Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/10/2010
Από την << Αυγή >>.
Προκλητική και άκρως υποτιμητική για τη νοημοσύνη των πολιτών είναι η θέση του υπουργού Επικρατείας Χαρ. Παμπούκη ότι "η επένδυση στον Αστακό είναι κατά βάση μια ιδιωτική επένδυση", τη στιγμή που η κυβέρνηση όχι μόνο συζητά με το Κατάρ στο ανώτατο διακρατικό επίπεδο, αλλά αντιμετωπίζει σοβαρές ενστάσεις ακόμη και στο εσωτερικό της, με το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος να μην δίνει απλόχερα την τελική έγκριση.
Με το ευφυολόγημα της “κατά βάσιν ιδιωτικής επένδυσης” η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεφύγει από τα αμείλικτα ερωτήματα που αφορούν στην επικινδυνότητα του σταθμού για το περιβάλλον και τις ζωές των κατοίκων της Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και στο θολό τοπίο των εταίρων της κοινοπραξίας, καθώς υπάρχουν ισχυρές αιτιάσεις κατά της αξιοπιστίας της εταιρείας Rosebud, μιας άγνωστης εταιρείας, που δημιουργήθηκε τον Μάρτιο με κεφάλαιο μόλις 25.000 ευρώ, ως θυγατρική της Rosebud Energie Deutschland με έδρα τη Γερμανία. Απ' την άλλη, η εμπλοκή στην υπόθεση προσώπων όπως του Γιώργου Σεφερτζή, πρώην επικοινωνιακού συμβούλου του Γ. Παπανδρέου και φίλου του αδελφού του Νίκου, εντείνει την καχυποψία, η οποία ενισχύθηκε από τη γραπτή απάντηση του υπουργού Επικρατείας σε ερώτηση του Αλ. Τσίπρα για την εταιρεία Rosebud και τον Γ. Σεφερτζή.
Ο Γ. Σεφερτζής ενεργεί ως ιδιώτης
Συγκεκριμένα, ο κ. Παμπούκης αναφέρει χαρακτηριστικά πως ο κ. Σεφερτζής “ενεργεί εν προκειμένω προφανώς, γιατί δεν υπάρχει άλλη ιδιαίτερη πληροφορία, ως ιδιώτης, με ουδεμία θεσμική ιδιότητα και δεν εκπροσωπεί την κυβέρνηση". Στην ίδια απάντηση τονίζει σχετικά με την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων του σταθμού ότι “αποτελεί στόχο και προτεραιότητα της κυβέρνησης και επομένως η ταχύτητα της συγκεκριμένης αδειοδότησης κατά νόμιμο τρόπο δεν αποτελεί ψόγο, αλλά έπαινο..”. Ο εμπαιγμός συνεχίζεται με τη δήλωση ότι "η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία δεν έχουν ούτε την υποχρέωση ούτε τη δυνατότητα να ερευνούν διάφορες εταιρείες που προσέρχονται ως μέλη κοινοπραξιών για αδειοδοτήσεις. Εάν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη αιτίαση κατά ευρύτερη έννοια του δημοσίου συμφέροντος, θα πρέπει να λαμβάνουν γνώση. Κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει γίνει"...
Το επιστέγασμα, όμως, είναι ο ισχυρισμός ότι "η επένδυση στον Αστακό είναι μια κατά βάση ιδιωτική επένδυση, στην οποία μέλος της κοινοπραξίας είναι η Qatar Petroleum, κρατική εταιρεία του Κατάρ, με το οποίο η ελληνική κυβέρνηση έχει ιδιαίτερες φιλικές σχέσεις. Η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει μη δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης με την κυβέρνηση του Κατάρ για την αξιολόγηση και προώθηση της εν λόγω επένδυσης, εντός των πλαισίων της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας". Ο υπουργός Επικρατείας καταλήγει με κυνικό τρόπο πως "οι εσωτερικές σχέσεις των μελών της κοινοπραξίας, η επιχειρηματική τους αξιοπιστία και η πιστοληπτική τους ικανότητα ανήκουν προφανώς στο ιδιωτικό πεδίο. Η κυβέρνηση δεν είναι επιχειρηματίας. Απλώς οφείλει να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον καθώς και να μεριμνά για την τήρηση του προτύπου νομιμότητας της αδειοδότησης και την αποτροπή κάθε κινδύνου για τη δημόσια ασφάλεια".
Αντιδρά η Μπιρμπίλη
Στην κοινοπραξία Astakos Power Plan Concorctium,που έχει αναλάβει την κατασκευή, συμμετέχουν οι κρατικές Qatar Petroleum International με 23% και Qatar Electricity and Water Company με 11%, η Sabagh abd Khoury SAL του λιβανέζικου κατασκευαστικού κολοσσού CCC (Concolidated Contractors Company) με 33% και η Rosebud Energie Deutschland επίσης με 33%.
Το έργο του θερμοηλεκτρικού σταθμού αφορά κατά κύριο λόγο στις εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας 1.010 MW, στις οποίες θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquefied Petroleum Gas-LPG) που θα μεταφέρεται από το Κατάρ, και δευτερευόντως, στον τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Liquefied Natural Gas-LNG). Η ενέργεια που θα παράγεται από τις δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής σχεδιάζεται να διατίθεται σε ποσοστό 70% μέσω υποθαλασσίου καλωδίου στην Ιταλία, ενώ στο πλαίσιο του έργου εντάσσονται γενικά και ασαφώς η εξέταση της δυνατότητας δημιουργίας μονάδας κατακράτησης διοξειδίου του άνθρακα και η διοχέτευσή του σε θερμοκήπια καλλιέργειας φυκιών...
Την επικινδυνότητα του LPG έχουν αναδείξει επιστήμονες, φορείς και οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η WWF, η οποία σε πρόσφατη έκθεσή της χαρακτηρίζει το LPG ως "καύσιμο υψηλής επικινδυνότητας και προφανώς ρυπογόνο". Στην ίδια έκθεση στιγματίζεται επίσης ο χρόνος-ρεκόρ της αδειοδότησης υπογραμμίζοντας πως η συμφωνία για την κατασκευή του σταθμού "έτυχε ιδιαίτερης αδειοδοτικής μεταχείρισης από τις αρμόδιες αρχές", καθώς "η έκδοση άδειας παραγωγής από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στον χρόνο - ρεκόρ του περίπου ενός μηνός ήταν πραγματικά πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα και προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από κινήσεις πολιτών για την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τις περιβαλλοντικές διατάσεις του έργου, όσο και από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ενεργειακό κλάδο και αντιμετωπίζουν συχνά ανυπέρβλητες δυσκολίες κατά τη διαδικασία αδειοδότησης".
Εκτός από την άδεια της ΡΑΕ, η κοινοπραξία Astakos Power Plan Concorctium έχει στα χέρια της τη θετική γνωμοδότηση του νομαρχιακού συμβουλίου στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και τη σχετική Υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης από τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Μεταφορών, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Πολιτισμού. Ωστόσο, την τελική άδεια παραγωγής χορηγεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο προς το παρόν αντιδρά τόσο λόγω της επικινδυνότητας του LPG όσο και λόγω της αναντιστοιχίας της ισχύος των δύο μονάδων με τις δυνατότητες υποδοχής της χώρας μας. Επιπλέον, έχει σοβαρές ενστάσεις ως προς το σκέλος της διάθεσης της ενέργειας, καθώς δεν υπάρχουν εγγυήσεις από την πλευρά της κοινοπραξίας ότι θα διατίθεται εν συνόλω στη γειτονική Ιταλία.
Αναφορικά, τώρα, με την ΚΥΑ που έχει συνυπογράψει το ΥΠΕΚΑ, αφορά μόνο στη δυνατότητα υποδοχής ενεργειακής χρήσης και ως εκ τούτου εκκρεμούν τόσο η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών όρων όσο και η μελέτη επικινδυνότητας, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της Oδηγίας «Σεβέζο ΙΙ» που αφορά στην «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης (το όνομα της οδηγίας δόθηκε από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976). Την επικινδυνότητα, εξάλλου, του LPG μαρτυρούν τα δύο μεγάλα δυστυχήματα, το 1984 σε δεξαμενές LPG της κρατικής εταιρείας PEMEX στο Σαν Χουάν του Μεξικού, που προκάλεσε τον θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 6.000, αλλά και εκείνο στην Τοσκάνη το 2009 όταν εξερράγη βαγόνι που μετέφερε LPG, με συνέπεια να σκοτωθούν 15 άτομα και να τραυματιστούν περισσότερα από 500! Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι σε καμία χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με LPG μεγάλης κλίμακας.
Η στάση της υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη έχει προκαλέσει την αντίδραση των ταγών του επενδυτικού σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ Χαρ. Παμπούκη και του υφυπουργού Εξωτερικών Σπ. Κουβέλη. Ο τελευταίος μόλις πριν λίγες μέρες έστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ενέργειας του Κατάρ καλώντας τον να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα της επένδυσης για τον Αστακό. Σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε στα "Νέα" στις αρχές της βδομάδας, ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε άγνοια για την επιστολή, ενώ άφησε αιχμές τόσο κατά του Σπ. Κουβέλη, όσο και κατά της Τινας Μπιρμπίλη υπενθυμίζοντας ποιος είναι "το αφεντικό" στο ζήτημα των επενδύσεων. Ώστόσο, στο θέμα της άδειας για την υλοποίηση του σταθμού το υπουργείο του δεν έχει καμία αρμοδιότητα...
Δ. Παπανίκας: έχω στα χέρια μου έγγραφο που αποδεικνύει τη συμμετοχή της Rassadel
Ένας από τους πρώτους ανθρώπους που είχε αντιδράσει στην κατασκευή του φαραωνικού και ρυπογόνου σταθμού στον Αστακό είναι ο καθηγητής του τμήματος μηχανολόγων-αεροναυπηγών του παν/μιου Πατρών Δημήτρης Παπανίκας, που ειδικεύεται στον τομέα ενέργειας-περιβάλοντος. Μιλώντας στην "Κ.Α." ο κ Παπανίκας μας ενημερώνει ότι "από την πρώτη στιγμή είχα επισημάνει την επικινδυνότητα του σταθμού και τη βασική μου ένσταση ότι δεν υπάρχει κανένας εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός για την περιοχή. Αφού μελέτησα μάλιστα τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, απευθύνθηκα στο νομαρχιακό συμβούλιο προκειμένου να γνωστοποιήσω τους κινδύνους, ωστόσο η ομιλία μου δεν εισακούστηκε. Πραγματικά βγαίνω από τα ρούχα μου ως επιστήμονας όταν δεν λαμβάνεται υπόψη η δεδομένη επικινδυνότητα του LPG ή ότι η περιοχή είναι σεισμογενής επιπέδου Ζ2, Ζ3, υψηλής δηλαδή σεισμικότητας".
Ο Δημήτρης Παπανίκας ήταν εκείνος που έστειλε την επιστολή στην προανακριτική επιτροπή της βουλής για το Βατοπέδι σχετικά με τη συμμετοχή της Rassadel του Εφραίμ στην εταιρεία Rosebud. Η τελευταία, σε μια εκφοβιστική ενέργεια, κατέθεσε αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση σε βάρος του κ. Παπανίκα, ο οποίος επιμένει ότι "έχω στα χέρια μου έγγραφο που αποδεικνύει τη συμμετοχή της Rassadel. Πρόκειται για έγγραφο με ημερομηνία τον Ιούνιο του 2010 από το μητρώο όλων των εμπορικών επιχειρήσεων στη Γερμανία, στο οποίο περιλαμβάνονται μετά την έγκριση από το αντίστοιχο Πρωτοδικείο. Δεν είναι προφανώς κάτι μυστικό, αλλά είναι δημόσιο και μπορεί να το βρει ο καθένας. Τη συμμετοχή, εξάλλου, της Rassadel είχε αποκαλύψει και δημοσίευμα στον κυριακάτικο τύπο την περασμένη βδομάδα", καταλήγει ο κ. Παπανίκας.
Ο Δήμος Αστακού αναίρεσε την προηγούμενη θετική γνωμοδότηση
Η κινητοποίηση και πίεση των κατοίκων του Αστακού και των γύρω των περιοχών ενάντια στην υλοποίηση του σταθμού ανάγκασαν τη δημοτική αρχή να αναιρέσει την προηγούμενη θετική γνωμοδότηση για το έργο. Έτσι, με ομόφωνη πλέον απόφαση το δημοτικό συμβούλιο αποδοκιμάζει την κατασκευή του σταθμού, ενώ καλεί το νομαρχιακό συμβούλιο να κάνει το ίδιο και να αναιρέσει τη θετική του γνωμοδότηση! Ο δήμος, όπως μας λέει ο Ηλίας Γεωργαλής από την Κίνηση Πολιτών Αστακού, "συμμετέχει πλέον και στην Επιτροπή Αγώνα που έχει δημιουργηθεί ενάντια στον σταθμό. Το επόμενο διάστημα σχεδιάζονται δυναμικές κινητοποιήσεις με αρχή τις ημερίδες-συζητήσεις για το θέμα στο Αγρίνιο, το Μεσολόγγι και την Αθήνα. Επίσης, διερευνούμε τις δυνατότητες νομικής παρέμβασής μας, ενώ θα προχωρήσουμε σε συμβολικές καταλήψεις της Νομαρχίας στο Μεσολόγγι και του λιμανιού στο Πλατυγυάλι του Αστακού".
* Πουθενά στην Ευρώπη δεν παράγεται ηλεκτρισμός με καύση του επικίνδυνου LPG * Ανθίσταται μέχρι στιγμής η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη
Ο Γ. Σεφερτζής ενεργεί ως ιδιώτης
Συγκεκριμένα, ο κ. Παμπούκης αναφέρει χαρακτηριστικά πως ο κ. Σεφερτζής “ενεργεί εν προκειμένω προφανώς, γιατί δεν υπάρχει άλλη ιδιαίτερη πληροφορία, ως ιδιώτης, με ουδεμία θεσμική ιδιότητα και δεν εκπροσωπεί την κυβέρνηση". Στην ίδια απάντηση τονίζει σχετικά με την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων του σταθμού ότι “αποτελεί στόχο και προτεραιότητα της κυβέρνησης και επομένως η ταχύτητα της συγκεκριμένης αδειοδότησης κατά νόμιμο τρόπο δεν αποτελεί ψόγο, αλλά έπαινο..”. Ο εμπαιγμός συνεχίζεται με τη δήλωση ότι "η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία δεν έχουν ούτε την υποχρέωση ούτε τη δυνατότητα να ερευνούν διάφορες εταιρείες που προσέρχονται ως μέλη κοινοπραξιών για αδειοδοτήσεις. Εάν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη αιτίαση κατά ευρύτερη έννοια του δημοσίου συμφέροντος, θα πρέπει να λαμβάνουν γνώση. Κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει γίνει"...
Το επιστέγασμα, όμως, είναι ο ισχυρισμός ότι "η επένδυση στον Αστακό είναι μια κατά βάση ιδιωτική επένδυση, στην οποία μέλος της κοινοπραξίας είναι η Qatar Petroleum, κρατική εταιρεία του Κατάρ, με το οποίο η ελληνική κυβέρνηση έχει ιδιαίτερες φιλικές σχέσεις. Η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει μη δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης με την κυβέρνηση του Κατάρ για την αξιολόγηση και προώθηση της εν λόγω επένδυσης, εντός των πλαισίων της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας". Ο υπουργός Επικρατείας καταλήγει με κυνικό τρόπο πως "οι εσωτερικές σχέσεις των μελών της κοινοπραξίας, η επιχειρηματική τους αξιοπιστία και η πιστοληπτική τους ικανότητα ανήκουν προφανώς στο ιδιωτικό πεδίο. Η κυβέρνηση δεν είναι επιχειρηματίας. Απλώς οφείλει να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον καθώς και να μεριμνά για την τήρηση του προτύπου νομιμότητας της αδειοδότησης και την αποτροπή κάθε κινδύνου για τη δημόσια ασφάλεια".
Αντιδρά η Μπιρμπίλη
Στην κοινοπραξία Astakos Power Plan Concorctium,που έχει αναλάβει την κατασκευή, συμμετέχουν οι κρατικές Qatar Petroleum International με 23% και Qatar Electricity and Water Company με 11%, η Sabagh abd Khoury SAL του λιβανέζικου κατασκευαστικού κολοσσού CCC (Concolidated Contractors Company) με 33% και η Rosebud Energie Deutschland επίσης με 33%.
Το έργο του θερμοηλεκτρικού σταθμού αφορά κατά κύριο λόγο στις εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας 1.010 MW, στις οποίες θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquefied Petroleum Gas-LPG) που θα μεταφέρεται από το Κατάρ, και δευτερευόντως, στον τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Liquefied Natural Gas-LNG). Η ενέργεια που θα παράγεται από τις δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής σχεδιάζεται να διατίθεται σε ποσοστό 70% μέσω υποθαλασσίου καλωδίου στην Ιταλία, ενώ στο πλαίσιο του έργου εντάσσονται γενικά και ασαφώς η εξέταση της δυνατότητας δημιουργίας μονάδας κατακράτησης διοξειδίου του άνθρακα και η διοχέτευσή του σε θερμοκήπια καλλιέργειας φυκιών...
Την επικινδυνότητα του LPG έχουν αναδείξει επιστήμονες, φορείς και οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η WWF, η οποία σε πρόσφατη έκθεσή της χαρακτηρίζει το LPG ως "καύσιμο υψηλής επικινδυνότητας και προφανώς ρυπογόνο". Στην ίδια έκθεση στιγματίζεται επίσης ο χρόνος-ρεκόρ της αδειοδότησης υπογραμμίζοντας πως η συμφωνία για την κατασκευή του σταθμού "έτυχε ιδιαίτερης αδειοδοτικής μεταχείρισης από τις αρμόδιες αρχές", καθώς "η έκδοση άδειας παραγωγής από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στον χρόνο - ρεκόρ του περίπου ενός μηνός ήταν πραγματικά πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα και προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από κινήσεις πολιτών για την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τις περιβαλλοντικές διατάσεις του έργου, όσο και από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ενεργειακό κλάδο και αντιμετωπίζουν συχνά ανυπέρβλητες δυσκολίες κατά τη διαδικασία αδειοδότησης".
Εκτός από την άδεια της ΡΑΕ, η κοινοπραξία Astakos Power Plan Concorctium έχει στα χέρια της τη θετική γνωμοδότηση του νομαρχιακού συμβουλίου στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και τη σχετική Υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης από τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Μεταφορών, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Πολιτισμού. Ωστόσο, την τελική άδεια παραγωγής χορηγεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο προς το παρόν αντιδρά τόσο λόγω της επικινδυνότητας του LPG όσο και λόγω της αναντιστοιχίας της ισχύος των δύο μονάδων με τις δυνατότητες υποδοχής της χώρας μας. Επιπλέον, έχει σοβαρές ενστάσεις ως προς το σκέλος της διάθεσης της ενέργειας, καθώς δεν υπάρχουν εγγυήσεις από την πλευρά της κοινοπραξίας ότι θα διατίθεται εν συνόλω στη γειτονική Ιταλία.
Αναφορικά, τώρα, με την ΚΥΑ που έχει συνυπογράψει το ΥΠΕΚΑ, αφορά μόνο στη δυνατότητα υποδοχής ενεργειακής χρήσης και ως εκ τούτου εκκρεμούν τόσο η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών όρων όσο και η μελέτη επικινδυνότητας, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της Oδηγίας «Σεβέζο ΙΙ» που αφορά στην «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης (το όνομα της οδηγίας δόθηκε από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976). Την επικινδυνότητα, εξάλλου, του LPG μαρτυρούν τα δύο μεγάλα δυστυχήματα, το 1984 σε δεξαμενές LPG της κρατικής εταιρείας PEMEX στο Σαν Χουάν του Μεξικού, που προκάλεσε τον θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 6.000, αλλά και εκείνο στην Τοσκάνη το 2009 όταν εξερράγη βαγόνι που μετέφερε LPG, με συνέπεια να σκοτωθούν 15 άτομα και να τραυματιστούν περισσότερα από 500! Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι σε καμία χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με LPG μεγάλης κλίμακας.
Η στάση της υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη έχει προκαλέσει την αντίδραση των ταγών του επενδυτικού σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ Χαρ. Παμπούκη και του υφυπουργού Εξωτερικών Σπ. Κουβέλη. Ο τελευταίος μόλις πριν λίγες μέρες έστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ενέργειας του Κατάρ καλώντας τον να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα της επένδυσης για τον Αστακό. Σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε στα "Νέα" στις αρχές της βδομάδας, ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε άγνοια για την επιστολή, ενώ άφησε αιχμές τόσο κατά του Σπ. Κουβέλη, όσο και κατά της Τινας Μπιρμπίλη υπενθυμίζοντας ποιος είναι "το αφεντικό" στο ζήτημα των επενδύσεων. Ώστόσο, στο θέμα της άδειας για την υλοποίηση του σταθμού το υπουργείο του δεν έχει καμία αρμοδιότητα...
Δ. Παπανίκας: έχω στα χέρια μου έγγραφο που αποδεικνύει τη συμμετοχή της Rassadel
Ένας από τους πρώτους ανθρώπους που είχε αντιδράσει στην κατασκευή του φαραωνικού και ρυπογόνου σταθμού στον Αστακό είναι ο καθηγητής του τμήματος μηχανολόγων-αεροναυπηγών του παν/μιου Πατρών Δημήτρης Παπανίκας, που ειδικεύεται στον τομέα ενέργειας-περιβάλοντος. Μιλώντας στην "Κ.Α." ο κ Παπανίκας μας ενημερώνει ότι "από την πρώτη στιγμή είχα επισημάνει την επικινδυνότητα του σταθμού και τη βασική μου ένσταση ότι δεν υπάρχει κανένας εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός για την περιοχή. Αφού μελέτησα μάλιστα τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, απευθύνθηκα στο νομαρχιακό συμβούλιο προκειμένου να γνωστοποιήσω τους κινδύνους, ωστόσο η ομιλία μου δεν εισακούστηκε. Πραγματικά βγαίνω από τα ρούχα μου ως επιστήμονας όταν δεν λαμβάνεται υπόψη η δεδομένη επικινδυνότητα του LPG ή ότι η περιοχή είναι σεισμογενής επιπέδου Ζ2, Ζ3, υψηλής δηλαδή σεισμικότητας".
Ο Δημήτρης Παπανίκας ήταν εκείνος που έστειλε την επιστολή στην προανακριτική επιτροπή της βουλής για το Βατοπέδι σχετικά με τη συμμετοχή της Rassadel του Εφραίμ στην εταιρεία Rosebud. Η τελευταία, σε μια εκφοβιστική ενέργεια, κατέθεσε αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση σε βάρος του κ. Παπανίκα, ο οποίος επιμένει ότι "έχω στα χέρια μου έγγραφο που αποδεικνύει τη συμμετοχή της Rassadel. Πρόκειται για έγγραφο με ημερομηνία τον Ιούνιο του 2010 από το μητρώο όλων των εμπορικών επιχειρήσεων στη Γερμανία, στο οποίο περιλαμβάνονται μετά την έγκριση από το αντίστοιχο Πρωτοδικείο. Δεν είναι προφανώς κάτι μυστικό, αλλά είναι δημόσιο και μπορεί να το βρει ο καθένας. Τη συμμετοχή, εξάλλου, της Rassadel είχε αποκαλύψει και δημοσίευμα στον κυριακάτικο τύπο την περασμένη βδομάδα", καταλήγει ο κ. Παπανίκας.
Ο Δήμος Αστακού αναίρεσε την προηγούμενη θετική γνωμοδότηση
Η κινητοποίηση και πίεση των κατοίκων του Αστακού και των γύρω των περιοχών ενάντια στην υλοποίηση του σταθμού ανάγκασαν τη δημοτική αρχή να αναιρέσει την προηγούμενη θετική γνωμοδότηση για το έργο. Έτσι, με ομόφωνη πλέον απόφαση το δημοτικό συμβούλιο αποδοκιμάζει την κατασκευή του σταθμού, ενώ καλεί το νομαρχιακό συμβούλιο να κάνει το ίδιο και να αναιρέσει τη θετική του γνωμοδότηση! Ο δήμος, όπως μας λέει ο Ηλίας Γεωργαλής από την Κίνηση Πολιτών Αστακού, "συμμετέχει πλέον και στην Επιτροπή Αγώνα που έχει δημιουργηθεί ενάντια στον σταθμό. Το επόμενο διάστημα σχεδιάζονται δυναμικές κινητοποιήσεις με αρχή τις ημερίδες-συζητήσεις για το θέμα στο Αγρίνιο, το Μεσολόγγι και την Αθήνα. Επίσης, διερευνούμε τις δυνατότητες νομικής παρέμβασής μας, ενώ θα προχωρήσουμε σε συμβολικές καταλήψεις της Νομαρχίας στο Μεσολόγγι και του λιμανιού στο Πλατυγυάλι του Αστακού".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου