20/10/2020
Το ιστορικό της υπόθεσης είναι γνωστό:
· Τον Φεβρουάριο 2020 η ΠΙΝ/Κράτσα αποφάσισε να προτείνει την ανάθεση της αδειοδότησης και κατασκευής των υδατοδρομίων σε ένα «δίκτυο» ιδιωτικού δικαίου, αφαιρώντας την υπόθεση από τα χέρια των υπηρεσιών της και αυξάνοντας υπέρμετρα την δαπάνη από 770 χιλιάδες σε 3,06 εκατομ. ευρώ.
· Η ΑΝΑΣΑ προειδοποίησε ότι αυτό δεν ήταν σύννομο και ζήτησε να συνεχιστεί το έργο της προηγούμενης περιόδου που είχε σχεδόν ολοκληρωθεί ως προς τις αδειοδοτήσεις.
· Η ΠΙΝ/Κράτσα. εν γνώσει της πλέον ότι παραβιάζει την ισχύουσα νομοθεσία, αξιοποιώντας και την ενεργή στήριξη του υπουργού Ανάπτυξης που απέστειλε εκπρόσωπο του στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, οδήγησε την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου σε λήψη παράνομης απόφασης.
· Η απόφαση αυτή κατέπεσε παταγωδώς, μετά από προσφυγή, στην αρμόδια επιτροπή που ελέγχει την νομιμότητα των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων, ως παρανόμως ληφθείσα.
Κι ενώ θα ανέμενε κανείς την συμμόρφωση της ΠΙΝ/Κράτσα με την νομιμότητα και την παραίτηση της από την λογική διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, βρισκόμαστε μπροστά σε νέα προκλητική και απαράδεκτη πολιτικά και ηθικά ενέργεια:
Η ΠΙΝ/Κράτσα με την πρόθυμη συνδρομή του βουλευτή Λευκάδας της ΝΔ κ. Καββαδά που ανέλαβε να «πάει το γράμμα» καταθέτοντας την σχετική τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και φυσικά με την σύμφωνη γνώμη του υπουργού κ. Θεοδωρικάκου, προχώρησαν στην αλλαγή της νομοθεσίας ώστε να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν τους ιδιώτες της ΔΕΠΑΝ!
Για να παραφράσουμε την γνωστή ρήση, η ΠΙΝ/Κράτσα και η κυβέρνηση εφαρμόζουν την αρχή «..όταν ο νόμος δεν ικανοποιεί τις επιδιώξεις μας , τόσο το χειρότερο για τον νόμο»!
Η ΑΝΑΣΑ καταγγέλλει την εξέλιξη αυτή, από την οποία προκύπτει αβίαστα το προφανές, ότι δηλ η ΠΙΝ/Κράτσα ποσώς ενδιαφέρθηκε 14 μήνες τώρα για την υλοποίηση των υδατοδρομίων. Αντιθέτως αγωνίζεται με πάθος πώς να δώσει χρήματα στους ιδιώτες της ΔΕΠΑΝ. Το γιατί θα είχε ενδιαφέρον να απαντηθεί.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό.
· Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ένα σοβαρό ερώτημα. Όταν τον 2ο του 2020 η ΠΙΝ/Κράτσα και το υπουργείο Ανάπτυξης οδήγησαν την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου στην συγκεκριμένη απόφαση, δυο πράγματα μπορούσαν να συμβαίνουν: ή είχαν άγνοια του νόμου για τα δημόσια έργα (λίγο δύσκολο να ισχύει), ή γνώριζαν και εν τούτοις παραπλάνησαν συνειδητά το σώμα. Αναμένουμε και στο σημείο αυτό εξηγήσεις.
· Η «φωτογραφική» αυτή νομοθέτηση δια χειρός Καββαδά και Θεοδωρικάκου για την εξυπηρέτηση των ιδιωτών της ΔΕΠΑΝ έχει ευρύτερες διατάσεις γιατί ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου ιδιωτικοποιώντας την εκτέλεση των δημοσίων έργων (ΠΔΕ, ΕΣΠΑ) με πλήρη περιθωριοποίηση των τεχνικών υπηρεσιών του δημοσίου που δεν θα έχουν καμία πρόσβαση σε οποιοδήποτε στάδιο των έργων αυτών.
Η ΑΝΑΣΑ θα υπερασπιστεί και στο μέλλον το δημόσιο χρήμα από τους κάθε λογής επίδοξους «εραστές» του και καλεί τις οργανώσεις των εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση και το δημόσιο εν γένει να αντισταθούν στην απαξίωση και την περιθωριοποίηση των υπηρεσιών που οδηγεί σταδιακά αλλά και σχεδιασμένα η κυβέρνηση της ΝΔ.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου