Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΘΑΚΗΣ ΕΡΓΑ ΧΩΡΙΣ ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ,ΜΕΛΕΤΕΣ & ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Με δελτία τύπου, «εσωτερικής» κατανάλωσης –αφού έχουν αναρτηθεί μόνο στο  site του Δήμου Ιθάκης και δεν στέλνονται στα τοπικά ΜΜΕ- ο Δήμαρχος Ιθάκης κ. Κασσιανός ανακοινώνει έργα που ξεκίνησαν η που θα ξεκινήσουν σύντομα και για τα οποία δεν υπάρχουν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου,  ούτε μελέτες αλλά και προπάντων ούτε οι αντίστοιχες πιστώσεις.. Και έχουμε και λέμε….
1. «Την Δευτέρα 14/3 θα βρίσκονται στον χώρο των διοικητικών – οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου Ιθάκης οι ορκωτοί λογιστές, προκειμένου να πραγματοποιήσουν έλεγχο των τελευταίων είκοσι (20) ετών στα χρηματικά του Δήμου και να μετατρέψουν το απλογραφικό σύστημα λογιστηρίου σε διπλογραφικό. Με το διπλογραφικό σύστημα η διοίκηση του Δήμου και φυσικά ο Θιακός λαός θα μπορούν να έχουν άμεση ενημέρωση για το που ξοδεύεται και τελευταίο ευρώ του Δήμου».
Με ποια απόφαση ΔΣ ο Δήμαρχος καλεί ορκωτούς λογιστές να ελέγξουν την τελευταία 20ετία και μάλιστα οι ίδιοι θα μιας φτιάξουν το διπλογραφικό σύστημα, με καμία απόφαση με καμιά πίστωση.
2. «Στο παλιό γραφείο της Τ.Υ.Δ.Κ. στο κέντρο της πλατείας πάνω από την καφετέρια «Νήριτο», εγκαταστάθηκαν οι υπάλληλοι του κτηματολογίου της Ιθάκης. Ξεκίνησαν με καταγραφή τοπωνυμίων της Ιθάκης, με χαρτογράφηση των δρόμων, των μονοπατιών, των χαρακτηρισμένων δασικών εκτάσεων, της αιγιαλίτιδας ζώνης, όλων των ιδιοκτησιών του Δήμου καθώς επίσης και της εκκλησιαστικής περιουσία».
Με ποια απόφαση και με ποια προκήρυξη προχωράει σε έργο  -Σύνταξη Κτηματολογίου- που ο Δήμος δεν είναι αρμόδιος να το εκτελέσει και μάλιστα όταν στην παραπάνω ανακοίνωση προβάλλονται δράσεις που δεν ανταποκρίνονται με αυτές που αφορούν τη σύνταξη του. Εδώ υπάρχει πίστωση 100.000€ που θα πάνε στο βρόντο….. αλήθεια πότε έγινε προκήρυξη… σιγά που έγινε.
3. «Ξεκίνησαν οι εργασίες περίφραξης του αρχαιολογικού χώρου στην περιοχή Αγ. Αθανάσιος, με προσωπικά χρήματα του Δημάρχου. Πως ξεκίνησε η περίφραξη του χώρου των ανασκαφών, όταν υπάρχει σαν έργο στην προκήρυξη που είχε κάνει η ΝΑ και το Πανεπιστήμιο. Γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη της ΛΕ Εφορίας και μάλιστα με τιε προδιαγραφές που ορίζει η εκπονηθήσα μελέτη.
4. «Μεταφέρθηκαν το Σαββατοκύριακο, 26 και 27 Φεβρουαρίου, όλες οι υπηρεσίες που βρίσκονταν στο κτήριο του Δημαρχείου, προκειμένου να ανακαινιστεί. Οι υπηρεσίες στεγάστηκαν στο χώρο που ήταν η πινακοθήκη. Ήδη όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά στον συγκεκριμένο χώρο. Η  μεταστέγαση των υπηρεσιών του Δήμου από τον συγκεκριμένο χώρο εκρίθη άμεση και απαραίτητη διότι υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, δυσκολευόταν ο συντονισμός του έργου και η απαραίτητη οργάνωση προς εξυπηρέτηση των πολιτών. Εκτός αυτού ο χώρος του Δημαρχείου δεν είχε συντηρηθεί από όταν κατασκευάστηκε, ήτοι προ αρκετών δεκαετιών».
Με ποια απόφαση του ΔΣ έγινε η μεταφορά των υπηρεσιών του Δήμου, με ποιο τρόπο έγινε, πως στεγάστηκε στη Πινακοθήκη του Δήμου που απ ότι φαίνεται δεν θα ξαναλειτουργήσει. Πόσα χρήματα θα στοιχήσει αυτή η μετακόμιση.
5. «Άρχισε σήμερα η συγκέντρωση των αρχείων του Δήμου μέσα από τα παραπήγματα όπου βρίσκονται, δίπλα από την Μητρόπολη, προκειμένου να κατεδαφιστεί ο χώρος άμεσα. Σημαντικά αρχεία πολλών δεκαετιών, διαφόρων υπηρεσιών βρίσκονταν εκεί σε απερίγραπτη κατάσταση. Τα αρχεία του Δήμου, βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες, όπως τα παραπήγματα, στον χώρο που στεγάζονται οι υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου στην Αγ. Παρασκευή, σε διάφορες ντουλάπες του Δημαρχείου (διαδρόμους, κουζίνα κ.λπ.). Στόχος του Δημάρχου είναι να συγκεντρωθεί όλο αυτό το πολύτιμο υλικό που αφορά την ιστορία μας, να τοποθετηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, προκειμένου να γίνει αρχειοθέτησή του.
Τα δε παραπήγματα σε 2 – 3 μέρες θα έχουν κατεδαφιστεί. Ο χώρος θα αξιοποιηθεί από τον Δήμο για την στάθμευση οχημάτων (parking)».
Σωστή η Απόφαση του γκρεμίσματος των παραπηγμάτων του Δήμου στη περιοχή βαρκό και η μεταφορά των αρχείων. Κάτω όμως με ποιού την εποπτεία έγινε, γιατί πήγε σε προς ενοικίαση χώρου Δημοτικού Συμβούλου και όλα αυτά χωρίς απόφαση μελέτη και πίστωση. Αλήθεια πως θα μεταφερθούν και που οι λαμαρίνες ελενίτ που βρίσκονται στην οροφή της ξύλινης κατασκευής.
Να προσθέσω ότι από τότε που ανέλαβε ο κ. Κασσιανός Δήμαρχος Ιθάκης έχουν ξοδευτεί περισσότερα από 100,000€ μέχρι σήμερα χωρίς για αυτά να έχουν γίνει οι νόμιμες διαδικασίες.
Κ. Γενικέ Γραμματέα της Περιφέρειας παρακαλούμε  να εξεταστεί η νομιμότητα όλων των παραπάνω ενεργειών του Δημάρχου.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ

ΤΟ ΠΥΡΓΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΧΙΟΝΙΑ.

Η ιστορία του Πατρινού Καρναβαλιού (1828- 2010)


Προστέθηκε από 24grammata
24grammata.com/ ιστορία των ασήμαντων πραγμάτων
Από την Μαρία Βόλλη
Ας ξετυλίξουμε μαζί αυτό το αειθαλές γαϊτανάκι κεφιού και ας συμμετάσχουμε στο διαρκές γλέντι του από το 1828 μέχρι σήμερα μαθαίνοντας τα γεγονότα, που σημάδεψαν την ιστορία του… Σήμερα, είναι από τα πολυπληθέστερα σε συμμετοχή μεταμφιεσμένων (40.000 στη μεγάλη παρέλαση) και είναι αναμφισβήτητα πρώτο στην Ευρώπη σε συμμετοχή νέων και γι’ αυτό πρώτο σε κέφι και σε πάθος.
1828
Απελευθέρωση της Πάτρας.
1829
Το Καρναβάλι της Πάτρας ανιχνεύεται σε υποτυπώδη μορφή. Το βρίσκουμε σε χορούς σε σπίτια μεταξύ των εύπορων οικογενειών, όπου κυριαρχούν οι ελληνικοί δημοτικοί χοροί και οι ξενόφερτοι της εποχής, όπως η πόλκα, η μαζούρκα, οι καντρίλιες και το βαλς. Σαν πρώτος αποκριάτικος χορός, θεωρείται αυτός που έγινε το 1829 στο σπίτι του Πατρινού εμπόρου Μωρέττη μετά την απελευθέρωση. Ο Μωρέττης έδωσε έναν επίσημο χορό με καλεσμένους Γάλλους αξιωματικούς και 15 Πατρινούς αστούς. Από τις κυρίες μόνο 7 γνώριζαν ευρωπαϊκούς χορούς.
1830
Σημαντικό ρόλο στη δημιουργία και το χαραχτήρα του Πατρινού Καρναβαλιού φέρονται να είχαν και οι γαλλικές δυνάμεις του στρατηγού Μαιζόν, οι οποίες στάθμευαν στην πόλη μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους. Θεωρείται, ότι μετέφεραν τα αποκριάτικα έθιμα της πατρίδας τους και τον καρναβαλικό τρόπο διασκέδασης, τον οποίο προσέλαβαν οι ντόπιοι.
Άλλωστε, αυτό το καρναβάλι είναι καθαρά δυτικότροπο και δεν έχει καμία σχέση με τα αποκριάτικα παγανιστικά έθιμα της υπόλοιπης Ελλάδας, που έρχονται από τα βάθη του χρόνου, ακόμα και από τη λατρεία του αρχαίου θεού Διονύσου, και που με τα φαλλικά σύμβολά τους και την ελευθεριότητα των μεταμφιέσεων και των τραγουδιών αποτελούν αγροτικές τελετουργίες για τη γονιμότητα της άνοιξης, τη παραγωγικότητα της γης και των κοπαδιών.
1850
Οι Πατρινοί πλέον χορεύουν πόλκα, μαζούρκα, καντρίλιες και βαλς στους χορούς, ενώ τα μασκαρέματα γίνονται με πρόχειρα μέσα.
1860
Αρχίζει η εξέλιξη του Καρναβαλιού. Το δυτικότροπο χαρακτήρα του ενισχύει το γεγονός, ότι εκτός από την αρχικά κοσμοπολίτικη σύνθεση της τοπικής αστικής τάξης (έλληνες από τις παροικίες, αλλά και Άγγλοι, Γερμανοί κ.ά, αντιπρόσωποι ή επιχειρηματίες στο εμπόριο της σταφίδας) και η λαϊκή συμμετοχή στο καρναβάλι εκπροσωπείται κυρίως από την πολυάριθμη ιταλική παροικία της πόλης (φυγάδες από την πατρίδα τους λόγω πολιτικών διωγμών).
1865
Η λαϊκή συμμετοχή αρχικά ήταν πολύ μικρή. Όμως, από το 1865 που έγινε η ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, στην Πάτρα γίνεται μαζική εισβολή Επτανησίων, που αναζητούν εργασία στην πόλη. Μαζί τους καταφθάνουν μουσικοί από την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο, που με το προοδευτικό πνεύμα και τα τραγούδια τους μέσα στις λιγοστές ταβέρνες του λιμανιού και της παλιάς πόλης επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη του νεογέννητου καρναβαλιού, που απέκτησε ελευθεροστομία. Πιστεύεται, ότι με το κέφι, την ευρηματική διάθεση και τη ζωντάνια τους οι νησιώτες έδωσαν άλλο χρώμα στις αποκριάτικες διασκεδάσεις στην Πάτρα, που λάμβαναν τότε χώρα σε ταβέρνες και καφενεία.
1872
Στη δεκαετία του 1870, που θεωρήθηκε περίοδος οικονομικής ανάπτυξης της πόλης, το Καρναβάλι εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο. Το 1872 ολοκληρώνεται η κατασκευή του Δημοτικού Θεάτρου “Απόλλων” και οι φιλόμουσοι, πλούσιοι σταφιδέμποροι επιχορηγούν τις παραστάσεις του. Στα επόμενα χρόνια το αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα του Τσίλερ μετατρέπεται σε χορευτική αίθουσα, όπου πραγματοποιούνται οι πρώτοι δημόσιοι αποκριάτικοι χοροί. 1875
Εμφανίζονται τα πρώτα καρναβαλικά άρματα και οι μασκαράτες. Μεγαλοαστοί χρηματοδοτούν την κατασκευή καρναβαλικών αρμάτων, ενώ καθιερώνεται και η παρέλαση. Χοροί και παρέλαση είναι για πολλές- πολλές δεκαετίες το επίσημο Πατρινό Καρναβάλι. Στο περιθώριό του, βέβαια, υπήρχε και μια λαϊκή εκδοχή του με γλέντια σε ταβέρνες ή σπίτια. Λαϊκοί τεχνίτες ήταν και οι κατασκευαστές των αρμάτων και μασκαρατών και ανάλογη ήταν και η τεχνοτροπία τους. Όμως, το Καρναβάλι ήταν η γιορτή των αστών, αφού οι φανταχτεροί χοροί τους και η οργάνωση και χρηματοδότηση της παρέλασης και των αρμάτων από αυτούς έδινε τον τόνο.
1876
Οι Ζακυνθινοί στέλνουν μεγάλες ποσότητες λουλουδιών στην Πάτρα, για να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή αρμάτων. Τότε αρχίζει και ο λουλουδοπόλεμος ανάμεσα στις παρέες. Την ίδια χρονιά οι Πατρινοί αποκτούν τη συνήθεια να προσφέρουν ανθοδέσμες στις πρωταγωνίστριες των θιάσων (όπως και να πετάνε πεντάρες στη σκηνή για αποδοκιμασία).
1880
Στη γιορτή του Αγίου Αντωνίου (17 Ιανουαρίου) εμφανίζονται στους δρόμους οι πρώτες μπούλες (ομάδες μεταμφιεσμένων που τριγύριζαν στις γειτονιές και με χιουμοριστική διάθεση έκαναν πλάκα σε φίλους, γνωστούς, αλλά και άγνωστους. Η μεταμφίεση ήταν πρόχειρη με ρούχα του αντίθετου φύλου, ρούχα της γιαγιάς, κ.ά.), άσχετα με το πότε άρχιζε το Τριώδιο. Την ίδια χρονιά η μουσική του Στράους αντικατέστησε τους αμανέδες και η πόλκα το τσάμικο, σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής.
