Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΟ 2Ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ




Σοφία Αράβου- Παπαδάτου
Δρ Κοινωνικής Ψυχολογίας-Οδοντίατρος
Το πρώτο που αισθάνομαι ότι πρέπει να κάνω, είναι να ζητήσω συγνώμη που δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω όλες τις εκδηλώσεις που έγιναν στο 2ο Λύκειο του Αργοστολίου, με την ευθύνη, την αγάπη και την επίβλεψη του γνωστού μας καθηγητή Πέτρου Πετράτου. Εντούτοις η έκθεση βιβλίου και η παρουσίαση από μαθήτριες, του βιβλίου «Το έπος του λυκόφωτος» που παρακολούθησα, ήταν αρκετά για να μου προκαλέσουν ενθουσιασμό.
Η έκθεση περιείχε μία μεγάλη γκάμα από βιβλία που μπορούσες να περιεργαστείς, να ξεφυλλίσεις και να αγοράσεις. Μέσα στο χώρο της έκθεσης είχε στηθεί το τραπέζι του πάνελ των ομιλητών και εδώ με περίμενε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Ένα βήμα δημόσιου διάλογου, για τους μαθητές του σχολείου. Τρεις μαθήτριες στο πάνελ των ομιλητών, με τις δέουσες μικροφωνικές εγκαταστάσεις και δύο μαθήτριες όρθιες, επίσης μπροστά σε μικρόφωνο, για τις εισαγωγικές παρουσιάσεις και την επικοινωνία των ομιλητριών με το κοινό που παρακολουθούσε. Ο μεγάλος αριθμός των ακροατών ήταν μία επιπλέον ευχάριστη έκπληξη. Η παρουσίαση του βιβλίου περιλάμβανε την περιληπτική αφήγηση της υπόθεσης του έργου, καθώς και την υπέρ και κατά επιχειρηματολογία, αντίστοιχα από τις τρεις μαθήτριες - ομιλήτριες του πάνελ. Η υπόθεση μιλά για τον έρωτα ενός βρυκόλακα για μια κοπέλα, όπου το βαμπίρ δεν έχει καμία σχέση με τις αιμοσταγείς εικόνες που έχουμε συνηθίσει. Τα επιχειρήματα υπέρ του βιβλίου αφορούν τη διέγερση της φαντασίας, το χαλαρωτικό και εύληπτο περιεχόμενο. Τα εναντίον του βιβλίου επιχειρήματα αφορούν την κερδοσκοπική διάσταση τής διαφήμισης που έγινε στο βιβλίο και στην κινηματογραφική υπερπαραγωγή, με στόχο πάντα το κέρδος. Ο διάλογος με το κοινό ήταν έντονος και δημιουργικός.
Σαν κοινωνική ψυχολόγος των μοντέλων επιρροής, πρέπει να συγχαρώ για τη συνθετική και ολόπλευρη παρουσίαση, στην ανάλυση περιεχομένου που έκαναν οι μαθήτριες. Στο έργο γνώμης που συνθέσανε, με την επιρροή που μπορεί να ασκήσει αυτό, καθώς και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, τόσο της δικής μας σαν ακροατήριο, όσο και της δικής τους σαν ομιλητές. Από την άλλη μεριά, σαν οδοντίατρος της Κοινωνικής Οδοντιατρικής με διατριβή στην μελέτη του φόβου, πρέπει επίσης να συγχαρώ τόσο τον Πέτρο Πετράτο, όσο και τις μαθήτριες για τη συμβολή τής εκδήλωσης παραδειγματικά, στην αντιμετώπιση της κοινωνικής φοβίας (πιθανότατα χωρίς να το ξέρουν), που βασανίζει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, και εξηγούμαι αμέσως. Η Κοινωνική Φοβία, εκτός των άλλων, αφορά το φόβο για τις δημόσιες παρουσιάσεις, που όμως μπορεί να ξεπεραστεί με άσκηση στο λόγο. Μία συνθήκη που παρέχεται από πολλά ιδιωτικά σχολεία, αλλά σπάνια στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και πάντα με την πρωτοβουλία εμπνευσμένων καθηγητών, που καλλιεργούν την αγάπη για το βιβλίο.
Εύχομαι στις μαθήτριες, αλλά και στους μαθητές, μέσα από τη λογοτεχνία και την διαδρομή που μπορούν να δείξουν τα βιβλία, να αποκτήσουν την αυτογνωσία και τις αξίες που τόσο χρειάζεται η εποχή μας. Να κατακτήσουν εντέλει, δυνητικά, την αρχαιοελληνική έννοια του πολιτικού όντος. Ειδικά για τις μαθήτριες, εύχομαι μέσα από την πορεία της ζωής τους, μεταξύ άλλων, να εκπληρώσουν την έννοια της γαλλικής parité, δηλαδή της ισότιμης αντιπροσώπευσης ανδρών και γυναικών στα κοινά. Για μία ακόμη φορά, Συγχαρητήρια!

Δεν υπάρχουν σχόλια: