Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Πως αναγνωρίζονται τα ελληνικά προϊόντα…

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ - ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΤΙΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
thumb
Κάθε ευρώ πλέον πρέπει να μένει Ελλάδα, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει όταν πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ, εκτός από την ημερομηνία λήξεως του προϊόντος, να κοιτάμε προσεκτικά και το barcode. Όλοι γνω­ρίζουν ότι το σήμα με τις κάθετες γραμμές και τα πολλά ψηφία πρέπει να ανα­γράφεται σε κάθε συσκευασία προϊόντος, αλλά πολλοί αγνοούν ότι τα 3 πρώτα ψηφία του barcode υποδηλώνουν και τη χώρα προέλευσης του προϊόντος.
Πολλά προϊόντα που θεωρούσαμε ελληνικά, δεν είναι. Διότι απλά δεν ξεκι­νούν από 520. Το 520 στην αρχή του barcode δηλώνει ότι ένα προϊόν είναι ελλη­νικό και πως αγοράζοντάς το, ένα ποσοστό κέρδους μένει στη χώρα μας ενισχύ­οντας την οικονομία μας.
Νόμιμο δικαίωμα
Ένα απλό παράδειγμα είναι τα ζυμαρικά. Υπάρχει μία συγκεκριμέ­νη μάρκα ζυμαρικών (δεν μπορεί να γραφτεί εδώ για ευνόητους λόγους), που η εταιρεία παραγωγής είναι σε γειτονική χώρα και η οποία κάνει τρελές πωλήσεις στην Ελλάδα. Αντί της συγκε­κριμένης μάρκας, λοιπόν, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο ελληνικές (είναι πολύ γνωστές)!!! Κάνοντας αυτήν την κίνηση κατευθείαν πολλά ευρώ μένουν… Ελλάδα.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι με γνωστή εταιρεία αναψυ­κτικών. Μπορεί άνετα να αντικατασταθεί από τις δύο, πλέον, υπάρχουσες ελληνικές, αρκεί να επιλεγεί το ελληνικό προϊόν με το 520. Κάθε χώρα έχει τον τριψήφιο κωδικό της. Οι γείτονες χώ­ρες μας έχουν τους εξής κωδικούς: 380 - Βουλγαρία, 530 - Αλβανία, 531 - Σκόπια, 868 - 869 - Τουρκία. Το 529 ανήκει στην αδελφή μας χώρα την Κύπρο, ενώ ο κωδικός που συναντιέται συχνά, εφόσον έχουμε πολλά γερμανικά προϊόντα στη χώρα μας, είναι ο 57, που ανήκει στη Γερμανία. Η Κίνα κατέχει τους 690 - 695. Είναι νόμιμο δικαίωμά μας ως καταναλωτές να γνωρίζουμε τη χώρα προέλευσης και εφόσον οι εταιρείες και η κυβέρνηση δεν μας ενημερώνουν, καλό είναι να προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε από μόνοι μας.
Την προτίμηση εγχώριων προϊόντων προωθεί το κίνημα πολιτών «Καταναλώ­νουμε ό,τι παράγουμε», που δημιουργήθηκε πριν από λίγους μήνες με τις υπο­γραφές πολιτικών, ακαδημαϊκών, συνδικαλιστών και επιχειρηματιών.
Ειδικότερα το κίνημα πολιτών (www.protimoellinika.gr) προσέγγισε μεγάλες αθηναϊκές αλλά και περιφερειακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και άλλες εταιρεί­ες, με στόχο να τοποθετήσουν αφίσες και να τυπώσουν στις πλαστικές σακούλες τους το σύνθημα της καμπάνιας «ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά».
Και φαίνεται πως ήδη έχουν καταφέρει πολλά. «Ως τώρα η ανταπόκριση του κόσμου φαίνεται κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική. Ούτε κι εμείς περιμέναμε την επιτυχία του εγχειρήματος», λέει ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων Δημήτρης Μπέης, πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης, που εμπνεύστηκε και εισή­γαγε το σύνθημα.
Επιπτώσεις στη χώρα όταν αγοράζετε προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών:

1. Αποδυναμώνετε και εξαφανίζετε τις ελληνικές παραγωγές… Μην πείτε δεν με νοιάζει, διότι εμάς αφορά το θέμα.

2. Αποδυναμώνοντας ελληνικές παραγωγές, βοηθάτε στην επιδεί­νωση της ανεργίας και την εξάρτηση από ξένα κεφάλαια. Βλέπετε πού φτάσαμε...

3. Όταν αγοράζετε εισαγόμενα προϊόντα, ουσιαστικά δίνε­τε 70% των χρημάτων σας σε εργοστάσια άλλων χωρών που, εκτός του ότι απασχολούν αποκλειστικά αλλοδαπούς, ενισχύε­τε τις οικονομίες των χωρών αυτών.

Πώς ενισχύονται οι ελληνικές παραγωγές ψωνίζοντας ελληνικά προϊόντα και είδη:

1. Βοηθάτε τη διατήρηση και αύξηση θέσεων εργασίας!

2. Σκεφτείτε επίσης ότι αν η κάθε ελληνική οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά προϊόντα, τότε για κάθε 1.000 οικογένειες θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ.

3. Θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με πε­ρίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά! Ή, πιο απλά, αλλάζοντας την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα, οι 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100 - 150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!

4. Τελικά σκεφτείτε ότι αν όλοι μας υιοθετήσουμε μια τέτοια συνήθεια, τό­τε 1.000.000 οικογένειες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην πρόσληψη 100.000 - 150.000 συμπατριωτών μας!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου, συμφωνώ και θα κάνω το παν να παρακινήσω όσους μπορώ να αποβάλουν την ξενομανία και να αγοράζουν Ελληνικά προϊόντα. Θέλω όμως να σας πω ότι το 520 που αναγράφεται (τα τρία πρώτα) στο Barcode, δεν αναγράφεται μόνο στα παραγόμενα στην Ελλάδα προϊόντα άλλα και σε αυτά που συσκευάζονται στην Ελλάδα. Έχω μπροστά μου ένα μπουκάλι νερό Βίκος και ο αρθμός αρχίζει με 520. Το ξέρω ότι είναι Ελληνικό. Έχω όμως και ένα κουτί τσάι(CHINA Green Tea)και ο αριθμός του αρχίζει με 520. Το ίδιο γίνεται και σε ένα κουτί Nescafe.Σας παρακαλώ βοηθήστε μαι να καταλάβω πως γίνεται και αυτά είναι Ελληνικά προϊόντα

Κεφαλονιά Βόρειος Πόλος είπε...

Φίλε μου νομίζω ( χωρίς να είμαι ειδικός ) ότι μπορείς να ξεχωρίσεις ένα προιόν αν είναι ελληνικό 'η όχι. Π.χ. τσάι εμείς δεν παράγουμε, όπως και καφέ... άρα ο κωδικός 520 που αναγράφεται στο προιόν ίσως αναφέρεται στην χώρα συσκευασίας.

Ανώνυμος είπε...

Άρα φίλε μου, τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα.Είμαστε ένα Μ... Αυτά(Προχειρότητα,τσαπατσουλιά,αδιαφορία άγνοια, ημιμάθεια,αρχομανία, λαμογιές.κ.τ.λ.π.και όλα μαζί, μας έφεραν εδώ που είμαστε.Και προχωράμε. Υ.Σ. ούτε ο ΕΦΕΤ, ούτε ΣΥΛ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ. Ξέρουν το πως ξεχωρίζονται τα Ελληνικά προϊόντα. Ευχαρηστώ.