1881
Δημοσιεύονται για πρώτη φορά διαφημίσεις καταστημάτων, που νοικιάζουν αποκριάτικες ενδυμασίες, όπως ντόμινο, αλλά και φουστανέλες.
1883
Τα κορίτσια από τα παράθυρα ρίχνουν κουφέτα στους περαστικούς μασκαράδες και αυτοί απαντούν με λουλούδια.
1884
Τρία ντόμινο γυρνούν με άμαξα και πετούν στα μπαλκόνια κέρινα αυγά, που μέσα περιείχαν καλαμπόκια. Ήταν, άραγε, ο προπομπός του σημερινού χαρτοπόλεμου;
1890
Εμφανίζονται οι πρώτοι αποκριάτικοι παιδικοί χοροί, οι “Balls d’ Enfants”. Τα παιδιά πηγαίνουν ντυμένα σαν μεγάλοι και συμπεριφέρονται σαν μεγάλοι.
1892
Παραλίγο να συμβεί αιματηρή συμπλοκή μεταξύ αντιφρονούντων πολιτικών ομάδων την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Την ίδια χρονιά ιδρύεται η Φιλαρμονική Εταιρεία, που από τότε συμμετέχει στο Καρναβάλι με διάφορες εκδηλώσεις.
1893
Εμφανίζονται οι περίφημοι πιερότοι με ψηλά, μυτερά καπέλα και πολύχρωμες στολές με ρόμβους, οι οποίοι συμμετείχαν στην παρέλαση με ποδήλατα.
1894
Οι πιερότοι πετούν χαρτοπόλεμο, έθιμο που πολύ γρήγορα διαδόθηκε και επεκτάθηκε στους χορούς.
1899
Με ιδιωτική πρωτοβουλία σχηματίστηκε η πρώτη επιτροπή (κομιτάτο) και συγκέντρωνε εισφορές. Αυτή τη χρονιά ρίχνονται και οι σοκολάτες, ενώ είναι η πρώτη φορά που ακούγεται ραδιόφωνο. Το Καρναβάλι του 1899 θεωρήθηκε από τα πιο πετυχημένα από την ίδρυσή του.
1900
Στην παρέλαση παίρνουν για πρώτη φορά μέρος 22 άρματα με δαπάνες ιδιωτών, ενώ οι χοροί κρατούν μέχρι τα ξημερώματα.
1904
Στην παρέλαση πάνω σε άρμα εμφανίστηκε μια τεράστια κότα που… γεννούσε κέρινα υπερμεγέθη αυγά, γεμάτα χαρτοπόλεμο. Πολύ γρήγορα εμφανίστηκε και το έθιμο του αυγοπολέμου με κέρινα αυγά γεμάτα κομφετί (κατασκευασμένα σε ειδικές μηχανές), τα οποία έριχναν οι καρναβαλιστές από τα μπαλκόνια. Αν και το έθιμο αυτό έχει εξαφανιστεί σήμερα, θεωρείται πως αποτελεί πρόδρομο του σοκολατοπόλεμου.
1907
Δημιουργήθηκε η “Εταιρεία Εορτών”, η οποία εξασφάλιζε εισφορές ιδιωτών και του δήμου με σκοπό την υλοποίηση του Καρνάβαλου. Προκηρύχθηκε διαγωνισμός με βραβεία για τα καλύτερα άρματα και το πρώτο ολοκληρωμένο καρναβάλι ήταν πλέον γεγονός.
1909
Το Καρναβάλι εκείνης της χρονιάς άφησε εποχή, γιατί κάθε βράδυ η Μουσική του Δήμου έπαιζε αποκριάτικους σκοπούς στους δρόμους της πόλης. Το 1909 ιδρύθηκε από φοιτητές και μαθητές ο όμιλος “Εφηβικός Σύλλογος Εορτών η Δόξα”, με σκοπό την οργάνωση διασκεδάσεων για τα μέλη του.
1911
Στο Καρναβάλι πλέον συμμετείχαν άτομα κάθε κοινωνικής τάξης και καταγωγής, ενώ στους χορούς οι κομψευόμενοι της εποχής είχαν ξυρίσει το μουστάκι τους.
1912
Ο Βλάσης Γαβρηλίδης σε χρονογράφημά του στην εφημερίδα “Ακρόπολη” χαρακτηρίζει την Πάτρα ως “Πόλη – Φρενοκομείον”, γιατί παρ΄ όλο που δεν έγιναν οργανωμένες εκδηλώσεις, είχε επικρατήσει μεγάλο κέφι.
1914
Το ταγκό κάνει την εμφάνισή του, ενώ ακούγεται για πρώτη φορά το καρναβαλικό εμβατήριο “Βάλε το ντόμινο και πάμε στο χορό”. 1920
Την προηγούμενη δεκαετία τα πράγματα δεν ήταν ευνοϊκά για το καρναβάλι. Οι συνεχείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις (Βαλκανικοί πόλεμοι, Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, Εθνικός Διχασμός, Μικρασιατική Εκστρατεία) έστειλαν τους άντρες στο μέτωπο και έφεραν στην πόλη οικονομική στενότητα και δυστυχία. Το 1920 όμως έμεινε στην ιστορία του Καρναβαλιού, γιατί οι τουαλέτες χορού έγιναν σκανδαλωδώς αποκαλυπτικές και οι κυρίες έδειξαν το ντεκολτέ τους.
1923
Για πρώτη φορά την τήρηση της τάξης στην περίοδο του Καρναβαλιού ανέλαβε η Αστυνομία Πόλεων.
1927
Στο Δημοτικό Θέατρο οργανώνεται ξανά το “Μουρμπούλι” ως απογευματινός χορός, όπου κυρίαρχος ήταν η γυναίκα. Τα “Μπουρμπούλια” ξεκίνησαν ως έθιμο μάλλον το 1872, που ολοκληρώθηκε και η κατασκευή του θεάτρου Απόλλων. Μπουρμπούλι σημαίνει κρέας που βράζει γρήγορα, μεζές, πρόχειρο γεύμα στο πόδι. Μεταφορικά αποδίδει το κλίμα που επικρατούσε στους αντίστοιχους χορούς της Ευρώπης, αυτό της τυχαίας, στιγμιαίας γνωριμίας. Τότε όλες οι γυναίκες της πόλης έρχονταν στο θέατρο, που μετατρεπόταν σε αίθουσα απογευματινού χορού. Οι γυναίκες προσέρχονταν ελεύθερα, χωρίς εισιτήριο και χωρίς συνοδό, αλλά με μαύρο φαρδύ και μακρύ ντόμινο και μάσκα, ώστε να μην αναγνωρίζονται και να έχουν την πρωτοβουλία στην εκλογή καβαλιέρου στο χορό. Στα χρόνια που οι σχέσεις των δυο φύλλων ήταν υπό αυστηρή επιτήρηση, το μπουρμπούλι ήταν μια ετήσια απόδραση και τόπος πραγματικών, αλλά και φανταστικών ερωτικών περιπετειών. Γίνονται και σήμερα, για να διατηρείται η παράδοση.
1928
Η Ένωση Συντακτών Πατρών οργάνωσε για πρώτη φορά επίσημο αποκριάτικο χορό στο Δημοτικό Θέατρο στις 23/2. Το έθιμο διήρκεσε μέχρι το 1940 και μέχρι τότε ήταν η πιο επίσημη εκδήλωση του Καρναβαλιού.
1938
Αυτή τη χρονιά οι ταβέρνες είχαν την τιμητική τους. Οι καρναβαλιστές γυρνούσαν από γειτονιά σε γειτονιά και δοκίμαζαν στο πόδι το κρασί της καθεμιάς, αφού είχε προκηρυχθεί και διαγωνισμός για το ποια ταβέρνα θα παρουσίαζε τον ωραιότερο εορταστικό διάκοσμο και τις πιο κεφάτες παρέες.
1939
Το 1939, όπως και το 1938 ήταν τα καλύτερα και πιο εντυπωσιακά προπολεμικά καρναβάλια. Εκείνη τη χρονιά πραγματοποιήθηκε παρέλαση με τη συμμετοχή περίπου 25 αρμάτων, στην πλειοψηφία τους καλλιτεχνικά, χωρίς να λείπουν όμως και τα σατυρικά. Την ίδια χρονιά επικράτησε η συνήθεια η βασίλισσα της Αποκριάς να είναι Πατρινοπούλα και όχι ηθοποιός.
1940
Ο Ταχυδρόμος της 13/3/1940 έγραφε: “Με παιδιάστικη χάρη μια Αθηναία με κόμμωση αλαπάζ, εγγονή παλαιού και γνωστότατου δημοτικού άρχοντα της πρωτεύουσας που πήγε στην Πάτρα και απέσπασε από όλους βλέμματα θαυμασμού. Είναι η προσωποποίηση της γλυκύτητας, καθώς μαρτυρεί και το όνομά της”. Επρόκειτο για την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη. Από το 1940 μέχρι το 1950 λόγω της ξενικής κατοχής και του εμφυλίου δεν έγιναν καρναβάλια, με εξαίρεση κάποιους χορούς που έγιναν το 1940 χωρίς μεγάλο κέφι.
1951
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 γίνονται οι πρώτες διστακτικές σκέψεις για αναβίωση του καρναβαλιού. Οι πλέον απαισιόδοξοι προεξοφλούσαν την αποτυχία: “τίποτα δε θα είναι όπως παλιά”. Κι όμως το καρναβάλι ξαναγεννήθηκε από τους πρωτοπόρους μουσικούς ομίλους “Ορφέας” και “Πατραϊκή Μανδολινάτα”, που είχαν τα ηνία της προσπάθειας. Το πατρινό καρναβάλι επέστρεψε στις ζωές των Πατρινών, αλλά και όλων των Ελλήνων, ιδίως όμως όσων είχαν την οικονομική δυνατότητα (κυρίως εύποροι Αθηναίοι) να ταξιδέψουν στην Πάτρα για να συμμετάσχουν στο καρναβάλι, όπως και στα περίφημα μπουρμπούλια. Την ίδια περίοδο ο κινηματογραφικός φακός αποτύπωσε στιγμιότυπα του καρναβαλιού σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Ακόμα πιο πολλές ιστορικές σκηνές, βέβαια, υπάρχουν και σε ιστορικά προπολεμικά επίκαιρα.
1952
Από εκείνη τη χρονιά την πρωτοβουλία για την οργάνωση του Καρναβαλιού ανέλαβε ο Δήμος Πατρών. Ο Καρνάβαλος “βασιλιάς” της Αποκριάς και σύμβολο κεφιού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Τον Καρνάβαλο συνοδεύει πάντα πολυπρόσωπη ακολουθία, η Αυλή του. Εκτός απ’ το Βασιλιά του, όμως, το Καρναβάλι, έχει και την Βασίλισσά του. Είναι ένα όμορφο κορίτσι, διαφορετικό κάθε χρονιά, που παρελαύνει πάνω σε άνθινο άρμα. Ο Βασιλιάς Καρνάβαλος και η Βασίλισσα της Αποκριάς, δεσπόζουν στη μεγάλη παρέλαση της τελευταίας Κυριακής, που αποτελεί την πιο σημαντική εκδήλωση και στο σύγχρονο Καρναβάλι. Το πρώτο μεταπολεμικό άνθινο άρμα παρουσιάστηκε στο Καρναβάλι του 1952 και ήταν κατασκευή του ανθοκόμου Μαρούδα.
1953
Το Καρναβάλι της Πάτρας προβάλλεται πιο συστηματικά σαν πανελλήνιο γεγονός και προσελκύει αυξανόμενο, χρόνο με το χρόνο, αριθμό επισκεπτών. Ο Καρνάβαλος αποκτά περιστρεφόμενο κεφάλι και σύρει την παρέλαση κινώντας τα χέρια του και χαιρετώντας τους καρναβαλιστές. 1956
Το 1956 το καρναβάλι γίνεται στόχος επιθέσεων χριστιανικών και άλλων ηθικολογικών οργανώσεων, που παραπληροφορημένες κατέφθασαν στην Πάτρα από άλλες περιοχές της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, για να καταγγείλουν όργια, διαφθορά, “σόδομα και γόμορα”, αλλά εμποδίστηκαν από την αστυνομία. Οι εντελώς ανυπόστατες κατηγορίες συνάντησαν την αδιαφορία ή την ενόχληση των Πατρινών και των επισκεπτών του καρναβαλιού. Είναι χαρακτηριστικό, πως η τοπική εκκλησία δε συμμερίστηκε τις απόψεις των ταραξιών, αφού γνώριζε πως το καρναβάλι ήταν μια αθώα ψυχαγωγική εκδήλωση. Ακόμα, την ίδια εποχή σε ορισμένες περιπτώσεις επιβλήθηκε άνωθεν λογοκρισία σε ορισμένες καρναβαλικές κατασκευές, των οποίων το καυστικό πνεύμα έθιγε τα κακώς κείμενα.
1957
Ο ραδιοσταθμός του Παρισιού μεταδίδει ημίωρο πρόγραμμα από το Καρναβάλι της Πάτρας. Αστυνομική διάταξη απαγορεύει την εμφάνιση αρμάτων, που διακωμωδούν πολιτικά πρόσωπα και μπορούν να προκαλέσουν διατάραξη της δημόσιας τάξης.
1958
Απαγορεύεται η ευθεία βολή σοκολάτας.
1959
Στην παρέλαση συμμετέχουν 9 άρματα και 8 μπάντες, ενώ ρίχνονται στους θεατές 112.000 σοκολάτες! Ο Καρνάβαλος καίγεται κάτω από ραγδαία βροχή, με τον κόσμο να παρακολουθεί κάτω από χιλιάδες ομπρέλες.
1960
Στιγμιότυπα του Καρναβαλιού μεταδίδονται από αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Το 1960 κάνει την πρώτη της εμφάνιση και η Μπαντίνα του Δήμου Πατρών, της οποίας η συμβολή έκτοτε ήταν ιδιαίτερα σημαντική στις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Την ίδια χρονιά στην παρέλαση έλαβε μέρος και η μουσική της Αστυνομίας Πόλεων. Το ίδιο έγινε και τον επόμενο χρόνο. Απ’ αυτή τη χρονιά αρχίζει και η Περιηγητική Λέσχη Πατρών να οργανώνει κάθε χρόνο “μπαλ – μασκέ” με βραβεία για τις καλύτερες μεταμφιέσεις. Αργότερα η Περιηγητική θα προσθέσει στις αποκριάτικες εκδηλώσεις της και το χορό του μαύρου ντόμινου.
1962
Στο Καρναβάλι του 1962, την Καθαρά Δευτέρα η Περιηγητική Λέσχη γιόρτασε τα Κούλουμα κάνοντας και διαγωνισμό χαρταετού καθιερώνοντας και αυτόν τον εορτασμό.
1964
Τη χρονιά του θανάτου του βασιλιά Παύλου το Καρναβάλι ματαιώθηκε.
1966
Αυτή τη χρονιά το καρναβάλι τίθεται σε νέες βάσεις. Ο δημοσιογράφος Νίκος Μαστοράκης έφερε στην Πάτρα το “Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού”, στο οποίο πήραν μέρος 94 Πατρινοί και επισκέπτες από όλη την Ελλάδα με τα αυτοκίνητά τους. Πρώτη νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα ενός φίλου του καρναβαλιού από τη Θεσσαλονίκη, η ομάδα του Άλκη Στέα, ο οποίος δέχτηκε να παρουσιάσει το παιχνίδι την επόμενη χρονιά. Μια άλλη καινοτομία στο Καρναβάλι του 1966 ήταν το Ράλι κωμικού αυτοκινήτου, που οργάνωσε ο Ορειβατικός Σύνδεσμος την τελευταία Κυριακή του Καρναβαλιού. Την ίδια χρονιά εισήχθη στο Καρναβάλι και το Πατρινό Λαχείο. Με άδεια του Υπουργείου Οικονομικών κληρώθηκε λαχείο, που διένειμε ως κέρδη δέκα αυτοκίνητα.
1967
Ο Άλκης Στέας ταυτίστηκε όσο κανένας άλλος με το Πατρινό Καρναβάλι και ιδιαίτερα με τον Κρυμμένο Θησαυρό. Μετά από τη συμμετοχή του στο πρώτο κυνήγι του 1966, από το 1967 διοργάνωνε το παιχνίδι, παρουσίαζε τις φάσεις του και διεκπεραίωνε την τηλεοπτική μετάδοση, μέχρι και τη χρονιά του θανάτου του, το 1999 (πέθανε στις 9 Μαρτίου του 1999). Ο αείμνηστος πια Στέας έμπαινε σε κάθε ελληνικό σπίτι από τις τηλεοπτικές συχνότητες της ΕΡΤ. Εκφράσεις του, όπως “ευτυχείτε”, “η καρναβαλούπολη της Ελλάδας” για την Πάτρα, και “συνεχίστε να χορεύετε” προς τους καρναβαλιστές έμειναν ιστορικές. Το Πατρινό Λαχείο είχε άλλον ένα χρόνο ζωής και το 1967 μοίρασε 15 αυτοκίνητα στους τυχερούς. Στα πλαίσια του Καρναβαλιού του 1967 τραγούδησε στο Δημοτικό Θέατρο ο διάσημος Ντομένικο Μοντούνιο.
1968
Ύστερα από πρωτοβουλία του Φυσιολατρικού Συνδέσμου Πατρών εμφανίστηκε και καθιερώθηκε ένα καρναβάλι “μινιατούρα”, το “Baby Rally”. Σ’ αυτό, σε πρώτη φάση συμμετείχαν σε μια εκδήλωση – ποδηλατικό αγώνα, μασκαρεμένα αγόρια και κορίτσια, τα οποία έδιναν το δικό τους στίγμα στις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Οι τρομεροί “Μπέμπηδες” του Πατρινού Καρναβαλιού κατόρθωσαν επί σειρά ετών να κατακτήσουν μια ξεχωριστή θέση στην πορεία του θεσμού με το γνωστό “baby rally”. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε πλήρωμα αυτοκινήτου με όμοια στολή. “Τα τραπουλόχαρτα” ήταν το πρώτο ομοιογενές πλήρωμα.
1969
Εμφανίστηκε το πρώτο μεταμφιεσμένο… αυτοκίνητο, αφού παρατηρήθηκε για πρώτη φορά συμβατότητα ανάμεσα στη μεταμφίεση του αυτοκινήτου και του πληρώματος, που κουβαλούσε. Η λέξη “Πλήρωμα” κυριολεκτεί και καθιερώνεται.
1970
Ο Καρνάβαλος είχε συνολικό μήκος 30 μέτρα και ήρθε σιδηροδρομικώς, όπου του έγινε επίσημη υποδοχή στο σταθμό. Την ίδια χρονιά οι εκδηλώσεις της τελευταίας Κυριακής, μεταδόθηκαν για πρώτη φορά από την τηλεόραση.
1971
Οι ομάδες των πληρωμάτων αρχίζουν και μεγαλώνουν και είναι αρκετοί αυτοί που συμμετέχουν με δυο αυτοκίνητα.
1972
Η Περιηγητική Λέσχη οργάνωσε ένα ποδηλατικό παιχνίδι για μεγάλους, χωρίς να έχει όμως ανάλογη συνέχεια.
1974
Ξεκινά η σύγχρονη φάση του καρναβαλιού και οι καρναβαλιστές πείθονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να παρελάσουν πεζή στους δρόμους (ως τότε μόνο τα άρματα έκαναν παρέλαση). Το θέαμα κορυφώνεται, το καρναβάλι γιγαντώνεται και η Πάτρα κατακλύζεται από εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.
1975
”Οι Κλόουν”, 24 άτομα (!), με κίνδυνο να αποκλειστούν από το παιχνίδι… εγκαταλείπουν το αυτοκίνητο και βγαίνουν στο δρόμο.
1978
Τα αυτοκίνητα που παίρνουν μέρος στο παιχνίδι του “Κρυμμένου Θησαυρού” φτάνουν τα 142!
1979
Το Καρναβάλι γεμίζει από νέους και οι εκδηλώσεις κορυφώνονται το τελευταίο Σαββατοκύριακο. Το πλήρωμα “Playmobil” αριθμεί 70 μέλη -πλήθος ασύλληπτο για την εποχή. Εντυπωσιάζει, αλλά … αποκλείεται! Η λέξη “διαφήμιση” ακούγεται για πρώτη φορά στο πλαίσιο του θεσμού.
1980
Από τα πληρώματα του “Κρυμμένου Θησαυρού” κατασκευάζονται και τα πρώτα άρματα.
1984
Είναι η χρονιά, που έδωσε το σύνθημα για πολυπληθή πληρώματα. Το γκρουπ “Γαλέρα” εμφανίστηκε με 385 άτομα! Το 1984 καταργούνται τα χρηματικά βραβεία, κατόπιν αιτήματος των ίδιων των πληρωμάτων.
1988
Γίνεται η αναβίωση του εθίμου των “γάμων της Γιαννούλας της Κουλουρούς”, το οποίο εντάσσεται στην Τσικνοπέμπτη. Η Γιαννούλα ήταν υπαρκτό πρόσωπο, επρόκειτο για μια φτωχή γυναίκα της Άνω πόλης, που έζησε στην περίοδο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και κύρια δραστηριότητά της ήταν η πώληση κουλουριών, που της εξασφάλιζε τα προς το ζην. Ορισμένοι Πατρινοί, εκμεταλλευόμενοι την αφέλειά της, της έταζαν πως θα την παντρέψουν με τον πρόεδρο της Αμερικής, Ουίλσον. Η σχετική φάρσα περιλάμβανε άφιξη του Ουίλσον με πλοίο στο λιμάνι και άνοδό του στην Άνω πόλη, όπου θα τελούνταν και ο γάμος με τη Γιαννούλα. Η εύπιστη κουλουρού υποδεχόταν τον υποτιθέμενο Ουίλσον, Ιούλσο όπως τον πρόφερε η ίδια, και που φρόντιζαν πάντα να τον ντύνουν με φράκο και ημίψηλο, αλλά ώσπου να αντιληφθεί την ειρωνεία της στιγμής, το πλήθος των συγκεντρωμένων για το γάμο είχε διασκεδάσει με τη ψυχή του. Το θέαμα επαναλήφθηκε αρκετές χρονιές.
1990
Το “Κυνήγι του κρυμμένου Θησαυρού” συμπλήρωσε 25 χρόνια ζωής με ένα παιχνίδι 25 ημερών. Θέματα και αποτελέσματα μεταδίδονταν πλέον ραδιοφωνικά. Τα πληρώματα που παρέλασαν, ήταν για πρώτη φορά 100. Ποτέ ξανά δε θα ήταν λιγότερα. Για πρώτη φορά ο κόσμος άκουσε και χόρεψε τη λαμπάντα, αλλά και το περίφημο “Πατρινό Καρναβάλι για πάντα”.
1991
Έντονη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να γίνει το Καρναβάλι, λόγω της βαριάς ατμόσφαιρας με αφορμή τον πόλεμο του Περσικού Κόλπου. Τελικά, διοργανώθηκε υπό τους ήχους του “Give Peace a chance”.
1992
Ο εορτασμός εμπλουτίστηκε με την παρέλαση της Belle Epoque, που έγινε την τελευταία Παρασκευή.
1995
Το MTV καλύπτει δύο 24ωρα προγράμματος με τίτλο “Carnival Weekend” με εικονικές συνδέσεις με Ρίο Ιανέιρο και Πάτρα.
1996
Το Βaby Rally δίνει τη σκυτάλη στο “Καρναβάλι των Μικρών”. Δεν είναι η ονομασία, όμως, που έκανε την αλλαγή, αλλά η μετατροπή του σε ένα παιδικό φεστιβάλ (το μοναδικό ίσως στην Ελλάδα) με τόση διάρκεια και μαζική συμμετοχή παιδιών.
1999
Στις 9 Μαρτίου πέθανε ο Άλκης Στέας, αφήνοντας τον Κρυμμένο Θησαυρό … ορφανό.
2002
Το 37ο Κυνήγι διαρκεί 103 μέρες! Ήταν το μεγαλύτερο της Ιστορίας του Κρυμμένου Θησαυρού.
2004
Καινοτομία για το Καρναβάλι αποτέλεσε η ύπαρξη δυο Καρνάβαλων. Ο ένας ήταν ένας ωραίος δαφνοστεφανωμένος αθλητής, που είχε όλες τις προϋποθέσεις συμμετοχής στους αγώνες του 2004 και ο άλλος ήταν ο κλασικός χοντρός, που καθόταν πάνω σε μια μακαρονάδα!
2008
Το “Καρναβάλι των Μικρών” μετά από 14 χρόνια γόνιμης πορείας μετονομάστηκε σε “Καρναβάλι των Παιδιών” και καταξιώθηκε ως μια από τις πιο ζωντανές και ελπιδοφόρες ενότητες του Πατρινού Καρναβαλιού. Συναρπαστικά δρώμενα, όπως Παιδικές Καρναβαλουπόλεις, καλλιτεχνικά εργαστήρια κατασκευών, φεστιβάλ παιδικού τραγουδιού, θεατρικά και μουσικοκινητικά δρώμενα, εκθέσεις παιδικών δημιουργιών – κατασκευών και μεγάλη παρέλαση, ενεργοποιούν δεκάδες χιλιάδες μικρούς Καρναβαλιστές, τις οικογένειές τους και τους φορείς της πόλης.
Στη Μεγάλη Παρέλαση των Παιδιών που έγινε (και γίνεται) την Κυριακή του Ασώτου, χιλιάδες μικροί καρναβαλιστές από την Πάτρα, αλλά και από όλη την Ελλάδα παρέλασαν στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας σε ομάδες ανάλογα με το νηπιαγωγείο, το σχολείο τους, το φροντιστήριό τους ή τη σχολή χορού τους. Μαζορέτες και η νεανική μπάντα του Δήμου συνόδευσαν τα παιδιά. Με την πάροδο των χρόνων το Καρναβάλι των Παιδιών ακολουθεί τη δική του επιτυχημένη πορεία συναγωνιζόμενο επάξια εκείνο των μεγάλων. Ειδικά τραγούδια γράφονται γι αυτό, διεξάγονται ειδικοί διαγωνισμοί και παιχνίδια, ενώ το Καρναβαλικό Συνεργείο του Δήμου κατασκευάζει ειδικά άρματα εμπνευσμένα από δημοφιλή παραμύθια. Στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων στήνεται συνήθως η Καρναβαλούπολη, με ογκώδεις χαρούμενες κατασκευές καρναβαλικού χαρακτήρα με τις οποίες μπορούν να παίξουν τα παιδιά. Αξιοσημείωτο είναι, πως το Καρναβάλι των Παιδιών διεξάγεται σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας για τα παιδιά, καθώς παρελαύνουν μαζί τους και οι δάσκαλοι, επιβλέποντες και οι κηδεμόνες τους. Το καρναβάλι αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο της καρναβαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών και “φυτώριο” καρναβαλιστών.
Στις 9 Μαρτίου 2008, ημέρα της μεγάλης παρέλασης, το “Πλήρωμα 94″ πρότεινε την καθιέρωση της “Ημέρας Άλκη Στέα” και τον εορτασμό της στις 9 Μαρτίου κάθε χρόνου. Η πρόταση κατατέθηκε καρναβαλικά, στους δρόμους και τα καφέ της Πάτρας, τυπωμένη σε stick ζάχαρης! Η ζάχαρη συνδυαζόταν μεν με τον τίτλο του 94 (“Την περνάμε ζάχαρη”), ταυτόχρονα, όμως, σηματοδοτούσε τη λογική του πληρώματος: “μια γλυκιά ανάμνηση είναι για μας ο Στέας, με χαρά τον θυμόμαστε πάντοτε και η μέρα μνήμης που εισηγούμαστε κάθε άλλο παρά τη λογική μνημόσυνου έχει, αντιθέτως προτείνουμε χαρμόσυνη αναπόληση”.
2009
Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία επί σκηνής, λίγο πριν την τελετής λήξης, μιας… πεταλούδας, που πάνω στα τεράστια ολόλευκα φτερά της προβάλλονταν πανέμορφες εικόνες από τη φύση, καθώς καίγονταν ο Βασιλιάς Καρνάβαλος. Η εικόνα δημιούργησε έντονα συναισθήματα αντίθεσης, δίνοντας ταυτόχρονα και ένα ισχυρό οικολογικό μήνυμα για την αξία της ζωής και την προστασία του περιβάλλοντος.
2010
Με πολύχρωμα πυροτεχνήματα και την εντυπωσιακή είσοδο του βασιλιά Καρνάβαλου στην πλατεία Γεωργίου, που τον υποδέχτηκε η Μπάντα του Δήμου, πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του Καρναβαλιού το 2010. Παράλληλα, μια τεράστια ηλιόσφαιρα περιφερόταν πάνω από την πλατεία, ενώ ακροβάτισσα “έραινε” με κομφετί τους καρναβαλιστές και τους θεατές της τελετής. Κατά τη διάρκεια της τελετής έγινε παρουσίαση παλαιοτέρων καρναβαλιών μέσα από γιγαντο-οθόνες, που ήταν τοποθετημένες στη μεγάλη σκηνή. Η τελετή έναρξης περιελάμβανε χορευτικά, μουσικές εκτελέσεις γνωστών τραγουδιών, μουσικούς ρυθμούς με έντονα τα στοιχεία λάτιν και ντίσκο, αλλά και ένα αφιέρωμα στον Μάικλ Τζάκσον.
Βιβλιογραφία
”Θεατρική Ζωή Κίνηση και Δραστηριότητα στην Πάτρα” Ευανθ. Στιβανάκη, Εκδ. Περί Τεχνών 2001
”Ο Θησαυρός είναι Κρυμμένος” Πέτρος Ψωμάς, Εκδ. Περί Τεχνών 2002
“Οι ωραίοι τρελοί της παλιάς Πάτρας” Νίκος Ε. Πολίτης, Αχαϊκές Εκδόσεις 1999
”Πάτρα 1900”Αλέκος Μαρασλής, Πάτρα 1978.
“Το Καρναβάλι της Πάτρας” Νίκος Ε. Πολίτης, Αχαϊκές Εκδόσεις 1987
“Το Καρναβάλι της Πάτρας. Η πολιτισμική ιστορία της Πάτρας”. Κωνσταντίνος Μάγνης, Πάτρα 1997
Τοπικός Τύπος και έντυπα από το Αρχείο Μουσείου Τύπου Πατρών.
www.yeskid.gr
24γράμματα – Ηλεκτρονικό Περιοδικό: Γλώσσα – Ιστορία – Πολιτισμός

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.

Στιγμιότυπο από Μάσκαρα στον Καραβόμυλο.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.

Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.

Συγκέντρωση έξω από το σπίτι του Κώστα Σημίτη: << Φερτε πισω τα κλεμενα >>.

Με το ΠΑΜΕ βόλτα και φεύγουμε ούτε αγώνα κάνουμε, ούτε διαμαρτυρία, ούτε τίποτε

Άρθρο | Μάρτιος 3, 2011

Το ΚΚΕ έχει μια τεράστια εμπειρία. Συνδικαλιστική, οργανωτική, διεκδικητική, αγωνιστική. Τεράστια. Το ΚΚΕ ξέρει πως να κάνει μια πορεία και μια συγκέντρωση σωστά, να την οργανώσει, να την περιφρουρήσει και να την διαφυλάξει από προβοκάτσιες και κακοτοπιές. Αλλά αυτό που κυρίως ξέρει το ΚΚΕ είναι πως να κάνει μια απεργία ή μια συγκέντρωση να πιάσει τόπο. Να μην πάει χαμένη.
Κι όμως. Οσοι πήγαμε στις συγκεντρώσεις της γενικής απεργίας της Τετάρτης 23 Φεβρουαρίου με το ΠΑΜΕ, νιώσαμε πως απλώς πήγαμε μια “επαναστατική” βόλτα στην πόλη (Θεσσαλονίκη) και τίποτε περισσότερο. Απλώς ταλαιπωρήσαμε τους συμπολίτες μας κλείνοντας για ώρες το κέντρο της πόλης, χωρίς μάλιστα σοβαρό λόγο και αποτέλεσμα. Και το ίδιο έγινε και στην Αθήνα και μάλλον και στις άλλες πόλεις.
Αναρωτιέται κανείς ποιος είναι ο επιδιωκόμενος στόχος και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα από μια τέτοια “αγωνιστική” εκδήλωση του τύπου ΠΑΜΕ και φεύγουμε. Πάμε βόλτα δηλαδή στην πόλη; Και ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας που μας κοιτάνε από τα μπαλκόνια τους για κάτι που δεν ξέρουν; Σωπάτε πατριώτες!
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς ποιος είναι ο επιδιωκόμενος σκοπός, αν μάλιστα λάβει υπόψη του τις τρέχουσες συνθήκες όπου έχουμε μια κυβέρνηση, αντιπρόσωπο των πιο αντεργατικών, των πιο νεο-ταξίτικων συμφερόντων, να έχει εξαπολύσει την πιο ανελέητη επίθεση στο λαό. Κι ένα εργατικό και κομμουνιστικό κόμμα να κόβει βόλτες τους οπαδούς του μέσα στις πόλεις και μετά να τους πηγαίνει για καφέ και ρετσίνες.
Δεν ξέρω αν είμαι μόνο εγώ και κάτι άλλοι σαν και μένα οι μόνοι που αναρωτιούνται για την χρησιμότητα και την αποδοτικότητα αυτής της αγωνιστικής τακτικής που επέλεξε η ηγεσία του ΚΚΕ. Ελπίζω να αναρωτιούνται και τα μέλη και οι οπαδοί του ΚΚΕ καθώς και οι συνδικαλισμένοι στο ΠΑΜΕ.
Το ΚΚΕ δεν ελπίζει να γίνει κυβέρνηση τώρα κοντά. Προσωπικά έχω σχεδόν σιγουρευτεί πως η αρχηγική του ομάδα δεν το θέλει κιόλας. Καθόλου μάλιστα. Η ηγεσία του ΚΚΕ δεν επιθυμεί να κάνει το σύστημα να ανησυχήσει, σε καμμία περίπτωση. Και μάλλον δεν θέλει να ξεπεράσει ποτέ ένα 10 με 12%. Είναι μια χαρά έτσι. Δεν τους ενοχλεί, δεν το ενοχλούν. Κούκλα.
Ελα όμως πως εδώ που φτάσαμε δεν είμαστε για τέτοια. Αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει και το Μνημόνιο πρέπει να ακυρωθεί. Και το ΚΚΕ θα είχε πολύ σοβαρό ρόλο να παίξει σε μια τέτοια εξέλιξη, αν το ήθελε η ηγεσία του. Ομως η ηγεσία του ΚΚΕ, σαν και την ηγεσία της ΝΔ, δεν θέλει. Δεν θέλει ρε παιδιά, πως να το κάνουμε, δεν θέλει. Κι έτσι μας πάει βόλτες. ΠΑΜΕ και φεύγουμε. Και φυσικά ο κόσμος το έχει πάρει χαμπάρι και το συζητάει. Και στον δρόμο και στο διαδίκτυο. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές τέτοιες αναρτήσεις σχετικά.
Μ’ έχουν πει αντι-κομμουνιστή, μ’ έχουν πει κομμουνιστή, μ’ έχουν πει χίλια δυο. Βαρέθηκα να εξηγώ τι πιστεύω. Εγώ μα και πάρα πολλοί άλλοι συμπολίτες μας δεν το βλέπουμε “έτσι” πια το πράγμα, με αυτούς τους όρους: δεξιά-αριστερά. Σαφώς υπάρχει ταξική πάλη. Σαφώς έχουμε κι εμείς συγκεκριμένες οικονομικές απόψεις. Αλλά από αυτό το σημείο ως…Τέλος πάντων. Τα λέω αυτά μήπως και γλυτώσω κάποιες από τις επιθέσεις που θα προκαλέσει αυτό το κείμενο. Και την άδικη εμπάθεια.
Τέλος πάντων, ότι και να με θεωρεί ο καθένας, εμένα και όποιον άλλον μιλάει σαν κι εμένα, το συμπέρασμα παραμένει: Στην παρούσα φάση το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ θα μπορούσαν να γίνουν καταλύτες σε πολύ μεγάλες εξελίξεις. Αλλά δεν…
Βασικά η ηγεσία του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ φοβάται αυτό που φοβούνται όλες οι ηγεσίες. Οπως και η ηγεσία της ΝΔ εξάλλου. Ολες οι “αντιπροσωπευτικές” ηγεσίες φοβούνται το ίδιο πράγμα: να μην αυτονομηθούν οι αντιπροσωπευόμενοι. Ο λαός δηλαδή. Φοβούνται να μην απαιτήσει ο λαός να γίνει το δικό του. Είναι τόσο απλό. Οι ηγεσίες θέλουν την εξουσία επάνω σε αυτούς που υποτίθεται πως υπηρετούν και αντιπροσωπεύουν. Θέλουν τον έλεγχο επάνω τους. Τον απόλυτο. Και οτιδήποτε απειλεί αυτόν τον έλεγχο το θεωρούν κακό, αντικομματικό, κατάπτυστο, αντιδεξιό, αντικομμουνιστικό κλπ κλπ. Οι ηγεσίες οι κομματικές δεν θέλουν τον λαό μέσα στα ποδάρια τους. Οι ηγεσίες φοβούνται τον λαό. Και τον δικό τους λαό.
Είναι η ίδια ιστορία, η ίδια πονεμένη ιστορία πάντα, με το τεράστιο δημοκρατικό έλλειμμα που υπάρχει μέσα σε όλους τους πολιτικούς οργανισμούς που χρησιμοποιούν κοινοβουλευτική αντιπροσώπευση (βουλή, κεντρική επιτροπή, πολιτικό γραφείο, δήμος, σωματείο). Φοβούνται την δημοκρατία. Γιατί δημοκρατία σημαίνει εξουσία στο λαό. Εξουσία στο κομματικό και στο συνδικαλιστικό μέλος. Στο απλό μέλος. Εξουσία στους από κάτω με μεθόδους άμεσης δημοκρατίας. Ενώ αυτό που θέλουν οι κομματικές ηγεσίες είναι επαγγελματίες της πολιτικής, αντιπροσώπους δηλαδή με μακρές θητείες, οι οποίοι μόνο μέσα από κοινοβουλευτικές μεθόδους προκύπτουν. Επαγγελματίες αντιπρόσωποι που ελέγχονται εύκολα. Επαγγελματίες βουλευτές, επαγγελματίες συνδικαλιστές, επαγγελματίες γενικοί γραμματείς, επαγγελματίες υπουργοί.
Αυτή η κυβέρνηση πέφτει με ένα φύσημα. Εχει μηδενική λαϊκή στήριξη αυτή τη στιγμή. Το ΚΚΕ έχει μια τεράστια αγωνιστική εμπειρία. Ξέρει πως θα μπορούσε να γίνει, με ειρηνικό και κοινοβουλευτικό τρόπο, κάτι τέτοιο. Κι όμως μας πάει βόλτες. ΠΑΜΕ και φεύγουμε.
Το ΚΚΕ δεν προσφέρει την τεράστια αγωνιστική του εμπειρία του στον λαό, ώστε ο λαός να αποτινάξει αυτή την κυβέρνηση της καταστροφής. Η ηγεσία του έχει τους δικούς της σχεδιασμούς. Το ΚΚΕ, η ηγεσία του, είναι με το σύστημα. Οχι με μας. Οχι με το λαό.
Ο λαός θέλει να φύγει αυτή η κυβέρνηση και ψάχνει μπροστάρη να τον ακολουθήσει. Το ΚΚΕ έχει την απαιτούμενη τεχνολογία, κι αντί για μια συγκέντρωση, χωρίς καν πορεία, μια συγκέντρωση ειρηνική που θα μείνει στην πλατεία μέχρι να γίνει το θέλημα του λαού, μας πάει βόλτες. ΠΑΜΕ και φεύγουμε.
Τα βαρέθηκα πια αυτά τα χαζά.
 
 
(έργο David Cerny)
http://www.ithacanet.gr/article/%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%AF%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Ά ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΑΜΗΣ - ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ PARTY!!!!!

Ώρα
Παρασκευή, 4 Μαρτίου · 6:00 μ.μ. - 11:30 μ.μ.

Τοποθεσία
ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΣΑΜΗΣ (ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ)




Περισσότερες πληροφορίες
ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ, ΧΟΡΟ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΩΡΑ .... ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ "CHAOS DIVISION"...!!!!!!ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΡΝΟΥΑ PRO EVOLUTION SOCCER 11 !!!!

ΑΝΑΣΑ: Ο πρόεδρος και η πλειοψηφία υπονομεύουν την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων


anasa_logo.jpg
 
 
 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος
 
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΟ Π.Σ. ΙΟΝΙΩΝ
 Η παράταξη μας έχει ήδη μιλήσει δημόσια ,γραπτά και προφορικά, για τις δυσλειτουργίες του ΠΣ Ιονίων Νήσων και τις φανερές ευθύνες τόσο του προέδρου του σώματος όσο και της παράταξης της πλειοψηφίας.
Επανερχόμαστε όμως γιατί μετά το πέρας της 3Ης συνεδρίασης του ΠΣ στις 28/02/2011 γίνεται πλέον ξεκάθαρο σε όσους το παρακολούθησαν ότι ορισμένες συμπεριφορές μόνο τυχαίες δεν είναι
για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο πρόεδρος του ΠΣ αποφεύγει, χωρίς δικαιολογία, να ορίσει την παράταξη μας την ΑΝ.Α.Σ.Α σαν εισηγήτρια παρά την μεγάλη θεματολογία που του έχουμε αποστείλει.
για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο πρόεδρος του ΠΣ επιμένει προκλητικά να μη δίνει τον λόγο στην παράταξη μας παραβιάζοντας ευθέως σχετική διάταξη του νόμου 3852/2010.
για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο πρόεδρος του ΠΣ αδυνατεί να εφαρμόσει μια σταθερή διαδικασία συζήτησης του οργάνου. κάθε λίγο και λιγάκι κάνει «πιρουέτες» ανάμεσα σε θέματα που είναι εντός και σε θέματα που είναι εκτός ημερήσιας διάταξης προκαλώντας αναπόφευκτες καθυστερήσεις και διαδικαστικές προστριβές.
όλοι όσοι παρακολούθησαν την τελευταία συνεδρίαση διαπίστωσαν με έκπληξη την συνειδητή προσπάθεια του προέδρου του ΠΣ να υπονομεύσει ό ίδιος την διαδικασία ,όταν στην συζήτηση του έκτακτου θέματος για τις συγχωνεύσεις των σχολείων δεν έθεσε κανένα όριο στον αριθμό και τον χρόνο των ομιλητών. Και αυτό μόνο και μόνο επειδή το συμβούλιο ψήφισε αντίθετα από την δική του επιθυμία να τεθεί το θέμα προς συζήτηση.
για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο πρόεδρος του ΠΣ δεν μπορεί να ολοκληρώσει την συζήτηση επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης παρ όλο που η συνεδρίαση κράτησε δέκα ώρες!
για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο πρόεδρος του ΠΣ δεν θέτει σε συζήτηση θέματα πολύ κρίσιμα ,όπως την ανάκληση των αποφάσεων του πρώην γ.γ. της ΠΙΝ, όπως την συμμετοχή της ΠΙΝ σε ειδική επιτροπή του υπουργείου θαλασσίων υποθέσεων και νήσων και αλιείας κα.
ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΟΥ ΦΑΕΙΝΟΤΕΡΟ ΟΤΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΣ
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ! 
Είναι εμφανής η αδυναμία συντονισμού των αντιπεριφερειαρχών με αποτέλεσμα το συμβούλιο να γίνεται θέατρο διαγκωνισμού μεταξύ τους για το ποιος θα εισηγηθεί πρώτος θέματα τυπικά και υπηρεσιακού χαρακτήρα που τελικά καταπονούν το σώμα χωρίς λόγο.
είναι εμφανής η αδυναμία και η αδιαφορία του προέδρου και του Περιφερειάρχη να προωθήσουν δυναμικά και να διεκδικήσουν την υλοποίηση σοβαρών αποφάσεων που έλαβε το ΠΣ όπως για το ΦΠΑ η για την ΚΥΑ 168040.
Είναι εμφανής η αδυναμία και η αδιαφορία του προέδρου και του Περιφερειάρχη να υπερασπισθούν τα συμφέροντα της Περιφερειακής αυτοδιοίκησης απέναντι στην κραυγαλέα προσπάθεια του κεντρικού κράτους να αφαιρέσει στην πράξη αρμοδιότητες και να απαξιώσει τον θεσμό. Τελευταίο παράδειγμα το γεγονός ότι τον περιφερειακό σχεδιασμό για τα στερεά απόβλητα στα Ιόνια Νησιά θα τον εγκρίνει όχι το ΠΣ αλλά η Γενική Διοίκηση στην Πάτρα!
 
ΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ.
 Η ΑΝ.Α.Σ.Α δεν πρόκειται να μείνει απαθής σ αυτή την μίζερη εικόνα που παρουσιάζει το ΠΣ στα πρώτα του βήματα.
Θα αναλάβει πρωτοβουλίες ,μέσα και έξω από το συμβούλιο, ώστε να μπορέσει το όργανο αυτό να ξεφύγει από τον εναγκαλισμό αφ ενός του Καλλικράτη και αφ ετέρου της απαξίωσης που το οδηγεί η πλειοψηφία.
 
Αργοστόλι, 02/03/2011                           Θεόδωρος Α Γαλιατσάτος
                                                                   Περιφερειακός σύμβουλος
                                                                       Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α

Η ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΥ ΣΗΜΕΡΑ.

ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΥ: ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 25η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟΥ 2011 ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΝΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ.