Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2017

3 Φλεβάρη: Μέρα δράσης για τους σεισμόπληκτους και τα παιδιά τους



ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
elme_ki@yahoo.gr
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επικαιροποιηθεί το διεκδικητικό του πλαίσιο για τους σεισμόπληκτους και καλεί εκπαιδευτικούς – γονείς και μαθητές να δώσουν μαζικό – αγωνιστικό «παρών» στη συγκέντρωση για την «μαύρη επέτειο» των τριών χρόνων από το δίδυμο σεισμό του 2014 που διοργανώνεται στην Παλική από την Επιτροπή Αγώνα Φορέων. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ στηρίζει το ολοκληρωμένο πλαίσιο της Επιτροπής και εξειδικεύει τα αιτήματα που αφορούν στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Όλοι και όλες 3 Φλεβάρη στο Ληξούρι!!!


ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Μέτρα για τους σεισμόπληκτους μαθητές και τα σχολεία της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι τα προβλήματα των σεισμόπληκτων μαθητών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Στις δυσχερείς συνθήκες που διαμορφώνει για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – πλουτοκρατίας, όσον αφορά τα δικαιώματα στη μόρφωση, στην υγεία, στη ζωή, έρχονται να προστεθούν οι συνέπειες από το σεισμό. Συνεχίζουν να υπάρχουν μαθητές, ιδιαίτερα στην Παλική, των οποίων οι οικογένειες έχουν σπίτια που έχουν κριθεί κατεδαφιστέα (κόκκινα ) ή προβληματικά (κίτρινα), το οδικό δίκτυο του Νομού με τις πρώτες βροχές γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο για βραχοπτώσεις και καταρρεύσεις - καθιζήσεις τμημάτων του από τα οποία διέρχονται σχολικά λεωφορεία. Οι σχολικές υποδομές έχουν υποστεί σοβαρή ζημία. Μετά τη μεταφορά του 2ου Λυκείου Αργοστολίου από τα κοντέινερς στο νέο σχολικό συγκρότημα στο Φαραώ και τη συστέγασή του με το 1ο ΓΕΛ Αργοστολίου, μόνο στη Β΄βάθμια είναι σε κοντέινερς το ΓΕΛ Πάστρας, το 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, το εσπερινό Γυμνάσιο Αργοστολίου, το ΓΕΛ Ληξουρίου και ένα τμήμα των σχολείων της Σάμης. Μετά το σεισμό της Λευκάδας προστέθηκαν σοβαρά προβλήματα στο Γυμνάσιο Μεσοβουνίων. Στην Παλική η κατάσταση είναι τραγική: το ΓΕΛ Ληξουρίου, δε μπορεί να λειτουργήσει όταν βρέχει ή φυσάει, το ΕΠΑΛ Ληξουρίου λειτουργεί σε χώρο που κρίθηκε προβληματικός για παιδιά μικρότερων ηλικιών και με το μηχανουργείο να παραμένει καταπλακωμένο - με εκτεθειμένο τον εξοπλισμό, ενώ το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης έχει «μετοικίσει» σε ένα μικρό παλιό σχολείο του ’53 στο Σχοινιά. Ολόκληρο το Ληξούρι στερείται αθλοπαιδιών σε μπάσκετ, βόλεϊ κλπ., ενώ «λαβωμένες» είναι οι αθλητικές υποδομές σε όλο το Νομό, ακόμη και το κεντρικό γήπεδο Αργοστολίου αλλά και οι κερκίδες στις Κεραμειές. Και ο κατάλογος δεν κλείνει. Στην α΄βάθμια τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Στο νέο σχολικό συγκρότημα του Φαραώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και λειτουργίας. Την ίδια ώρα έχει ξεκινήσει επίθεση στα σχολεία του Νομού, στο πλαίσιο των νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν, με βάση τις οποίες η Κεφαλονιά και η Ιθάκη αντιμετωπίζονται ως «προνομιούχες»!!! Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται μια σειρά δεδομένα όπως η κωλυσιεργία στην ίδρυση ειδικού Γυμνασίου στο Αργοστόλι, η υποβάθμιση στο ειδικό δημοτικό σχολείο Περατάτων, η περικοπή στο τμήμα ένταξης που αιτήθηκε το ΓΕΛ Κεραμειών, η περικοπή της ενισχυτικής σε Σάμη και Πάστρα, η συμπίεση τμημάτων ή η διαμόρφωσή τους με 30 μαθητές στον πιο σεισμογενή Νομό κοκ.
Παρόλα αυτά η κυβέρνηση προχώρησε στο διαχωρισμό των σεισμόπληκτων σε «παλιούς» και «νέους» μετά το σεισμό της Λευκάδας που έπληξε ιδιαίτερα τη Βόρεια Κεφαλονιά και την Ιθάκη, αποχαρακτηρίζοντας στην πράξη έναν Νομό που παρέμεινε επίσημα σε αντίσταση έκτακτης ανάγκης και για τη φετινή χρονιά. Έτσι, με «διαίρει και βασίλευε» αφήνουν στη μοίρα τους και τους «παλιούς» και τους «νέους» σεισμόπληκτους.
Το πιο επικίνδυνο είναι ότι η κυβέρνηση και η τοπική διοίκηση επιλέγουν τη γραμμή «επιστροφή στην πρότερη κατάσταση», δηλαδή μικροεπιδιορθώσεις (βαψίματα, σοβαντίσματα, μικροεπιδιορθώσεις στο εσωτερικό οδικό δίκτυο κλπ) που σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων και την ασφάλεια των μεταφορών. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος οι μαθητές να ξαναβρεθούν σε σχολεία – «σφαγεία» είτε ακόμη να διαιωνιστεί η παραμονή στα κοντέινερς. Γίνεται συστηματική προσπάθεια, με πρόσχημα τη «φιλανθρωπία» να διεισδύσουν περαιτέρω οι μονοπωλιακοί όμιλοι στα σχολεία. Το μαζικό κίνημα δε μπορεί να μπει στη λογική του δήθεν «ρεαλισμού» και να μπαίνει σε διλλήματα π.χ. ασφάλεια από τη μια ή μεταφορές και μάθημα από την άλλη. Δε μπορεί να συναινέσει στη λογική ότι οι δαπάνες για τα σχολεία πρέπει να περιοριστούν, ώστε να υπάρξει χρηματοδότηση σε έργα υποδομής για τις μεγάλες τουριστικές και άλλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια να εμφανιστεί μια τεχνητή «κανονικότητα», παρά το γεγονός ότι η ίδια η πολιτεία αναγνώρισε πως ο Νομός παραμένει σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης. Είναι ενδεικτικό ότι όχι μόνο δε λειτουργεί η πρόσθετη, όχι μόνο έγιναν περικοπές στην ενισχυτική διδασκαλία αλλά και παραμένουν κενά στο κανονικό πρόγραμμα των σχολείων. Το γεγονός ότι ο Νομός, πέρα από σεισμογενής είναι και νησιωτικός επιτείνει τα προβλήματα στελέχωσης των σχολείων, εφόσον εκτινάσσεται το κόστος μετακίνησης των εκπαιδευτικών.
Απαιτούμε:
1. Να παραταθεί ο χαρακτηρισμός του Νομού, ως σεισμόπληκτου, και να διατηρηθεί το καθεστώς εκτάκτου ανάγκης, μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές σε σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικά μνημεία.
2. Κανένας σεισμόπληκτος μαθητής χωρίς στέγη, ρεύμα, πόσιμο νερό, σίτιση. Να δοθούν επιπλέον οικίσκοι στα σχολεία για αναγνωστήρια των σεισμόπληκτων μαθητών.
3. Όχι στις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολείων. Να ιδρυθεί άμεσα το ειδικό Γυμνάσιο στο Αργοστόλι και να επανέλθει η οργανικότητα του ειδικού δημοτικού στα Περατάτα. Να σταματήσουν οι καταργήσεις υποβαθμίσεις σχολείων, τμημάτων, τμημάτων ένταξης, οι περικοπές στην ενισχυτική κλπ. Να αποσυρθούν οι απαράδεκτες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον κατώτερο και ανώτερο αριθμό μαθητών σε τμήματα, ομάδες προσανατολισμού τομείς κλπ.
4. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Μόνιμη δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς μισθούς, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών που βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους και τις οικογένειές τους (επίδομα ενοικίου και θέρμανσης, έκπτωση στη μετακίνηση κ.α.). Γενικότερα, μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης λόγω και της νησιωτικότητας, ώστε να βοηθιέται η στελέχωση των σχολείων.
5. Να λειτουργήσουν ολοκληρωμένα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία. Το μέτρο αυτό και η εφαρμογή του από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς έχει ιδιαίτερη σημασία για το Νομό.
6. Να τροποποιηθεί άμεσα η ΚΥΑ για τις μεταφορές. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά. Αποκατάσταση όλου του εσωτερικού δικτύου που αφορά τις σχολικές μεταφορές και αντιμετώπιση των κινδύνων από βραχοπτώσεις. Να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια στις σχολικές μεταφορές, με τεχνικά έργα στα επικίνδυνα σημεία.
7. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο εποπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Να ελεγχθεί και να δημοσιοποιηθεί για πιο λόγο η πλειονότητα των σχολικών συγκροτημάτων στο Νομό δεν έχει ποτέ παραληφθεί. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Για όσα τέτοια κτήρια δεν προκύψει η επάρκεια να αντικατασταθούν άμεσα με σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. Στην πιο σεισμογενή περιοχή της χώρας η πολιτεία οφείλει ΟΛΑ τα σχολεία του νομού να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων του τελευταίου σεισμού (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ).
8. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
9. Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων (κατ’ αρχήν των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων που έχουν αποφασιστεί εδώ και δεκαετίες), με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους. Να δρομολογηθούν τώρα νέο σχολικό συγκρότημα για το Ληξούρι, νέο μηχανουργείο για το ΕΠΑΛ καθώς και τα υπόλοιπα σχολικά συγκροτήματα που εκκρεμούν. Να εξασφαλιστούν στο συγκρότημα στο Φαραώ όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία του. Να μην επιστρέψουν τα σχολεία σε ακατάλληλα και πεπαλαιωμένα κτίρια (πχ παλιό συγκρότημα 2ου – 3ου Γυμνασίου). Να παρθούν μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών στο Γυμνάσιο Μεσοβουνίων.
10. Να ολοκληρωθούν οι μελέτες που εκκρεμούν για τα «κίτρινα» σχολεία με το νέο αντισεισμικό κανονισμό, να χρηματοδοτηθούν και να προχωρήσουν τα έργα με πλήρη διασφάλιση των πολεοδομικών όρων που προβλέπονται.
11. Να παραμείνει για σχολική χρήση όλη η έκταση του «Ξενία» και να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του από το ΤΑΙΠΕΔ. Τα υπαλληλικά να μην ιδιωτικοποιηθούν κι εκεί να γίνει εστία για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, για άλλους δημόσιους υπαλλήλους κι εργάτες. Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση στα Ράγια του Πόρου και εκεί να γίνει το νέο σχολικό συγκρότημα της περιοχής.
12. Να επαναλειτουργήσει η μαθητική εστία στην Ιθάκη.
13. Να υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών σε αθλητισμό – πολιτισμό, με διαμόρφωση κατάλληλων ασφαλών υποδομών σε όλη την Κεφαλονιά (π.χ. αποκατάσταση γηπέδου και αθλητικών εγκαταστάσεων Αργοστολίου, κερκίδων στις Κεραμειές, δημιουργία γηπέδων μπάσκετ – βόλεϊ και αθλοπαιδιών στο Ληξούρι, χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων κλπ).
14. Ολοκληρωμένη αντισεισμική θωράκιση και προστασία.
15. Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.
16. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του κράτους και της τοπικής διοίκησης.
17. 15 νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α΄ και Β΄ τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Λειτουργία των κατευθύνσεων και των τμημάτων επιλογών, δύο καθηγητές στα εργαστήρια, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών.
Αργοστόλι 10/01/2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
Η Γενική Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Ποταμιάνου Σοφία