Θα οραματιζόμουν στην Κεφαλονιά ό,τι ανοίγει σαν Μουσείο να΄χει
σχεδιασμό βιώσιμης Ανάπτυξης επιχείρησης Πολιτισμού όσο μικρό κι αν
είναι. Αυτό που λέει μια Μεγάλη Κοινωνική Ομάδα τόσα χρόνια εδώ
είναι:τα Μουσεία Κλείνουν, ενώ τα Μουσεία σχεδιάζονται ως φορέας
σύγχρονου Πολιτισμού με Πολυμέσα και ζωντανά στοιχεία παντού,
τρισδιάστατο
υλικό, ψηφιακό υλικό, βιτρίνα ζωντανή, ή έκθεμα ή και ψηφιακό υλικό,
διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Με όλα αυτά σαν οπλοστάσιο βάσει
πληρωμένης Έρευνας μπορούν να έχουν πλεονέκτημα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ως
προς την διαδικτυακή γνώση και μιντιακή παιδεία που την έχει ο καθένας
δωρεάν στο χέρι του και να προσφέρουν ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ενώ παράλληλα
βοηθούν να σταματήσει ο Έλληνας να είναι ημιμαθής μέσω διαδικτύου που
είναι χειρότερο απ΄την αμάθεια. Σαφώς χρησιμοποιούν Εμπορικά Μέσα
marketing και στα Πωλητήριά τους που είναι Πόρος επιβίωσής τους εκτός
από το Εισιτήριο και δεν λειτουργούν πια σε αυτά σαν Βιβλιοπωλείο,
επειδή πεθαίνει το εκτυπωμένο βιβλίο και περνά Παγκόσμια Κρίση το θέμα
εκδόσεων λόγω της ψηφιακής ανάπτυξης και σε βιβλίο.
Η λογική Ανάπτυξης της Εμπορικής Αρπαχτής που γινόταν τόσα χρόνια στην
Κεφαλονιά από τον Τουρισμό δεν μπορεί να είναι το θεμελιώδες Πλάνο
βιώσιμης επιχειρηματικότητας, και είναι μάλλον χαζό να πιστεύεις ότι
ένα Μουσείο Φυσικής Ιστορίας θα ζήσει λόγω των Κρουαζιερόπλοιων και να
αντιμετωπίζεις τον Τουρίστα σου και αυτόν σαν ανεκπαίδευτο σε ότι του
παρέχει η διαδικτυακή και μιντιακή του παιδεία.
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιβιώσει Μουσείο δίχως να έχεις άφθονο
Κεφάλαιο για Έρευνα Επιχειρηματικότητας, Ερευνητικά Προγράμματα, χρήση
Σύχρονων Πολυμέσων Πολιτισμού, και Υλοποίηση. Ενώ ένα Μουσείο τύπου
συλλογής καλής ποιότητας Ερευνητικού έργου ζωής ενός ανθρώπου ή
Συλλογής ενός χωριού στην Περιφέρεια δεν έχει καμία πιθανότητα όπως
δεν έχει καμία πιθανότητα και ένα Μουσείο στα Διλινάτα μόνο με
Εκθέματα άψυχης βιτρίνας. Όπως ακριβώς σε μια ΚΟΙΣΠΕ αν δεν έχεις
πλάνο βιώσιμης Ανάπτυξης της επιχείρησης έτσι και σε ένα Μουσείο θα
έχεις πάντα έλλειμα οικονομικό και θα τα κλείνεις μόλις λίγο
κορεστούν. Βιώσιμο δεν είναι αυτό που ανοίγει μόνο Τουριστική Περίοδο
αλλά που ζει υγειώς όλο το χρόνο και άρα ψάχνεις τρόπους και μέσα να
γίνει πόλος έλξης και του Ντόπιου πληθυσμού μα και να τον βγάλεις από
τον λάκο του Πολιτισμικού
βόθρου της επαρχιακής σου παρακμής που μαστίζει όλη την Νεοελλάδα.
Θα είναι κρίμα να πάθουν ζημιά τα Εκθέματα και η δουλειά του
υπάρχοντος υλικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Δαυγάτων και μόνο κάπου
πρέπει να διασωθούν, φυσικά με εισιτήριο και επισκεψιμότητα σχολείων
και σχεδιασμού διαδραστικών προγραμμάτων των σχολείων που να
τροφοφδοτούν αυτά και επισκεψιμότητα σε Μεγάλους σε άλλη χρονική
στιγμή σαν Εκδηλώσεις. Πιθανώς εκθέσεις ζωγραφικής τους, διαγωνισμούς
σχολείων με αφορμή την επίσκεψη Μουσείου που έχει προηγηθεί με
εκδήλωση και για τους Μεγάλους που να δίνουν κάποιον Πόρο οικονομικό
και αυτές σαν εκδηλώσεις. Θέλει δηλαδή έναν σχεδιασμό εκπαιδευτικού
Προγράμματος για παιδιά που να ζει και μετά την επίσκεψη σχολείου αλλά
και από Μεγαλύτερης ηλικίας κοινωνικές ομάδες ντόπιου πληθυσμού.
Η γνώμη μου είναι ότι ναι μεν το Εκθετήριο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
καλύτερο είναι να κατέβει Αργοστόλι αλλά ο χώρος Θαλασσόμυλος και η
Καντίνα του πρέπει να τροφοδοτούνται με Γιορτές προκαθορισμένες από
τον πίνακα Παγκόσμιων Ημερών ολοχρονικά που από μόνες τους είναι
σχεδόν 15-20 όλο το χρόνο με σχετική θεματολογία, Εκδηλώσεις,
Σεμινάρια ενδιαφέροντα σχετικά με όλο το θέμα Περιβάλλοντος και
Φυσικής του
ιστορίας. Πιθανώς να πρέπει να μπει και το Θέμα σεισμού και Προστασίας
Πολίτη εκπαιδευτικά όπως κάνει άλλο βιώσιμο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
σε σεισμογενές σεισμόπληκτο νησί και φυσικά να αξιοποιήσει και τον
βιωματικό περίπατο στις Καταβόθρες που εκεί πρέπει να σκεφτείτε τι στο
καλό θα γίνει με εκείνο το κτίσμα που δεσπόζει και καταπίνει τις
Καταβόθρες σαν Φυσικό Φαινόμενο.
Έχετε χάσει σχεδόν μια δεκαετία εξελίξεων που τρέχουν με ταχύτητα
φωτός για να καταλήξετε που θα πάει το υλικό του Μουσείου και δεν
έχετε επικεντρωθεί γύρω από το θέμα βιώσιμης ανάπτυξης ολοχρονικά
πολυχώρου διαδραστικών στοιχείων που να φέρνουν σε αυτό ντόπιο
πληθυσμό όλων των κοινωνικών ομάδων και ηλικιών με σκοπό και την
επιμόρφωσή του και με αφορμή μόνο το Μουσείο ως στοιχείο Πολιτισμού με
έκθεμα. Οπωσδήποτε μέσα από διαδικτυακή σελίδα του Μουσείου πρέπει να
δειρευνήσετε ηλεκτρονική έκδοση και πώληση ανέξοδα όσο γίνεται του
καλού συμπληρωματικού υλικού του Μουσείου που παρέχει εκείνο το βιβλίο
για τον Αίνο ως Δρυμό. Από έναν πολυχώρο
Περιβάλλοντος και Φυσικής Ιστορίας εκεί πρέπει να λάβει κάτι σε
παιδεία και γνώση και ο ντόπιος πληθυσμός και να έχει προυποθέσεις
Κοινωνικής Λειτουργικότητας για όλο το Δήμο αν πρόκειται να κατέβει
Αργοστόλι.
Δεν θα ήθελα να βλέπω πάλι προχειρότητες με σχεδιασμούς στο πόδι και
άξονα εμπορικότητας πεπαλαιωμένο που πεθαίνει μόλις φεύγει ο Τουρίστας
και να κρέμεσαι απ΄το πουγγί του λες και δεν έχεις ανάγκες πηγών νέων
στοιχείων πολιτισμού και εκδηλώσεων καλού επιπέδου σύγχρονου
πολιτισμού και γιορτών για τον ντόπιο σου πληθυσμό. Ενός πληθυσμού που
μόλις τελειώσει το πρόγραμμα της κεδηκε μαζεύεται σε 3 καφετέριες όλο
το χειμώνα σαν τα ποντίκια και δεν βλέπεις πουθενά νέους και μέση
ηλικία να μαζεύεται κάπου εκτός από 2 μπαράκια καφετέριες. Ωστόσο δεν
θα΄θελα να δω τον Θαλασσόμυλο να
εξυπηρετεί εκεί μόνο ανάγκες συνεδρίων ψυχρών, όπως και δεν θα΄θελα να
βλέπω ένα πρόγραμμα κεδηκε που κατοικοεδρεύει στον Κέφαλο με
πεπαλαιωμένου τύπου επαναλαμβανόμενες κάθε καλοκαίρι εκδηλώσεις λες
και δεν ξανάφτιαξε ποτέ κάτι νέο ή δεν έχει ανάγκες εμπλουτισμού
εκδηλώσεων ολοχρονικών ένα Πρόγραμμα για τους Πολίτες για να
ξεμπλοκάρουν από το αδιέξοδο Καντάδας, Πανηγυριού, και Χορωδίας λες
και ζουν 150 χρόνια πριν.
Επειδή έτσι ταίζεις έναν Δράκο Πολιτισμού, με γερασμένη νοοτροπία, με
ηλικιακό target group 40-70 και μυαλό που ζει ρομαντικά εκτός τόπου
και χρόνου. Και απ΄αυτό και τις ελλείψεις του προκύπτει ένα Τέρας
υποκουλτούρας, διάβρωσης και παρακμιακής επαρχίας της αμορφωσιάς, ότι
σκουπίδι υπάρχει στην ελληνική νοοτροπία του νεοπλουτισμού και του
νεοέλληνα που εκπαιδεύεται Δια Βίου Μάθησης σε μπουζούκια-σκυλάδικα,
ως ηλικιακή ομάδα 15-40, και είναι αυτό το χάλι που δεν ξέρει ούτε να
μιλήσει αλλά μουγκρίζει ακόμα και βασίστηκε πάνω στην Παρασιτική
Επιχειρηματικότητα τύπου Καταβοθρών σου που φτιάχτηκε στο νησί και την
ημιμάθεια της καταστροφής του κινητού του.
Γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν μπορεί να βασίζεται η Λογική Μουσείων
σου στο ΕΜΠΟΡΙΟ αλλά στον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ σαν έρισμα επειδή μου΄χεις φτιάξει
ένα νησί με αμόρφωτους ημιμαθής πίθηκους για νέους και μεσήλικες που
ακόμη μουγκρίζουν σαν μέσος κάτοικος του νησιού και όλα μα όλα μεταξύ
τους τα βλέπουν σαν μια Εμπορική Συναλλαγή με τον δίπλα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου