Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.


Μάσκαρα στην πλατεία του χωριού.
Τη φωτογραφία μου έδωσε, η Μαρία Αντωνοπούλου.
Την ευχαριστώ θερμά.
ακ.

ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ SITE www.kefallinia.com



ΕΥΗ  ΛΕΙΒΑΔΑ  ΝΤΟΥΚΑ 

Σας πληροφορούμε ότι από σήμερα το απόγευμα είναι «στον αέρα» το νέο portal για την Κεφαλλονιά στην διεύθυνση www.kefallinia.com και έχει την δομή και την ύλη που θα περιελάμβανε μια εφημερίδα. Γι’ αυτό και στην προμετωπίδα του site υπάρχει ο τίτλος «Εφημερίδα των Κεφαλλήνων».
            Αυτό αποτελεί την συνέχεια του site της Πολιτιστικής Επετηρίδας ΟΔΥΣΣΕΙΑ (www.odusseia.gr), διεύθυνση η οποία είναι κανονικά εν ισχύ, όμως οδηγεί στο νέο site. Όλοι οι συνεργάτες της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ παραμένουν και έχουν επιπλέον προστεθεί και νεώτεροι.
            Το νέο portal έχει νομική κατοχύρωση, είναι επίσημα καταταθημένο στην Γενική Γραμματεία Τύπου, έχει αναπτύξει –και αναπτύσσει συνεχώς- συνεργασία με πρακτορεία ειδήσεων εντός και εκτός της Ελλάδας και καλύπτει όλους τους τομείς –και όχι μόνον τον τομέα του Πολιτισμού που υπήρξε ο άξονας της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
            Θα χαρούμε να περιηγηθείτε στο site μας και να μας στείλετε την γνώμη σας, η οποία θα μετρήσει για εμάς.
Στην «Επικοινωνία» θα βρείτε ορισμένα από τα mails των βασικών συνεργατών.
            Σας επισυνάπτουμε και επιστολή που συνοδεύει την έναρξη του site.

Φιλικά
Η συντακτική ομάδα
Αργοστόλι, 2 Μαρτίου 2011

Έτσι, για αρχή

Όταν πρωτοξεκίνησε το site www.odusseia.gr ήταν Οκτώβριος του 1999. Το κόστος ήταν αρκετά υψηλό, είχε υπερβεί τις 230.000 δρχ. κάθε χρόνο. Από τότε, που κυκλοφόρησε η  πρώτη πολιτιστική επετηρίδα, με το ίδιο όνομα, «ΟΔΥΣΣΕΙΑ», έχουν περάσει 12 χρόνια γεμάτα και έχουν κυκλοφορήσει αντίστοιχα περιοδικά. Η «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» θα παραμείνει στο site, «κρυμμένη» στα «Πολιτιστικά», αλλά και στην Καθημερινή Ατζέντα, και αλλού –το αίμα νερό δεν γίνεται-.
Ο πολιτισμός είναι ένα «κομμάτι» της ζωής μας. Μικρό ή μεγάλο, εξαρτάται από τον εσωτερικό κόσμο του καθενός. «Κομμάτι» πάντως. Οι ιδέες -με ή χωρίς εισαγωγικά- έχουν επενδυθεί με άφθονο χρήμα. Καλπάζουν οι ειδήσεις, οξύνονται τα προβλήματα, η λαϊκή αντίδραση στα όποια μέτρα της όποιας εξουσίας σχοινοβατεί. Οι αντοχές, στο μεταίχμιο. Άλλαξαν βίαια οι καιροί. Έγιναν άγριοι, ανθρωποφάγοι. Άλλαξαν τα δεδομένα, επεκτάθηκαν τα ενδιαφέροντα, οι πληροφορίες πλήθηναν. Είναι πολύμορφες, πολυδιάστατες και πολυποίκιλες, κινούνται με απίστευτη ταχύτητα σε έναν κόσμο «ιντερνετικό», άπνοο, δημιουργώντας σύγχρονο πλαίσιο τάσεων, ροπών, ιδεών, προβληματισμών και τρόπου ζωής. Εκείνο που δεν αλλάζει και που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ είναι η αγάπη για το νησί μας, για την Κεφαλλονιά που πάντα παραμένει το «κέντρο του κόσμου», του δικού μας κόσμου, του μικρού και μεγάλου, του τόσο κοντινού και αυτού που απλώνεται σε όλη την οικουμένη. Παραμένει η πίστη στις διαχρονικές αξίες, ο σεβασμός στις όποιες ιδεολογικές διαφορές, και φυσικά, η εκτίμηση στον αναγνώστη. Γιατί, αναγνώστες τελικά είμαστε εμείς οι ίδιοι.
            Σήμερα ξεκινάμε, με πλουσιότερο συντακτικό δυναμικό από ότι τα προηγούμενα χρόνια, και, όπως πάντα, με πολλή διάθεση σε ένα νέο template, περισσότερο «πλούσιο», που θα υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες για πληροφόρηση και θα είναι –εκτός από www.odusseia.gr - το www.kefallinia.com. Δεν χρηματοδοτούμεθα από κανέναν. Από κανένα δεν ελεγχόμεθα. Δεν είμαστε προσαρτημένοι στο άρμα κανενός είδους εξουσίας. Δεν υπηρετούμε πολιτικές σκοπιμότητες. Δεν είμαστε υποταγμένοι σε κανένα κέντρο αποφάσεων. Δεν είμαστε αριβίστες. Στα δώδεκα χρόνια κυκλοφορίας της «ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ», μας γνωρίσατε. Είμαστε χρόνια στην συγγραφή, στην έρευνα, στην αξιολόγηση μηνυμάτων και πληροφοριών οι οποίες δεν μας χτυπούσαν την πόρτα, αλλά «πηγαίναμε εμείς» σε αυτές. Η μετουσίωση σε πείρα ήλθε σιγά-σιγά. Δεν είμαστε βέβαια πανεπιστήμονες, αλλά συνεργαζόμαστε με επιστήμονες σχεδόν όλων των κλάδων στοχεύοντας πλέον στην χάραξη μιας νέου εύρους αξιόπιστης πληροφόρησης.
Στην προμετωπίδα υπάρχει ο τίτλος «Εφημερίδα των Κεφαλλήνων» η οποία αποτελεί την συνέχιση μιας ιστορικής κεφαλλονίτικης εφημερίδας (έτος ίδρυσης 1928), την οποία εμπνεύστηκε μέλος της οικογένειάς μου και διατηρούσε με άλλους τρεις αγαπημένους φίλους του. Τιμώντας την μνήμη τους αναφέρω τα ονόματά τους: Μαρίνος Μοντεσάντος, μηχανικός και ιδρυτής του ΤΣΜΕΔΕ, Νικόλαος Καβαζαράκης, Π. Βιλάνδος και Διονύσιος Μανέντης, γιατροί. Η τέχνη της τυπογραφίας από το 1928 απέχει μέχρι σήμερα «έτη φωτός». Όμως ο σεβασμός στους κανόνες της δημοσιογραφίας παραμένει πάντα αναλλοίωτος. 
            Ο συντάκτης κειμένων μπορεί και έχει κάθε δικαίωμα να διατηρήσει την ανωνυμία του –κι εμείς μπορούμε φυσικά να την κρατήσουμε ως δημοσιογραφικό απόρρητο μέσα από την ένταξη στην ελευθερία της έκφρασης και του τύπου όπως αυτή κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα και τις λοιπές διεθνείς συμβάσεις. Έχουμε κάθε δικαίωμα να μην αποκαλύπτουμε τις πηγές των πληροφοριών μας. Και φυσικά, έχουμε το θάρρος της γνώμης μας και λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
            Στην προμετωπίδα του ιστότοπου υπάρχει σε μόνιμη βάση το: «Βήμα προβληματισμού, συνέπειας, ανταλλαγής γνώμης και ευρείας ενημέρωσης. Ιστότοπος αλήθειας, σεβασμού, εγκυρότητας, αξιακού επαναπροσδιορισμού μιας κοινωνίας που προσαρμόζεται σε ένα αδιάκοπα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Της δικής μας μικρής κοινωνίας». Και κάτω από τον τίτλο «Εφημερίδα των Κεφαλλήνων» το: «Ο σιωπών δοκεί συναινείν».
Αυτά θα υπηρετήσουμε με ειλικρίνεια, θάρρος, λεβεντιά, ευθύτητα και αξιοπρέπεια με μόνον άξονα τον σεβασμό στον αναγνώστη.

Αργοστόλι, 25 Φεβρουαρίου 2011
Για την Διεύθυνση
Ευρυδίκη Λειβαδά
ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΑΜΗΣ: ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΙΣΩ!!!

ΑΠΟ:                                                                          ΠΡΟΣ:
ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ                                           Υπουργό Παιδείας δια βίου
ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΑΜΗΣ                             μάθησης και θρησκευμάτων
                                                                                    κ. Άννα Διαμαντοπούλου
 
                                                                                    Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλληνίας
                                                                                    κ. Σωτήρη Κουρή
 
                                                                                    Δήμαρχο Κεφαλληνίας
                                                                                     κ. Αλέξανδρο Παρίση
 
                                                                                    Υπεύθυνο Παιδείας
                                                                                     Δήμου Κεφαλληνίας
                        κ. Σάββα Σαββαόγλου
                                                                                    
                                                                                     ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
                                                                                     ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης
            Διευθυντή Λυκείου Σάμης
                                                                                     Πρόεδρο 15μελούς Λυκείου Σάμης
                                                                                      ΜΜΕ
 
 
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Σάμης παρακολουθώντας την απαράδεκτη από κάθε άποψη προσπάθεια της κυβέρνησης να εξαφανίσει ότι έχει απομείνει από την Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση στην πατρίδα μας
Διαπίστωσε ότι:
Το πέρασμα της ευθύνης λειτουργιάς των σχολείων στους «Καλλικρατικούς» Δήμους.
Το κτύπημα των μαθητικών μεταφορών. 
Το μοντέλο του «Νέου» σχολείου της αγοράς, με τα διαφοροποιημένα αναλυτικά προγράμματα
Η είσοδος των ιδιωτών χορηγών στη λειτουργία του σχολείου
είναι τα όπλα με τα οποία κυριολεκτικά σκοπεύουν να τσακίσουν κάθε Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα που έχει μέχρι σήμερα η εκπαίδευση, και να γυρίσουν το σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών πολλές δεκαετίες πίσω!!!
Και Αποφάσισε ότι:
Οι γονείς έχουμε ευθύνη σήμερα μαζί με τα παιδιά μας και τους δασκάλους, να πρωτοστατήσουμε για την υπεράσπιση του Ενιαίου Δημόσιου και Δωρεάν Σχολείου, και να διασφαλίσουμε τη λειτουργία των σχολείων χωρίς την οποιαδήποτε εμπλοκή ιδιωτών σ` αυτή. Γι` αυτό
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου Σάμης καλεί
Γονείς, μαθητές, καθηγητές, δασκάλους και πολίτες να αγωνιστούν από κοινού και να διεκδικήσουν
Άμεση αποκατάσταση των μαθητικών μεταφορών και δέσμευση της  κυβέρνησης για την συνέχιση των δωρεάν και με ασφάλεια μαθητικών μεταφορών.
Ούτε ένα σχολείο να μην κλείσει.
Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για πληρωμή λειτουργικών επισκευαστικών, εξόδων, βιβλίων κλπ.
Το δυναμικότερο και παραγωγικότερο κομμάτι της κοινωνίας μας, οι νέοι, είναι για εμάς η ελπίδα για την αλλαγή των αρνητικών δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί από πολιτικές του παρελθόντος. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να βάλει εμπόδια σε αυτήν την προσπάθεια.
 
Για το Δ.Σ.
     Η Πρόεδρος               Η Γραμματέας
 
 
     Ζωή Βλάχου                                                                       Μαρία Βαγγελάτου

Ο ΠΑΝΑΓΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ



 
Ο ταλαντούχος ζωγράφος Παναγής Αντύπας, συμμετέχει με ένα εντυπωσιακό του έργο, στην νέα έκθεση που επιμελείται ο γνωστός επιμελητής εκθέσεων Μιχαήλ Ρωμανός με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας, με τίτλο “ROMANOS & Friends - Καλλιτέχνες δημιουργούν για τη Γυναίκα” από την Τρίτη 8 Μαρτίου 2011 στην gallery του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου, στο Κολωνάκι (πλατεία Κολωνακίου 2, 4ος όροφος)
Συγκεκριμένα, στο Art Event - έκθεση που είναι μία πρωτότυπη ιδέα - project του Μιχαήλ Ρωμανού και πραγματοποιείται φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά στην περίφημη gallery του Κολωνακίου, συμμετέχει μετά από προσωπική πρόσκληση του επιμελητή, ο Κεφαλονίτης καλλιτέχνης Παναγής Αντύπας με ένα μεγάλων διαστάσεων έργο του.
Κατά την διάρκεια του event θα πραγματοποιηθούν εικαστικά hapenings, ομιλίες για τη θέση της γυναίκας στην σημερινή κοινωνία από διακεκριμένες προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων ενώ στην έκθεση παρουσιάζονται έργα τέχνης φίλων του Μιχαήλ Ρωμανού και της πρωτοποριακής καλλιτεχνικής ομάδας "ROMANOS & FRIENDS" καθώς αριστούχων αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών και άλλων αναγνωρισμένων εργαστηρίων τέχνης, που καλύπτουν όλες τις σύγχρονες μορφές δημιουργικής έκφρασης όπως ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, μεικτή τεχνική, ψηφιδωτό καθώς και εικαστικές κατασκευές – εγκαταστάσεις.


Έργο του Παναγή Αντύπα.
Τα έργα των συμμετεχόντων καλλιτεχνών θα αναρτηθούν για να τα θαυμάσει το φιλότεχνο κοινό και στο internet, στη διαδικτυακή πύλη προώθησης πολιτιστικών γεγονότων "ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ" που είναι το δημοφιλές site του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αθήνας που επιμελείται ο Μιχαήλ Ρωμανός.

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

«Διαπολιτισμικό Κέντρο Ιονίου» Νέοι χώροι διακονίας της παράδοσης & της τέχνης στο Καραβόμυλο,Κεφαλονιάς.

«Διαπολιτισμικό Κέντρο Ιονίου»
 Στιγμιότυπο, από το εσωτερικό του χώρου.
 
 
 Όραμα και όνειρο χρόνων αρχίζει σιγά-σιγά να παίρνει μορφή ,όταν τον Μάρτιο του 2009  ιδρύεται αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με τον διακριτικό τίτλο”Διαπολιτισμικό Κέντρο Ιονίου” με έδρα τον Καραβόμυλο Κεφαλονιάς και σκοπούς, ανάμεσα σε άλλους, την κατά το μέτρο του δυνατού, διακονία, διαφύλαξη και έρευνα του επτανησιακού πολιτισμού, αναδεικνύοντας παράλληλα νέους καλλιτέχνες σε διάφορους τομείς. Ήδη σε ιδιόκτητο κεντρικό οικόπεδο και στο υπάρχον κτίσμα με ίδιους οικονομικούς πόρους, συνεχίζονται οι εργασίες μετατροπής και διαρρύθμισης του σε μουσειακό χώρο. Με νεώτερη ανακοίνωση θα γνωστοποιηθεί
η ταυτότητα και  λειτουργία του μουσείου αυτού, ευελπιστούμε  όμως, ότι ικανό μέρος του θα είναι επισκέψιμο μέχρι και τον Μάϊο του 2011.
 
Αθόρυβα αλλά ενεργά ,από τα μέσα του 2009, συνεχίζονται οι εργασίες των μετατροπών και ανάπλασης των χώρων  που θα διακονήσουν την επτανησιακή παράδοση και τέχνη ,στον Καραβόμυλο Κεφαλονιάς.

Το θέρος του 2010 πραγματοποιήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία, στο χώρο αυτό, οι παρακάτω εκθέσεις:
 1)Από 12/07/2010 και με παράταση έως 16/08/2010, το «οδοιπορικό μέσα από παλιές φωτογραφίες της ευρύτερης περιοχής Σάμης»από την σελίδα στο fb:paliavlahata samis, του Τάση Καβαλιεράτου.
2)Από 14/07/2010 έως 24/07/2010,εμπνευσμένα χειροτεχνήματα των νέων χειροτεχνών Κώστα Δευτεραίου και Μάγδας Καβαλιεράτου.
3)Από 25/07/2010 έως 15/08/2010,έκθεση παραδοσιακού επτανησιακού επίπλου από τον Κώστα Βικτωράτο.
4)Από 03/08/2010 έως 31/08/2010, έκθεση ζωγραφικής του νέου ζωγράφου Παναγή Δανάλη.
 Σύντομα θα ανακοινωθεί έκθεση με σπάνια επτανησιακά μονόφυλλα από το αρχείο του Διαπολιτισμικού Κέντρου Ιονίου.
Θα ήταν άπρεπο και άηθες αν δεν αναφερθεί ότι το εν λόγω κτίριο γραφείων παραχωρήθηκε στο Δ.Κ.Ι με την  απόφαση υπ αριθμό  77/2009 της 12 Μαϊου 2009 του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Σάμης, παρισταμένου του Δημάρχου κυρίου Εμμανουήλ Βαλέττα, υποστηρίζοντας  έτσι εμπράκτως τους σκοπούς του και εκφράζοντας βεβαίως τις θετικές αντιδράσεις των συντοπιτών μας.
 
 
Για το Δ.Κ.Ι
Δημήτρης Τόκκας
 

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.

ΜΑΣΚΑΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ.
Δεκαετία του 1960.
Μάσκαρα στον Καραβόμυλο. Ο << γιατρός >> με την τρόμπα είναι ο Ναπολέων Αμούργης και ο << αράπης >> δεξιά του με την μάσκα και την στολή, είναι ο Σπύρος Καβαλλιεράτος-Λοχίας. Στο γλέντι που γινόταν οι <<αράπηδες>> έπιαναν ...κάποιους από τους παρεβρισκόμενους και τους οδηγούσαν στον << γιατρό >> για <<εξέταση>>. Ύστερα από αυτή έπαιρναν από τον γιατρό το... χάπι τους ( ένα βρασμένο κουκί ) και το... σιρόπι τους ένα ποτηράκι ούζο!Η είσοδος του γιατρού, στο χώρο του γλεντιού, γινόταν καβάλα στον γάιδαρο (ανάποδα), συνοδευόμενος από τους << αράπηδες >>. Το γλέντι κατά την περίοδο των Απόκρεων, γινόταν και τις τρείς Κυριακές ( την Κυριακή της Σφαγαριάς,την Κυριακή των Απόκρεων και την Κυριακή της Τυρινής ).Τη Καθαρή Δευτέρα κατέβαιναν στην Σάμη μαζί με όλα τα χωριά της περιοχής και εκεί γινόταν το μεγάλο γλέντι για το κλείσιμο των Απόκρεων. Οι Πυργησάνοι κατέβαιναν με το << Γαϊτανάκι >>.
    • Η πρώτη Κυριακή των Απόκρεων λεγόνταν << Σφαγαριά >>, γιατί οι κάτοικοι σφάζανε αρνιά, κατσίκια κλπ τα μαγείρευαν στα σπίτια, γινόνταν το τραπέζι και μετά όλοι μαζί πήγαιναν στην πλατεία- σαρίστα, όπου άρχιζε το γλέντι.
      Η τελευταία Κυριακή λεγόταν << της Τυρινής >>, γιατί δεν έτρωγαν κρέας, έτρωγαν μόνο γαλακτοκομικά ( ρυζόγαλο, μυτζήθρες κ.α.λ. ).
      Το γάλα για την παρασκευή του ρυζόγαλου, το μοίραζαν οι τσοπάνιδες του χωριού στους κατοίκους, το Σάββατο το πρωί ( πριν τις Απόκριες ).
      Τη φωτογραφία μου έδωσε, η κόρη του Ναπολέοντα, Μαρία Αντωνοπούλου.
      Την ευχαριστώ θερμά.
      ακ.

Τι σημαίνουν οι λέξεις: Τριώδιο, Αποκριά, Μασκαράς κ.ά.;

Οι λέξεις της εβδομάδας από τα 24γράμματα
γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
Τριώδιο: «άνοιξε το Tριώδιο»: H φράση χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς. Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση κυριολεκτείται, επειδή δέκα Κυριακές πριν το Πάσχα αναγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο< τρεις ωδές. Πρόκειται για Υμνογραφικούς Κανόνες – εκκλησιαστικά ποιήματα- που αποτελούνται μόνο από τρεις ωδές αντί από εννέα ωδές, που είναι το σύνηθες.24γράμματα
Απόκρεως, αποκριά, απόκριες: Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως> γεν. ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.24γράμματα
Μασκαράς: Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”. Το maschera παράγεται από το masca, το οποίο ακόμα και σήμερα στη διάλεκτο του Piemonte προσδιορίζει τη μάγισσα. Κατα τους Deviz, Dozy, Mahn το υστερολατινικό masca παράγεται από το αραβικό maskara (: γελωτοποιός). Kατά το συνεργάτη μας, τον κ. Ραχίμι, το maskara παράγεται από το ρήμα ΣΟΧΡ سخر που σημαίνει «κοροϊδεύω, ξεγελάω, αστειεύομαι». Από το ρήμα παράγεται το όνομα ΜΑΣΧΑΡΕ مسخره (: γελοίος). Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μάσκα, μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαριλίκι, μασκότ κ.ά. Στα 24γράμματα θα βρείτε περισσότερες λέξεις καθώς και το...

ΕΛΕΟΣ, κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ

Προβολή ΔΗΜΑΡΧΟΣ.jpg σε παρουσίαση

Τι έγινε βρέ παιδιά, πάλι έφυγε ο Δήμαρχος Ιθάκης, άδειασε το Δημαρχείο και έφυγε δεν περίμενε λίγο για να «απολαύσει» και το γκρέμισμα  των αποθηκών του Δήμου που μόλις ξεκινάει, η το γκρέμισμα της κεντρικής πλατείας που θα γκρεμίσει στη συνέχεια. Επίσης να συντονίσει το ιδιώτη μηχανικό που κουβάλησε από την Αθήνα για να ξεκινήσει το κτηματολόγιο (by GIANNAROS). Εγώ ξέρω ότι όλα γίνονται χωρίς αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και τα περισσότερα γίνονται χωρίς μελέτες και χωρίς εγγεγραμμένες πιστώσεις. Μέχρι τώρα από ένα πρόχειρο υπολογισμό έχετε ξοδέψει η χρωστάτε γύρω στις 100.000€, αλήθεια από πού θα πληρωθούν και πότε η θα μπουν στη μαύρη τρύπα-λίστα σαν αυτή που ισχυρίζεστε ότι σας άφησε ο πρώην Δήμαρχος. Πρέπει να καταλάβετε πια ότι ο ΔΗΜΟΣ δεν είναι τσιφλίκι σας και μην εξομοιώνετε τους υπαλλήλους του Δήμου με τους αντίστοιχους Ρουμάνους της επιχείρησης σας. Αυτά και έχουν γνώσει οι φύλακες!!!!!!!!!
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.


 Μια προσεισμική φωτογραφία, από Μάσκαρα στα Βλαχάτα της Σάμης.
Τότε που οι Μάσκαρες, αντλούσαν τα θέματά τους από την καθημερινότητα του χωριού, αλλά και από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνεία.Κάθε χρόνο, επιλέγονταν ένα θεατρικό έργο από τους κατοίκους του χωριού και το έπαιζαν την Κυριακή των Απόκρεων στην πλατεία-σαρείστρα του χωριού.Οι πρόβες ήταν πολύμηνες και η απόδοση των ρόλων ήταν αποκλειστικά από άνδρες! Σκηνοθέτης ήταν πάντα κάτοικος του χωριού,για πολλά χρόνια σκηνοθετούσε, ο Γιώργης Στεφάτος-Μπατούδος, επίσης πολύτιμη ήταν η βοήθεια των κινηματογραφιστών αδελφών Δανάλη ( Γρηγόρη, Συράκου και Κώστα ) σε ρούχα και άλλα υλικά, από θέατρα των Αθηνών.Θεατρικά Έργα όπως η << Αϊντα >>,ο << Πελοποννησιακός Πόλεμος >>, ο << Πήλιος Γούσης >> κ.α.λ.,είχαν ανέβει στο... θεατρικό σανίδι από τους κατοίκους του χωριού με πολύ μεγάλη αγάπη και μεράκι!Στη φωτογραφία εικονίζονται: Στο κέντρο, ο Ναπολέων Αμούργης ( για πολλά χρόνια η ψυχή των εκδηλώσεων, στα Βλαχάτα, αλλά και μετασεισμικά, στον Καραβόμυλο και δεξιά ο Γεράσιμος Καβαλλιεράτος-Καζαμίας.Τη φωτογραφία μου έδωσε, η κόρη του πρώτου, Μαρία Αντωνοπούλου.Την ευχαριστώ θερμά.
ακ.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Ο ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ UNESCO ΣΤΟ ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ


Ο Μιχαήλ Ρωμανός στο περιστύλιο του Μεγάρου Ζαππείου, τη βραδιά των εγκαινίων.
. Eπιβλητική η είσοδος στην έκθεση στο αίθριο του Μεγάρου Ζαππείου.

 Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και απίστευτη κοσμοσυρροή η εντυπωσιακή έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο του Ζαππείου, με τη συμμετοχή του γνωστού και διακεκριμένου Κεφαλονίτη εικαστικού καλλιτέχνηΜιχαήλ Ρωμανού παρουσία πλήθος φιλότεχνων, ανάμεσα τους καθηγητές της Σχολής Καλών Τεχνών, ηθοποιοί, λογοτέχνες και ποιητές.

Η Νίνα Διακοβασίλη ανάμεσα στον Μιχαήλ Ρωμανό και τον Πρόεδρο του Ομίλου για την UNESCO Ηλία Δερμιτζόγλου.

Η καλλιτεχνική αυτή έκθεση διοργανώθηκε από τον Όμιλο για την UNESCO Τ.Λ.Ε.Ε. με την έγκριση και αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, υπό την αιγίδα του Δήμου Καλλιθέας, με τη στήριξη και χορηγία του Ταμείου Ενίσχυσης Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής, με φιλανθρωπικό χαρακτήρα αφού τα έσοδα θα στηρίξουν το Σύλλογο «Αγάπη και Ελπίδα» που φιλοξενεί παιδιά με ειδικές ανάγκες στο Κορωπί.
 
Ο Μιχαήλ Ρωμανός με τη δικηγόρο Δώρα Παπαδάκη και τον Πρόεδρο του Ομίλου για την UNESCO Ηλία Δερμιτζόγλου.
 Πλήθος προσκεκλημένων του Ομίλου, είχε την ευκαιρία να δει και να θαυμάσει από κοντά έργα τέχνης όλων των τεχνοτροπιών και των στιλ καθώς και τα υπέροχα "ΕΠΙΧΡΙΣΜΑΤΑ" που αποτελούν την νέα εμπνευσμένη δουλειά του Μιχαήλ Ρωμανού, μεταξύ άλλων ο γνωστός ακαδημαϊκός καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Ευάγγελος Μουτσόπουλος, ο οποίος σχολίασε σχετικά:"...Τα έργα του εικαστικού καλλιτέχνη Μιχαήλ Ρωμανού, μας μεταφέρουν σε ονειρικές εικόνες μέσα από τις οποίες κατορθώνει την τέλεια αναδομή της οπτικής εμπειρίας. 
Ο εικαστικός καλλιτέχνης Μιχαήλ Ρωμανός με την ιδιοκτήτρια της Bίλας Δρυάδες στην Σκιάθο Μαρία Καλατζή.
 Οι ευφάνταστες εικόνες του, περιέχουν μουσικότητα και ένα ρυθμό στον οποίο ανήκει τόσο το συναίσθημα όσο και η ποίηση, μετουσιώνοντας τη χρωστική ύλη σε γλαφυρή γραφή που τόσο εμπνευσμένα και δημιουργικά χειρίζεται και συλλαμβάνει την αλήθεια πίσω από την οπτική αντικειμενικότητα. Στα έργα αυτά, στιγμές μεταξύ άλλων ποίησης και δημιουργίας, αποτυπώνονται και εκφράζονται μέσα από το προσωπικό τρόπο γραφής του..."
 Άποψη της έκθεσης στο Μέγαρο του Ζαππείου.
 Ο διακεκριμένος καλλιτέχνης μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του στη διεθνή έκθεση στην Αμερική, στο Μουσείο Τεχνών McHenry στην πόλη του Modesto, στην Καλιφόρνια, παρουσίασε τη νέα του δουλειά με τίτλο "ΕΠΙΧΡΙΣΜΑΤΑ"που είναι εμπνευσμένη από τα δημιουργήματα της λαϊκής χειροτεχνίας, στην υπέροχη διοργάνωση του Ομίλου για την UNESCO ενώ ταυτόχρονα με την έκθεση στο Μέγαρο του Ζαππείου, προετοιμάζει πυρετωδώς και το νέο Art Event που θα επιμεληθεί στις 8 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας, με την συμμετοχή της πρωτοποριακής ομάδας καλλιτεχνών που επιμελείται "ROMANOS & FRIENDS".
Στιγμιότυπα από τη λαμπερή έναρξη της έκθεσης, την βραδιά των εγκαινίων.
Ήχοι βιολιών έντυσαν μουσικά την εκδήλωση.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ

καταγραφή υπογραφών



Τα μέτρα που πήρε ο Παπανδρέου για να αντιμετωπίσει το χρέος το μεγαλώνουν. Γεωμετρικώς.

Η επιμονή του σε αυτή τη θανατηφόρα, την όντως θανατηφόρα πολιτική για την Ελλάδα

δείχνει ότι ο άνθρωπος ή είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία ή είναι μωρός ή ότι κάνει ό,τι του 'ρχεται...
Είναι από καιρό φανερό, αλλά πλέον οφθαλμοφανές και για τους πιο καλοπροαίρετους ότι έχουμε
έναν τιτουλάριο Πρωθυπουργό (σ.σ.: τιτουλάριος, ο κάτοχος επί τιμή -ή ...ατιμία- τίτλου τινός όστις στερείται πραγματικού περιεχομένου).
Συνήθως και έως τώρα ο εκάστοτε Πρωθυπουργός της Ελλάδας εχειραγωγείτο από τους Δυνατούς, ντόπιους και ξένους, όμως ο Παπανδρέου είναι ο πρώτος έλληνας πρωθυπουργός που, σε καιρό ειρήνης, θέτει τη χώρα σε Καθεστώς Εντολής ξένων δυνάμεων
υποκαθιστά με κοινοβουλευτικό πραξικόπημα το Σύνταγμά της με το Μνημόνιο και καθίσταται ο ίδιος πρωθυπουργός-ανδρείκελο της Τρόικας
συμπαρασύροντας την κυβέρνησή του σε καθεστώς υπολόγων για δωσιλογισμό.
Το Καθεστώς Εντολής έχει ήδη εξελιχθεί σε Καθεστώς Κατοχής και πλέον εγείρεται το ερώτημα της νομιμότητας των πράξεων μιας τέτοιας κυβέρνησης.
Η δυνατότητα, για παράδειγμα, του υπουργού των Οικονομικών (και προστασίας των Δικαιωμάτων των Τοκογλύφων) να παρακάμπτει μέσω fast track, κι όχι μόνον, κάθε θέσμιση, είναι Συνταγματική;
....................................
Αλλά, αν η παράκαμψη των θεσμών -έκπαλαι πασόκιον ήθος- έχει ένα κακό προηγούμενο στα πολιτειακά μας, θεραπεύεται μήπως κάτι τέτοιο
από την επίκληση της λαϊκής εντολής; Νομιμοποιούνται δηλαδή για όσα παρά τους θεσμούς πράττουν ο Παπανδρέου και η κυβέρνησή του όταν λένε ότι «εντολές παίρνουμε μόνον απ' τον ελληνικό λαό»;
Εκτός του ότι τα ίδια λέει και ο κάθε Καντάφι, ότι δηλαδή «δεν εκτελεί παρά τις εντολές του λαού», έδωσε
ποτέ ο ελληνικός λαός την εντολή στον δικό μας «Ηγεμόνα εκ δυτικής Λιβύης» να του κόψει συντάξεις, μισθούς και ασφαλιστικά δικαιώματα;
Εδωσε ποτέ ο ελληνικός λαός εντολή στον Παπανδρέου να χρεώσει τη χώρα έως τετάρτης γενεάς; να ξεπουλάει τον πλούτο της κατά το δοκούν;
Οι χειρισμοί Παπανδρέου έχουν υπερβεί απ' την πρώτη στιγμή και υπερβαίνουν διαρκώς την εντολή που, με ψέματα άλλωστε πήρε, άρα υπεξαίρεσε απ' τους Ελληνες.
Εγείρεται συνεπώς θέμα νομιμότητος της υπογραφής του.
Τίθεται θέμα αν η συνέχεια του κράτους και κατά τα δικαιώματα και κατά τις υποχρεώσεις του μπορεί να δεσμεύεται -στην πραγματικότητα να αιχμαλωτίζεται- απ' την υπογραφή αυτού του αναξιόπιστου ανθρώπου.
*****
Και δεν είναι αναξιόπιστος ο αξιόπιστος αυτός κ. Ψευτοθόδωρος διότι ψεύδεται διαρκώς και με ιδιαίτερη ευκολία ενώπιον (στην πραγματικότητα εναντίον) του λαού, του Κοινοβουλίου, του κόμματός του και των ψηφοφόρων του, αλλά διότι
κινείται διαρκώς με μια προσωπική ατζέντα που τον φέρνει απ' το μπουντουάρ του Στρος-Καν στον συνωστισμό του Ερζερούμ κι απ' τους εμίρηδες του Κατάρ στην κομαντατούρ της Μέρκελ.
Με ένα μόνιμο, διαρκές και αποδεδειγμένο αποτέλεσμα: τη βλάβη της χώρας. Την επιδείνωση της κατάστασής της και στο εσωτερικό και διεθνώς.
Διαπιστώνεται συνεχώς όχι μόνον η συρρίκνωση της ισχύος, οικονομικής, πολιτισμικής και κοινωνικής της Ελλάδας, όχι μόνον η απεμπόληση δικαιωμάτων, όπως η ανακήρυξη της ΑΟΖ, όχι μόνον η εκχώρηση εθνικού πλούτου, αλλά η περιαγωγή της
χώρας σε κατάσταση κινδύνου.
Κινδύνων! Περαιτέρω απώλειας αυτεξούσιου, χρεωκοπίας, διαμελισμού.
Εκτός λοιπόν από το ερώτημα της νομιμότητας περί την υπογραφή και τις πράξεις του τιτουλάριου Πρωθυπουργού Γιώργου του Β' Παπανδρέου του Γ' του Δόσωνος εγείρεται και το ερώτημα της νομιμότητας προς τον λαό και το κράτος εκείνων και όσων εκ των πολιτικών τον υποστηρίζουν.
Και το ερώτημα αυτό δεν αναφέρεται στους παρακοιμώμενους που ο ίδιος περιέσφιξε γύρω του, ανθρώπους απ' το πουθενά, Ραγκούσηδες, Καραχασάν, Ξυνίδηδες, Δρούτσες και Παμπουκονικολάκηδες, δεν αναφέρεται στον ΛΑΟΣ και την Ντόρα που υποστηρίζουν την πολιτική Παπανδρέου με θέρμη Τσολάκογλου ή Γουλιμή, αναφέρεται
στο ΠΑΣΟΚ. Αν αυτό το κόμμα υπάρχει ακόμα, αν εκπροσωπεί ακόμα τους ψηφοφόρους του, ελέγχεται για συνενοχή στο μόρφωμα Παπανδρέου, για προσυπογραφή της υπογραφής του. Δέχεται έτσι να ελέγχεται;
Δεν βρίσκεται «ούτε ένας χριστιανός» απ' το ΠΑΣΟΚ να φωνάξει ότι πάνω στο κεφάλι του Παπανδρέου το στέμμα είναι του απαισίου εκείνου Νοταρά;

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους.

http://www.kefaloniaphotonews.gr/

 
Καθαίρεση Βασίλη Ρουχωτά και διαγραφή από τον συνδυασμό.
Ίσως είναι η πρώτη φορά που δεν μπορώ να βρω τα λόγια που θα αποτύπωναν τα όσα συνέβησαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Σαββάτου. "Πέτρα του σκανδάλου"  ο Θεόφιλος Μιχαλάτος, και η εισήγηση του Δημάρχου να διοριστεί Πρόεδρος στην ΔΕΥΑΚ. Αυτές οι γραμμές γράφονται 1.30 το πρωί, μόλις πριν μισή ώρα τελείωσε η συνεδρίαση μέσα σε μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, αβεβαιότητα και μια πλειοψηφούσα Αρχή σε πλήρη διάλυση. Κανείς δεν περίμενε τέτοιες εξελίξεις, ούτε και όταν συζητιόνταν η διάλυση και η κατάργηση πέντε νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, την κατάργηση Νομικών προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου Κοινωνικών Επιχειρήσεων και ορισμός Διοικητικών Συμβουλίων.
Η κατάληξη όλων όσων συνέβησαν κατά τη συζήτηση του Διοικητικού Συμβουλίου και τον διορισμό του Θεόφιλου Μιχαλάτου. ο οποίος δέχθηκε σφοδρή επίθεση από την αντιπολίτευση, αλλά κι από τον Βασίλη Ρουχωτά. και τον Νέστωρα Βεντούρα, ήταν η καθαίρεση του Βασίλη Ρουχωτά από Αντιδήμαρχο Παλικής και διαγραφή από τον συνδυασμό.
Τότε έγινε πανζουρλισμός, όλοι ήθελαν να λάβουν το λόγο, ο Δήμαρχος κατά την αναγγελία της διαγραφής εκνευρισμένος σε αφάνταστο σημείο, εκτός εαυτού φώναζε εγώ είμαι ο ηγέτης κι εγώ κάνω ό,τι θέλω και κανένας δεν μπορεί να μου πιάσει τον....κώλο. Η αντιπολίτευση να φωνάζει: Να ανακαλέσει ο Δήμαρχος και να ζητήσει συγνώμη. Τελικά ο Δήμαρχος ανακάλεσε και ζήτησε συγνώμη. Ενώ ο Βασίλης Ρουχωτάς δήλωσε ότι η διαγραφή του είναι παράνομη και ότι ο κανονισμός μιλάει για συγκεκριμένες διαδικασίες.

Λόγω του προχωρημένου της ώρας θα μας δοθεί η ευκαιρία να αναφερθούμε τις επόμενες ώρες για τα θλιβερά επεισόδια στη συνεδρίαση αλλά και για πολλά άλλα τα οποία συνέβησαν.

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

ΚΑΝΤΑΔΑ- Ελεγεία [Serenade: Eleyeia - Elegy]

Σας προδίδει το δάχτυλο


Είναι απόλυτο λογικό οι τηλεδημοσιογράφοι να μην έχουν καμία αξιοπιστία. Οι ίδιοι άνθρωποι που αποθέωναν τις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή -που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία- συνέχισαν να αποθεώνουν την κυβέρνηση Παπανδρέου, το Μνημόνιο, την Τρόικα και ό,τι άλλο συνέφερε τα γλοιώδη αφεντικά τους. Ακόμα και ο πιο ηλίθιος τηλεθεατής κατάλαβε πια τι συμβαίνει. Άργησε, βέβαια.
Από την ημέρα που η χώρα παραδόθηκε στο ΔΝΤ, οι τηλεδημοσιογράφοι –με την εντολή των αφεντικών τους- κήρυξαν πόλεμο σε όλο σχεδόν τον ελληνικό λαό. Κατηγόρησαν όλες τις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες και έκαναν ό,τι περνούσε από τα χέρια τους και τα απύλωτα στόματά τους, για να κατασυκοφαντήσουν όποιον προσπαθούσε να κρατήσει το κεφάλι του ψηλά.
Δεν ήταν μόνο οι τηλεδημοσιογράφοι που προσπάθησαν να ξεσκίσουν τον ελληνικό λαό. Σχεδόν το σύνολο των δημοσιογράφων που εργάζονται στις εφημερίδες και τα άλλα μέσα των νταβατζήδων της διαπλοκής έκανε το ίδιο.
Σαφώς, πρέπει να σεβόμαστε τη διαφορετική γνώμη και το δικαίωμα στην έκφραση, αλλά εδώ δεν πρόκειται περί αυτού – εδώ έχουμε την επιβολή της μιας και μοναδικής άποψης. Η άποψη του Πρετεντέρη –τον οποίο εμπιστεύεται για την ενημέρωσή του το 2,3% σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της RASS- παρουσιάζεται σαν το Ευαγγέλιο. Όποιος δεν συμφωνεί με τον Πρετεντέρη και τον Παπαχελά στον Καιάδα.
Έτσι έφτασαν στο σημείο να αποκρύπτουν την επίθεση των μεγαλοεργολάβων με τα ΜΑΤ στους κατοίκους της Κερατέας, ενώ, όταν πια δεν μπορούσαν να μην αναφερθούν στο θέμα -επειδή το διαδίκτυο είχε βουίξει και φάνηκε ο βρομερός ρόλος τους-, κατασυκοφάντησαν τους κατοίκους της Κερατέας και τους παρουσίασαν σαν απολίτιστους, βάρβαρους και οπισθοδρομικούς. Μάλιστα θεώρησαν πως εκθέτουν ανεπανόρθωτα τους κατοίκους της Κερατέας -που τόλμησαν να αντισταθούν στην εισβολή των ΜΑΤ στην περιοχή τους-, χαρακτηρίζοντάς τους σαν «αναρχικούς». Κι ο Κολοκοτρώνης αναρχικός ήταν. Αυτός δεν είπε "φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους"; Δεν το είπε μόνο - το έκανε κιόλας. Και έσωσε την Επανάσταση.
Ευτυχώς, οι «αναρχικοί» κάτοικοι της Κερατέας δεν έχουν ακόμα την τύχη που είχε η αναρχική –κατά δήλωσή της- Φέι Μάγιερ, η οποία προφυλακίστηκε, επειδή τα μέλη του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών αξιολόγησαν ως επιβαρυντικό στοιχείο ότι κατείχε και διάβαζε δημοσιευμένα κείμενα ατόμων που η ίδια χαρακτηρίζει «πολιτικούς κρατούμενους».
Περιέργως, ανάμεσα σε όλους αυτούς τους δημοσιογράφους που θεωρούν αδιαμφισβήτητο το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης –και σκίζουν τα ρούχα τους για την ελευθερία του λόγου- δεν βρέθηκε ούτε ένας να γράψει μια γραμμή για το δικαίωμα της Φέι Μάγιερ στην ελεύθερη έκφραση. Ακόμα και οι ορθολογιστές και λαλίστατοι -σε άλλες περιπτώσεις- δημοσιογράφοι σώπασαν (τα καλά και συμφέροντα). Κι όμως, σε μια δημοκρατική χώρα, θα είχε γίνει επανάσταση, αν κάποιος προφυλακιζόταν εξαιτίας των απόψεών του.
Τώρα που αποδείχτηκε πως το Μνημόνιο ήταν η καταδίκη και η ταφόπλακα της χώρας, τώρα που δεν μπορούν να κρύψουν άλλο την σκληρή αλήθεια, τώρα που οι πολίτες έχουν αντιληφθεί τον προδοτικό ρόλο των τηλεδημοσιογράφων και των αφεντικών τους, τώρα που τρέμουν από το φόβο τους, τα παπαγαλάκια της ενημέρωσης κάνουν μια απότομη κωλοτούμπα, παρουσιάζονται ως υπερασπιστές του λαού και νομίζουν πως έχουμε πάθει ομαδική αμνησία και θα ξεχάσουμε τις αθλιότητές τους.
Να μην ξεχάσουμε. Είναι εχθροί του λαού. Οι δωσίλογοι του Μνημονίου δεν πρέπει να έχουν την τύχη των δωσίλογων της Κατοχής, οι οποίοι -αφού συνεργάστηκαν με τους κατακτητές- πήραν τις καλύτερες θέσεις στον κρατικό μηχανισμό της απελευθερωμένης Ελλάδας.
Οι δωσίλογοι του Μνημονίου δεν φοράνε κουκούλες, αλλά τους προδίδει το τεντωμένο δάχτυλο – το δάχτυλο που δείχνει εμάς και δεν κλείνει με τίποτα.
(Και για να μην ξεχνιόμαστε: Μην αγοράζετε τις εφημερίδες τους. Τελειώστε τους.)
http://pitsirikos.net/2011/02/%CF%83%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%AC%CF%87%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%BF/