Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

ΑΣΤΡΑΙΟΣ: ΓΙΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΑΚΚΟΡΝΤΕΟΝ


Το πρωτότυπο ντουέτο που δημιούργησαν ο Ηρακλής Βαβάτσικας και η Μόρφω Τσαϊρέλη , παρουσιάζει ένα ρεπερτόριο με τραγούδια απ' όλο τον κόσμο (PIAZZOLLA, NINO ROTA, BEATLES κτλ.), αλλά και αγαπημένων ελλήνων συνθετών, καθώς και του ίδιου του Ηρακλή Βαβάτσικα. Την Παρασκευη 20 και το Σαββατο 21 Μαιου , εκτός των άλλων, θα μας ταξιδέψουν μουσικά σε τραγούδια της Μεσογείου, και σε τόπους, (Γαλικία, Ταρίφα, Κε...ντρική Ιταλία, Κροατία, Ισραήλ κ.α.),γλώσσες, ηχοχρώματα, τόσο διαφορετικά μα και τόσο κοντινά στα δικά μας ελληνικά.
Με αφορμή το νέο cd που θα κυκλοφορήσει σύντομα, καθώς και τα τραγούδια του προηγούμενου cd,αλλά και αγαπημένα τραγούδια,η Μόρφω και ο Ηρακλής υπόσχονται δύο πραγματικά ονειρικές βραδιές στον ΑΣΤΡΑΙΟ!

τηλ.κρατησεων 2671069152

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ. ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΕ 2 ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ



Σήμερα Δευτέρα 16/5/2011 κατατέθηκε Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων από την Δημοκρατική Αριστερά (βουλευτές: Φώτης Κουβέλης &Νίκος Τσούκαλης), προς την Υπουργό Παιδείας για την κατάργηση εισακτέων σε τρία τμήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Στην ερώτηση τεκμηριώνεται ότι δεν υπάρχουν τα ποσοτικά στοιχεία που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απόφαση της Υπουργού και η οποία προϊδεάζει για μελλοντική κατάργηση των Τμημάτων.

Στην Ερώτηση επιπλέον, αναπτύσσονται ποιοτικά στοιχεία υψηλής χρηματοδότησης και έρευνας στο Τμήμα Βιολογικής Γεωργίας και Τεχνολογίας Τροφίμων στο Αργοστόλι, καθώς και  στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Ληξούρι, που φαίνεται ότι δεν συνυπολογίστηκαν καθόλου στη σχετική απόφαση, προκειμένου να ικανοποιηθεί η αριθμητική του Μνημονίου.

Επισημαίνεται η παραίτηση του προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής καθηγητή Ν. Μαραβέγια, και   η σπουδαιότητα της σύστασης υπερκομματικής επιτροπής στην Κεφαλονιά για την αντιμετώπιση του θέματος

Υπογραμμίζονται, περαιτέρω, οι αντιφάσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στην περικοπή εξόδων και στην ελάχιστη χρηματοδότηση της σίτισης των φοιτητών, ενώ από την άλλη μεριά εξαγγέλλεται η δημιουργία Καλοκαιρινών Σχολείων (summer schools) στο ΤΕΙ με χρηματοδότηση εκατομμυρίων και διατηρείται πολυτελές κτίριο στο Αργοστόλι για την έδρα του Ιδρύματος.

Η Υπουργός καλείται να ανακαλέσει την απόφασή της, να προχωρήσει στην αναβάθμιση των ΤΕΙ, καθώς επίσης και στην κατάργηση των χρηματοδοτικών ανισοτήτων, προς όφελος όλων.
“Επισυνάπτεται η Ερώτηση προς την κ. Υπουργό Παιδείας”

ΝΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ

Πρωί με ολίγη θλίψη και μια μεγάλη καλημέρα

ithacanet.gr
Κοιτάς το γραπτό του καλοπροαίρετου ανθρώπου και πώς να μην απορείς, μετά, γιατί τίποτα δεν κουνιέται;
Προσπαθεί να σώσει τη τιμή και την υπόληψη του κόμματος που τον μεγάλωσε, ρίχνοντας τις ευθύνες σε συγκεκριμένα ονόματα.
Η Παπαρήγα, κ. Πέτρο, εκδίδει τα σχολικά βιβλία του Υπουργείου Παιδείας και μετά βγάζει λογύδρια για τη συρρίκνωση της παιδείας. (συμβάσεις του 2010). Κι άμα τη ρωτήσεις , θα σου πει έχουμε καπιταλισμό και πως οι bussiness δεν επηρεάζουν την πολιτική του άτεγκτου κομμουνιστή.
Η κ. Παπαρήγα απολύει, "γιατί έχουμε καπιταλισμό" και πρέπει να σώσει την Τυποεκδοτική, τον "Αριστερά στα FM" και τον δεξιά από μένα. Τα ίδια λέει και ο ΓΑΠ και χαίρεται, όταν την ακούει στη βουλή να λέει τα ίδια.
Το ΚΚΕ, πάνε χρόνια, που βρίσκεται στην υπηρεσία της Ολιγαρχίας και τίποτα δε θα το κάνει να ξεκολήσει από αυτό.
 
Παρένθεση: Δε θέλησες να γράψεις, ανάμεσα στα τόσα περιστατικά, που τους καταμαρτύρησες, για την περσινή ανακοίνωση της "Αντιλαϊκής Συσπείρωσης" και την τραγική συμπεριφορά του νεόκοπου "κομμουνιστή" στο δημ. συμβούλιο, οι οποίοι κατηγορούσαν εσένα και τους φίλους σου, για "υπερασπιστές του μνημονίου. Θα στη θυμίσω εγώ:
"Βούτυρο στο ψωμί της δημοτικής αρχής",  ήταν η πρωτοβουλία σου  αγαπητέ Πέτρο.
Ευτυχώς, όμως, "η Λαϊκή Συσπείρωση και ο εκπρόσωπος της στο Δημοτικό Συμβούλιο, τους χάλασε τα σχέδια αποκαλύπτοντας όχι μόνο την μεθόδευση, αλλά και τους πρωταγωνιστές της". σημ. "Ι": Για σένα το λέει Πέτρο, αυτό το "τους χάλασε". Ευτυχώς, τα σκοτεινά σου σχέδια χάλασαν, χάρις στην αποτελεσματική παρέμβαση των νεοκομμουνιστών της  Αντιλαϊκής Συσπείρωσης.  (Τέλος της παρένθεσης)
 
Πράκτορες του συστήματος και μάλιστα οι πιο συνεπείς είναι τα ηγετικά στελέχη του ΚΚΕ και αυτά διδάσκουν στα μέλη τους. Ξέρεις, πολύ καλά, Πέτρο, πως τίποτα δεν γίνεται σε αυτό το κόμμα, χωρίς άνωθεν εντολή. Επίσης, ξέρεις πως και η δική σου διαγραφή είχε άνωθεν έγκριση, αν όχι εντολή.(Γύρευε τι προμήθεια ή πιο διαγωνισμό κέρδισε το ΚΚΕ. Ή μήπως, χαρίστηκαν τίποτα χρέη βουλιαγμένου συνεταιρισμού ή ένωσης ; Ναι, Πέτρο, προτιμώ να είμαι καχύποπτος από το να είμαι αφελής.)
 
Άστο . Σήμερα, πρέπει, διαρκώς, να αποδεικνύεις πως δεν είσαι ελέφαντας.
Όλα αυτά τα γράφω, γιατί έτσι και αλλιώς , είμαι "προβοκάτορας", ενώ αυτοί, οι υπηρέτες της ολιγαρχίας και του Γερουλάνου, είναι οι αγωνιστές. 
Κι εκτός από "προβοκάτορας" , είμαι γραφικός και απατεώνας, σύμφωνα με το βιογραφικό σημείωμα των όσων λένε για μένα. Την περασμένη εβδομάδα, φίλε Πέτρο, ενεγράφη στο βιβλίο συμβάντων της αστυνομίας και άλλη καταγγελία: "διαρρήκτης αυτοκινήτου", και έχουν και "μάρτυρες"!
Είμαι εύκολος στόχος, φίλε Πέτρο.
Σε σένα, στον κ. Γιάννη Αντωνάτο, στον κ. Πλάτωνα Παπαδάτο, στον κ. Μιχ. Βαγγελάτο, δεν θα τα έκαναν αυτά. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΑΝ.
Ενώ, εγώ είμαι "εύκολος στόχος". Μη με ρωτήσεις να σου πω το γιατί. Στα χείλη  τόχω. Στην άκρη των δαχτύλων, πάνω από το πληκτρολόγιο τόχω, αλλά δε το γράφω και δε το λέω. Βρες το, μόνος σου.
 
Και κλείνω το μικρό προβοκατόρικο σημείωμα μου, παίρνοντας αφορμή, από την αναφορά κάθε καλού κομμουνιστή στην "εργατική τάξη". 
Ξέρεις κάτι φίλε Μαρξιστή:
Έχει τόση αξία, αυτή η αναφορά, όση και η αναφορά του εθνικιστή στο "περιούσιο έθνος" και του εβραίου στον "περιούσιο λαό".
Όσες αποδείξεις έχουν οι έλληνες, οι τούρκοι ή οι γερμανοί εθνικιστές για το ποιο είναι το καλύτερο έθνος,  όσες αποδείξεις έχουν οι εβραίοι για το ποιος είναι ο περιούσιος λαός, όσες αποδείξεις έχουν οι θρησκείες, για το ποια είναι η πιο αληθινή, άλλες τόσες αποδείξεις έχει και ο μαρξισμός για το ποια είναι η περιούσια τάξη, που θα σώσει τον κόσμο. Μια ιδεοληψία, που σέρνεται 160 χρόνια, δίχως επιβεβαίωση. H ύπαρξη της "περιούσιας τάξης" έχει την ίδια αξία με τον homo economicus του Adam Smith και των επιγόνων του, ό,τι δηλ. τα πάντα, διαχρονικά στην ανθρώπινη ιστορία ήταν οικονομία και καθορίζονται από τις "παραγωγικές δυνάμεις". Παιδιά του Adam Smith είναι ο Μαρξ, ο Φρίντμαν, ο Κέϋνς και αυτό που βιώνουμε σήμερα. Ίσως, αυτός ο ιδιοφυής τύπος, που εισήγαγε την κριτική στην πολιτική οικονομία, να μη μπορούσε να κάμει αλλιώς. Δεν είχε τις πληροφορίες και τη γνώση που έχουμε σήμερα. Κι εγώ πριν 20 χρόνια, "μαρξιστής" δήλωνα (τρομάρα μου). 
Σωτηριολογία, εσχατολογία και θεολογία είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία των θρησκειών - ιδεολογιών, που διαθέτουν και περίσεια επιστημοσύνη. Άλλο η πίστη και άλλο η γνώση. Κι έχω ένα πολύ μεγάλο σεβασμό στην πίστη τη δική μου και των άλλων. Όχι, όμως, έτσι. Άλλο τα ανθρώπινα και άλλο τα μεταφυσικά. Και μεταφυσική είναι η πίστη, που λέγεται "μαρξισμός".
Αν είναι, όπως τα λέει, ας αρχίσουμε όλοι μαζί να προσευχόμαστε για "την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων", έτσι ώστε σε καμιά 700ριά χρόνια να έρθει ο κομμουνισμός και να σωθούμε. Κατά πάσα πιθανότητα, θα έρθει πριν από τη Δευτέρα Παρουσία, αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο, πως θα έρθει πριν από τον εθνικοσοσιαλισμό.
 
Φίλε, σ' ευχαριστώ που μου έδωσες την αφορμή. Όπως θα κατάλαβες, για μένα τα έγραψα. Για να πω τον πόνο και τις σκέψεις μου. Εκτός από τον ιμπεριαλισμό , υπάρχει και η μοναξιά του σχοινοβάτη.
 
ΥΓ1.
Μια άλλη φίλη , κομμουνίστρια (επωνυμία ελεγχόμενης προέλευσης) , βλέποντας, στις 23/2 τον κόσμο στην Πλ. Καμπάνας, ρώτησε: "αντισυγκέντρωση κάνετε;".  Οι 50 ήταν η "συγκέντρωση" και οι 500 , η "αντισυγκέντρωση"! 
Περιμένοντας την "εργατική τάξη"  και το περιούσιο κόμμα της να μας σώσει, θα κάνουμε "αντισυγκεντρώσεις" ή θα "περιμένουμε τον Γκοντό";
ΥΓ2
ειδικότητα στις καλημέρες έχει ο Δον ΨΥΧΩΤΗΣ, αλλά δεν τολμώ να βάλω εικόνες του πια. Αραιά και πού κι αν είμαι σίγουρος πως μπήκε στη σωστή θέση, θα βλέπετε καμία. Δε σκοπεύω να γίνω βάρος ή να προσθέτω βάρη σε φίλους, βάζοντας εικόνες, δηλ. την ψυχή και το πάθος του ανθρώπου, σε λάθος θέση.
Γευτείτε, σήμερα, μια εικόνα , κλεμένη από τον τοίχο του Δον και μια σοφή ρήση ενός ανθρώπου, που δεν θα τον έλεγε κανείς ηλίθιο:
Δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας, με την ίδια σκέψη που χρησιμοποιήσαμε, όταν τα δημιουργήσαμε.
 

About the Author

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ: Κ. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ, Κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Κ. ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Κ. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Κ. ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Κ. ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΣΑΜΗΣ.

Ο σκύλος της φωτογραφίας, έχασε χτες απόγευμα Κυριακής τη ζωή του, από φόλα στην Σάμη.
Συγκεκριμένα ο ιδιοκτήτης του  τον είχε μαζί του, όταν πήγε για καφέ στο πλέον πολυσύχναστο καλοκαιρινό μέρος της Σάμης, που το επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες.
Αγαπητοί Κύριοι: το έγκλημα που έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια στην περιοχή μας ( η θανάτωση οικόσιτων ζώων με φόλες ) συνεχίζεται, χωρίς ουσιαστικά να ιδρώνει κανενός αρμοδίου το αυτί!
Επειδή θεωρούμε ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, ότι προσβάλλει βάναυσα την περιοχή μας και τον πολιτισμό της, ότι δεν ζούμε σε περιοχή κανιβάλων, σας κάνουμε γνωστές τις ενέργειες που θα προβούμε, από δω και στο εξής: α) Θα ενημερώσουμε, όλες τις ελληνικές και ξένες φιλοζωικές οργανώσεις,β) Όλα τα μεγάλα ελληνικά και διεθνή ειδησειογραφικά πρακτορεία, γ) τα ελληνικά υπουργεία Πολιτισμού και Προστασίας του Πολίτη και δ) θα τυπώσουμε αφίσες δίγλωσσες ( ελληνικά, αγγλικά ), τις οποίες και θα αναρτήσουμε, σε κεντρικά σημεία της Σάμης και του Καραβομύλου.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Τάσος Καβαλλιεράτος.

Αν ήμουν ΕΓΩ!



Ξεσπάθωσαν οι απανταχού ΕΓΩ με το ζήτημα του ΤΕΙ. Πρώτος και καλύτερος ο κ. Δήμαρχος, και άλλοι έπονται. Απευθυνόμενος προς τον βουλευτή κ. Σπύρο Μοσχόπουλο του είπε τα εμπνευσμένα λόγια: «Αν ήμουν ΕΓΩ, θα τ’ κανα λίμπα, θα πήγαινα στη βουλή και τ’ σπαγα όλα» και άλλα παρόμοια βαρύδγουπα. Η μια πλευρά είναι η κωμική, γιατί τέτοιου είδους τύπους μόνο στην πλάκα μπορείς να τους παίρνεις. Η άλλη πλευρά είναι λίγο πιο σοβαρή. Γιατί υπάρχουν δυο εύλογα ερωτήματα: το πρώτο λέει πως ο κ. Δήμαρχος τι περιμένει και δεν πάει να τα σπάσει; Δήμαρχος πανίσχυρος και μάλιστα ενός ολόκληρου νησιού είναι. Μήπως δεν του φτάνει αυτή η δύναμη; Ας πάρει και τον Παύλο να πάνε να τα σπάσουνε μαζί, τι τον εμποδίζει; Το δεύτερο λέει πως ο κύριος Δήμαρχος όταν το ΤΕΙ έφθινε και εισάγονταν κατ’ έτος 6 και 7 σπουδαστές, τότε αυτός ήταν βουλευτής και δη κυβερνητικός. ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟΤΕ; Δεν έβλεπε πως μπαίνοντας κάθε χρόνο 6 με 7 παιδιά κατά τμήμα, τα τμήματα νομοτελειακά θα έκλειναν; Πού βρισκόταν τότε; Ποιες συσκέψεις κάλεσε; Σε τι ενέργειες προέβηκε; Τι σπασίματα κατέγραψε; Πόσες μπουνιές έδωσε; …
Είναι γνωστό πως τα νταηλίκια και τα μαγκιλίκια από φιγουρατζήδες πολιτικούς προκαλούν θυμηδία, αποδεκτή όμως στις μαύρες μέρες της απογοήτευσης και της γκίνιας που διάγουμε.
Είναι μια κάποια προσφορά και αυτή…
Ο τσαντίλας 
kefallinia.com

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Έκκληση για ανθρωπιστική βοήθεια‏

Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω e-mail.

Ο Αντρέας, είναι 22 ετών και φοιτητής στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Ε.Μ.Π. 
 
Πριν λίγο καιρό οι γιατροί διέγνωσαν ότι πάσχει από «δεσμοπλαστικό όγκο από μικρά κύτταρα», μία σπάνια και πολύ σοβαρή ασθένεια, που πλήτει άρρενες σε εφηβική και νεανική ηλικία. 
 
Ο Αντρέας χρειάζεται άμεσα να υποβληθεί σε κρίσιμη θεραπεία και εγχείριση στο εξωτερικό (Memorial, ΗΠΑ).  
Το κόστος της διαμονής και των νοσηλείων ξεπερνά τις 250.000 ευρώ.
Κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε, χρειάζεται η συνδρομή όλων σε αυτή την υπερπροσπάθεια ζωής και
να προσφέρει ο καθένας με όποιο ποσό μπορεί.  Η παραμικρή προσφορά θα είναι πολύτιμη και μπορεί να έχει ως 
αποτέλεσμα να σωθεί μια νεανική ζωή, κάτι που χωρίς τη δική μας βοήθεια μοιάζει με θαύμα.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η επίκληση στα βαθειά ανθρωπιστικά αισθήματα θα βρει τη δέουσα ανταπόκριση.


Αριθμός λογαριασμού: 891/601260-44, Εθνική Τράπεζα
Όνομα Δικαιούχου: Ραικόφτσαλη Πηνελόπη
IBAN
 Λογαριασμού: GR3501108910000089160126044
Δ.
SWIFT ΤΡΑΠΕΖΑΣ (BICETHNGRAA

Ε-mail επικοινωνίας: raik2151@gmail.com
                                  
vtsousis@dolnet.gr
                                  vtsousis@gmail.com

Δεν είσαι ρατσιστής, αλλά φοβάσαι


Ο φόβος είναι ανθρώπινο συναίσθημα. Έρχεται. Δεν τον παραγγέλνεις. Και όταν συνοδεύεται από άγνοια, μεροληψία, υποκρισία και πολιτική και τηλεοπτική πλύση εγκεφάλου, όλα γίνονται εύκολα μετά.
Προσωπικά, φοβάμαι να περπατώ στο κέντρο της Αθήνας. Τι να κάνω, αφού φοβάμαι;
Συσκέψεις , επί συσκέψεων , για να συγκαλύψουν τη δική τους ευθύνη. " Δεν είναι εύκολο το πρόβλημα. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Δεν μπορούμε να τους απελάσουμε".
"Είστε ρατσιστές, απαντούν οι άλλοι. Και αυτοαποκαλούνται ΄αλληλέγγυοι΄." 
Ναι, είμαι "ρατσιστής" και θέλω ο τόπος μου να καθορίζει τον αριθμό των ανθρώπων που διαβιούν σε αυτή τη χώρα. Θέλω να κυκλοφορώ στο δρόμο και να μη φοβάμαι. Δε θέλω δολοφονίες από μετανάστες, αστυνομικούς ή ρατσιστές. 
Είτε με πλοία, είτε με αεροπλάνα. Είτε με απέλαση, είτε με διάχυση τους στις πλούσιες χώρες του βορρά, οι υπεράριθμοι μετανάστες πρέπει να φύγουν και ας μην κλαψουρίζουν οι αλληλέγγυοι, για το "ρατσισμό" μου.  
 
Έχω μια μεγάλη αγάπη για τον άνθρωπο. Όμως, σιχαίνομαι τον ωφελιμισμό, τη συντεχνία και τα γκέτος, ππου πνίγουν τη ζωή και διαιρούν τους ανθρώπους.   Μισώ η μεροληψία.
Ο ένας προβάλλει το αίμα. Ο άλλος προβάλλει  μόνο το γεγονός πως η σύζυγος του σφαγμένου πατέρα έστειλε πίσω την ανθοδέσμη της Χρυσής Αυγής. (Ορθώς έπραξε). Ο τρίτος κάνει το μαλάκα και λέει "δε μπορώ". Ο τέταρτος διαμαρτύρεται για το τείχος, ο πέμπτος γιατι δεν τους πνίγουμε , βάζοντας τους σε καράβια.
Και ο χορός έχει ήδη στηθεί. Ο φόβος και η άγνοια είναι η μήτρα του φασισμού. Προωθείται "οικουμενική" κυβέρνηση αντ-εθνικής σωτηρίας. Και θα είναι εύκολο πάνω σε φοβισμένους ανθρώπους να επιβάλλουν τα απάνθρωπα γούστα τους. Είδατε τον αστείο λογιστή κ. Σαμαρά, προχτές; Άλλος ένας "πολιτικός" μιας χρήσεως. Ο επόμενος θα είναι "οικουμενικός", με τις ευλογίες του ΕΛΙΑΜΕΠ, τοπικού παραρτήματος της "Τριμερούς Επιτροπής" (ο κ.πρόεδρος είναι νεότευκτο μέλος αυτής της παγκόσμιας κυβέρνησης και προωθεί τον κ. Αλ. Παπαδόπουλο, για μεγάλο ηγέτη και εθνοσωτήρα).
Να μη ξεχνάμε, πως ο φασισμός ενίοτε έρχεται και με την ψήφο τρελαμένων και φοβισμένων ανθρώπων.   
Σε μια κοινωνία κατευθυνόμενης εξαθλίωσης και ιδεολογικής σίγχισης, βρήκαμε τον ένοχο στο πρόσωπο που δε μοιάζει με το δικό μας. Δηλώνουμε "έλληνες" και "πατριώτες" , χωρίς να δηλώνουμε τι εμπεριέχουν αυτοί οι όροι.
Υπάρχει λύση: Να πάμε όλοι μαζί.  
Να παρατήσουμε τις συντεχνίες, τα κόμματα, τις ιδεολογίες, τις φυλές και τις θρησκείες, στην άκρη τους, και να πάμε όλοι μαζί.
Όποιος ζει σε αυτόν τον τόπο, ανεξαρτήτως, φυλής, θρησκείας ή συντεχνίας να αποδείξει πως τον αγαπά και να πάμε μαζί. Άλλος τρόπος "απόδειξης" αγάπης προς τον άνθρωπο και τον τόπο δεν υπάρχει, παρ, εκτός την ειλικρινή ανθρώπινη σχέση.  Δύσκολη λέξη είναι αυτό το "μαζί" ;
Είναι.
Η κ. Ευανθία δεν μπορεί να συναναστραφεί με ακροδεξιούς.
Ο κ. καλός άνθρωπος Παναγής δηλώνει φιλελεύθερος, με την έννοια του Φρίντμαν, χωρίς να ξέρει τι είναι αυτό και δεν μπορεί να κάνει παρέα με κάποιους που δεν είναι όμοιοι του.  
Οι γαλάζιοι περιμένουν να έρθει ο σωτήρας του τόπου, που ακούει στο όνομα "Σαμαράς", για να "βελτιώσει" το μνημόνιο και να πηδήξει τις ζωές μας . (Έχει μόρφωση αμερικάνικη).
Κάποιοι δηλώνουν "κομμουνιστές" ή "σοσιαλιστές" , έχει και κάτι "αυτόνομους" και "αναρχικούς", όπου όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά προσπαθεί να περισώσει την "καθαρότητα" της ιδεολογίας του, από τον συγχρωτισμό της , με κάτι αλλιώτικους , διαφορετικούς , ιδεολογικά ή πνευματικα, ανθρώπους , σαν να πρόκειται για φορείς του aids.  
 Έχουμε τις "συντεχνίες" δημοσίων υπαλλήλων, γιατρών, δικηγόρων, φορτηγατζήδων, μηχανικών, όπου ο καθένας υπερασπίζεται τα "ίδια συμφέροντα".
Προσωπικά, είμαι ενάντια στον συνδικαλισμό. Διαιρεί, είναι ωφελιμιστικός, καλλιεργεί τον φιλοτομαρισμό και τη συντεχνιακή αντίληψη, στηρίζει ένα  σύστημα , βασισμένο στην υλική απόκτηση και το ίδιο όφελος.
Υπάρχει λύση: Να πάμε μαζί.  
Με δυο κοινούς στόχους, που περιγράψαμε χτες:
1. Δημοκρατία, όπου οι πολίτες θα φτιάχνουν τους νόμους. Αυτο-νομία, δηλαδή.
2. Το χρήμα δημόσιο εργαλείο. Δηλ. , να ανήκει σε όλους.
Η ένωση αυτή θα επιτευχθεί με βάση την "καταστατική αρχή" της φιλίας, της αλήθειας και της αμεροληψίας. Να βάλουμε ανθρώπινες σχέσεις, στη θέση ανταλλακτικών αξιών. Να προχωρήσουμε με το "δωρίζειν" και όχι για το "ανταλλάσσειν".
Με αυτά, ποιος διαφωνεί;  Όλοι, όσοι προανέφερα. Εν ονόματι της ιδεολογικής καθαρότητας. Πόσο απέχει αυτό από τη "φυλετική καθαρότητα"; Μια σπιθαμή έως καθόλου. "Από τον πούτσο στο μουνί είναι ένα μονοπάτι ...δυο δάχτυλα και κάτι". Τόσο απέχουν οι "ιδεολογικές σας καθαρότητες"  από το ρατσισμό. Και η "απόσταση" του προηγούμενου παραδείγματος ΄΄εχει κάτι τις το ηδονικό. Κάτι από Καβάφη, Σαπφώ και Ελλάδα. (Ξέρετε τι είναι η Ελλάδα, ελληναράδες; Εγώ, πάντως, δεν ξέρω).
Οι "αλληλέγγυοι", οι "κομμουνιστές", οι "φιλελεύθεροι"  νομίζουν πως δεν είναι ρατσιστές.
Α, είναι και εκείνοι, οι σοφοί, οι έχοντες άποψη, που κάθονται σπίτι τους, για να μη "λερωθούν" , συγχρωτιζόμενοι με κατώτερα και ενίοτε επικίνδυνα άτομα. Αυτοί δε θέλουν να χαλάσουν το image του διανοούμενου και σχολιάζουν, με πολύ ορθό τρόπο, τα συμβαίνονται. Αλλά μόνο σχολιάζουν.
Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι, που βρήκαν υποκατάστατο αυτού που πρώτοι οι αρχαίοι έλληνες ονόμασαν πολίτη και πολιτική. Ασχολούνται με τα ζώα, τη φιλανθρωπία, τη φύση, το χορό, τη μουσική, ως εθελοντικό λειτούργημα και αυτοσκοπό. Στην Ιθάκη και την Κεφαλλονιά, έχουμε και "εθελοντές που προσφέρουν υπηρεσία σε δημοτικές υπηρεσίες". Έτσι τους λέμε , τώρα.
 
Κι έτσι, εσύ φίλε, μένεις μόνος σου, να βιώνεις τις συκοφαντίες των ανθρώπων του συστήματος, να σε ειρωνεύονται και να σε λένε τα καθεστωτικά κομματόσκυλα "γραφικό", να σε κάνουν να ξαναρχίσεις το τσιγάρο, να σου έχουν σπάσει τα νεύρα, να μη μπορείς να συγκεντρωθείς και να δουλέψεις και τέλος ...να σε καλούν στην αστυνομία , πως έκαμες ...διάρρηξη αυτοκινήτου.
Όλοι οι προηγούμενοι, ξέρεις τι λένε; "Ας πρόσεχες". Και κλείνονται ακόμα περισσότερο στη θαλπωρή της βολής, στην "καθαρότητα" τους, στο καβούκι τους.   
"Εσύ φταις, που κάνεις κακές παρέες. Εμείς, οι καθαροί, δεν θα έχουμε ποτέ τέτοια προβλήματα. Μιλάμε, μόνο, με όσους συμφωνούμε".
Σαν να σου λένε πως αύριο στη δημοκρατία των συνελεύσεων, θα έρχονται μόνο οι καλοί. Τους κακούς  θα τους διώχνουμε.
Δε μοιάζει λίγο με φασισμό αυτό; Με "αριστοκρατία"; Κάθε "ιδεολογία" και κάθε φορέας της, κομματικός ή ατομικός, έχει μια αίσθηση αριστοκρατικής υπεροχής έναντι άλλων ιδεών και των φορέων τους. ¨Διαθέτουν το "αλάθητο" του Πάπα και μια βαθιά περιφρόνηση προς κάθε τι διαφορετικό. ή μήπως κάνω λάθος; Πώς το λένε αυτό και τι ενυπάρχει μέσα του , ως σπέρμα;
Ποιος είναι λοιπόν ρατσιστής και φασίστας και ποιος δεν είναι;  
 
ΥΓ:
Έχω ξαναπεί πως δεν ξέρω να γράφω. Αραδιάζω σκέψεις, ατάκτως ερριμμένες. Ο αναγνώστης, ας τις κάνει ό,τι θέλει.
Γι' αυτό κι εμείς λέμε : "Δεν έχουμε "ιδεολογίες".Έχουμε ιδέες".  (Έβαλα πληθυντικό, γιατί έχει ψηφιστεί από λαϊκή συνέλευση, στην οποία βρίσκονταν "θαυμαστές"  του Πλεύρη, του Τρότσκι ή του Καστοριάδη. Εσείς οι "καθαροί" , δε νοιώθετε μιαν ανατριχίλα, καθώς σας γράφω ετούτα; Έχει ένα άδειο μοναστήρι , εκεί στην Ιθάκη , της παλιάς αίρεσης των "Καθαρών". Να πάμε να το ανοίξουμε, για να σώσουμε την καθαρότητα μας;  
Γι΄αυτό είμαι ενάντια στο συνδικαλισμό. Διαιρεί και σκοτώνει ψυχές. Κατασκευάζει "άλλοθι" αγώνα. Δε χρειαζόμαστε εργάτες, πρωτοπόρους, καλλιτέχνες, δικηγόρους, διανοούμενους και  μορφωμένους, εμπόρους ή υπαλλήλους. Σαν τον Διογένη, ανθρώπους θέλουμε.
"Δεν ψάχνω τίμιους δικαστές ή αστυνομικούς. Ούτε έχω εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη", έγραψα σε μια μήνυση, 6/12/2010. "Ανθρώπους ψάχνω" .
Για να ακούσω από τα χείλη δικαστή: "Η δικαιοσύνη δεν μπορεί να σταματήσει την αδικία".
Όταν είσαι στη πρώτη γραμμή, μαθαίνεις. Πάντα, μαθαίνεις.
Κι όταν δεν παριστάνεις τον "άξιο εκπρόσωπο" ιδεών και ανθρώπων, τα λες λίγο χύμα και στα αρχίδια σου.
Για να μην νομίσετε πως μπορώ να αντιπροσωπεύσω τίποτα περισσότερο από τον εαυτό μου.
Εξακολουθώ να φοβάμαι τους ξένους. Και αυτό συμβαίνει γιατί είμαι μόνος. Κάθε ένας που είναι μόνος φοβάται. Το "μαζί" που στηρίζεται στη φιλία, ξεχάσαμε.  
 

About the Author

ithacanet.gr

ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΣΑΜΗΣ -ΘΕΜΟΣ ΑΜΟΥΡΓΗΣ-.

Συναντήθηκαν  χτες Παρασκευή, οι γονείς των παιδιών της Φιλαρμονικής Σάμης << Θέμος Αμούργης >>, ύστερα από κάλεσμα του μαέστρου  Γεράσιμου Γεωργόπουλου.
Παρόντες αρκετοί γονείς, καθώς και ο Δημοτικός Σύμβουλος Δημήτρης Φιοραβάντες.
Απών ο Αντιδήμαρχος Σάμης, Σπύρος Κουνάδης, αν και είχε προσκληθεί.
Ο κ. Γεωργόπουλος αναφέρθηκε αναλυτικά στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Φιλαρμονική, τα οποία καθιστούν προβληματική τη συνέχιση λειτουργία της.
Συγκεκριμένα:
α) Η απόλυση  από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή του  Θεοτόκη Καβαλλιεράτου ( δάσκαλος της Φιλαρμονικής από το ξεκίνημά της ), δημιούργησε μεγάλο και σοβαρό κενό στην διδασκαλία των μαθητών, αλλά και στην λειτουργία της γενικότερα.
β) Ο μαέστρος κ. Γεωργόπουλος καθώς ο δάσκαλος κ. Περδικίδης παραμένουν απλήρωτοι από τον Ιούνιο του 2010!!!.
γ). Η παλαιότητα των στολών, ( κλείνουν αισίως 17 χρόνια ), αλλά και η έλλειψη αυτών, δημιουργούν σοβαρότατο πρόβλημα στην παρουσία της Φιλαρμονικής στις διάφορες εκδηλώσεις.
δ) Χρειάζεται άμεσα συντήρηση των οργάνων και αγορά καινούργιων, λόγω της αύξησης των μαθητών.
ε). Η αγορά αναλώσιμου υλικού ( χαρτί μολύβια κ.λ.π. ), γίνεται με χρήματα του μαέστρου και των ίδιων των μαθητών.
ζ). Ο κ. Περδικίδης διαμαρτυρόμενος για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων του, παραιτήθηκε της διδασκαλίας των μαθητών, με αποτέλεσμα 50 και πλέον μαθητές της Φιλαρμονικής, να διδάσκονται μόνο από τον κ. Γεωργόπουλο!
Ύστερα από την ενημέρωση που τους έγινε, οι γονείς αποφάσισαν να συντάξουν υπόμνημα προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο, ζητώντας-απαιτώντας την λύση όλων των προβλημάτων και την απρόσκοπτη λειττουργία της Φιλαρμονικής.
Αποφάσισαν επίσης, ύστερα από πρόταση του κ. Φιοραβάντε, να καλέσουν τον Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Σάμης στην έδρα της Φιλαρμονικής και να τους εκθέσουν εκ του σύνεγγυς την σπουδαιότητα που έχει η Φιλαρμονική για τα παιδιά, αλλά και  την ανησυχία τους για την μη ομαλή λειτουργία της.
Κλείνωντας έδωσαν ραντεβού για καινούργιες κινητοποιήσεις, αν σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν λυθούν τα προβλήματα και εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της Φιλαρμονικής.
Τάσος Καβαλλιεράτος.
Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα facebook της Φιλαρμονικής Σάμης.

Όλα στο χέρι μας

Έχουν ένα πολύ θετικό στοιχείο οι μέρες που ζούμε. Έπεσαν επιτέλους οι μάσκες και αποκαλύφθηκε πια το πραγματικό πρόσωπο της χώρας και των πολιτών της. Τα συμπεράσματα δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτικά αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα – οι μύθοι τελείωσαν.
Το σύστημα κατέρρευσε και κύριο όπλο του είναι πια η Αστυνομία. Πολιτικοί, μεγαλοεκδότες, εφοπλιστές και όλη αυτή η παρεούλα που λυμαίνεται τη χώρα επί δεκαετίες –με αποτέλεσμα να τη ρημάξει- έχουν εναποθέσει όλες τις ελπίδες τους στην Αστυνομία.
Η Αστυνομία είναι πολύ χρήσιμη, επειδή από τη μία προστατεύει όλα αυτά τα καθάρματα και από την άλλη τα καθάρματα μπορούν να επιρρίπτουν –τάχα μου- ευθύνες στους αστυνομικούς για βία σε βάρος των πολιτών, ενώ η αστυνομική βία είναι προϊόν των δικών τους εντολών.
Στην προσπάθειά τους να διασωθούν –εκτός από την Αστυνομία- θα παίξουν και το χαρτί του Αντώνη Σαμαρά. Ήδη, είναι εντυπωσιακή η στροφή κάποιων ΜΜΕ υπέρ του Αντώνη Σαμαρά. Θα γίνει προσπάθεια να παρουσιαστεί σαν «σωτήρας» της χώρας – βέβαια, αυτό θα γίνει, με την ελπίδα να σώσει αυτούς. Προσπάθησαν να αναδείξουν τις αρετές του Παπανδρέου, δεν τους βγήκε, και τώρα –που ο Παπανδρέου «κάηκε»- θα πέσουν με τα μούτρα στις αρετές του Σαμαρά.
Διάβαζα τα εγκωμιαστικά σχόλια γνωστού δημοσιογράφου για τον Αντώνη Σαμαρά και δεν πίστευα στα μάτια μου. Πέρσι, ο ίδιος δημοσιογράφος μου εκθείαζε την Ντόρα Μπακογιάννη, μου απαριθμούσε τις αρετές της και έβριζε τον «ανίκανο» Σαμαρά. Προφανώς, το αφεντικό του άλλαξε άποψη –μιας και κινδυνεύουν τα συμφέροντά του- οπότε άλλαξε κι αυτός. Τι να κάνει κι αυτός ο έρμος; Οι ξεπουλημένοι δεν έχουν δική τους άποψη – ούτε αξιοπρέπεια.
Η αδυναμία των ΜΜΕ να χαλιναγωγήσουν πια την κοινή γνώμη είναι εμφανής. Θλιβεροί δημοσιογράφοι ουρλιάζουν στα τηλεοπτικά κανάλια και γράφουν βλακώδη άρθρα σε χρεοκοπημένες εφημερίδες, αλλά η μπογιά τους έχει περάσει – άλλωστε, δεν ξεχνιούνται οι διθυραμβικοί ύμνοι τους στις εκπληκτικές κυβερνήσεις που προηγήθηκαν.
Είναι εντυπωσιακό το ποιοι είναι οι δημοσιογράφοι που έχουν παραμείνει πιστά σκυλιά των έκπτωτων μεγαλοεκδοτών και καναλαρχών. Δεν υπάρχει ούτε ένας αξιοπρεπής άνθρωπος ανάμεσά τους. Σύντομα θα ψάχνουν τρύπα για να κρυφτούν.
Το έχω γράψει πολλές φορές: Αν δεν εξαφανιστούν από το σκηνικό όλοι αυτοί οι πολιτικοί και όλες αυτές οι οικογένειες μεγαλοεπιχειρηματιών που ξέσκισαν τη χώρα και τους πολίτες της επί δεκαετίες, δεν υπάρχει καμία ελπίδα.
Η ευθύνη για την πορεία της χώρας είναι δική μας και είναι στα χέρια μας. Καταλαβαίνω πως τόσα χρόνια αφασίας και αποβλάκωσης έχουν κάνει ζημιά –μικρότερη ή μεγαλύτερη- σε όλους μας. Από την άλλη, η λύση θα έρθει μόνο από εμάς.
Τα πράγματα είναι απλά: Αν πραγματικά θέλουμε να αλλάξει η χώρα, θα το πετύχουμε. Αν δεν θέλουμε, τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα. Δεν πειράζει, έχουν και η σκλαβιά με τη δουλοπρέπεια τις ομορφιές τους. Και μάλλον τις τραβάει ο οργανισμός μας.
(Στα «βίαια» γεγονότα των ημερών με τους «αγανακτισμένους πολίτες» που κάνουν σαφάρι μεταναστών στο κέντρο της Αθήνας με την ευγενική βοήθεια της Αστυνομίας, δεν νιώθω την ανάγκη να αναφερθώ. Το σχέδιο βγάζει μάτι. Μας θέλουν να ξεχάσουμε πως η χώρα χρεοκόπησε και είναι όλοι τους ελεύθεροι και στις θέσεις τους. Επίσης, μας θέλουν φοβισμένους, προσκυνημένους και μέσα. Άρα, όλοι έξω.)
πιτσιρίκος | Δώστε μας πίσω τη χώρα μας

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

ΧΟΝΤΡΟ ΚΡΑΞΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟ KEFALONIAPRESS... ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ ΟΔΥΡΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΥΤΕΣ!!!

Μετά τα ανούσια δελτία τύπου και μια σύσκεψη χωρίς αποτέλεσμα..
syskepsi_tei_300.jpg
 Φωτο και άλλα...
 
syskepsi_tei26.jpg
  Πραγματοποιήθηκε χθες (Πέμπτη) αργά το απόγευμα  με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Σωτήρη Κουρή, σύσκεψη φορέων,  προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα της συρρίκνωσης των ΤΕΙ στην Κεφαλονιά μετά το πρόσφατο Δελτίο Τύπου της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, με τον οποίο ανακοινώθηκε η μη εγγραφή για το Ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 σπουδαστών σε δύο τμήματα των ΤΕΙ Κεφαλονιάς.
 Έτσι μετά απίστευτη την ομοβροντία των δελτίων τύπου των δυο τελευταίων ημερών, όπου όλοι ξαφνικά θυμήθηκαν και έκλαψαν μαύρο δάκρυ για τα ΤΕΙ, είχαμε -καπάκι- και μια 5ωρη σύσκεψη η οποία δεν κατέληξε βέβαια και σε τίποτε συγκεκριμένο.
 Παρόν στην σύσκεψη και ομάδα φοιτητών από τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Βιολογικής Γεωργίας τα οποία δέχτηκαν το «χτύπημα».
  Ξυπνήσαμε από τον λήθαργο και τρέχουμε να σώσουμε τα ΤΕΙ.. Και πως τρέχουμε; Συγγράφοντας δελτία τύπου. Η νέα επαναστατική μέθοδος : Στείλε ένα δελτίο τύπου μπορείς! Κάποιοι «ηλίθιοι» σας και εμάς,  θα το αναρτήσουν , θα σε βγάλουν από την αφάνεια και την ναφθαλίνη στο όνομα της «αντικειμενικής» ενημέρωσης.
 syskepsi_tei87.jpg
 
 Από την χθεσινή σύσκεψη (την οποία μεταδίδαμε ζωντανά), σημειώνουμε:
 
 syskepsi_tei25.jpg
 
   √ Τα  στοιχεία που παρουσίασε ο καθηγητής του ΤΕΙ Αγησίλαος Κονιδάρης που αποδεικνύουν  ότι η συρρίκνωση των τμημάτων της Κεφαλονιάς καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα καθώς αυτά τα τμήματα όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα λειτουργίας αλλά τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν ανάπτυξη.

 syskepsi_tei61.jpg
    Την  παρέμβαση του περιφερειακού Συμβούλου Μάκη Φόρτε που έβαλε το πρόβλημα στις πολιτικές του διαστάσεις για τις ευθύνες το πω φθάσαμε μέχρι εδώ.

 syskepsi_tei82.jpg
 
  √ Την  ομιλία του Σταύρου Τραυλού που σήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την διαπίστωσή του ότι δεν είναι τυχαίο που το υπουργείο «κτύπησε» την Κεφαλονιά, αφού εδώ υπάρχει και ένας φιλότιμος κομματικός βουλευτής που ποτέ δεν λέει Όχι στην κυβέρνηση.
 
 syskepsi_tei77.jpg
√ Tις παρεμβάσεις των σπουδαστών που ζήτησαν  έργα, προτάσεις, πρόγραμμα δράσης.
 syskepsi_tei80.jpg
 
syskepsi_tei46.jpg
 
 
 Τελικά  η ώρα κύλησε χωρίς ουσία , παρά μόνο με διαπιστώσεις και στο δια ταύτα ο.. αγρούτζουλας.  
 Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ομάδα των σπουδαστών όταν είδε και αποείδε ότι συζήτηση επί της ουσίας δεν γίνεται αλλά ο καθένας λέει το «ποιηματάκι» του κομματός του, αποχώρησαν από την σύσκεψη.
Όπως φαίνεται η νεολαία είναι πλέον ψυλλιασμένη και δεν πείθεται από πονηρούς πολιτευτές που βρήκαν ευκαιρία να βγουν στον «αφρό». 
Θα πρέπει να βάλουμε το χέρι στην καρδιά και να πούμε -ο καθένας με τις ευθύνες του- αν ποτέ η τοπική κοινωνία, οι τοπικές αρχές είδαν τα ΤΕΙ σαν μοχλό ανάπτυξης του νησιού μας και ποιοτικής αναβάθμισης της παιδείας.
 
 syskepsi_tei36.jpg
 
Λοιπόν, εμείς εδώ τέρμα τα Δελτία Τύπου, τέρμα οι δηλώσεις των υπευθυνο- ανεύθυνων και οι θεατρικές παραστάσεις «παραιτημένων»..  Θα προβάλλουμε μόνο συγκεκριμένες δράσεις, συγκεκριμένες αγωνιστικές πρωτοβουλίες κυρίως των σπουδαστών, των καθηγητών και των φορέων που ήδη είχαν αγωνιστεί για την ποιοτική αναβάθμιση των ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Τα ΤΕΙ επί Υπουργίας Γεράσιμου Αρσένη, φύτρωσαν στην επαρχία χωρίς πρόγραμμα, χωρίς ποιοτικούς στόχους, μόνο και μόνο για να ενισχύσουν οικονομικά μαραζωμένες από την εσωτερική και εξωτερική μετανάστευση, τοπικές κοινωνίες.
 Τα ΤΕΙ και στην Κεφαλονιά ήρθαν για να ενισχύσουν τον χειμώνα το εισόδημα των τουριστικών καταλυμάτων στο Αργοστόλι και στο Ληξούρι, την τοπική αγορά (super market), την διασκέδαση (bar, café , εστιατόρια) και να ενισχύσουν τα εισοδήματα ωρομίσθιων ντόπιων «καθηγητών» που παρέδιδαν μαθήματα.  Αν δείτε ονόματα τέτοιων καθηγητών που δίδαξαν και μερικοί συνεχίζουν να διδάσκουν, θα καταλάβετε γιατί βάλτωσαν τα ΤΕΙ.
 Οι τοπικές ηγεσίες δεν έκαναν το ελάχιστο για την αναβάθμιση των ΤΕΙ, οι κατά καιρούς «αγώνες» δεν ήταν ποτέ για την αναβάθμιση των σπουδών αλλά για την συγκράτιση φοιτητών στην τοπική αγορά.
 Οι χθεσινοί Φαρισαίοι των Ανακοινώσεων και των καταγγελιών δεν έδωσαν ούτε 300 ευρώ σε ένα φοιτητή να συμμετάσχει σε συνέδριο την στιγμή που ξόδευαν χιλιάδες ευρώ για ταξίδια στο εξωτερικό για την  τουριστική τους.. αναψυχή.
 Ότι σπείραμε ήρθε η ώρα να το θερίσουμε. Προκαλεί οργή και αηδία η αγανάκτηση και οι καταγγελίες αυτών που από ηγετικές θέσεις έσκαβαν συστηματικά το λάκκο των ΤΕΙ με την αδιαφορία τους, με την αντι εκπαιδευτική πολιτική τους με την κομματική υποταγή τους.
Θεαματικό φινάλε στο θέατρο του παραλόγου η ανακοίνωση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΙ !  Η ανάκληση της παραίτησης του Προέδρου των ΤΕΙ Ναπολέοντα Μαραβέγια, με την άτακτη υποχώρηση  των αντιπροέδρων.  

 Σπάνια εκφράζουμε την γνώμη μας. Το Kefalonia Press ανήκει στους Αναγνώστες τους και σε αυτούς προσφέρουμε τον χώρο μας (για καταγγελίες, προβλήματα, όμορφες στιγμές..) . Αυτή τη φορά θα μιλήσουμε. Γιατί μέσα απο τα ρεπορταζ που έχουμε κάνει στα ΤΕΙ και τις συζητήσεις με τους σπουδαστές έχουμε μια άλλη εικόνα για το πρόβλημα "ΤΕΙ".
Γι αυτό μην περιμένετε από το Kefalonia Press "αντικειμενική ενημέρωση" και πράσινα άλογα . Τέρμα οι δημοσιεύσεις των Δελτίων Τύπου , των ψηφισμάτων για το θεα Αθήναι και των δηλώσεων του ... 
To kefalonia Press παίρνει θέση μάχης στο πλευρό των σπουδαστών, των γονιών τους, των καθηγητών και εκείνων των τοπικών δυνάμεων που με ειλικρίνεια στάθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια δίπλα στα ΤΕΙ με στόχο την ποιοτική τους αναβάθμιση.
 syskepsi_tei28.jpg
 
 syskepsi_tei20.jpg
 
 
 syskepsi_tei34.jpg
 
 syskepsi_tei49.jpg
 
 syskepsi_tei59.jpg
 
 syskepsi_tei1.jpg
 
 syskepsi_tei116.jpg
 
 kefaloniapress.gr 

Παλιά -επικίνδυνα- «κόλπα»



thumb

Του Δημήτρη Μυ

Ο φασισμός ευδοκιμεί στο χάος (ανασφάλεια, δολοφονίες, αστυνομική τυφλή βία, ξυλοδαρμοί)... Ο φασιμός, κατά κανόνα, προκαλεί το χάος προκειμένου να αναπτυχθεί, να επικρατήσει και να επιβληθεί ως η «σωτήρια λύση» της φοβισμένης και απεγνωσμένης κοινωνίας. Το «κόλπο» είναι τόσο παλιό όσο και η εξουσία...

Ο φασισμός, μαζί με τον φόβο που προκαλεί και αναπαράγει, αποτελούν τα ύστατα «πυρηνικά» όπλα που η εξουσία βγάζει από το τσεπάκι της όταν τα πράγματα δυσκολεύουν. Και σήμερα στην... πρώην «ισχυρή Ελλάδα» τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Είναι δύσκολα για τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους. Είναι τραγικά για τους κατοίκους στο κέντρο της Αθήνας. Είναι άθλια για τους χιλιάδες παράνομους μετανάστες...

Οι δυσκολίες ήδη έχουν μετατραπεί σε φόβο. Σε φόβο για το μεροκάματο, για την επιβίωση, για το μέλλον. Ο φόβος εξελίσσεται σε πανικό, καθώς καμία προοπτική και ελπίδα δεν εμφανίζεται στο πολιτικό προσκήνιο. Αντίθετα, το πολιτικό σκηνικό μοιάζει να αποσυντίθεται αφήνοντας πίσω του το κενό: δηλαδή τον μονόδρομο του μνημονίου.

Ως μοναδική σταθερά στη χώρα, εμφανίζονται οι δανειακές συμβάσεις και τα διαρκώς αναθεωρούμενα μνημόνια. Αυτές οι σταθερές, περιγράφουν τους όρους διακυβέρνησης της χώρας. Αφήνουν, ωστόσο, πίσω τους ένα τεράστιο κενό: Το κενό που δημιουργείται όταν ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας αίρουν την εμπιστοσύνη τους στο πολιτικό σύστημα, καθώς το θεωρούν και υπεύθυνο για την καταστροφή και μαριονέτα των μηχανισμών της Διεθνούς Εποπτείας.

Σε τέτοιες στιγμές η εξουσία μπαίνει στον πειρασμό να «παίξει» με το φόβο και το χάος. Σε τέτοιες στιγμές βγαίνουν οι φασίστες απ' τη ναφθαλίνη της ιστορίας για να ξαναπαίξουν το μόνο ρόλο που ξέρουν: Του σκιάχτρου.

...Αν αφήσουμε να νικήσει ο φόβος, θα πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε τι θα ακολουθήσει...

ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΤΕ;


Λέγαμε χτες ότι δύο συνδικαλιστικά στελέχη του Εργατικού Κέντρου Κεφαλονιάς –Ιθάκης, ο Παν. Αλεξανδρόπουλος και ο Γερ. Σπυράτος δεν τίμησαν την πρόσκληση που τους έγινε να παρευρεθούν ως Πρόεδροι του Εργατικού Κέντρου – ο πρώτος στο πρόσφατο παρελθόν, ο δεύτερος σήμερα - στην εκδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο «Ο Κέφαλος» από Επιτροπή Πρωτοβουλίας συμπολιτών μας.
Ωστόσο, η πρώτη παραπάνω κουβέντα φέρνει τη δεύτερη.

Κουβέντα δεύτερη: Πλην Λακεδαιμονίων

Από την εκδήλωση της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την Εργατική Πρωτομαγιά στο Θέατρο δεν έλειψαν απλώς οι δύο παραπάνω συνδικαλιστές του τοπικού εργατικού κινήματος. Έλειψε ένας συγκεκριμένος πολιτικός χώρος· δηλαδή συνειδητά δεν προσήλθαν μέλη και στελέχη του πολιτικού χώρου που εκφράζεται μέσα από το ΚΚΕ και κατά συνέπεια από το ΠΑΜΕ (στελέχη των οποίων είναι και οι παραπάνω δύο συνδικαλιστές).
Και δεν είναι η πρώτη φορά που τον τελευταίο καιρό είναι χτυπητή η απουσία του συγκεκριμένου πολιτικού χώρου από διεργασίες και ζυμώσεις, από συζητήσεις και εκδηλώσεις γενικότερου ενδιαφέροντος, που απασχολούν δηλαδή τον κάθε καλοπροαίρετο συμπολίτη μας. Θα αναφερθώ παρακάτω σε όσες μόνο περιπτώσεις εμπλεκόταν άμεσα ή έμμεσα η δική μου παρουσία και συμμετοχή, ακριβώς γιατί γνωρίζω πολύ καλά τι συνέβαινε.
----Η πρωτοβουλία για τη συγγραφή βιβλίου, που θα περιλάμβανε μνήμες και εκτιμήσεις Κεφαλονιτών και Ιθακησίων, που συμμετείχαν στην εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973, και ταυτόχρονα θα τιμούσε συναγωνιστές και συντρόφους που είχαν φύγει από τη ζωή. Η αρχική σκέψη συζητήθηκε με φίλους και γνωστούς από όλους σχεδόν τους κομματικούς χώρους – φυσικά και από το ΚΚΕ – χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αντιρρήσεις ούτε σε θέματα ουσίας ούτε σε θέματα πρακτικά. Κάποια στιγμή οι φίλοι από το ΚΚΕ αποσύρθηκαν χωρίς πειστική αιτιολογία. Και επιπλέον ασκήθηκε, άμεσα ή έμμεσα, πίεση, με αποτέλεσμα κάποιοι, που είχαν δηλώσει συμμετοχή, ποτέ να μην καταθέσουν το κείμενό τους, ενώ κάποιοι άλλοι, που ήδη είχαν καταθέσει κείμενό τους, να το αποσύρουν. Το βιβλίο τελικά εκδόθηκε, το οποίο, παρά τις όποιες ατέλειες και ελλείψεις του, συνιστά, κατά γενική ομολογία, μια σοβαρή κατάθεση. Λείπει όμως η άποψη κάποιων συναγωνιστών και συντρόφων του ΚΚΕ, των οποίων τότε η συμμετοχή ήταν ουσιαστική. Ας αναλάβουν την ευθύνη τους.
----Το τριήμερο εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας: Πολυτεχνείο 2008 στο Θέατρο «Ο Κέφαλος». Ξεσηκώθηκε τότε ... ταξικός πόλεμος. Για πρώτη φορά αποφάσιζε το ΠΑΜΕ να προχωρήσει κι αυτό τις ίδιες μέρες σε τριήμερες εκδηλώσεις. Γιατί; Για να περιχαρακώσει τον κόσμο του; Για να οξύνει τα πράγματα; Την επόμενη χρονιά δεν ήταν ανάγκη να κάνει τριήμερες εκδηλώσεις, αφού δεν υπήρχαν αντίστοιχες από κάποια Επιτροπή Πρωτοβουλίας... (Ο νοών νοείτω).
----Η πρωτοβουλία για το στήσιμο μνημείου για τον αγώνα του Πολυτεχνείου. Στα αποκαλυπτήρια του μνημείου στην πλατεία Καμπάνας κανείς δε φάνηκε από το ΚΚΕ. Τι άραγε ήθελαν να δηλώσουν με αυτή τους την απουσία; Ακόμα δεν μας είπαν. Δυσανασχέτησαν, όμως, όταν έμαθαν ότι στην ομιλία μας επισημάναμε τη χαρακτηριστική απουσία τους. Τους ενόχλησε εκείνο το «πλην Λακεδαιμονίων».
----Η παρουσίαση του βιβλίου του Σπύρου Λουκάτου για την κατοχή και την Εθνική Αντίσταση στα νησιά μας στο Θέατρο «Ο Κέφαλος». Παρ’ όλο που επίσημα προσκλήθηκε, δεν παρουσιάστηκε κανείς από το τοπικό ΚΚΕ. Μήπως δεν τους άρεσε ο συγγραφέας του βιβλίου Σπύρος Λουκάτος, γνωστό στέλεχος της τοπικής Εθνικής Αντίστασης και ιστορικός επιστήμονας με διεθνή καταξίωση; Μήπως και αυτό καθεαυτό το θέμα της εκδήλωσης δεν τους άρεσε; Πάντως για την ιστορία του πράγματος αναφέρω ότι την παρουσίαση του βιβλίου στην Πάτρα την έκανε ιστορικός, μέλος του ΚΚΕ, ενώ παρευρέθηκε και ο βουλευτής Αχαΐας του ΚΚΕ!!! Και στην Αθήνα η παρουσίαση έγινε από πανεπιστημιακό ιστορικό που αρθρογραφεί στο «Ριζοσπάστη» και συμμετέχει, νομίζω, στην επιτροπή που ασχολείται με τη συγγραφή της ιστορίας του Κόμματος!!! Κι αναρωτιέται κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος: άλλη «γραμμή» στο Αργοστόλι κι άλλη στην Πάτρα; Και να σκεφτεί κανείς ότι οι δυο αυτές πόλεις, αυτές οι δύο περιοχές ανήκουν στην ίδια καθοδηγητική αρχή... Τι να πει κανείς;
----Η εκδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά, που αναφέραμε στην πρώτη μας κουβέντα. Και εδώ πάλι σημειώθηκε συνειδητή απουσία – απουσία από μια εκδήλωση με σωστό, κατά γενική ομολογία, πολιτικό περιεχόμενο, από μια εκδήλωση που είχε άμεση σχέση με το εργατικό κίνημα. Αλήθεια, δεν τους ενδιαφέρει ό,τι έχει σχέση, ό,τι γίνεται σχετικά με την εργατική τάξη και το εργατικό κίνημα; Ή μήπως νομίζουν ότι έχουν κάποια ιδιοκτησιακή σχέση με αυτά τα ζητήματα και διαπράττεται ... ιεροσυλία, αν κάποιος άλλος ... τολμήσει να αναφερθεί σε αυτά; Ποιος θα μας εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει;
Δε χρειάζονται παραπέρα σχολιασμό όλα τα παραπάνω. Όποιος μπορεί και σκέφτεται, μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Εγώ, όμως, ολοκληρώνοντας νιώθω την ανάγκη να κάνω παρακάτω μια διευκρίνιση και να διατυπώσω μια άποψη-εκτίμηση: Στο συγκεκριμένο πολιτικό χώρο έχω θητεύσει αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα και να μπορώ να κατανοώ αντιλήψεις και συμπεριφορές. Τον πολιτικό χώρο του ΚΚΕ τον υπηρέτησα κι εγώ με αφοσίωση, θέλω να πιστεύω, και συνέπεια, όσο κι αν είχα κι εγώ τις παραλείψεις και τα λάθη μου, τα οποία είμαι σε θέση να αναγνωρίζω και να παραδέχομαι. Κάποια, όμως, χρονική στιγμή για λόγους που δεν ενδιαφέρει τούτη την κουβέντα μας, αποχώρησα – ή καλύτερα ... «με αποχώρησαν». Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι έχω πάψει να ενδιαφέρομαι για την πορεία και τις θέσεις του ΚΚΕ.
Όμως αυτό που συμβαίνει εδώ στα τοπικά μας πράγματα είναι έξω από κάθε αριστερή ή, αν θέλετε, διαλεκτική λογική. Ποτέ δε θυμάμαι στα δικά μου τα χρόνια να υπήρχε αυτή η απομόνωση, αυτή η αποξένωση, αυτός ο σεκταρισμός σε τέτοιο βαθμό που κόσμος πολύς να αναρωτιέται και να προβληματίζεται. Αντίθετα, το Κόμμα προσπαθούσε να είναι παρόν στα πολιτικο-κοινωνικά τεκταινόμενα. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Αναφέρω μόνο ένα: Ποιος δε θυμάται τον Μίμη Ποδηματά, σεμνό αγωνιστή και σεβαστό σύντροφο, ή τον Γιώργο Φιλιππάτο, συνεπή αγωνιστή και άξιο στέλεχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να παρευρίσκονται σε όλες σχεδόν τις συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις (εννοείται μη κομματικές), που γίνονταν σε Αργοστόλι ή Ληξούρι, και να συμμετέχουν παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις θέσεις του ΚΚΕ για τα συζητούμενα ζητήματα. Και ο Μίμης ή ο Γιώργος δεν πήγαιναν γιατί δεν είχαν τι άλλο να κάνουν ούτε για να περάσουν την ώρα τους· πήγαιναν υλοποιώντας τη σωστή κομματική-μαρξιστική κατεύθυνση: να μεταφέρουν την κομματική άποψη, να προβληματίσουν τους παριστάμενους πάνω στις θέσεις του Κόμματός τους. Τώρα αν αυτή η τακτική έχει αλλάξει ή αν η τοπική ηγεσία έχει άλλη γραμμή, αυτό θα μας το πουν, αν θέλουν φυσικά, οι αρμόδιοι.
Πάντως, η τακτική που ακολουθούν δεν αποδίδει. Κι αν δεν το καταλαβαίνουν οι ίδιοι τόσο το χειρότερο για τους ίδιους, αλλά και για την ίδια την πορεία του εργατικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος. Και τούτο γιατί, θέλουμε δε θέλουμε, το λαϊκό κίνημα δεν μπορεί να βηματίσει, δεν μπορεί να δράσει αποτελεσματικά χωρίς και την παρουσία και συμμετοχή του πολιτικού χώρου του ΚΚΕ. Αλλά και οι παλιοί σύντροφοι οφείλουν να κατανοήσουν ότι το λαϊκό κίνημα δεν πάει μπροστά χωρίς τα ευρύτερα λαϊκά κοινωνικά στρώματα, τα οποία ακόμα το ΚΚΕ δεν έχει καταφέρει να φέρει κοντά του. Οι εικόνες των εργατικών ή πολιτικών συγκεντρώσεων στο χώρο του Εργατικού Κέντρου μιλούν από μόνες τους – εκτός αν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι έχουν παρωπίδες. Οι όποιες παρεμβάσεις του τοπικού ΚΚΕ ή ΠΑΜΕ σε ζητήματα εργατικού χαρακτήρα ή πολιτικού-κοινωνικού περιεχομένου δεν έχω πληροφορηθεί σε ποιες σπουδαίες κατακτήσεις κατέληξαν.
Επομένως, η «κοινωνική συμμαχία» που οι φίλοι από το ΚΚΕ τώρα τελευταία ευαγγελίζονται ότι πέτυχαν ή πετυχαίνουν είναι μάλλον εγκεφαλικής προέλευσης ή γραφειοκρατικής διαδικασίας: η συγκόλληση ή κοινή παρουσίαση και δράση του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, του ΜΑΣ κ. ά. δυστυχώς δεν κρύβουν καμιά δυναμική, δεν προκαλούν κανένα φόβο στο σύστημα, δε δημιουργούν καμιά δυναμική στο λαϊκό κίνημα. Χρειάζονται άλλες διεργασίες μέσα στην κοινωνία και μέσα στο εργατικό κίνημα, που είναι ανάγκη επιτακτική να γίνουν, γιατί «οι καιροί ου μενετοί»...
Πέτρος Πετράτος

Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Ποτέ δεν είναι αργά.




Ήμουν παρών με την τότε ιδιότητα του Νομάρχη Κεφαλληνίας και Ιθάκης  όταν ο Γεράσιμος Αρσένης τιμώντας την ιστορική και πνευματική πορεία των Επτανήσων και τον τόπο καταγωγής του, ανακοίνωσε την καταρχήν ίδρυση των ΤΕΙ  στα νησιά μας έχοντας κατά νου τον μελλοντικό τους  μετασχηματισμό  που θα λειτουργούσε ως βάση για την συγκρότηση του «Οδύσσειου Πανεπιστημίου». Ο σχεδιασμός αυτός έγινε τότε με την συνδρομή κορυφαίων Κεφαλλήνων επιστημόνων της ημεδαπής και της αλλοδαπής αναθέτοντας  μάλιστα την συνεχή παρακολούθηση του όλου εγχειρήματος σε επιστημονική επιτροπή που συγκροτήθηκε από την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την  σύμβουλό του επί θεμάτων παιδείας  κυρία  Λούκα Κατσέλη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών .
Δυστυχώς το τότε με το σήμερα φαίνεται οτι δεν είναι το ίδιο. Τότε υπήρχαν οι πολιτικές, οι πολιτικοί, τα άτομα, και το κοινωνικό σύνολο που είχαν το όραμα και την θέληση να επενδύσουμε στην Παιδεία. Τότε μιλούσαμε για την Κεφαλληνία ως πνευματικό και εκπαιδευτικό κέντρο στην  ανατολική Μεσόγειο  συγκροτώντας ένα πνευματικό ίδρυμα όχι κρατικοδίαιτο  στα πρότυπα των μικρών Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της αλλοδαπής υποστηριζόμενο από τους Κεφαλλήνες επιστήμονες  απανταχού της γης  και συνεργαζόμενο με κορυφαία Πανεπιστήμια  του κόσμου του οποίου το κόστος θα αναλάμβαναν τα δεκάδες κληροδοτήματα ιδρύματα και φορείς που είχαν καταρχήν απαντήσει θετικά σε αυτήν την προοπτική και είχαν και ακόμη ευτυχώς έχουν τους πόρους για να το συντηρήσουν .
Σήμερα μαζεύουμε  τόσο σε εθνικό όσο και τοπικό επίπεδο τα αποκαΐδια από τις πολιτικές μας στα θέματα της παιδείας.
Το κλείσιμο των δύο σχολών σήμερα και το οριστικό κλείσιμο των υπολοίπων σχολών αύριο  έχει πέσει ως ώριμο φρούτο γιατί τόσα χρόνια πράξαμε πολύ λιγότερα από όσα οφείλαμε να κάνουμε.
Σήμερα το ανιστόρητο υπουργείο Παιδείας βρήκε την κερκόπορτα  ανοικτή γιατί τόσα χρόνια δυστυχώς και βλακωδώς μπορώ να πω δεν πείσαμε ότι έχουμε σε απόλυτη προτεραιότητα το θέμα αυτό και βασικό σχεδιασμό για το μέλλον μας. Είναι δυστυχώς αλήθεια ότι δεν πείσαμε ακόμη και τους φοιτητές μας για την αναγκαιότητα των ΤΕΙ στον τόπο μας και για την εδώ παρουσία τους, γιατί πολύ απλά δεν είμαστε και δεν κάναμε όσα οφείλαμε για να γίνουμε φοιτητικός προορισμός με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Σε αυτήν την δύσκολή στιγμή πρέπει να βγούμε επιθετικά προβάλλοντας όχι μόνο την μη κατάργηση των ΤΕΙ αλλά την άμεση και καθολική μας συστράτευση για την ίδρυση και λειτουργία του «Οδύσσειου Πανεπιστημίου».
Είναι προφανές ότι σε αυτήν την λογική θα είμαι όπως και τότε έτσι και σήμερα αρωγός και συμπαραστάτης  στον κοινό μας αγώνα για μια Κεφαλληνία και Ιθάκη που θα είναι όχι απούσες  αλλά δυναμικά παρούσες ως κορυφαίος εκπαιδευτικός και φοιτητικός προορισμός στον χώρο της ανατολικής Μεσογείου.  
Μάκης Μεταξάς
 ΚΕΦΑΛΟΣ 

Δεκάδες διμοιρίες των ΜΑΤ έρχονται από την επαρχία – μαύρισε η Αθήνα από ματατζήδες (video)


Ο Χρήστος Παπουτσής, ο οποίος μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης δεν είχε κάνει καμία δήλωση για το ρεσιτάλ βίας των ΜΑΤ, φοβάται ότι θα ξαναζήσουμε τα Δεκεμβριανά όπως μετά τον δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου…και έδωσε χθες εντολή να αναχωρήσουν από την περιφέρεια για την Αθήνα δεκάδες διμοιρίες των ΜΑΤ.

Ήδη έχουν καταφθάσει οι πρώτες ενισχύσεις από τις πιο κοντινές περιοχές στην πρωτεύουσα όπως η Πάτρα, η Κόρινθος, η Θήβα, και η Χαλκίδα.

Όλοι στην κυβέρνηση φοβούνται τα χειρότερα και για το εάν επιδεινωθεί η ήδη βεβαρημένη υγεία του Ιωάννη Καυκά που σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις χτυπήθηκε επανειλημμένα στο κεφάλι από γκλομπ αστυνομικού των ΜΑΤ http://iwannaskantzeli.blogspot.com/
.

Τί ήταν ο πρώτος Έλληνας που πάτησε στις ΗΠΑ, Κρητικός ή Κεφαλλονίτης;


Οι Έλληνες διαφωνούν  όπου κι΄αν βρίσκονται, ακόμα και στη Φλόριντα, όπου η Κρητική Ομοσπονδία έχει στήσει μιά προτομή  του Theodor Griego του πρώτου πατριώτη μας που πάτησε το πόδι του στην Αμερική το 1528, αλλά οι Κεφαλλονίτες υποστηρίζουν ότι ήταν από το δικό τους το νησί... Εμφύλια λοιπόν διαμάχη στο Κλιαργουότερ (Καθαρά Νερά) της Φλόριντα από όπου ο Θόδωρος ατενίζει από το βάθρο του τη θάλασσα και δείχνει πέρα μακριά τον Ατλαντικό που τον  διέσχισε  τον 16ο αιώνα με ισπανική καραβέλα  για  να αποβιβαστεί στη Πενσάκολα των Ερυθροδέρμων... Η είδηση είναι ότι η ιστορία του έχει συγκινήσει τον πρόεδρο της FOX Δημήτρη Γιαννόπουλο που ίσως αναθέσει σε σεναριογράφους να συγκεντρώσουν στοιχεία για τη  τυχοδιωκτική ζωή του... 'Ηταν τότε που η Ελλάδα ζούσε στη σκλαβιά, έφτασε ως αρχικατραμωτής ισπανικών γαλερών  στο νέο κόσμο και  έμεινε ως το τέλος της  συγκλονιστικής ζωής του με τους Ερυθρόδερμους...  Ας ξεχάσουμε για λίγο το  ψυχοβλαπτικό μνημόνιο και ας φέρουμε μνήμες ηρωικών Ελλήνων που εμείς ούτε τους ξέρουμε, αλλά το Χόλιγουντ τους κάνει ταινίες... 
 
Το 1990 ο Κέβιν Κόστνερ δημιουργεί το ποιητικότερο western όλων των εποχών "Χορεύοντας με τους λύκους" που μου φέρνει στη μνήμη ότι διάβασα για τον κεφαλλονίτη Θεόδωρο που το 1528 τη griego1κοπάνησε απο τη καραβέλα του ντε Ναβάερθ για να μείνει με τους ερυθρόδερμους... Μετέπειτα πληροφορία γι΄αυτόν ήταν το 1540, ότι είχε ενσωματωθεί σε μιά φυλή κάπου στη περιοχή της Φλόριντα και η τελευταία, ότι απεδήμησε εις Κύριον  ως Ινδιάνος... Ο Theodor Griego λοιπόν έζησε 336 χρόνια πριν από τον ήρωα του Κόστνερ (1864) στη γη που ανακάλυψε ο Κολόμβος...  Σήμερα, στη Πενσάκολα της Φλόριντα η Κρητική Ομοσπονδία έχει στήσει μιά προτομή του Θεόδωρου, γιατί μετά σχετικές έρευνες -λέει- ότι αυτός ο πρώτος  Έλληνας  που πάτησε στην Αμερική δεν ήταν απο τη Κεγαλλονιά αλλά από  τη Κρήτη... 
Ο ανδριάντας του Θεόδωρου που θα στηθεί στο Κλιαργουότερ της Φλώριδας και κατά την ομογενειακή εφημερίδα "Κρητικές αθιβολές "  είχε γεννηθεί στη Κρήτη. Κεφαλλονιά και Κρήτη ερίζουν λοιπόν για τον πρώτο Έλληνα που πάτησε στην Αμερική και καλείται κάποιος ερευνητής να βρει την αλήθεια. ( Ο Ωνάσης μου είχε πει ότι ήθελε να χρηματοδοτήσει μιά τέτοια έρευνα, αλλά σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος και έπαψε να ενδιαφέρεται για το θέμα. 
Οι ιστορικοί Ναβαρέτε και Μπάρνει,  αναφέρουν και τους Griego Νικόλαο, Ιωάννη  και Ματθαίο, γνώστες των υπογείων ρευμάτων,  που είχε ο Μαγγελάνος στην αποστολή του στη Παταγωνία. Ο Ιωάννης μάλιστα είχε οδηγήσει και τον  Ντρέικ στο λιμάνι της Λίμας στο Περού, και ένας άλλος, ο Γεώργιος, γνώστης των επικινδύνων υφάλων και ρευμάτων, προσλήφθηκε  από τον Τομ Κάβεντις, για να μη καραβοτσακιστεί στους βράχους της Χιλής...Ο Μπάνκινχαμ  αναφέρει και λεπτομέρειες γιά τον Θεόδωρο, που πριν την κοπανίσει, συνέβαλε στο ρετσίνωμα των ιστιοφόρων που ναυπήγησε ο Ντε Ναρβάεθ, σε αντικατάσταση αυτών που καταστράφηκαν. Δεν παριστάνω τον ιστορικό ή τον χρονικογράφο, αλλά ο Φωκάς, ο Γεράκης, ο Θεόδωρος και οι άλλοι Griego, είναι αξιομνημόνευτοι Ελληναράδες και έπρεπε να υπάρχει σε μουσείο της φυλής το οδοιπορικό τους και   ομοιόματά τους, μαζί με τον Ηρακλή, τον Θησέα, τον Οδυσσέα,,ακόμη και τον  Τζιμ Λόντο...Θρύλοι, μύθοι και πεχλιβάνηδες, όλοι αντάμα.
ΘΟΔΩΡΟΣ ο Κεφαλλονίτης που χόρευε με τους λύκους...
Ο Σεραφείμ Κανούτας στο βιβλίο του «Χριστόφορος Κολόμβος, ένας Ελληνας ευγενής», υποστηρίζει στη φαντασία του την ελληνική καταγωγή του θαλασσοπόρου που ανακάλυψε την Αμερική το 1492. Παραθέτει δικά του στοιχεία, που φέρνουν τον Κολόμβο κάτοικο μεν της Γένοβας, απόγονο δε της ιστορικής βυζαντινής οικογένειας των Δισσυπάτων! Γι αυτό ο Μπάμπης Μαλαφούρης στο βιβλίο του  Έλληνες της Αμερικής  1528 – 1948 γράφει:
« Μέχρις ότου οι ερευνητές εκφέρουν την τελική τους ετυμηγορία για την καταγωγή του Κολόμβου, ο πρώτος Έλληνας που ήρθε στην Αμερική παραμένει κάποιος Θεόδωρος, που αναφέρεται σε ισπανικά κείμενα του 16ου αιώνα».
Το διάβασα και γω σε κάποιο χρονικό στη βιβλιοθήκη της Ουάσιγκτον, όταν έψαχνα για στοιχεία  του Κωνσταντίνου Μπρουμίδη (από τον Πύργο της Ηλείας) ζωγράφο και διακοσμητή του Καπιτολίου. Ο Μαλαφούρης μου είχε χαρίσει το βιβλίο του, όπως και στο Μάνο Χατζιδάκι, που με συμβούλεψε να κάνω έρευνα – ρεπορτάζ στο θέμα.
Τα λίγα αλλά ενδιαφέροντα στοιχεία είναι:
Στις 17 Ιουνίου 1527 σαλπάρει με τις καραβέλες του από το λιμάνι του Σαν Λουκάρντε Μπαραμέδα της Ισπανίας ο Αδελαντάδο ντον Παμφίλο ντε Ναρβάεθ, που ο βασιλιάς του είχε αναθέσει να κατακτήσει και να διοικήσει την περιοχή μεταξύ του ποταμού Πάλμας στα δυτικά του κόλπου του Μεξικού και του ακρωτηρίου της Φλόριντα. Η αποστολή φτάνει τον Σεπτέμβρη του ίδιου χρόνου στο Σάντο Ντομίνγκο κι από εκεί αρχίζει εξερευνήσεις στ Φλόριντα και σε άλλες γύρω περιοχές για δέκα ολόκληρα χρόνια! Το 1535 οι Σπανιόλοι περνάνε από την Καλιφόρνια. Αλλά το 1528 οι καραβέλες του Ναρβάεθ έχουν τσακιστεί από ξαφνική φουρτούνα  στα βράχια και όπως αναφέρει στα απομνημονεύματά του ο ταμίας της αποστολής Αλβάρ ντε Βάκα, κάποιο μέλος του πληρώματος, ο Griego Θεόδωρος από την Κεφαλλονιά ρετσίνωνε τα καινούργια σκαριά...
Αλλά και ο χρονικογράφος Μπάνκινχαμ Σμιθ γράφει: «όταν στα τέλη του Οκτώβρη του 1528 τα ιστιοφόρα φτάσανε στη Φλόριντα – κοντά στη σημερινή Πενσάκολα – μερικοί ιθαγενείς ανεβήκανε στη ναυαρχίδα του Ναρβάεθ. Τους δώσανε δωράκια και προθυμοποιηθήκανε   να κουβαλήσουνε από τη ξηρά νερό στα πλοία. Μαζί τους πήγε και ο Θεόδωρος, που δεν ξαναγύρισε. Ήταν ο πρώτος λευκός που έζησε με τους Ερυθρόδερμους...» Ο Χατζιδάκις πείραζε το μέλος του θιάσου του μιούζικαλ  Μάικλ Βασιλείου (από τους πιό πειστικούς Ινδιάνους ταινιών του Χόλιγουντ ) μήπως είναι απόγονος του Θεόδωρου Griego...
 Στα 1540 μια άλλη αποστολή, του Ντε Σότο, που έφτασε κοντά  στο σημερινό Μόμπιλ της Αλαμπάμα, έμαθε πως κάποιος Θεόδωρος ζούσε με τους ιθαγενείς, αλλά τελικά δεν βρήκαν τα ίχνη του. Ο Θεόδωρος Griego αναφέρεται σε πολλά ισπανικά χρονικά εκείνης της άγριας ηρωικής εποχής. Μια εκδοχή λέει ότι τον σκότωσαν οι ντόπιοι...
 Άλλες μαρτυρίες για τους Έλληνες της εποχής των θαλασσοπόρων:
Ο Ισπανός Ναβαρέτε και ο Άγγλος Μπάρνει, ιστορικοί και οι δυο, αναφέρουν για τρεις Έλληνες, τους Νικόλαο, Ιωάννη, Ματθαίο, που τους χρησιμοποίησε ο Μαγγελάνος στην αποστολή του στη Παταγωνία...
Το 1578 ο Σερ Φράνσις Ντρέικ έφτασε στο Βαλπαράισο της Χιλής και χρησιμοποίησε τον Ιωάννη Griego για να τον μπάσει στο λιμάνι της Λίμας, στο Περού... Το 1588 ένας άλλος Έλληνας, γνώστης των ρευμάτων και των υφάλων, οδηγεί τον Άγγλο  πειρατή της βασιλικής Αυλής, Τομ Κάβεντις, στα άγρια  νερά της Χιλής. Το όνομά του Γεώργιος  Griego.
Όλοι αυτοί οι ηρωικοί Griego με κάνουνε να ριγώ. Είναι σαν τον Οδυσσέα, ανάμεσα στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη, μπροστά στο Κύκλωπα... Εκείνη την εποχή το Βυζάντιο είναι υποδουλωθεί στη τουρκιά και πουθενά δεν υπάρχει ελεύθερη ελληνική γη...Οι μορφωμένοι  ταξιδεύουν με το αδούλωτο πνεύμα τους, οι  αγράμματοι ή με λίγα κολυβογράμματα, ζούν στη σκλαβιά, στη μιζέρια, στη ντροπή, στην οιμωγή... Κάποιοι όμως, κυρίως με ναυτική παράδοση,  μπαίνουν στη δούλεψη θαλασσοπόρων και κάτω από τα φουσκωμένα πανιά δραπετεύουν από τη σκλαβιά...
Έτσι και ο Θεόδωρος  παρατάει τον «πολιτισμένο κόσμο», πηδάει από την γαλέρα στον «απολίτιστο», λουφάζει ώσπου να σηκώσουν άγκυρα τα σπανιόλικα ιστιοφόρα και μετά αρχίζει να χοροπηδάει απελευθερωμένος... Όχι για πολύ όμως, γιατί οι γαλέρες ξανάρχονται και ακολουθάει τους ιθαγενείς στα βουνά...
Ένας Έλληνας λοιπόν χόρεψε πραγματικά με τους λύκους πολύ πιό μπροστά από το Χολιγουντιανό μύθευμα...  
 http://liberopoulos.gr/listcats.php?subaction=showfull&id=1305138568&archive=&start_from=&ucat=5&show_cat=5