Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

3οι ακριβότεροι στην Ευρώπη στα καύσιμα!

Αν ίσως γινόμαστε κουραστικοί που επανερχόμαστε στο θέμα των “καυτών καυσίμων”, ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι ενώ η χώρα μας μέχρι πριν από λίγες, μόνο, εβδομάδες ήταν από τις φθηνότερες στην Ευρώπη των 27 χώρες στην αμόλυβδη βενζίνη, πλέον έχει φτάσει να είναι αισίως η 3η ακριβότερη!
Μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι αληθινό και, μάλιστα, η ...διάκριση αυτή έρχεται πριν καν υπολογιστεί η εφαρμογή αυξημένου στο 21% από το 19% ΦΠΑ, η οποία ισχύει από την Δευτέρα και η οποία ίσως και να μας ...βοθήσει να διεκδικήσουμε το αργυρό μετάλλιο από την 2η Δανία, καθώς η Ολλανδία φαντάζει – ακόμη – ως ακλόνητη στην πρώτη θέση.
Η μέση τιμή στην Ολλανδία προσεγγίζει τα 1,50 ευρώ – Κρήτη, Χίος και Κεφαλονιά είναι ακόμη ακριβότερες!- και στην Δανία είναι γύρω στα 1,42 ευρώ. Άρα ...έχουμε βάσιμες ελπίδες για την 2η θέση, όταν υπολογιστεί και ο αυξημένος ΦΠΑ!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, η μέση τιμή της αμόλβδης στην χώρα μας διαμορφώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στα 1,394 ευρώ το λίτρο, αυξημένη σχεδόν κατά 2% μέσα σε μία εβδομάδα.
Και αυτό όταν η αύξηση της διεθνούς τιμής της αμόλυβδης δεν έφτασε ούτε το 0,5% στο ίδιο διάστημα...
Για να δούμε, θα έχει αποτέλεσμα η αναμενόμενη εφαρμογή πλαφόν; Πάντως, η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας δεν είναι βέβαιο ότι θα συγκληθεί την Πέμπτη για την σχετική γνωμοδότηση προς τα συναρμόδια υπουργεία...
Την τελευταία φορά που είχε εφαρμοστεί πλαφόν στην εγχώρια αγορά ήταν το καλοκαίρι του 2008, όταν η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν 15 λεπτά χαμηλότερη από την τρέχουσα!
Δηλώσεις Χατζηδάκη
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση για την αισχροκέρδεια στα καύσιμα:

«Η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της αποτελεσματικά εργαλεία για να αντιμετωπίσει την αισχροκέρδεια στα καύσιμα. Αρκεί να τα χρησιμοποιήσει. Από πέρυσι το καλοκαίρι ψηφίστηκε νόμος με τον οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται κοστολογικοί έλεγχοι και όχι μόνο έλεγχοι για νοθεία, σφράγιση εγκαταστάσεων σε περίπτωση υποτροπής, εγκατάσταση ταμειακών μηχανών στα πρατήρια σε συνδυασμό με σύστημα εισροών εκροών. Μέχρι πέρυσι, για πολύ μικρότερες τιμές στα καύσιμα και μικρότερης κλίμακας προβλήματα, το ΠΑΣΟΚ διαρρήγνυε τα ιμάτιά του και ισχυριζόταν ότι είχε λύσεις για τα πάντα. Αν δεν μπορεί να εφαρμόσει αυτές τις μαγικές λύσεις, τουλάχιστον ας εφαρμόσει τις προβλέψεις του νόμου. Το μόνο, πάντως, που είδαμε μέχρι στιγμής να συμβαίνει είναι ότι περιορίστηκαν για καιρό οι έλεγχοι των ΚΕΔΑΚ, των αρμόδιων, δηλαδή, συνεργείων ελέγχου.
Από το<< Πρώτο Θέμα>>.

2 σχόλια:

Λέων είπε...

Και που είσαι όταν ξαναγυρίσουμε στην δραχμή (δεν είμαστε πολύ μακριά). Ορέ δεν κόβετε τι έλεγε ο ένας και τι ο άλλος. Σταματήστε να αγοράζετε βενζίνα και θα σου πω πως πέφτει η τιμή. Κότες τρίλειρες είμαστε. Κοκ ο κο κο κο. Πίνουμε τον φραπέ και το εργαλείο δίπλα γυαλισμένο. Πληρώνετε μαλ..ες. Κοκ ο κο κο κο κο κο.

Λέων είπε...

Και που είσαι όταν ξαναγυρίσουμε στην δραχμή (δεν είμαστε πολύ μακριά). Ορέ δεν κόβετε τι έλεγε ο ένας και τι ο άλλος. Σταματήστε να αγοράζετε βενζίνα και θα σου πω πως πέφτει η τιμή. Κότες τρίλειρες είμαστε. Κοκ ο κο κο κο. Πίνουμε τον φραπέ και το εργαλείο δίπλα γυαλισμένο. Πληρώνετε μαλ..ες. Κοκ ο κο κο κο κο κο.