέροντας, πως έχουν φτιάξει ένα σύστημα, στο οποίο η συναλλαγή με τις τράπεζες είναι υποχρεωτική, νόμιζαν πως δεν θα βρούμε τρόπο να πληγώσουμε την καρδιά του θηρίου, που λέγεται τραπεζοκρατία.
Οι τράπεζες δεν χρειάζονται βία, για να κλείσουν. Κλείνουν και με την πειθώ, συζητώντας με τους συναλλασσόμενους μαζί της.
 
Κι αν ρίξουμε μια ματιά στις πλατείες, θα δούμε πως ο κόσμος επαρκεί , για να κλείσουν πολλές τράπεζες.
 
Αν τους κυρίους της εξουσίας δεν τους πονούν οι πλατείες, ξέρουμε πολύ καλά πως είναι υπηρέτες τραπεζών και θα πονέσουν πολύ, αν ενοχληθούν τα αφεντικά.
-Θέλουμε το χρήμα να γίνει δημόσιο εργαλείο.
-Θέλουμε αλλαγή συντάγματος , για μια δημοκρατία, όπου ο λαός θα φτιάχνει και θα εγκρίνει μόνος του τους νόμους
 
Αυτά τα λίγα θέλουμε.  Δεν ζητάμε, τίποτα λιγότερο από τα πάντα. Τίποτα λιγότερο από τη ζωή μας.
-Δεν χρωστάμε σε κανέναν . Άρνηση δημόσιου χρέους, γιατί είναι προϊόν ανήθικης συναλλαγής τραπεζιτών και πολιτικών και όχι γιατί δεν μπορούμε να το πληρώσουμε. Λογιστικός Έλεγχος για το πού πήγαν τα χρήματα. Τιμωρία των ενόχων.
-Πάγωμα χρεών επιχειρήσεων και νοικοκυριών, ως ότου έρθει η δημοκρατία και ελέγξει το τι συμβαίνει και τι πρέπει ο καθένας να πληρώσει.
-Οι τράπεζες να μετατραπούν σε δημοκρατικά αυτοδιαχειριζόμενα εργαλεία διακίνησης χρήματος. 
-Μια μετοχή , μη μεταβιβάσιμη, μια συνεταιριστική μερίδα για κάθε πολίτη, στην Τράπεζα που τυπώνει το χρήμα. (Είτε αυτή είναι η ΕΚΤ και αφορά όλη την Ευρώπη, είτε αυτή είναι η ΤτΕ και αφορά τους έλληνες.
Το σύνθημα μας:
Είναι πιο εύκολο να κλείσεις μια τράπεζα, παρά να γεμίσεις μια πλατεία.
Αυτοί νομίζουν πως έχουμε πόλεμο κι εμείς νομίζουμε πως κάνουμε πλάκα.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛ. ΠΑΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΣΑΜΗ.

Στους Αγίους Φανέντες.

Χτες Κυριακή, ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς Αλ. Παρίσης, πραγματοποίησε ξαφνική επίσκεψη σε ιστορικού ενδιαφέροντος τοποθεσίες της Σάμης.
 Συγκεκριμένα επισκέφθηκε:  Το Πυργί, το Ρακόσπιτο, τη Ρωμαϊκή Κρήνη Σάμης, το Λουτρό, τους Αγίους Φανέντες, το Κάστρο και το Μοναστήρι της Γριλλιώτισας.
Κοιτάζοντας την Αντίσαμο αφ' υψηλού.

Μαζί του ήταν οι κ.κ. Φιοραβάντες, Κουνάδη, Αντωνάτου Όλγα και άλλοι.
Στ' Αγρίλλια.

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

ΣΥΛΛΗΨΗ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ

Α

ργοστόλι, 27 Μαΐου 2011
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Συνελήφθη απογευματινές ώρες της 26 Μαΐου 2011 στο Αργοστόλι από αστυνομικούς της υπηρεσίας μας 26χρονος αλλοδαπός κατηγορούμενος για παράβαση του Νόμου ΄΄Περί Ναρκωτικών΄΄.
Ειδικότερα αστυνομικοί της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφαλείας Αργοστολίου την 16.30΄ ώρα της 26 Μαΐου 2011 συνέλαβαν τον 26χρονο αλλοδαπό ο οποίος αναζητούνταν από την προηγούμενη ημέρα για εμπορία ναρκωτικών και σε βάρος τού οποίου είχε εκδοθεί ένταλμα σύλληψης.
Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην κα. Ανακρίτρια Κεφαλληνίας για τα περαιτέρω.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ -ΣΑΜΗ ΕΝΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ-. ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΕΦΑΛΟΣ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ.




Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Ο αναρχικός Ευάγγελος Μαρκαντωνάτος



Αντιγραφή από το http://www.ainfos.ca/ainfos336/ainfos43429.html

Από το Δέκατο Κεφάλαιο με τίτλο "Ο Σ. Καλλέργης, ο "Κόσμος", ο Η. Αναστασίου & ο Αναρχικός Εργατικός Σύνδεσμος Αθηνών " του έργου "Για Μια Ιστορία του Αναρχικού Κινήματος του Ελλαδικού Χώρου". --- Ολόκληρο το έργο δημοσιεύεται στο http://ngnm.vrahokipos.net --- Ο Ευάγγελος Μαρκαντωνάτος γεννήθηκε στην Κεφαλονιά το 1868. Ήταν φοιτητής Νομικής όταν εντάχθηκε στον Κεντρικό Σοσιαλιστικό Σύλλογο και έγινε γραμματέας του. --- Ήταν, επίσης, αρθρογράφος του «Σοσιαλιστή». --- Αμφισβήτησε, όμως, την ηγεσία του Καλλέργη και στην κυκλοφορία της εφημερίδας «Σοσιαλιστικός Σύλλογος». --- Ομιλητής, όπως είδαμε πριν, στην εκδήλωση για την Πρωτομαγιά του 1894 «προκαλέσας ενθουσιώσεις ζητωκραυγάς για την σοσιαλιστικήν ιδέαν» («Ακρόπολις», 2 Μαίου 1894, αναδημοσίευση Π. Νούτσου).

Μετά την αθώωσή του, αντιτάχθηκε και δεν συμμετείχε στην ενοποίηση των τότε σοσιαλιστικών ομάδων για την υποψηφιότητα του Πλάτωνα Δρακούλη στις εκλογές του 1895 και φέρεται να συνεργάστηκε στενά με την αναρχική ομάδα-εφημερίδα της Πάτρας «Eπί τα Πρόσω» και την «Αναρχική Βιβλιοθήκη». Λέγεται ότι μετά τη διάλυση των Πατρινών αναρχικών μετανάστευσε στις ΗΠΑ και από τότε χάθηκαν τα ίχνη του.

Παρατίθεται στη συνέχεια άρθρο του Eυάγγελου Mαρκαντωνάτου, με τίτλο «H πολυτέλεια ως προνόμιο που πηγάζει από το γένος και τον πλούτο», που δημοσιεύτηκε στον «Σοσιαλιστή» (τεύχος 16, Δεκέμβριος 1892):

«H ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΩΣ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ.

Tην ανισότητα των κοινωνιών χαρακτηρίζει προ πάντων η πολυτέλεια. Aπό των αρχαιοτάτων χρόνων ο κοινωνικός ούτος σάραξ κατατρώγει την ανθρωπότητα. Aνατρέχοντες εις τους αρχαίους χρόνους βλέπομεν ότι όπου ο άνθρωπος ην δούλος εκεί και η πολυτέλεια είχε φθάσει εις το ακρότατον αυτής σημείον. Δια τους εκμυζητάς του λαού βασιλείς και άρχοντας των αρχαίων Aσσυρίων, Aιγυπτίων κτλ., η πολυτέλεια ήν το μόνον μέσον όπως επιδείξωσι την επί των λοιπών ανθρώπων υπεροχήν των. Όσον η ανθρωπότης ανεπτύσσετο τόσον αύτη ελαττούτο, όσον δε εξαχρειούτο, τόσον ηύξανεν. Eίναι ιστορικώς αποδεδειγμένον ότι τα έθνη εκείνα καθώς και τα πρόσωπα, τα οποία εκυριεύθησαν υπό του δαίμονος της πολυτελείας διεφθάρησαν και καταστράφησαν. O αρχαίοι Pωμαίοι εφʼ όσον διετέλουν λιτοί και ολιγαρκείς εδοξάσθησαν και εμεγαλούργησαν, όταν δε εισεχώρησε παρʼ αυτοίς ο σάραξ της πολυτελείας, ητιμάσθησαν εξηχρειώθησαν και παρεσκεύασαν την πτώσιν των. O μέγας Aλέξανδρος ημαύρωσεν οπωσούν κατά τα τελευταία του έτη το εαυτού όνομα, ένεκεν της εις την πολυτέλειαν ροπής αυτού. Κατά τους νεωτέρους χρόνους καθʼ ούς την αριστοκρατίαν του γένους και της παιδείας αντικατέστησεν η του πλούτου, η πολυτέλεια έλαβε μεγαλητέραν επίδοσιν. Oύτω δε βλέπομεν ότι ενώ χιλιάδες χιλιάδων τέκνων του λαού πάσχουσιν εκ της πείνης και ριγώσιν εκ του ψύχους, η αβροδίαιτος κόρη νεοπλούτου εμπόρου κατασπαταλά χιλιάδας δραχμών εις πολυτελή κοσμήματα και φορέματα ουδόλως λογιζόμενη ότι υπάρχουσι χιλιάδες δυστυχείς οίτινες στερούνται και του επιουσίου άρτου.

O σοσιαλισμός θεωρεί την πολυτέλειαν ανωφελή και συγχρόνως επιβλαβή εις την ευημερίαν του ατόμου και συλλήβδην της κοινωνίας απάσης. Oπόσων δε κακών πρόξενος τη κοινωνία εγένετο η πολυτέλεια ουδείς υπάρχει ο αρνούμενος. Πόσαι δε θαλλεραί υπάρξεις κατέστρεψαν τον βίον ή παρεδόθησαν εις την ατίμωσιν, διότι εκ ζηλοτυπίας προς ομοίαν των, δεν ηδυνήθησαν να απολαύσωσι και αυταί ωραία ενδύματα ή τιμαλφή κοσμήματα!

H τοιαύτη κοινωνική ανωμαλία πρέπει να εκλείψη, και θα εκλείψη όταν η επικράτησις των σοσιαλιστικών αρχών ισοπεδώση τας κοινωνίας και αποκόψη πρόρριζα πάσαν εκ του γένους και του πλούτου προερχομένην υπεροχήν».

Επίσης, παρατίθεται ένα ακόμα άρθρο το Ε. Μαρκαντωνάτου σχετικά με τα εγκαίνια της Διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου που δημοσιεύτηκε στο πρώτο φύλλο του «Σοσιαλιστικού Συλλόγου», στις 14 Αυγούστου 1893:

«Η ΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΙΣΘΜΟΥ

Γεγονός μεγάλης σημασίας και προσοχής άξιον συνετελέσθη προ ολίγων ημερών, προσελκύσαν τον θαυμασμόν και τον προσοχήν πάντων.

Κατά την προπαρελθούσαν Κυριακήν ετελέσθησαν τα εγκαίνια της Κορινθιακής διώρυγος εις α παρευρέθησαν πλείστοι όσοι εκ τε της Πρωτευούσης και των Επαρχιών. Η Βασιλική οικογένεια και οι Υπουργοί προς τούτοις δε μοίρα του ημετέρου και εκ του Φαλήρου ορμούντος Αγγλικού στόλου παρήσαν κατά την επίσημον στιγμήν των εγκαινίων.

Το έργον και υπό έποψιν εκτελέσεως και υπό έποψιν της κοινής χρήσεως είναι σπουδαίον και προοιωνίζεται πλήρη επιτυχίαν του σκοπού της συγκοινωνίας διʼ όν εξετελέσθη.

Εγράφησαν άρθρα επί άρθρων κατά διαφόρους καιρούς υπό των λοιπών εφημερίδων περί των καθʼ έκαστων και νυν δε ότε ετελέσθησαν τα εγκαίνια, δεν υστέρησαν κατά τούτο αλλʼ επλήρωσαν ολοκλήρους στήλας με ταχυδρομικάς και τηλεγραφικάς ανταποκρίσεις, και ως εκ τούτου, επειδή άλλως τε και ο χώρος της εφημερίδος μας είνε αναλόγως μικρός και το πράγμα δεν είναι επίκαιρον, κρίνομεν περιτήν την εξιστόρησιν των λαβόντων χώραν κατά τε την εκτέλεσιν του έργου και κατά την τελετήν των εγκαινίων καθʼ ήν αρκούμεθα να αναγράψωεν, ότι ο Βασιλεύς εξεφώνησε λόγον μνημονεύσας πάντων των από αρχαιοτάτων χρόνων συλλαβόντων την ιδέαν περί της τομής του Ισθμού της Κορίνθου, και κατέληξεν εις την απονομήν παρασήμου εις τον Μάτσαν, εργολάβον του Α. Συγγρού, του γνωστού ευεργέτου, όστις ανταπαντών εις τον βασιλικόν λόγον, ωσάν να απευθύνετο προς αυτόν, είπεν ότι το νʼ αναλάβη την αποπεράτωσιν του έργου με ιδικά του κεφάλαια το έπραξεν ουδόλως αποβλέπον εις ιδιοτελείς σκοπούς !! αλλά δια το καλόν του τόπου και χάριν της συγκοινωνίας! Ευεργέτης άνθρωπος!!!

Το εξής όμως μας παρήγαγεν μεγάλην αίσθησιν, ότι εξ όσων εξεφώνησαν λόγους είτε αντεφώνησαν ή έγραψαν εις εφημερίδας, αρκεσθέντες νʼ αναφέρουν μόνο περί Νέρωνος και Καίσαρος και δεν αναφέρθησαν περί των άλλων εκ των αρχαίων των συλλαβόντων την τομήν του Ισθμού και περί πολλού πεθαμένων, όπως καταδείξωσιν ότι έκαστος συνετέλεσεν εις την ευόδοσιν του έργου, παρέλειψαν νʼ αναφέρουν, είτε από σκοπού είτε μη δίδοντες σημασίαν, έστω και μίαν λέξιν περί των εργατών, των κυρίως συντελεσάντων εις την κατασκευήν του όλου πολυμόχθου έργου.

Ουδείς περί αυτών ανέφερεν, ουδείς εμνήσθη αυτών, ουδείς τους ενεθυμήθη. Και τούτο διότι τους θεωρούν ως κτηνώδεις μηχανάς αίτινες τρώγουν άρτον και τίποτε περισσότερον. Αν όμως εξηρτάτο από ημάς, ηθέλομεν ανεγείρει εις μέρος περιφανές της διώρυγος ανδριάντα προσωποποιούντα τον εργάτην, την ψυχήν αυτήν παντός μεγάλου και γενναίου έργου και ηθέλομεν απονείμη εις το σύνολον των εργατών το παράσημον, το οποίον έλαβεν ο Μάτσας, όπως ο Βίκτωρ Ουγκώ επρότεινεν εις την Αγγλικήν Κυβέρνησιν ότι θα ήτο δικαιοτέρα εάν αντί της μορφής ενός μόνον ανδρός, του Βελιγκτώνος νικητού της Βατερλούης, ύψωνεν εις τα νέφη ανδριάντα όλου στρατού.

Μαρκαντωνάτος».

Η Άνοιξη της Μεσογείου. Ιστορία... ήρθαμε.

Αντιγραφή από το http://www.thepressproject.gr/theme.php?id=4636Η Άνοιξη της Μεσογείου. Ιστορία... ήρθαμε.



Όταν το κύμα των αραβικών εξεγέρσεων και επανάστάσεων άρχισε να σαρώνει μια τεράστια περιοχή του πλανήτη, από τη βόρεια Αίγυπτο μέχρι τον Περσικό Κόλπο, αρκετοί αναλυτές και μεγαλόσχημοι δημοσιογράφοι στη Δύση έσπευσαν να μιλήσουν για ένα νέο 1989.

Αναμασώντας επιστημονικοφανείς θεωρίες του παρελθόντος, περί του Τέλους της Ιστορίας, επιχειρούσαν να παρουσιάσουν το εξεγερτικό κλίμα ως μια ακόμη νίκη της φιλελεύθερης (και μάλιστα νεοφιλελεύθερης) αστικής δημοκρατίας. Η Ιστορία έπρεπε για άλλη μια φορά να μας αποχαιρετίσει καθώς, όπως υποστήριζαν οι ίδιοι, τα αυταρχικά καθεστώτα του αραβικού κόσμου ανατρέπονταν από πολίτες που ζητούσαν να πέσουν στην αγκαλιά της Δύσης και να απολαύσουν άφοβα ένα μεγάλο Bic Mac στα χαμπουργκεράδικα της αμερικανικής και ευρωπαϊκής δημοκρατίας.

Ακόμη και ο Μπαράκ Ομπάμα, στην τελευταία του ομιλία προς τον αραβικό κόσμο, υιοθετούσε εν πολλοίς αυτή τη θεώρηση αφού πρώτα αναγκάστηκε να αποχαιρετίσει με σπαραγμό καρδιάς αρκετούς από τους φιλοδυτικούς δικτάτορες με τους οποίους συνεργαζόταν η Ουάσινγκτον από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου.

Η ανάλυσή αυτή αποσιωπούσε εσκεμμένα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των εξεγέρσεων. Το γεγονός δηλαδή ότι οι εξεγερμένοι δεν ζητούσαν απλώς ελευθερία και δημοκρατία αλλά και κοινωνική δικαιοσύνη και οικονομική ισότητα. Ουσιαστικά ξεσπούσαν απέναντι στις νεοφιλελεύθερες επιλογές των τελευταίων τριών δεκαετιών οι οποίες διέρρηξαν ολοκληρωτικά τα παλαιότερα κοινωνικά συμβόλαια, σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο.

Υπό αυτό το πρίσμα το ισπανικό κίνημα δεν αποτελεί παρά τη λογική συνέχεια όσων συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες στη νότια πλευρά της Μεσογείου. Μόνο που αυτή τη φορά η κατάσταση είναι πολύ πιο ξεκάθαρη. Οι διαδηλωτές στο κέντρο της Μαδρίτης δεν αμφισβητούν απλώς ένα σάπιο, διεφθαρμένο σύστημα δικομματισμού αλλά την πεμπτουσία του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος.

Το γεγονός βέβαια ότι το κάνουν αυθόρμητα, χωρίς κομματική καθοδήγηση και κυρίως χωρίς να χρησιμοποιούν την ξύλινη γλώσσα της καθεστωτικής Αριστεράς ενδέχεται να τους δημιουργήσει περισσότερους εχθρούς παρά συμμάχους. Θα δεχθούν χτυπήματα εκ δεξιών και εξ αριστερών. Τα μέσα ενημέρωσης θα προσπαθήσουν να αποσιωπήσουν τη φωνή τους και - όταν διαπιστώσουν ότι αυτό είναι αδύνατο - θα προσπαθήσουν να τη διαστρεβλώσουν. 

Οι κυβερνήσεις ή (ας μην κρυβόμαστε) τα καθεστώτα της βόρειας Μεσογείου δεν πρόκειται φυσικά να βγάλουν στο δρόμο το στρατό - αν και είναι βέβαιο ότι εάν η κατάσταση κλιμακωθεί θα χρησιμοποιήσουν τη στρατιωτικοποιημένη αστυνομία, την οποία προετοίμαζαν, μεθοδικά εδώ και μια δεκαετία. Θα κατεβάσουν όμως στο δρόμο τα πάντσερ της ενημέρωσης μέσω των οποίων θα ζητούν επιστροφή στην τάξη - τη δική τους τάξη.  Θα μας ζητούν να πληρώσουμε τα δάνεια μας, να δεχθούμε την πολιτική του ΔΝΤ και της ΕΚΤ και να κάτσουμε φρόνιμα. Γιατί αν βγούμε από τον κύκλο θα χαθούμε. Και να θυμόμαστε πως αυτό το σκηνικό είμαστε μικροί, πολύ μικροί για να το αλλάξουμε.

Κανείς δεν περίμενε την ισπανική ιερά εξέταση, έλεγαν πριν από χρόνια οι Monty Python. Κανένας δεν περίμενε την ισπανική επανάσταση απαντούν εδώ και ημέρες οι συγκεντρωμένοι στο κέντρο της Μαδρίτης και των άλλων μεγάλων ισπανικών πόλεων. Κι όμως ήρθαν και οι δυο. Η «Επανάσταση» και η «αντεπανάσταση». Επιτέλους! Θα ζήσουμε αυτό που ο Ερικ Χομπσμπάουμ αποκαλούσε... interesting times.    

Αρης Χατζηστεφάνου

ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΥΠΝΟΣ.

Θόδωρος Γαλλιατσάτ​ος.: Απάντηση στον Αντιπεριφερειάρχη κ, Κουρή.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος

Επιθυμούμε κατ αρχήν να συγχαρούμε τον αντιπεριφερειάρχη της Κεφαλονιάς για δύο λόγους:
  • Πρώτον γιατί απήντησε ..ταχύτατα στην σχετική επιστολή που του απευθύναμε στις 02/01/2011. Μας απήντησε δηλ μετά από 143 (!) ημέρες δείχνοντας έτσι τον δρόμο και στις υπηρεσίες που εποπτεύει.
  • Δεύτερον γιατί αυτός μας απήντησε ενώ οι συνάδελφοι του αντιπεριφεριάρχες, στους οποίους απευθύναμε την ίδια επιστολή ,δεν τα …κατάφεραν ακόμη!
Απορρίπτουμε τις εξηγήσεις του αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς για δύο λόγους:
  • Πρώτον γιατί κωλυσιεργεί πέντε μήνες τώρα με τις ίδιες αστήρικτες δικαιολογίες
  • Δεύτερον γιατί είναι σαφής η πρόθεση του να «τσουβαλιάσει» όλους τους συμβούλους της μειοψηφίας σε ένα γραφείο!
Τονίζουμε για μια ακόμη φορά μήπως και δεν έγινε κατανοητό:
Η παροχή διευκολύνσεων στις παρατάξεις (και όχι στους συμβούλους, όπως τεχνηέντως αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης) είναι υποχρέωση της διοίκησης καθοριζόμενη ρητά από τον ν. 3852/20011.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α στα πλαίσια αυτά δικαιούται και απαιτεί στον τόπο έδρας της, χώρο αποκλειστικής χρήσης ,όπως έχει γίνει και με τις άλλες παρατάξεις με έδρα την Κέρκυρα και την Ζάκυνθο. Άμεσα ,συνεπώς, και όχι …μετά την λήξη της θητείας μας απαιτούμε έργα και όχι λόγια καλών προθέσεων.
Σχετικά τώρα με την υποτιθέμενη ανακοίνωση μας για προσχώρηση του περιφερειάρχη και του αντί περιφερειάρχη στον κυβερνητικό χώρο δηλώνουμε τα εξής:
  • Σε ανακοίνωση της παράταξης μας που εκδόθηκε την αμέσως επομένη της επίσκεψης της αντιπροσωπείας μας στην υπουργό για το θέμα του ΤΕΙ ,και η οποία είχε τίτλο «όχι στην υποκρισία της υπουργού και της κυβέρνησης ,ο αγώνας για να μην κλείσει το ΤΕΙ συνεχίζεται» καλούσαμε τα μέλη της αντιπροσωπείας και μεταξύ αυτών τον περιφερειάρχη και τον αντι περιφερειάρχη να δηλώσουν δημόσια και καθαρά ότι δεν αποδέχονται τις δικαιολογίες-προσχήματα της υπουργού.
Μέχρι σήμερα δεν είδαμε καμιά τέτοια δήλωση.
  • Αντιθέτως και παρά τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου Κεφαλονιάς στο οποίο συμμετείχε ο αντιπεριφερειάρχης ,βρέθηκαν την 21η Μαΐου στην εξέδρα των επισήμων συνδράμοντας την απομονωμένη κυβερνητική εκπροσώπηση και γράφοντας στα «παλαιότερα των υποδημάτων τους» τις βαρύγδουπες υποσχέσεις για αγωνιστικές διεκδικήσεις υπέρ του ΤΕΙ.
  • Αλήθεια, ας μας πει ο κ. αντιπεριφερειάρχης ποιες και πόσες από τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην σχετική με το ΤΕΙ σύσκεψη στο διοικητήριο υλοποίησε;
  • Αυτή λοιπόν την υποχωρητική συμπεριφορά του περιφερειάρχη και αντι περιφερειάρχη επισημάναμε, όχι σε ανακοίνωση μας αλλά σε σχόλιο μας σε σελίδα «κοινωνικής δικτύωσης»
  • Δηλώνουμε όμως σήμερα ότι η σιγή ιχθύος του περιφερειάρχη και του αντιπεριφερειάρχη μετά την επίσκεψη στην υπουργό και η υιοθέτηση ουσιαστικά εκ μέρους της ΠΙΝ του δελτίου τύπου της υπουργού, ένα πράγμα μόνο υποδηλώνουν:
Ότι έχουν προσχωρήσει και έχουν αποδεχθεί τις θέσεις της υπουργού και της κυβέρνησης και σε απλά ελληνικά έχουν «πουλήσει» τον αγώνα για να σωθούν τα τμήματα του ΤΕΙ, πριν καν τον ξεκινήσουν!
Ας αφήσει λοιπόν ο αντιπερειφερειάρχης τις παροιμίες, που πολλές φορές γυρνάνε μπούμερανγκ κι ας μιλήσει για «την ταμπακιέρα»

Αργοστόλι,25/05/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Περιφερειακός σύμβουλος

Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ & ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ * adelfotita@kefalinontopos.gr ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ & ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ : ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ


Για την επέτειο των 147 χρόνων από την ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα, η Αδελφότητα Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Πειραιά πραγματοποιεί επετειακή εκδήλωση στο Πολιτιστικό μας κέντρο Γρ. Λαμπράκη 144, Πειραιάς, την ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΜΑΪΟΥ και ώρα 7:30μμ.
Ομιλητής: Διονύσιος Κουγιανός
τέως Πρόεδρος της Αδελφότητας
Η Εκδήλωση πλαισιώνεται από μουσικοχορευτικό πρόγραμμα. Θα ακολουθήσει δεξίωση.

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ-ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΖΕΡΒΑΤΑ.



Η Αγροτική Γωνιά.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, λειτουργεί στα Ζερβάτα της Σάμης ( στο κτήριο του παλιού Δημοτικού Σχολείου ), το Μουσείο Λαογραφικής-Αγροτικής & Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ένα πλήθος εκθεμάτων οδηγούν  τον επισκέπτη στο παρελθόν  της καθημερινής ζωής των κατοίκων της Περιοχής. Φυλαγμένα κειμήλια και αγαπημένα κομμάτια από τη ζωή τους, δώρησαν στο Μουσείο οι κάτοικοι των Ζερβάτων  και των γύρω χωριών, καθιστώντας τα έτσι κτήμα των επόμενων γενεών. 
Το Μουσείο λειτουργεί τους καλοκαιρινούς μήνες σε καθημερινή βάση και τον χειμώνα μπορεί κάποιος να το επισκεφτεί, ύστερα απο τηλεφωνική συνενόηση, με την Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Ζερβάτων στο τηλ. 26740-22019.

Αφιερωματική Πλάκα, με τα ονόματα των πεσόντων στον βαλκανικό πόλεμο του ΄12-΄13.
 Τα σύνεργα της υφάντρας...
 Παλιό ραδιόφωνο.
 Ο παλιός μπουφές...

 Παλιά σκεύη αγροτικού σπιτιού.
 Το παλιό ψυγείο του πάγου.
 Η κούνια.
 Επιτάφιος.
 
Τμήμα από το Τέμπλο της  εκκλησίας του Σωτήρως, των Παλιών Γριζάτων.
Λαβομάνος και βρύση.
 Κέντημα φτιαγμένο τα βράδια, υπό το φως του λύχνου.
 Η... κρεβατοκάμαρα
 Στεφανοθήκη.
 Σκαφίδι, πινακωτή και σκάφη, απαραίτητα σύνεργα, για το ζύμωμα του ψωμιού.
 Ανέμη και ρόκα.
 Γραμμόφωνο
 Καντηλιέρης.
 Έξοχη φωτογραφία, κατοίκου της Περιοχής.
 Γιαγιά και εγγόνη. Μια φωτογραφία γεμάτη κίνηση  και τρυφερότητα!
 Η φωλιά με το φώλι.
 Λάφυρο από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο...


 Το κτήριο που στεγάζεται το Μουσείο.

 Στρίβοντας από τον κεντρικό δρόμο Σάμης -Πόρου για το Μουσείο, υπάρχει αυτή η πέτρινη σύνθεση, αφιέρωμα κατοίκου των Ζερβάτων στην Εθνική Αντίσταση.
Η εκκλησία του Σωτήρος στα Παλιά Γριζάτα.  Όπως μας είπαν κάτοικοι της Περιοχής, από εδώ είναι το Τέμπλο που εκτίθεται στο Μουσείο.

Ευχαριστούμε θερμά την Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Ζερβάτων κ Άννυ Καλιβωκά και την κ. Ελεονώρα Καλεράντε, για την πολύτιμη βοήθειά τους, σ' αυτό το μικρό αφιέρωμα.
Τάσος Καβαλλιεράτος.
Τάκης Τόκκας.

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Οι πιο ηλίθιοι μαθητές των ψυχολογικών εργαστηρίων της CIA και της Σχολής του Σικάγου

Αντιγραφή από το ithacanet.gr

Η πληροφορία, για απόβαση έχει διασταυρωθεί. Επιφυλάξεις υπάρχουν ως προς τη μέρα και αυτό είναι φυσικό, γιατί δεν περίμεναν να διαρρεύσει.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα είναι συνεργεία , αποτελούμενα από 30 άτομα του ΣΔΟΕ. Άγνωστος είναι ο αριθμός αστυνομικών και εισαγγελέων. 
 
Και τώρα, αρχίζει η πλάκα.
Οι κυβερνητικοί βλέπουν πολύ τηλεόραση και έχουν επηρεαστεί. Δεν εξηγείται αλλιώς. Έχουν φτιάξει μια τηλεόραση για να υπνωτίσουν το λαό και αυτοί κοιμούνται πάνω της.
Πρόκειται για τους χειρότερους μαθητές των ψυχολογικών εργαστηρίων της CIA, της Λέσχης Bilderberg και της Τrilateral Commission!
Περιμένουν πως από την απόβαση αυτή θα τρομάξει ο κόσμος; Τι άλλο μπορεί να πάθει ο κόσμος, περισσότερα από όσα έχει πάθει; Θα φοβηθεί τα πρόστιμα του ΣΔΟΕ; Ε, και; Έχει να τα πληρώσει; 
Το Δόγμα του Σοκ είναι καλό, όταν λειτουργεί η περίοδος του σοκ πάνω στις κοινωνίες. Πάει αυτό. Μας τελείωσε και είμαστε στη διαδικασία ανασύνταξης δυνάμεων.
Είναι η χαρά του λαού, μια τέτοια άφιξη. Θα μας ανεβάσει το ηθικό, θα συσπειρώσει ακόμα περισσότερο κόσμο, θα βγάλει από το καβούκι του τον σκεπτικιστή, που φοβάται και με είχε πρήξει για τις επιθέσεις που γίνονται στο ΣΔΟΕ. Θα πάρει κι αυτός θάρρος και θα περάσουμε πολύ ωραία. 
Τέλος, η απόβαση θα τονώσει την αγορά και την τοπική οικονομία.
 
Σήμερα, από το μεσημέρι που τελειώνουν οι δουλειές, αρχίζουν οι συσκέψεις για την οργάνωση της υποδοχής. 
Εκεί που μαζεύονταν 50-100 , κάθε φορά που ερχόταν το ΣΔΟΕ, τώρα, θα δείτε πόσοι θα μαζευτούν για την υποδοχή.
Κανένα "φοροεισπραχτικό" πρόβλημα δεν είχε το κράτος από το συμβολικό σταμάτημα των ελέγχων του ΣΔΟΕ. Έκαναν 20 ελέγχους την ημέρα και οι πολίτες σταματούσαν έναν. Στο τελευταίο σταμάτημα, έφυγαν και γύρισαν μετά να συνεχίσουν τον έλεγχο. To ξέρουν και το ξέρουμε πως αυτό που έμενε ήταν ο συμβολισμός μιας πράξης, χωρίς οικονομικό αντικείμενο.
Η απόβαση και η εντατικοποίηση των ελέγχων, με επίδειξη τζούφιας δύναμης, γίνονται μόνο και μόνο, για να καμφθεί το φρόνημα των πολιτών. Θυμηθείτε την Κερατέα: Ήταν "άνευ αντικειμένου" η φύλαξη δύο καμένων μηχανημάτων, επί  4 μήνες. Το "νόημα" ήταν το σπάσιμο του τσαμπουκά ενός μικρού χωριού.
 
Και, οι κύριοι αυτοί, δεν έλαβαν κανένα μάθημα από την Κερατέα.
"Όταν στις 11 Δεκέμβρη, βγήκαμε στα μπλόκα, κανείς από μας δεν πίστευε πως θα κρατούσαμε, πάνω από 2-3 μέρες. Και κρατήσαμε 4 μήνες, ως ότου έφυγαν", μας έλεγε ο μικρός Δημήτρης, για την εμπειρία της Κερατέας και για την αλληλεγγύη που αναπτύχθηκε, χάρις στην παρουσία των ματ
Ιδού, ο κοινωνικός ρόλος των ματ. Θα ξαναγίνουμε κοινωνίες αλληλεγγύης. Γι' αυτό τα στέλνει η κυβέρνηση  (Όσοι της καταλογίζουν κακές προθέσεις, το κάνουν εκ του πονηρού).
 
Διαλυμένοι και εξαφανισμένοι, οι λιγοστοί πράσινοι εξουσιαστές που βιώνουν τη μοναξιά της εξέδρας, έχουν χάσει το μέτρο, έχουν χάσει την επαφή με τους ανθρώπους  και βλέπουν πολύ τηλεόραση. 
"Τους φταίει η φοροδιαφυγή", που δεν μαζεύουν λεφτά και καμιά επιταγή του ΔΝΤ δεν μπορεί να εξωφληθεί!  Δε φταίει καθόλου, που έχουν αποσύρει και την τελευταία δεκάρα από την αγορά και δεν κυκλοφορεί τίποτα.
(Βέβαια, ξέρουν πως λένε ψέματα. Πίσω από όλα αυτά, βρίσκεται η αγωνιώδης μετατροπή των ανθρώπων σε δουλοπάροικους και κρύβεται το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, της δικής μας περιουσίας, για την οποία συμφωνεί και ο "αγωνιστής" Σαμαράς)  
ΚΑΝΕΙΣ από αυτούς τους "εκπροσώπους"  δεν έχει μετρήσει κάτι άλλο:
Ξέρουν πόσες οικογένειες, πόσοι άνθρωποι ζουν από ελεημοσύνη και φιλανθρωπία φίλων; Αυτό στην Αθήνα, θα το βρεις στο δρόμο. Εδώ, στην επαρχία, δεν θα το δεις. Δεν το επιτρέπει ο γείτονας και ο φίλος. Εκεί πάνε τα λεφτά που δε σας δίνουν μερικοί από μας. (Οι πολλοί, έτσι κι αλλιώς, δεν έχουν)
 
 
Βλέποντας πολύ τηλεόραση, αυτά δεν τα βλέπουν. Καθισμένοι μόνοι στην εξέδρα των επισήμων δεν βλέπουν τίποτα. Πήγαν να κάμουν εσωκομματικές εκλογές και δεν μπόρεσαν. Και δεν έβγαλαν κανένα συμπέρασμα.
"Μωραίνει ο Κύριος ον βούλεται απωλέσαι".
 
Θα στενοχωρηθούμε πολύ, αν δεν έρθουν τα αποβατικά στρατεύματα.
Έτσι κι αλλιώς, μας έδωσαν την ευκαιρία να δείξουμε τι σημαίνει φορολογία-απάτη  και ποιος είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του χρήματος. 
 
ΥΓ. Βάσιμες πληροφορίες αναφέρουν πως στην υποδοχή του "απελευθερωτικού στρατού"  θα λάβει μέρος, σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο και χιλιάδες λαού θα ρένουν με άνθη του αγρού τα στρατεύματα (τσουκνίδες, γαϊδουράγκαθα, παπαρούνες, αγριομαργαρίτες, ασφοδέλια και σπάρτα).
 Μολότωφ δεν θα ριχτούν σε κατοικημένη περιοχή. Τα χημικά των ματ επιτρέπονται.
Οι νοικοκυρές απλώνουν τραχανά και πλένουν σημαίες, για την υποδοχή.
Οι φοιτητές των ΤΕΙ ετοιμάζουν κουμπαρά, για να βάλουν μέσα τα λεφτά που θα αποφέρει η επιδρομή, ώστε να μην κλείσει το ΤΕΙ βιολογικής καλλιέργειας.
Ο πιο ψηλός άνδρας των ΜΑΤ και ο πιο κοντός εισαγγελέας θα ανακηρυχθούν επίτιμοι δημότες.
Οι τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια θα μεταφερθούν με λεωφορεία, στον τόπο της υποδοχής.
 
Η πόλη θα σημαιοστολιστεί και στο τέλος θα καώσι και ωραιότατα πυροτεχνήματα.
Ετοιμάζονται χαρτονένιες επιγραφές, με συνθήματα:
ΔΝΤ-ΣΔΟΕ , ΣΑΣ ΑΓΑΠΑΜΕ ...
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ...
ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΣΤΡΟΣ ΚΑΝ ... ΣΩΣΤΕ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ. ..
ΒΑΛΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ...
ΦΠΑ ΣΤΟ 40% ... ΠΑΡΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΒΡΑΚΑ
(το τελευταίο σύνθημα θα συνοδεύεται με συμβολική παράδοση εσωρούχων).
Και μια καινούργια παροιμία, σαν προσευχή θα ακουστεί από την εκκλησιαστική χορωδία του κ. Ευαγγελάτου:
"Ο θεός να κόβει φόρους από τις τράπεζες και να βάζει τόκους σε μένα".
 
Το δημοτικό συμβούλιο, σε ειδική τελετή θα παραδώσει τα κλειδιά της πόλης. Δεν θα είναι χρυσά, λόγω λιτότητας. 
Όταν λέμε, πως θα δώσουν τα κλειδιά της πόλης, δεν εννοούμε τα κλειδιά του δημαρχείου. Εννοούμε τα κλειδιά όλων των σπιτιών και των μαγαζιών, ώστε το ΔΝΤ, το ΣΔΟΕ, ο Εισαγγελέας, ο Βολευτής η Ε.Ε., οι τραπεζίτες  και όποιος άλλος γουστάρει να μπαίνει και να παίρνει ό,τι θέλει.
Αυτοί θα πάρουν τα κλειδιά κι εμείς θα βγάλουμε αντικλείδι. Θα ορίσουν και ώρες επίσκεψης των σπιτιών μας.
Εκείνα, για τα οποία οι τράπεζες έχουν εκδώσει διαταγές πληρωμής, ξεχάστε τα. Ο δήμος θα μοιράσει αντίσκηνα και θα δώσει άδεια, για να κοιμόμαστε, έξω από τις τράπεζες.
 
Ήδη, μαζεύονται υπογραφές, ώστε το εκστρατευτικό σώμα να μη φύγει, μια και ρέπουμε στις εξεγέρσεις και τις επαναστάσεις. Θα ζητήσουμε να μείνουν, για να μας φυλάξουν από τον κακό εαυτό μας, τον επιρρεπή σε ανταρσίες, παρανομίες και κάθε είδους παραβατικότητες.
Θα ζητηθεί, επίσης, κάθε φορά που έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαζί με τα χορευτικά συγκροτήματα, που υποδέχονται τους τουρίστες, να ρίχνουν και μερικά χημικά, ώστε οι τουρίστες να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για το πολιτιστικό γίγνεσθαι και το τοπικό φολκλόρ. 
(Οι προτάσεις στο υστερόγραφο έρχονται μέσα από βροχή emails).
Ως το βράδυ, θα ανανεώνονται.
 
ΣΗΜ."Ι": Θα στενοχωρηθούμε πολύ, αν επικρατήσουν ψυχραιμότερες σκέψεις και τα στρατεύματα δεν έρθουν.
Τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους; Είναι κι αυτοί μια κάποια λύση. (Δεν θα πλήττουμε)