Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2020

Το 2021 η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος


 Πηγή: capital.gr



Μέσα στο 2021 υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, καθώς στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp) θα προχωρήσει στην έγκριση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό μέσα τους πρώτους έξι μήνες της ερχόμενης χρονιάς.

Το έργο έχει, ήδη, εξασφαλίσει το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, όπως και από τη Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά (DG Grow). Η έγκριση της DG Comp θα σημάνει ότι η ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού δεν σηματοδοτεί κρατική ενίσχυση.

Το χρηματοδοτικό μοντέλο του έργου προβλέπει τη συμμετοχή Δημοσίου και Ε.Ε. με 224 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού με 80 εκατ. ευρώ. Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης θα επεκταθεί για μία τριετία, ενώ θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.

Ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, όπου λόγω σειράς αστοχιών επί υπουργού Υποδομών Χρ.Σπίρτζη η έναρξη εργασιών καθυστέρηση για τουλάχιστον πέντε χρόνια, είναι ένα από τα έργα που αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται την ερχόμενη χρονιά. Το πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού απαιτείται και για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία. Το οδικό έργο, μήκους 64 χλμ., που θα ενώσει το αποπερατωμένο τμήμα Ξυνιάδα –Τρίκαλα και το υπό κατασκευή τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του Ε65 με την Εγνατία Οδό είναι ύψους 400 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η λίστα περιλαμβάνει την γραμμή 4 του Μετρό, με τα πρώτα εργοτάξια, όπως ανέφερε, χθες, ο υπουργός Υποδομών Κ.Καραμανλής κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, να αναμένεται ότι θα κάνουν την εμφάνισή του το 2021.

Στο έργο, ύψους 1,158 δισ. ευρώ, με ανάδοχο την κοινοπραξία εταιρειών Άβαξ, Ghella και Alstom, σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουν, ενδεχομένως σε ορίζοντα έξι μηνών, οι πρόδρομες εργασίες από την ΕΡΕΤΒΟ που διαθέτουν προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης 30 μηνών.

Τις πρόδρομες εργασίες θα διαδεχτούν οι κυρίως εργασίες, με τη σύμβαση του έργου να πρέπει να περάσει από προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή.

Το κυρίως έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα οκτώ ετών, όμως, είναι κοινό μυστικό ότι θα απαιτηθεί αρκετά περισσότερος χρόνος. Αυτό εάν ληφθεί υπόψη ότι η γραμμή 4 του Μετρό χωροθετείται σε περιοχές όπου δεν αποκλείεται να υπάρξουν αντιδράσεις αλλά και σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, όπως τα Εξάρχεια (στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη) και το Κολωνάκι (στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη).

Την ερχόμενη χρονιά θα ενταθούν και οι κατασκευαστικές εργασίες στον οδικό άξονα που  θα συνδέσει το Άκτιο με την Αμβρακία, έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ με ανάδοχο τον όμιλο Μυτιληναίος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: