Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

Ολα ήταν γνωστά, αλλά τίποτα με βεβαιότητα...


Οι Γερμανοί γνώριζαν τις προθέσεις των Ιταλών, όμως ο Μουσολίνι κράτησε μυστική την ημέρα της επίθεσης για να αιφνιδιάσει την ηγεσία των ναζί.
Ο Χίτλερ την απόφαση του Μουσολίνι για την επίθεση κατά της Ελλάδας;

Η απάντηση της ναζιστικής ηγεσίας είναι αρνητική.

Οπως υποστήριξαν και οι κατηγορούμενοι στη Δίκη της Νυρεμβέργης, ο Ιταλός δικτάτορας κατέλαβε εξ απροόπτου «τους συμμάχους του» στις 28 Οκτωβρίου 1940.

Υπάρχουν γεγονότα και ειδικά η αντίδραση του ίδιου του Χίτλερ, που συνηγορούν για τον αιφνιδιασμό.

Αλλά, όπως συμβαίνει συνήθως σε μεγάλα ιστορικά γεγονότα, η απάντηση είναι πολυσύνθετη.

Ο ιστορικός της ιταλικής επίθεσης στην Ελλάδα Χ. Ρίχτερ, αξιολογώντας το πλήθος των σχετικών τεκμηρίων, παρατηρεί εύστοχα: «Η απάντηση στο ερώτημα αυτό εμπεριέχει όλα τα στοιχεία ενός κλασικού παραδόξου: ήταν όλα γνωστά, όμως τίποτα με κάθε βεβαιότητα»!Μερικά εικοσιτετράωρα πριν από τη σύσκεψη της 15ης Οκτωβρίου στο Παλάτσο Βενέτσια, αμέσως μετά την κατάληψη της Ρουμανίας από τα γερμανικά στρατεύματα και τον θρυμματισμό των αυτοκρατορικών ονείρων για ιταλοποίηση των Βαλκανίων, ο Μουσολίνι πήρε ο ίδιος την απόφαση για κατάκτηση της Ελλάδας. Ολόκληρης κι όχι μέχρι τον Αμβρακικό κόλπο και τον ποταμό Αραχθο, όπως προβλέπανε τα προϋπάρχοντα ιταλικά σχέδια. Ηταν τότε που διακήρυσσε: «Ο Χίτλερ με θέτει μονίμως προ τετελεσμένων γεγονότων. Αυτή τη φορά θα πληρώσει με το ίδιο νόμισμα: θα μάθει από τις εφημερίδες ότι εισέβαλα στην Ελλάδα. Ετσι θα αποκατασταθεί και πάλι η ισορροπία».Ανάγκη για δράσηΟ Τσιάνο, αναφέροντας την αντίδραση αυτή στο ημερολόγιό του, προσθέτει πως ρώτησε αν συμφωνεί ο στρατάρχης Μπαντόλιο. «Οχι ακόμη», απάντησε ο Μουσολίνι, «αλλά θα πάψω να είμαι Ιταλός αν κάποιος βρίσκει δυσκολίες στο να καταλάβει τους Ελληνες...».Υπό το κράτος, λοιπόν, όπως σημειώνεται από πολλές πλευρές, «μιας τυφλής ανάγκης για δράση», το πρωί της 13ης Οκτωβρίου κάλεσε τον Μπαντόλιο και τον διέταξε να προετοιμάσει την επίθεση. Το «αλτ» προς τη Ρώμη για πόλεμο στα Βαλκάνια, που είχε προβάλει το προηγούμενο καλοκαίρι το Βερολίνο, για δικούς του πολεμικούς και συγκυριακούς λόγους, δεν τον πτόησε. Εκρινε ότι θα ήταν παράλογο στις συνθήκες της περιόδου να μην αποσπάσει, τουλάχιστον, την ανοχή, αν όχι τη συγκατάθεση του Βερολίνου «προ τετελεσμένων». Επαιξε και κέρδισε την κήρυξη ενός «παράλληλου πολέμου» με τον ρόλο του πρωταγωνιστή κι όχι του κομπάρσου...Το ερώτημα μπορεί να επαναδιατυπωθεί. Γνώριζε ο Χίτλερ, από το δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου και μετά, την απόφαση του Μουσολίνι;Δεν προκύπτει από τις πηγές και τα αρχεία καταφατική απάντηση. Αν και διατυπώνονται υποψίες ότι η γερμανική απαγόρευση για «διατάραξη της ειρήνης στα Βαλκάνια» είχε σιωπηλά αρθεί. Υποτίθεται ότι αυτό συνέβη κατά τη συνάντηση Μουσολίνι - Χίτλερ στις 4 Οκτωβρίου στη διάβαση Μπρένερ. Αλλά και σ’ αυτή την περίπτωση η εισβολή τοποθετούνταν γενικώς και αορίστως στο μέλλον. Ετσι, δεν ανησυχούσε την ηγεσία των ναζί.Το γεγονός είναι ότι επισήμως ο Ντούτσε, παίρνοντας μυστικά, όπως προκύπτει από όλες τις μαρτυρίες, την απόφαση για την επίθεση, ενημέρωσε με επιστολή τον Φίρερ καθυστερημένα. Χωρίς πάλι, όμως, ν’ αναφέρει ημερομηνίες.Η επιστολή γράφτηκε στις 19 Οκτωβρίου και στάλθηκε στο Βερολίνο. Αν και ήταν γνωστό ότι ο Χίτλερ εκείνες τις μέρες ταξίδευε εκτός Γερμανίας. Επιχειρούσε να πείσει τον Φράνκο και τον Πετέν, ώστε να προσχωρήσουν η Μαδρίτη και το δωσίλογο Παρίσι στον Αξονα και να πάρουν μέρος στη «μάχη της Αγγλίας».Η επιστολή, τελικά, έφθασε στα χέρια του Χίτλερ στις 25 Οκτωβρίου, ενώ βρισκόταν στη Γαλλία. Ηταν γενικόλογη και ανέφερε απλώς ότι είχε ληφθεί απόφαση για δράση σύντομα κατά της Ελλάδας.Παραμονές του ιταλικού τελεσιγράφουΜουσολίνι και Χίτλερ στον σταθμό Σάντα Μαρία Νοβέλα της Φλωρεντίας το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1940. Εμφανίστηκαν να έχουν πλήρη ταύτιση απόψεων για την εισβολή στην Ελλάδα. Ο Χίτλερ πρότεινε να στείλει και μονάδα αλεξιπτωτιστών στο μέτωπο, αλλά ο Ντούτσε αρνήθηκε. Ηταν βέβαιος για τη νίκη...18 ΟκτωβρίουΚαθώς έφτανε η ώρα της επίθεσης οι στρατιωτικοί, μπροστά στην ανετοιμότητα του ιταλικού στρατεύματος, προσπάθησαν να πείσουν τον Μουσολίνι να τη μεταθέσει. Το μόνο που πέτυχαν, τελικά, ήταν μία διήμερη αναβολή. Ετσι, ορίστηκε η 28η Οκτωβρίου για την εισβολή...25 ΟκτωβρίουΟ Χίτλερ παραλαμβάνει επιστολή του Μουσολίνι, με την οποία γνωστοποιεί την απόφαση για ιταλική επίθεση. Ούτε ο ίδιος ούτε το Βερολίνο και οι ναζί αξιωματούχοι στη Ρώμη γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία της κήρυξης του πολέμου...26 - 27 ΟκτωβρίουΗ ηγεσία των ναζί πληροφορείται για την επίθεση, αλλά φαίνεται ότι ακόμη και τότε πιστεύει ότι προλαβαίνει να αποτρέψει την ανεπιθύμητη για τους σχεδιασμούς της επίθεση. Παρακολουθεί σιωπηλή και δεν πράττει τίποτα για να εμποδίσει «το τρελό εγχείρημα». Η συνάντηση της Φλωρεντίας το πρωί της 28ης ΟκτωβρίουΤο σχέδιο επίθεσης καταστρώθηκε σε... 90 λεπτά!Η εισβολή της φασιστικής Ιταλίας στην Ελλάδα αποφασίστηκε στην περίφημη συνεδρίαση στο Παλάτσο Βενέτσια την 15η Οκτωβρίου 1940. Μόλις 90 λεπτά αρκούσαν για να καταστρωθεί από την πολιτικο-στρατιωτική ηγεσία της το σχέδιο της ελληνικής συντριβής. Εκτός από τον Μουσολίνι συμμετείχαν ο Τσιάνο, δεύτερος στη φασιστική ιεραρχία και υπουργός Εξωτερικών, ο στρατάρχης Μπαντόλιο, αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων, ο Σοντού, υπουργός Στρατιωτικών, ο Τζακομίνι, γενικός διοικητής της Αλβανίας, ο Ροάτα, αρχηγός του γενικού επιτελείου στρατού, και ο Πράσκα, ανώτατος στρατιωτικός διοικητής στην Αλβανία.Oπως προκύπτει από τα πρακτικά, που κρατήθηκαν ή συμπληρώθηκαν με «θεατρικό» τρόπο - προφανώς για να δοξαστεί στους αιώνες η εθνικοσοσιαλιστική μεγαλοφυΐα!-, ο Μουσολίνι έδωσε τις εξής κατευθυντήριες γραμμές:Σε πρώτη φάση θα καταληφθεί η νότια ακτή της Αλβανίας (Ηπειρος), η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Κέρκυρα, η Θεσσαλονίκη...Σε δεύτερη, ίσως και ταυτοχρόνως με την πρώτη, θα καταληφθεί η Αθήνα...Ο ίδιος όρισε και την ημερομηνία της επίθεσης. Θα ήταν η 26η Οκτωβρίου και δεν έπρεπε να υπάρχει ούτε μία ώρα καθυστέρηση! Για στρατιωτικο-τεχνικούς λόγους αναβλήθηκε επί διήμερο αργότερα και συνέπεσε με την επέτειο της φασιστικής πορείας προς τη Ρώμη (28 Οκτωβρίου 1922).Την επιχείρηση, όπως διαβεβαίωσε ο Μουσολίνι, είχε σχεδιάσει πολλούς μήνες νωρίτερα. Πριν ακόμη από την είσοδο της Ιταλίας στον πόλεμο, αλλά και την έκρηξή του.Ουδείς διέκρινε κάποιο πρόβλημα στον σχεδιασμό, αν εξαιρεθεί η περίπτωση άμεσης ανάμειξης της Αγγλίας. Ο Ντούτσε την απέκλεισε. Προεξοφλούσε, ακόμη, την ουδετερότητα της Γιουγκοσλαβίας και της Τουρκίας, ενώ στη Βουλγαρία θα πρότεινε έξοδο στο Αιγαίο αν ήθελε να πάρει μέρος.Ο Τσιάνο, αναλύοντας την κατάσταση, είπε ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού δεν θέλει να πολεμήσει, βλέπει τα γεγονότα με πλήρη αδιαφορία, όπως θα δει και την ιταλική εισβολή.Στην ίδια κατεύθυνση κινούνταν και οι εκτιμήσεις του Τζακομίνι. Παρουσίασε τους Ελληνες εντυπωσιασμένους από το ύψος των μισθών στην Αλβανία, που πληροφορούνταν από το ραδιόφωνο! Οσο ανόητες κι αν φαίνονται οι εκτιμήσεις αυτές, ήταν ανάλογες με τις στρατιωτικές...Ταύτιση απόψεων για τον «ηλίθιο» πόλεμο!Η επιστολή του Μουσολίνι προς τον Χίτλερ δεν φαίνεται να προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση. Τη μέρα της παραλαβής της οι υπουργοί Εξωτερικών Ρίμπεντροπ και Τσιάνο καθόριζαν συνάντηση κορυφής για τις επαφές με Ισπανούς και Γάλλους.Το σκηνικό άλλαξαν οι πληροφορίες τις ίδιες ώρες από Ρώμη και Βερολίνο, ότι επίκειται η ιταλική επίθεση. Ετσι, επισπεύσθηκε από τη γερμανική πλευρά η συνάντηση Χίτλερ- Μουσολίνι. Ορίστηκε για την 28η Οκτωβρίου στη Φλωρεντία (αρχικώς τοποθετούνταν στις 4-5 Νοεμβρίου).Αν και στις σχετικές επαφές ουδείς λόγος γίνεται για την Ελλάδα, το σύνολο των ιστορικών εκτιμά ότι ο λόγος της επίσπευσης ήταν η ιταλική επίθεση. Ο Χίτλερ υπολόγιζε ότι μέχρι τη μέρα εκείνη δεν θα είχε εκδηλωθεί και θα προλάβαινε να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις.Το πρωί της 28ης Οκτωβρίου, καθώς μετέβαινε σιδηροδρομικώς προς τη Φλωρεντία, πληροφορήθηκε για το πολεμικό τελεσίγραφο και την εισβολή. Η αντίδρασή του, όπως περιγράφεται σε μαρτυρίες, ήταν οργισμένη. Εγινε «έξω φρενών» για την «ηλίθια επίθεση». Σύμφωνα με τον υπασπιστή του, «εξερράγη... Τα έβαλε με τους συνδέσμους και τους στρατιωτικούς ακολούθους, που είναι καλοί συνδαιτυμόνες, αλλά όχι και κατάσκοποι?».Ηρέμησε όταν κατέβηκε στον σταθμό, όπου τον υποδέχτηκε ο Μουσολίνι. Ο προσωπικός μεταφραστής του Χίτλερ γράφει ότι ο Ντούτσε, λάμποντας από ικανοποίηση, τον ενημέρωσε: «Σήμερα τα ξημερώματα τα νικηφόρα ιταλικά στρατεύματα πέρασαν τα ελληνοαλβανικά σύνορα». Και προσθέτει το σχόλιο: «Αυτή ήταν η εκδίκηση του Μουσολίνι για ένα πλήθος επιχειρήσεων του Γερμανού συνεταίρου του... Ο Χίτλερ έδειξε αξιέπαινη αυτοκυριαρχία... Εκτός από κάποιο εσωτερικό τρίξιμο των δοντιών στα ευγενικά λόγια που αντάλλαξε με τον Μουσολίνι στο Παλάτσο Πίτι, τίποτε άλλο αξιοσημείωτο...».Σύμφωνα με ιταλικές πηγές, ο Μουσολίνι καθώς ενημέρωνε τον Χίτλερ για την «προέλαση» και «διαβλέποντας μία έκφραση αποδοκιμασίας στο πρόσωπό του προσέθεσε: Μην ανησυχείτε. Ολα θα έχουν τελειώσει σε 15 μέρες...».Δημοσίως εμφανίστηκαν και οι δύο με πλήρη ταύτιση απόψεων. Ο Τσιάνο σημείωνε ικανοποιημένος ότι οι Γερμανοί είχαν επιδείξει πνεύμα αλληλεγγύης. Ο Χίτλερ, μάλιστα, πρότεινε την αποστολή Γερμανών αλεξιπτωτιστών στο μέτωπο. Οι Ιταλοί αρνήθηκαν, ήταν βέβαιοι για τη νίκη...Ο,τι δεν μπόρεσε να πει τότε ο Χίτλερ, το έγραψε αργότερα (20 Νοεμβρίου) σε επιστολή του προς τον Μουσολίνι, όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με την ήττα. Ταξίδεψα, γράφει, στη Φλωρεντία «με την ελπίδα ότι θα μπορούσα να εκθέσω τις σκέψεις μου πριν αρχίσει ο πόλεμος με την Ελλάδα, για τον οποίο μόνο πλημμελώς είχα ενημερωθεί.Επιθυμούσα κυρίως να σας πείσω ν’ αναβάλετε για λίγο τη δράση για μια πιο ευνοϊκή εποχή του έτους και, εν πάση περιπτώσει, για μετά τις αμερικανικές εκλογές. Ιδιαίτερα ήθελα να τονίσω την ανάγκη να μην αναλάβετε την επιχείρηση χωρίς προηγούμενη κεραυνοβόλο κατάληψη της Κρήτης...».Ο αιφνιδιασμός του ΒερολίνουΟι περισσότεροι ιστορικοί δέχονται σήμερα ότι τα σχέδια του Μουσολίνι για την κατάκτηση της Ελλάδας ήταν γνωστά στον Χίτλερ. Παρόλα αυτά δεν επιβεβαιώνονταν από κάποια ανώτατη πηγή. Αγνωστη παρέμεινε η μέρα έναρξης των επιχειρήσεων, καθώς η ιταλική ηγεσία κατάφερε να την κρατήσει μυστική. Σύμφωνα με γερμανικές πληροφορίες, που χρονολογούνται από τα μέσα Οκτωβρίου 1940, η επίθεση τοποθετούνταν στα τέλη του ίδιου μήνα ή αρχές Νοεμβρίου. Η πραγματική ημέρα και ώρα της εισβολής έγινε γνωστή, μάλλον, στις 26-27 Οκτωβρίου. Οσο βέβαιο είναι ότι η επίθεση ήταν εν γνώσει του Χίτλερ, άλλο τόσο βέβαιο είναι ότι η εισβολή έγινε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του.Η ναζιστική αντίθεσηΟι λόγοι της αντίθεσης του Χίτλερ ήταν στρατιωτικοί (η μάχη της Αγγλίας συνεχιζόταν, φόβος για εδραίωση των Αγγλων σε Βαλκάνια, αεροπορική απειλή για τις ρουμανικές πετρελαιοπηγές, ύπαρξη βαλκανικού μετώπου στα νώτα του εν όψει ρωσικής εκστρατείας, μη κατάληψη προηγουμένως της Κρήτης κ.ά.). Επιπλέον, ήταν πολιτικοί - διπλωματικοί (έλεγχος Βαλκανίων χωρίς στρατιωτική επέμβαση κ.ά.), αλλά και συγκυριακοί (ένα νέο ευρωπαϊκό μέτωπο θα ωθούσε τις ΗΠΑ στην έξοδο προς τον πόλεμο κλπ.). Αλλωστε, η επίθεση στον χρόνο και με τον τρόπο που έγινε, δεν εντασσόταν στα τρέχοντα σχέδιά του και δεν συνδυαζόταν με γερμανική δράση.

ΕΘΝΟΣ

Τ. Κατσιμάρδοςhttp://dontknow.me/?mailto:katsimar@yaho.gr
__________________

Ιταλία-Τιμητικές εκδηλώσεις για την Κεφαλονιά

Εβδομάδα Μνήμης για την Ειρήνη με στόχο να τιμηθεί η Κεφαλονιά για τα θύματα της Κατοχής και οι Έλληνες που έπεσαν στο Ρίμινι και αναπαύονται στο Στρατιωτικό Ελληνικό Κοιμητήριο της πόλης, οργανώνει ο Δήμος Αβέρσας της Κάτω Ιταλίας.


Στο πλαίσιο της εκδήλωσης προκηρύχθηκε διαγωνισμός στα σχολεία της πόλης για την καλύτερη έκθεση και μελέτη σχετικά με τη σφαγή Ιταλών στρατιωτικών στην Κεφαλονιά από τους Γερμανούς, μετά την άρνησή τους να παραδοθούν.


Στη διάρκεια της εβδομάδας θα δοθεί σήμερα ημερίδα με διαλέξεις και θα εγκαινιαστεί έκθεση φωτογραφιών και άλλων ιστορικών εκθεμάτων και κειμηλίων, που θα διαρκέσει έως τις 31 Οκτωβρίου. Την ίδια ημέρα θα εμφανιστεί στο Duomo της Αβέρσας η Χορωδία Αργοστολίου και θα ακολουθήσει η βράβευση των μαθητών και σχολείων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.


Το αφιέρωμα στη Κεφαλονιά οργανώθηκε από το Δήμο Αβέρσας, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Κοινότητος Νάπολης και Καμπανίας, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων και Αδελφοτήτων Ιταλίας και το Δίκτυο Νεολαίας ΣΑΕ Ευρώπης.

ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 16η ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΗΣ.


Σας προσκαλούμε στην 16η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την 30η μηνός Οκτωβρίου έτους 2009 ημέρα Παρασκευή ώρα 19:00 στο Δημοτικό Κατάστημα Σάμης σύμφωνα με το άρθρο 95 του Ν. 3463/06 (ΔΚΚ) ΦΕΚ Α΄ 114/2006 για την συζήτηση των κάτωθι θεμάτων ημερήσιας διάταξης:

1. Τροποποίηση Προϋπολογισμού οικ. έτους 2009
Εισηγητής: Οικονομική Υπηρεσία
2. Ανάθεση Ερευνητικού Προγράμματος ΄΄ Διερεύνηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
Σάμης Κεφαλληνιάς ΄΄
Εισηγητής: Δήμαρχος
3. Επιχορήγηση Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου Σάμης
Εισηγητής: Οικονομική Υπηρεσία
4. Επιχορήγηση Α.Ο. Σάμης (τμήματα Μπάσκετ – Βόλεϊ)
Εισηγητής: Οικονομική Υπηρεσία
5. Επιχορήγηση Σχολικής Επιτροπής Νηπιαγωγείου Σάμης
Εισηγητής: Οικονομική Υπηρεσία
6. Επιχορήγηση Συλλόγου Φίλων Πυργίου ΄΄ Ο Αίνος ΄΄
Εισηγητής: Οικονομική Υπηρεσία
7. Έγκριση ( γνωμοδότηση ) Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου –
Δραστηριότητας ΄΄ Επέκταση υφισταμένου λατομείου αδρανών υλικών – σπαστηροστιβείου ΄΄ στο Δ.Δ. Πυργίου , ιδιοκτησίας ΄΄ Χ. ΠΑΠΑΔΗΜΑΤΟΣ Α.Ε. ΄΄
Εισηγητής: Τεχνική Υπηρεσία
8. Εκλογή Μέλους Επιτροπής ΄΄ Παραλαβής Μικρών Έργων & Έργων Συντήρησης μέχρι
ποσού 6.900ευρώ (με ΦΠΑ)
Εισηγητής: Πρόεδρος Δημ. Σ/λίου
9. Εκλογή Μέλους Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίου – Λυκείου
Εισηγητής: Πρόεδρος Δημ. Σ/λίου
10. Εκλογή Μέλους Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Σάμης
Εισηγητής: Πρόεδρος Δημ. Σ/λίου
Σάμη 26 Οκτωβρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΠΑΝΑΓΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΟΓΚΩΝΑΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.

Νόμισμα της αρχαίας Σάμης.
Την προσεχή Παρασκευή 30 Οκτωβρίου, στο Ολλανδικό ινστιτούτο Αθηνών, θα διαξαχθεί μία ιδιαιτέρου επιστημονικού ενδιαφέροντος ημερίδα, με σπουδαίους ομιλητές για τα πρόσφατα αρχαιολογικά δεδομένα, του Ολλανδικού ινστιτούτου Αθηνών και της Λ.Ε. εφορείας προιστορικών και κλασσικών αρχαιοτήτων για Ζάκυνθο, Ιθάκη και Κεφαλονιά. Η έναρξη της ημερίδας, θα γίνει από την διευθύντρια του Ολλανδικού ινστιτούτου dr Cristiane Tytgat. Εν συνεχεία θα μιλήσουν, για τις πρόσφατες αρχαιολογικές έρευνες στα νησιά οι:

-Gert Jan Van Wijngaarden, Αρχαιολογικά Ζακύνθου, αποτελέσματα των ερευνών 2006-2009.

-Ανδρέας Σωτηρίου (προϊστάμενος Λ.Ε. ΕΠΚΑ), το έργο της Λ.Ε. εφορείας προϊστορικών και κλασσικών αρχαιοτήτων στους νομούς Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Ζακύνθου. Η Κεφαλληνιακή Τετράπολις.

-Γεράσιμος Λιβιτσάνης (Αρχαιολόγος Λ.Ε. ΕΠΚΑ), συμβολή της έρευνας στην αρχαιογνωσία του νησιού της Ιθάκης.

-Αθανάσιος Δελλής (Αρχαιολόγος Λ.Ε. ΕΠΚΑ), προσθέτοντας κομμάτια στο μωσαϊκό της διαχρονικής οργάνωσης και χρήσης του χώρου στη αρχαία Σάμη.

-Μελπομένη Ανδρεάτου (Αρχαιολόγος Λ.Ε. ΕΠΚΑ) Κράνη, Πάλη, Φισκάρδο. Το ανασκαφικό έργο και οι αρχαιότητες που ήρθαν στο φως.

Η διέυθυνση του ινστιτούτου είναι Μακρή 11, Μακρυγιάννη. Αθήναι.


ΤΑΚΗΣ ΤΟΚΚΑΣ

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΗ.

Με ιδιαίτερη τέχνη και κομψότητα, στολίσθηκε ο Καθεδρικός Ναός της Σάμης, από τον ιερέα Γεώργιο Αντζουλάτο και τον αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο... Για την υποδοχή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κύριου Ιερώνυμου και των Μητροπολιτών Λήμνου, Νικαίας, Σύρου, Κεφαλληνίας, Θηβών. Στον προαύλιο χώρο του Ναού ανέμεναν τους επισκέπτες ο Δήμαρχος κύριος Βαλέττας, μαζί με τη Δημοτική αρχή. Εκφωνήθηκαν λόγοι και ανταλάχθηκαν δώρα.
Εν συνεχεία τους υψηλούς προσκεκλημένους, επεδείχθηκαν οι Εφέστιες εικόνες το ναού. Η πομπή εν συνεχεία, κατευθύνθηκε προς το Αργοστόλι και ύστερα στη Μονή του Αγίου Γερασίμου.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κύριος Ιερώνυμος, στο Δεσποτικό θρόνο. Ομοίως...

Λίγο πριν την άφιξη των Ιεραρχών.
ΒΛΑΧΑΤΑ ΣΑΜΗΣ.


Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ» (1858-1934) ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 23-25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ



Επιστημονικό Συνέδριο για τον Ιθακήσιο πρωτοσοσιαλιστή Πλάτωνα Δρακούλη, διοργανώνεται 23-24-25 Οκτωβρίου 2009 με στόχο να διερευνηθούν πάρα πέρα η ζωή και η πολυδιάστατη δράση του, να μελετηθούν οι αρχές και η ιδεολογία του, να αξιολογηθεί το συγγραφικό του έργο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
ΙΘΑΚΗ 23,24,25 0ΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23.10.2009
17.30-18.00 Υποδοχή συνέδρων
ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
18.00-19.30 Προσφώνηση Προέδρου Οργανωτικής Επιτροπής
Χαιρετισμοί Αρχών και Φορέων
Ομιλία του καθηγητή Δημήτρη Ραυτόπουλου για το ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ
Προεδρείο: Σπύρος Λουκάτος, Αγγελο-Διονύσης Δεμπόνος
19.30-19.50 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
19.50-20.10 ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ: Ο ΠΛΑΤΩΝ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΩΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
20.10-20.30 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΤΣΟΣ: Η ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΩΣ «ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥ»
20.30-20.50 Συζήτηση
Δείπνο συνέδρων
ΣΑΒΒΑΤΟ 24.10.09
ΠΡΩΤΗ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΠΛ. ΔΡΑΚΟΥΛΗ
Προεδρείο: Παναγιώτης Νούτσος, Ράνυ Καλούρη
09.00-9.20 ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΟΝΤΙΑΔΗΣ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΔΕΩΝ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
09.20-09.40 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΣ: Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΑΡΔΗΝ»
09.40-10.00 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ: Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟ "ΆΡΔΗΝ" ΣΤΗΝ "ΈΡΕΥΝΑ"
10.00-10.20 ΒΙΚΥ ΚΑΡΑΦΟΥΛΙΔΟΥ: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ «ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ» ΣΤΗ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ Π. ΔΡΑΚΟΥΛΗ
10.20-10.40 ΣΠΥΡΟΣ ΛΟΥΚΑΤΟΣ: Ο ΠΛΑΤΩΝ ΕΥΣΤ. ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η 21Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΟΥΛΗΣ, 11 ΟΚΤΩΒΡΗ 1910 ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
10.40-11.00 ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ: Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ
11.00-11.30 Συζήτηση
11.30-11.500 Διάλειμμα-Καφές
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
Προεδρείο: Γιώργος Μαργαρίτης, Ευαγγελία Καλεράντε
11.50-12.10 ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΚΕΤΟΣ: Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ
12.10-12.30 ΑΓΓΕΛΟ-ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΕΜΠΟΝΟΣ: ΠΟΙΟΣ Ο ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ
12.30-12.50 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΑΚΚΑΤΟΣ: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ ΣΤΗ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
12.50-13.10 ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΕΤΣΕΚΟΣ: Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛ.ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
13.10-13.30 ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΡΑΝΥ ΚΑΛΟΥΡΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ: Ο ΠΛΑΤΩΝ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. ΣΚΕΨΕΙΣ, ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΗ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
13.30-13.50 ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΑΤΟΣ: ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ
13.50-14.10 ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΡΜΠΙΛΑΣ: ΠΛΑΤΩΝ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ: ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ Ή ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ
14.10-14.30 Συζήτηση
Γεύμα συνέδρων
ΚΥΡΙΑΚΗ 25.10.09
ΠΡΩΤΗ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Προεδρείο: Γρηγόρης Καραφύλλης, Γιάννης Αντωνόπουλος
09.00-09.20 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΛΕΡΑΝΤΕ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
09.20-09.40 ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛ. ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ09.40-10.00 ΕΥΠΡΑΞΙΑ ΠΟΛΛΑΤΟΥ: Ο ΠΛΑΤΩΝ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΟΞΦΟΡΔΗ: Ο ΡΟΛΟΣ «ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ» ΚΑΙ ΤΗΣ «ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ» ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ «ΠΡΟΣΩΠΟΥ» ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
10.00-10.20 ΗΛΙΑΣ ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΣ: Ο ΠΛΑΤΩΝ ΔΡΑΚΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
10.20-10.40 ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ: Ο ΤΥΠΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
10.40-11.00 ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
11.00-11.20 Συζήτηση
11.20-11.50 Διάλειμμα- καφές
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΟΙ ΘΕΟΣΟΦΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
Προεδρείο: Σπύρος Μαρκέτος, Γιώργος Λεοντιάδης
11.50-12.10 ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΑΚΟΣ: Η ΘΕΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
12.10-12.30 ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΑΣ: ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΣΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ
12.30-12.50 ΡΑΔΑΜΑΝΘΥΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ: ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ
12.50-13.10 Συζήτηση
ΤΡΙΤΗ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛ. ΔΡΑΚΟΥΛΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ
Προεδρείο: Θεοδόσης Πυλαρινός, Βίκυ Καραφουλίδου
13.10-13.30 ΛΟΥΚΑΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ»
13.30-13.50 ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ: ΠΟΛΙΣ ΚΑΙ ΥΠΑΙΘΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΑΙΩΝΑ, Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΡΑΚΟΥΛΗ
13.50-14.10 Συζήτηση
14.10-14.30 Απολογισμός Συνεδρίου-Συμπεράσματα
Λήξη των εργασιών του Συνεδρίου
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Λευκάδος και Ιθάκης κ. Θεόφιλος
Ο Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης κ. Σπύρος Μοσχόπουλος
Ο Νομάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης κ. Διονύσιος Γεωργάτος
Ο Έπαρχος Ιθάκης κ. Αθανάσιος Λιβιτσάνης
Ο Δήμαρχος Ιθάκης κ. Γιώργος Βασιλόπουλος
Ο κ. Παναγιώτης Νούτσος, καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής, Τομέας Φιλοσοφίας Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, συγγραφέας-επιμελητής του τετράτομου έργου «Η σοσιαλιστική σκέψη στην Ελλάδα από το 1875 ως το 1974»
Ο κ. Σπύρος Λουκάτος, Δρ ιστορικός, συγγραφέας μονογραφιών και μελετών για τους πρωτοσοσιαλιστές και το πρωτοσοσιαλιστικό κίνημα στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος: Τηλέμαχος Καραβίας, Δημοσιογράφος, τ. Δήμαρχος Ιθάκης
Αντιπρόεδρος: Σπύρος Αρσένης, Νομαρχιακός Σύμβουλος Κεφαλονιάς- Ιθάκης, τ. Δήμαρχος Ιθάκης
Γραμματέας: Δημήτριος Ραυτόπουλος, Φιλόλογος
Ταμίας: Νατάσσα Βλησμά, υπάλληλος του Επαρχείου Ιθάκης
Μέλος: Χριστίνα Κωστήρη, Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Ιθάκης
Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν
στην αίθουσα του ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΙΘΑΚΗΣ
Στα πλαίσια του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί Έκθεση
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ, ΒΙΒΛΙΩΝ & ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΩΝ για το Πλάτωνα Δρακούλη
Το Συνέδριο πραγματοποιείται με τη χορηγία:
Ν.Α ΚΕΦΑΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ-ΕΠΑΡΧΕΙΟΥ ΙΘΑΚΗΣ & ΔΗΜΟΥ ΙΘΑΚΗΣ
Για περισσότερες πληροφορίες:ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ
Τηλ. 6971541184, 6983819777 E-mail: tkaravias@ithacanews.gr
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Ν.Α. Κεφαληνίας & Ιθάκης - Επαρχείο Ιθάκης , ο Δήμος Ιθάκης,
έχουν την χαρά και την τιμή να σας προσκαλέσουν
στο Συνέδριο που διοργανώνεται για τον «Πλάτωνα Δρακούλη»,
την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009 & ώρα 18.00',
στην αίθουσα του Μορφωτικού Κέντρου Ιθάκης
Ο Νομάρχης Κεφαληνίας & Ιθάκης Ο Έπαρχος Ιθάκης Ο Δήμαρχος Ιθάκης
Διονύσης Γεωργάτος Θανάσης Λιβιτσάνης Γιώργος Βασιλόπουλος
Διάρκεια Συνεδρίου 23, 24, 25 Οκτωβρίου 2009

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ Σ.Ι.Ε.Δ.Δ.Ε.Κ Δ.ΣΑΜΗΣ

Αργοστόλι 12-10-2009

ΑΠΟ: Ο.Ε.Ε.Δ.Δ.Κ.Ι. ΑΡ.ΠΡΩΤ. 269
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ
ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε.


ΠΡΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΜΕΛΗ Ο.Ε.Ε.Δ.Δ.Κ.Ι.
ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗ 64 ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ 28100 ΚΕΦ/ΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ
ΤΗΛ/ ΦΑΞ 26710- 29109
EMAIL: oeeddki@otenet.gr

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ ΠΕΜΠΤΗ 15-10-2009
ΘΕ
ΘΕΜΑ: ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Η Ο.Ε.Ε.Δ.Δ.Κ.Ι ενημερώνει τους ιδιοκτήτες τουριστικών διαμερισμάτων –δωματίων και κατοικιών με πισίνα
που δεν διαθέτουν βεβαίωση παροχής πρώτων βοηθειών,ότι η Ε.Π.Α.Σ θα διοργανώσει για τον σκοπό αυτό σεμινάρια.
Επειδή η ημερομηνία αδειοδότησης για τις πισίνες λήγει 1-11-2009 παρακαλείσθε να δηλώσετε την συμμετοχή σας εως
Πέμπτη 15-10-2009 στα γραφεία της Ο.Ε.Ε.Δ.Κ.Ι από 8π.μ-4μ.μ.

Για την Ο.Ε.Ε.Δ.Δ.Κ.Ι

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΡ. ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ

Κεφαλονιά- Δημιουργία Κέντρου Μελέτης των έργων του Κεφαλληνο - Ρουμάνου συγγραφέα Παναΐτ Ιστράτι


Ο Δήμος Αργοστολίου, στο πλαίσιο της αδελφοποίησής του με τον Δήμο της Μπραΐλα – Ρουμανίας, διοργανώνει εκδήλωση την Κυριακή, 18 Οκτωβρίου το βράδυ στο Πολιτιστικό Κέντρο Παναΐτ Ιστράτι στα Φαρακλάτα.
Η εκδήλωση αφορά στη δημιουργία Κέντρου Μελέτης των έργων του Κεφαλληνο - Ρουμάνου συγγραφέα Παναΐτ Ιστράτι που θα προκύψει μετά από δωρεά έργων και αρχείων του από τον Δήμο της Μπραΐλα και από το ομώνυμο Μουσείο της πόλης της Μπραΐλα στον Δήμο Αργοστολίου.
Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι ο Διευθυντής του Μουσείου της Μπραΐλα κ. Zamfir Balan και η συγγραφέας κ. Ρίτα Τσιντήλη-Βλησμά.
• Παναϊτ Ιστράτι ο μεγάλος άγνωστος Κεφαλονίτης συγγραφέας
Ο Παναΐτ Ιστράτι (1884-1935) ήταν ρουμανικής καταγωγής δίγλωσσος συγγραφέας (έγραψε στα ρουμανικά και τα γαλλικά). Το όνομα που αναφέρεται στο πιστοποιητικό γέννησής του ήταν Γεράσιμος (Gherasim): «Έτος: χίλια οκτακόσια ογδόντα τέσσερα, μήνας: Αύγουστος 11, 10.00 μ.μ. Αυτό το πιστοποιητικό γεννήσεως εκδόθηκε για το παιδί που ονομάζεται Γεράσιμος, φύλο: άρρεν, γεννημένο εχθές, Παρασκευή, δέκα του μηνός στις επτά μετά μεσημβρίας στη Βραΐλα, στην κατοικία της μητέρας του που βρίσκεται στην οδό Ρομάνα (Romană) [...]. Τέκνο της κυρίας Ζόιτα Στόικα Ιστράτι (Joiţa Stoica Istrate), ετών 29, χριστιανής ορθόδοξης, επάγγελμα: υπηρέτρια».1
Παρά τα στοιχεία που παρατίθενται σε αυτό το έγγραφο, το αγόρι δε θα ονομαζόταν ποτέ Γεράσιμος, αλλά Παναΐτ. Ο πατέρας του πιθανόν να ήταν κάποιος Έλληνας ονόματι Βαλσάμης με καταγωγή από τα Φαρακλάτα της Κεφαλλονιάς. Στο πιστοποιητικό γέννησής του δε γίνεται μνεία στον πατέρα, αλλά υπάρχει ένας μάρτυρας με το όνομα Γεώργιος Βαλσάμης που υπογράφει το έγγραφο ως «αυτός ο οποίος μένει στην ίδια διεύθυνση κατοικίας με αυτή της μητέρας του παιδιού». Αυτός ο θεωρούμενος ως μάρτυρας προκάλεσε πολλές εικασίες σχετικά με το φυσικό πατέρα του Παναΐτ Ιστράτι.
Ο ίδιος έχει γράψει ότι γεννήθηκε στη Βραΐλα της Ρουμανίας στις 10 Αυγούστου 1884 και ήταν «γιος μιας αθάνατης Ρουμάνας χωρικής και ενός Έλληνα λαθρέμπορου», τον οποίο ποτέ δε γνώρισε, αφού ήταν μόνο εννέα μηνών όταν εκείνος πέθανε. Ανέφερε συχνά τη διπλή καταγωγή του και σημείωνε πως από όλους τους λαούς, ένιωθε τους Ρουμάνους και τους Έλληνες ως πιο κοντινούς, πιο οικείους σε εκείνον.
Ο Παναΐτ Ιστράτι, αφού ολοκλήρωσε τις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, εγκατέλειψε το σχολείο και εξελίχθηκε σε ένα τυπικά αυτοδίδακτο άτομο: διάβαζε εξαντλητικά, έμαθε τις ξένες γλώσσες που μιλούσαν εκείνη την εποχή στη Βραΐλα (τα ελληνικά ήταν η πιο δημοφιλής), ταξίδεψε τόσο πολύ ώστε να τον ονομάσουν «ταξιδευτή του κόσμου» και κάλυπτε τα προς το ζην κάνοντας μια σειρά από περιστασιακές δουλειές.
• Το λογοτεχνικό έργο του Παναΐτ Ιστράτι
Μετά το 1916 ο Ιστράτι μαθαίνει μόνος του γαλλικά με τη βοήθεια λεξικού όσο βρίσκεται στην Ελβετία και μετά στη Γαλλία. Μελετά επίσης το σύνολο της γαλλικής κλασικής λογοτεχνίας καλλιεργώντας έτσι ακόμη περισσότερο τις γνώσεις που έχει αποκομίσει από άλλα διαβάσματα. Όταν το λογοτεχνικό του ταλέντο γνωστοποιείται στο ευρύ κοινό από το Γάλλο λογοτέχνη Ρομέν Ρολάν (Romain Rolland) στις αρχές της δεκαετίας του ’20, ο Παναΐτ Ιστράτι γίνεται γρήγορα ένας από τους πιο ονομαστούς συγγραφείς στον κόσμο· μέσα σε λίγα χρόνια το έργο του μεταφράζεται σε σαράντα γλώσσες. Στις αρχές της συγγραφικής του καριέρας, δηλαδή προτού δημοσιεύσει το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα Κυρά Κυραλίνα (Chira Chiralina, 1924), έγραφε μόνο αριστερά κοινωνικοπολιτικά ρεπορτάζ και άρθρα για το ρουμανικό Τύπο (σε εφημερίδες όπως η România Muncitoare, η Dimineaţa, η Adevărul κ.ά.) και για ορισμένα ευρωπαϊκά έντυπα (La Feuille, L’Humanité και L´Humanité Dimanche).
Ωστόσο, μερικά δημοσιευμένα λογοτεχνικά του κείμενα, όπως, για παράδειγμα, το Nicolaï Tziganou, είχαν καταδείξει το ταλέντο του. Έγραφε απευθείας στα γαλλικά (με λίγες εξαιρέσεις) περιγράφοντας το ρουμανικό περιβάλλον και διατηρώντας το ρουμανικό τρόπο σκέψης και τις αντίστοιχες γλωσσικές ιδιομορφίες. Αυτά τα γνωρίσματα οδήγησαν στο να χαρακτηριστεί εξωτικός, γλαφυρός και ανατολίτικος συγγραφέας στο δυτικό λογοτεχνικό κόσμο. Αργότερα ο Παναΐτ Ιστράτι ξαναέγραψε μεγάλο μέρος των έργων του στη μητρική του γλώσσα.
Παρότι τον συνέκριναν με το Μαξίμ Γκόρκι και άλλους μεγάλους συγγραφείς, το λογοτεχνικό του ύφος υπήρξε εξαιρετικά πρωτότυπο, καθώς τον διέκρινε ένα ανυπέρβλητο αφηγηματικό ταλέντο. Επίσης ο Παναΐτ Ιστράτι εξέφραζε συμπόνια για ανθρώπους που ζούσαν στο περιθώριο της κοινωνίας, όπως γίνεται φανερό στα βιβλία του: Κυρά Κυραλίνα (Chira Chiralina), Θείος Άγγελος (Moş Anghel), Κοντίν (Codin), Νερατζούλα (Neranţula), Mediterana ή το Spovedanie pentru învinşi.
• Αποτίμηση
Ο Παναΐτ Ιστράτι ήταν ένας «Ρουμάνος συγγραφέας που έγραφε στα γαλλικά» και τοποθετήθηκε πάνω από τα συμφέροντα ομάδων ή του Κόμματος. Κατηγορήθηκε και ως δεξιός αλλά και ως σκληροπυρηνικός αριστερός. Αποκήρυξε τις κομμουνιστικές του ιδέες μετά την επίσκεψή του στη Σοβιετική Ρωσία και άρχισε να γράφει άρθρα για ένα δεξιό ρουμανικό έντυπο που λεγόταν Cruciada Românismului. Το ιδανικό του για την ανθρωπότητα εκφράζεται στην αγάπη του για τους ανθρώπους και την ελευθερία, για την οποία υποστήριζε πως είναι το μόνο κοσμικό αγαθό που πρέπει να αποκτάται με κάθε θυσία, ακόμα και με εκείνη της ίδιας της ελευθερίας.
Ο Ιστράτι υπήρξε θύμα των πολιτικών αντιθέσεων που παρουσιάστηκαν στην Ευρώπη κατά το Μεσοπόλεμο, κυρίως αφότου δημοσίευσε το βιβλίο για το ταξίδι του στη Σοβιετική Ρωσία. Η «φωνή» του πνίγηκε από τις επιθέσεις και τις συκοφαντίες πολιτικών κομμάτων και προσκείμενων σε αυτά εφημερίδων. Απομονωμένος και απογοητευμένος επέστρεψε στη Ρουμανία στις αρχές της δεκαετίας του ’30. Πέθανε από φυματίωση στις 16 Απριλίου 1935.

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
15η ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Σας προσκαλούμε στην 15η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την 13η μηνός Οκτωβρίου έτους 2009 ημέρα Τρίτη ώρα 19:00μ.μ. στο Δημοτικό Κατάστημα Σάμης σύμφωνα με το άρθρο 95 του Ν. 3463/06 (ΔΚΚ) ΦΕΚ Α΄ 114/2006 για την συζήτηση των κάτωθι θεμάτων ημερήσιας διάταξης:
1. Έγκριση Απολογισμού Δήμου Σάμης οικ. έτους 2008
Εισηγητής: Οικ. Υπηρεσία
2. Τροποποίηση Προϋπολογισμού2009
Εισηγητής: Οικ. Υπηρεσία
3. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών Ο.Τ.Ε.
Εισηγητής: Δήμαρχος
4. Ανάθεση Ερευνητικού Προγράμματος ΄΄ Διερεύνηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων Σάμης
Κεφαλληνίας΄΄
Εισηγητής: Δήμαρχος
Ανάθεση έργου ΄΄ Αποκομιδή Απορριμμάτων από παραλίες Δήμου ΄΄ στη Διαδημοτική Επιχείρηση (15.000Ε)
Εισηγητής: Δήμαρχος
Έγκριση Δαπάνης μετακίνησης Δημάρχου ποσού 949,14 ευρώ
Εισηγητής: Δήμαρχος
Λειτουργία Καταστήματος Τράπεζας στη Σάμη
Εισηγητής: Δ.Δ. Αντώνης Καλλιβωκάς
Αίτηση Εκκλησιαστικού Συμβουλίου Ι.Ν. Υπεραγίας Θεοτόκου & Αγίου Νικολάου
Διγαλέτου
Εισηγητής: Πρόεδρος Δ.Σ/λίου
Σάμη 9 Οκτωβρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΠΑΝΑΓΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΟΓΚΩΝΑΣ

ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ Γ' Μέρος - ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - ΡΙΤΣΟΣ

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009

Λιμνοσπήλαιο Μελισσάνης Κεφαλλονιά scuba diving

Υπουργεία ευφημισμών

Tου Παντελη Μπουκαλα
Με το πρώτο ΠΑΣΟΚ, το 1981, είχαμε «τον λαό στην εξουσία». Με το τωρινό ΠΑΣΟΚ κάναμε άλμα τεράστιο κι έχουμε έτσι «τους αντιεξουσιαστές στην εξουσία», όπως τουλάχιστον είπε ο πρωθυπουργός πλέον Γ. Παπανδρέου στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο. Και ακριβώς επειδή πια εξουσιάζουν οι αντιεξουσιάζοντες, δεν θα μπορούσαμε να έχουμε Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως ή έστω, εκδημοτικισμένο για να ηχεί φιλολαϊκότερο, Δημόσιας Τάξης. Τώρα πια μας πρέπει Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Επικεφαλής του ετέθη αυτονοήτως ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αποδεδειγμένα αντιεξουσιαστής αν όχι αναρχοαυτόνομος, επί των υπουργικών ημερών του οποίου, όπως καλά θυμούνται όσοι δεν βιάζονται να λησμονήσουν, τα ΜΑΤ, ευγενέστατα, ούτε συνταξιούχους γηροκομούσαν έξω από το Μαξίμου ούτε σπαταλούσαν τα πολύτιμα δακρυγόνα τους στην κεφαλή φοιτητών, μαθητών και λοιπών διαμαρτυρομένων.
Το νεοβαπτισθέν υπουργείο λοιπόν έχει το όνομα, ηδύ στην ακοή. Αν έχει και τη χάρη, δεν θ’ αργήσουμε να το μάθουμε. Δεν θ’ αργήσουμε δηλαδή να συνειδητοποιήσουμε ακόμα μια φορά ότι οι καλές προθέσεις, και μάλιστα οι εξαντλούμενες στη γλυκερή ονοματοποιία, έχουν πάντοτε πικρό τέλος. Η νέα υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης πάντως, η κ. K. Μπατζελή, δεν φαίνεται να κατανόησε πλήρως το αντιεξουσιαστικό παράγγελμα του πρωθυπουργού. Γι’ αυτό και, στην ομιλία της κατά την παραλαβή του θώκου της, εμφανίστηκε εξουσιαστικότατη, ανοίκεια απειλητική, σαν μια φωνή από εκείνο το καλό «βαθύ ΠΑΣΟΚ» που υποτίθεται ότι σώπασε πια, καθότι μη μεταμοντέρνο.
Στα θεολογικά, το «είπε και εγένετο» έχει την κοσμογονική αξία του, τουλάχιστον για όσους τάσσονται με την πίστη κι όχι με την επιστήμη. Στα ανθρώπινα, στα πολιτικά, τα μάγια αυτά δεν πιάνουν και πολύ, και οι ευφημισμοί, για τους οποίους πρέπει να ξόδεψαν πολλή φαιά ουσία οι νέοι ηγεμόνες, δεν έχουν τη δύναμη να ξορκίσουν την πραγματικότητα ή να την ανατρέψουν. Το παιχνίδι με την ονοματοποιία έχει τα όριά του γιατί ενδέχεται να προκαλέσει καγχασμό και σύγχυση (μέχρι στιγμής άλλωστε ούτε και οι ίδιοι οι υπουργοί δεν είναι σίγουροι για το τι περιέχει το χαρτοφυλάκιό τους) και το γνωστό «αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις» μπορεί να διαβαστεί κι ανάποδα. Πόση σοφία, λ.χ., μπορεί να περιέχει ο τίτλος Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όταν είναι πρασίνου ηλίου φαεινότερο ότι τόσο η Διά Βίου Μάθηση όσο και η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση σφηνώθηκαν για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο και επειδή δεν έπρεπε να πάει χαράμι αλλά να συνεχιστεί η μακρά λεξιμαγική πασοκική κληρονομιά, γεμάτη γλωσσικά τεχνάσματα. Θες να καινοτομήσεις λοιπόν; Το αφήνεις Υπουργείο Παιδείας, σκέτο, δίχως τον παραδοσιακό συνοδό του, το «Θρησκευμάτων», ώστε να αποσαφηνίσεις εξαρχής ότι η βούλησή σου είναι (όπως τουλάχιστον ισχυριζόσουν παλαιότερα) ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Τα υπόλοιπα είναι εκ του περισσού, ίσως και εκ του πονηρού.

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΘΕΣΙΝΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΑΜΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ.
















ΓΙΩΡΓΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.

Αψογη αυτήν τη φορά η στάση της κυρίας Δαμανάκη. Και την κυβέρνησή της στηρίζει, και τις γκρίνιες απέφυγε, και αρνήθηκε τον υπουργικό θώκο που της προσφέρθηκε, ως απάδοντα στην ψυχή της και τις αναμνήσεις της. Εύγε και τα σέβη μας αν μας το επιτρέπει...

Πρώτα δείγματα γραφής.
Τα διατάγματα για την ονοματολογία και τη δομή των νέων Υπουργείων αποδεικνύονται ελαφρώς μπουρδουκλωμένα. Τώρα θα πρέπει να τα ξεμπερδέψουν, πού πάει το χέρι, φέρε το πόδι, μην του βγάζεις το μάτι - για να λειτουργήσουν εν (καλώ) καιρώ τα νέα σχήματα.
Ισως αυτή η μπερδέκλωσις να οφείλεται στην ταχύτητα της τελευταίας στιγμής - όμως, δεν θα έπρεπε να είναι προετοιμασμένοι για αυτό ακριβώς που σχεδίαζαν να κάνουν, ώστε να το πραγματώσουν εύστοχα και χωρίς τσαπατσουλιές;
χωρίς σύρε-φέρ'τα-πάρ' τα πίσω-δώσ' τα πάλι-πού πας μωρέ με τη σφραγίδα;
***
Ομως άριστα έπραξε η νέα κυβέρνηση καταργώντας το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης (χωρίς, θέλω να πιστεύω, να σκοπεύει να καταργήσει και τη Μακεδονία - Θράκη μαζί του). Ουδέποτε κατάλαβα τα τελευταία χρόνια γιατί θα έπρεπε να υπάρχει Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης κι όχι φέρ' ειπείν Ηπείρου - Αιτωλοακαρνανίας. Η διάκριση με τις «Νέες Χώρες» μπορεί να έχει ένα νόημα στα της Εκκλησίας, κυρίως υποστηρικτικό της Οικουμενικότητας του Πατριαρχείου, αλλά ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με την Ελληνική Επικράτεια, ενιαία, αδιαίρετη, εδραία και ακλόνητη, έτσι όπως διαμορφώθηκε από το 1948 και μετά (με την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου).
Και ουδείς «συμβολισμός» εννοείται ότι πρέπει να υπάρχει μέσω της ύπαρξης και της διατήρησης ενός τέτοιου Υπουργείου (Μακεδονίας - Θράκης) λόγω των προβλημάτων που έχουν προκαλέσει στην Ελλάδα ο εθνικισμός της FYROM, ο επεκτατισμός της Τουρκίας και οι ιμπεριαλιστικές παρεμβάσεις των ΗΠΑ. Αντιθέτως το αυτεξούσιον της χώρας πρέπει να 'ναι ισχυρό κι ενιαίο χωρίς να διαμερίζεται γεωγραφικώς, μάλιστα αναλόγως του «ενδιαφέροντος» των ξένων (και της δόλιας φθοράς των Διεθνών Συνθηκών, έντονης κι επικίνδυνης, εις όσα μας αφορούν, από την εποχή των κυβερνήσεων Σημίτη κι ύστερα).
..................................
Αλλά, αν καλώς καταργήθηκε το Μακεδονίας-Θράκης, κακώς διατηρήθηκε το Παιδείας και Θρησκευμάτων. Καρυκεύθηκε ολίγον με ένα «διά βίου μάθησης», αλλά το «θρησκευμάτων» παρέμεινε. Σε ένα λαϊκό κράτος τα θρησκεύματα πρέπει να 'χουν το δικό τους Υπουργείο (ή Γραμματεία σε κάποιο Υπουργείο) και να μην έχουν καμμιά σχέση με την εκπαίδευση (πλην του μαθήματος της θρησκειολογίας).
Φαίνεται ότι η «Δεξιά του Κυρίου» εξακολουθεί να τρομάζει το ΠΑΣΟΚ και τον κ. Γ. Παπανδρέου, ακόμα κι όταν τον ευλογεί διά της «αριστεράς» της -με τον κυρό Ιερώνυμο.
Κατά τα υπόλοιπα, φοβάμαι ότι ο ένθερμος Ανανιστής κ. Δημήτρης Δρούτσας, υφυπ του Γιώργου στο ΥΠΕΞ, θα 'ναι η χαρά του γαζή Νταβούτογλου! -βοήθα (ή βάστα) Βαγγελίστρα μου!
(Εντεχνες διαρροές, ότι τώρα με την κυρία Διαμαντοπούλου επιστρέφουν στο Παιδείας η κυρία Ρεπούση, οι μισοί συνεργάτες του ΔΟΛ κι όλοι οι τιτουλάριοι ιστορικοί της «αλήθειας των Αλλων», ελέγχονται ως ανακριβείς, διότι ουδέποτε έφυγαν). Και με την ευκαιρία,
αυτή η μυθολογία για τον «Αλλον» (ένα από τα κυρίαρχα κλισέ της εποχής μας, από την πολιτική έως τον έρωτα) είναι πια πολύ κουραστική! Ασε που κατά βάθος κρύβει την εξοικείωση με την αποξένωση ή την υποταγή. Αντί του «Αλλου» λοιπόν (με παρονομαστή το «η κόλασή μας είναι οι Αλλοι») προτιμώ τον «πλησίον μου». Τον «πλησίον μου» Τούρκο, ή συνάδελφο, ή μετανάστη, την «πλησίον μου» αγαπημένη -μου φαίνονται όλα αυτά πιο ζεστά, ευρύχωρα κι ανθρώπινα...
Τέλος, χαράς ευαγγέλια για τις Ανεξάρτητες Αρχές και τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, η νέα κυβέρνηση θα 'ναι γι' αυτές μια απέραντη Παιδική Χαρά -γεμάτη με τους παιδονόμους μας...
ΣΤΑΘΗΣ Σ. 8.Χ.2009 stathis@enet.gr