Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οφείλουμε να σταθούμε δίπλα στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, δίπλα στους μικρούς μαθητές, δίπλα στις οικογένειες που παλεύουν να τα βγάλουν πέρα σε δύσκολες συνθήκες και να τους κάνουμε να αισθανθούν ασφαλείς και να μη νιώθουν ότι είναι μόνοι τους στη μάχη που δίνουν σε όλα τα επίπεδα.
Με δεδομένο ότι έως και σήμερα παραμένει ανοιχτή η ειδική εκπαίδευση, καθώς και το ότι έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το γενικό άνοιγμα της πρωτοβάθμιας, εισηγηθήκαμε χθες προς το Δ.Σ. Αργοστολίου ένα σχέδιο λήψης μέτρων για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας του Δήμου μας. Συγκεκριμένα προτείναμε:
· Να απευθύνουμε αίτημα προς τον ΕΟΔΔΥ για να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα τακτικών ελέγχων τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό και τους μαθητές όλων των ειδικών σχολείων του Δήμου μας. Ο έλεγχος των μαθητών θα γίνεται κατόπιν συναίνεσης των κηδεμόνων τους.
· Προμήθεια rapid test από το Δήμο για τη διενέργεια εβδομαδιαίων ελέγχων, με τη συνδρομή του Νοσοκομείου, είτε του Ιατρικού Συλλόγου Κεφαλληνίας, μέλη του οποίου έχουν ήδη προθυμοποιηθεί να συνεισφέρουν εθελοντικά.
· Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο σε όλους τους χώρους των ειδικών σχολείων. Για τις επιπλέον απαιτήσεις σε καθαριότητα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το προσωπικό καθαριότητας από τα σχολεία που επί του παρόντος δεν λειτουργούν.
· Προμήθεια ικανών ποσοτήτων αντισηπτικών και λοιπών ειδών ατομικής υγιεινής για την κάλυψη της απαιτούμενης ζήτησης, ώστε να μην αναγκάζονται οι υπεύθυνοι των σχολείων να προμηθεύονται με ίδια έξοδα τα παραπάνω, ή να βρίσκονται σε αναμονή για την κάλυψη των αναγκών τους, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών.
· Με δεδομένη τη συζήτηση για την επαναλειτουργία των σχολείων, καταρχήν της πρωτοβάθμιας και εν συνεχεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρούμε δεδομένο να υπάρξει πρόβλεψη επέκτασης της εφαρμογής των ανωτέρω προτάσεών μας σε όλα τα σχολεία που πρόκειται να επαναλειτουργήσουν. Να μην ανοίξει κανένα σχολείο αν δεν γίνουν πρώτα οι απαιτούμενοι έλεγχοι και απολυμάνσεις.
Η απάντηση της δημοτικής αρχής στην πρότασή μας ήταν ότι δεν υπάρχει αναγκαιότητα συζήτησης ενός σχεδίου μέτρων, καθώς ήδη γίνονται κάποιες ενέργειες από το Δήμο. Η άποψή μας είναι ότι οι αποσπασματικές ενέργειες δεν μπορούν να έχουν την αποτελεσματικότητα ενός οργανωμένου σχεδίου. Περιμέναμε από τη δημοτική αρχή να θέλει να συζητήσει το θέμα αυτό και να συνεισφέρει στην πρότασή μας, συνδιαμορφώνοντας ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο.
Αντ’ αυτού η αντιπρόταση που κατατέθηκε από το Δήμαρχο ήταν ότι «συνεχίζουμε να πορευόμαστε όπως τώρα, με τις οδηγίες του ΕΟΔΔΥ» όταν:
· Πρόκειται να επιτρέψουν να ανοίξουν τα σχολεία σύντομα, χωρίς τους απαραίτητους ελέγχους και με εκπαιδευτικούς, κάποιοι από τους οποίους επιστρέφουν από περιοχές της Ελλάδας με πολύ μεγαλύτερο ιικό φορτίο.
· Θεωρούν πως τα 600 τεστ που προμηθεύτηκε η Περιφέρεια είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες όλης της Κεφαλονιάς.
· Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΔΥ για τη λειτουργία των σχολείων είναι αδύνατο να τηρηθούν υπό τις παρούσες συνθήκες.
· Επιλέγουν να μην πληρώσει ο Δήμος την επέκταση των συμβάσεων των καθαριστριών σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.
Την παραπάνω πρόταση του Δημάρχου, πλην της παράταξής μας αλλά και της Λαϊκής συσπείρωσης που ψήφισε τη δική της πρόταση, στήριξαν όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου.
Να σημειώσουμε ότι η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης είχε μια μικρή παρουσία 3-4 συμβούλων στην αρχή της συνεδρίασης, στο θέμα όμως αυτό είχαν αποχωρήσει άπαντες. Ούτε ένας σύμβουλος δεν κατόρθωσε να φτάσει μετά τη μέση της συνεδρίασης. Ακόμη μια θλιβερή παρουσία της παράταξης που τον προηγούμενο μήνα «ξεκίνησε να κάνει αντιπολίτευση».
Τις ανωτέρω προτάσεις, οι οποίες καταψηφίστηκαν από τη γνωστή υβριδική πλειοψηφία της δημοτικής αρχής, θα τις καταθέσουμε στις σχολικές επιτροπές του Δήμου μας και θα διεκδικήσουμε εκ νέου την προστασία τής σχολικής μας κοινότητας.
Για τη Δημοτική παράταξη «Κεφαλονιά, νησί για όλους»
Αλέξανδρος Παντελειός Διονύσης Τρωιάνος Δημήτρης Κεκάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου