Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΟΧΗ… ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ

Αντιγραφή από το http://ellinikoforum.blogspot.com/2011/07/blog-post_9033.html
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της τελευταίας πράξης εθνικής μειοδοσίας που παίχτηκε σήμερα στις Βρυξέλλες και βαφτίστηκε «σύνοδος κορυφής για τη σωτηρία της Ελλάδας».

του Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Και δυστυχώς, αυτή η κατάπτυστη πράξη ντροπής, φέρει και την υπογραφή του πρωθυπουργού της Ελλάδας.
Και γι αυτό το ελεεινό «κατόρθωμά» τους καλούν τον Ελληνικό λαό να πανηγυρίσει.
Τον καλούν να επιβραβεύσει τους σύγχρονους Νενέκους που παρέδωσαν στους νταβατζήδες το δικαίωμα του απόλυτου επικυρίαρχου.
Τον καλούν να χειροκροτήσει έναν πρωθυπουργό – μαριονέτα που τόλμησε να ψελλίσει πως: «Το μόνο που ζητούμε είναι το δικαίωμα να κάνουμε κάποιες ουσιαστικές αλλαγές, τομές στην πατρίδα μας ώστε η χώρα μας να γίνει ευέλικτη και να αναπτύσσεται».
Το μόνο που ζητάει δηλαδή αυτός ο πρωθυπουργός, είναι να του εκχωρήσουν το δικαίωμα να βάλει σε πρόγραμμα εντατικής δίαιτας το «εμπόρευμα», προκειμένου να καταστήσει «πιο ελκυστικό» το κορμάκι της πόρνης που έβγαλε στο σφυρί με τη ντροπιαστική υπογραφή του.
Στην πολιτική «Τρούμπα» της Ευρώπης,  προσέφερε απλόχερα την ελληνική αξιοπρέπεια, και τώρα καλεί το λαό αυτής της πατρίδας που δεν τίμησε, να καλωσορίσει τα ναυτάκια του λιμανιού για να βγει το μεροκάματο του νταβατζή, όπως ο ίδιος καλωσόρισε το «ευρωπαϊκό σχέδιο Μάρσαλ» που βαφτίστηκε «πρόγραμμα ανάπτυξης».
Τι επεδίωκαν οι Ευρωπαίοι μέσα από τη σημερινή σύνοδο κορυφής???...

Το λέγαμε ΕΔΩ και το είπαμε έγκαιρα:
Τονίζαμε πως: «Κεντρικό ζητούμενο, η προώθηση των στρατηγικών επιλογών των παγκοσμιοποιητών – χορογράφων, για την οποία το προαπαιτούμενο δεν είναι μονάχα ο καθολικός έλεγχος των μαζών και των κινημάτων, μέσα από ένα σύνθετο πλέγμα μηχανισμών καταστολής, οικονομικής και πολιτικής χειραγώγησης, αλλά είναι και η αναγκαιότητα εμπέδωσης της απαραίτητης προσαρμογής των «θεσμών» και των θεσμοθετημένων πολιτικών και οικονομικών οργάνων, στα νέα δεδομένα και στους μακρόπνοους σχεδιασμούς των οργανωτών.»
Και αποσαφηνίζαμε πως: «Αυτό που θα επιχειρηθεί ακόμη μια φορά την Πέμπτη – με την εγκληματική συμμετοχή της «Ελληνικής» πολιτικής ηγεσίας – είναι να χρησιμοποιηθεί γι ακόμη μια φορά το θέατρο των πολιτικών και οικονομικών πειραματισμών που λέγεται «Ελλάδα», στην πρόβα τζενεράλε της χορογραφίας των ισχυρών, στις παραμονές της γενικευμένης τους επίθεσης.
Οι «αγορές» δεν πρόκειται να λάβουν κανένα ισχυρό μήνυμα από τη σύνοδο κορυφής της Πέμπτης.
Αντίθετα, πρόκειται για μια σύνοδο κορυφής, που η δικτατορία των αγορών χρησιμοποιεί σαν πολιτικό εργαλείο προώθησης θεσμών, πολιτικών αλλαγών και θεσμικών αναδιαρθρώσεων, που αποσκοπούν στην πολιτική και οικονομική ισχυροποίηση της πιο εφιαλτικής δικτατορίας που γνώρισε ποτέ η υφήλιος.»
Και καταλήγαμε πως: «Δεν παζαρεύεται καμία αποτυχία λοιπόν. 
Η επιτυχία της συνόδου κορυφής είναι δεδομένη. Και οι θεατρινισμοί στο παρασκήνιο των καλικατζάρων και των αρουραίων της πολιτικής, το μόνο στο οποίο αποσκοπεί, είναι να οργανώσει το σκηνικό μιας άθλιας πολιτικής εξαπάτησης για τους λαούς της Ευρώπης.»
Δυστυχώς δικαιωθήκαμε…
Και οι Λεονταρισμοί των καλικάτζαρων και των πολιτικών αρουραίων είχαν την τιμητική τους...
Αλλά και η συντονισμένη επιχείρηση γενικευμένου αποπροσανατολισμού για την οποία προειδοποιούσαμε, βρίσκεται και πάλι σε πλήρη εξέλιξη.
Ο Ρομπάϊ ήταν σαφής: «Έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα ανάχωμα και να προστατεύσουμε το κοινό μας νόμισμα.». 
Αυτό επεδίωκαν και αυτό έκαναν τα πολιτικά ανδρείκελα των αγορών.
Σαφέστατος ήταν και ο Μπαρόζο: «Η απόφαση που πήραμε δεν είναι ενάντια στις αγορές. Στόχος μας είναι να μην επιτρέψουμε να επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό σε άλλη χώρα.». 
Πρόκειται για ξεκάθαρη δήλωση που αποσαφηνίζει ποιος είναι το πραγματικό αφεντικό (αγορές) και τι ρόλο κλήθηκαν να παίξουν οι αχυράνθρωποι που αποτελούν το πολιτικό προσωπικό του.
Αποκαλυπτικότερος όλων όμως, ιδίως γιατί οι δηλώσεις του «αδειάζουν» προκαταβολικά την πολιτική ψευδολογία στην οποία έχει αρχίσει ήδη να επιδίδεται ο «Έλληνας» πρωθυπουργός και οι πολιτικοί και επικοινωνιακοί του αβανταδόροι, υπήρξε ο Τρισέ. Δηλαδή ο άνθρωπος των τραπεζών, ο μάνατζερ της δικτατορίας των διεθνών νταβατζήδων: 
Σε ερώτηση για το αν η Ελλάδα βρίσκεται σε επιλεκτική χρεοκοπία ο Ευρωπαίος τραπεζίτης απάντησε: «αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε επιλεκτική χρεοκοπία. Δεν γνωρίζω τι θα γίνει αύριο».  
Και μόνο αυτή η δήλωση αρκεί για να συνειδητοποιήσουν όλοι το μέγεθος της πολιτικής εξαπάτησης.
Με απλά ελληνικά…
Αν ο άνθρωπος – κλειδί εμπιστεύεται μόνο για μια νύχτα το μεγαλεπήβολο σχέδιο το οποίο υποτίθεται ότι εμπνεύστηκαν για τη σωτηρία μας, τότε εύκολα γίνεται αντιληπτό…
-          Όχι μόνο το μέγεθος της πολιτικής εξαπάτησης του «Έλληνα» πρωθυπουργού σε βάρος της Ελληνικής κοινωνίας…
-          Όχι μόνο πως η σωτηρία της Ελλάδας ουδέποτε απασχόλησε ως πραγματικό ζητούμενο τους αχυράνθρωπους του πολιτικού θεατρινισμού…
-          Αλλά κυρίως γίνεται αντιληπτό πως η ώρα του μεγάλου ξεσηκωμού που θα ανατρέψει αυτούς και τα σχέδια τους έφτασε ήδη.
Η ελληνική κοινωνία αν θέλει να πάρει πίσω την αξιοπρέπειά της και την προδομένη από τους ηγέτες της πατρίδα της, οφείλει να μην αφήσει ούτε μια μέρα περιθώριο στο καθεστώς κατοχής προκειμένου να δημιουργήσει τους μηχανισμούς που θα το εδραιώσουν ως πολιτικό επικυρίαρχο στον τόπο μας.
Ο ξεσηκωμός πρέπει να είναι ΑΜΕΣΟΣ, ΔΙΑΡΚΗΣ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ και ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ. Σε διαφορετική περίπτωση ο πολιτικός δοσιλογισμός αυτό που θα αφήσει πίσω του θα είναι μονάχα συντρίμμια.

ΚΙΟΥΡΤΟΣ: Ο ΚΛΩΒΟΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ

Ο ΚΛΩΒΟΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
Αντιγραφή από το http://www.ithacanews.gr/
Του ΚΩΣΤΗ ΓΕΩΡΓΑ
Ηταν γύρω στο 1985, όταν στο λιμάνι της Ιθάκης μπήκαν δύο ψαρόβαρκες από την Κάλυμνο. Ηταν σκαριά υδραίικα, αυτό το είδος της βάρκας που λέγεται "μπότης". Με φαρδιά και βαθιά βρεχάμενα, κάθετο κοράκι στην πλώρη, αν και δεν έφταναν ούτε τα 7 μέτρα σε μήκος έδειχναν εξαιρετικά αξιόπλοες, σκαριά που τα έβγαζαν πέρα ακόμη και σε χοντρούς καιρούς. Οι τέσσερις άντρες που τα επάνδρωναν έμοιαζαν θαλασσινοί από τα γεννοφάσκια τους, ηλιοκαμένοι και τραχείς, φαίνονταν από μακριά ότι είχαν περάσει τη ζωή τους μέσα στη θάλασσα. Εδεσαν μπροστά στο ψαράδικο κι άρχισαν να βγάζουν στο μουράγιο δυο δυο τα τελάρα με τα ψάρια. Και τι ψάρια! Ούγενες, τεράστιες ούγενες, ένα είδος που δεν πιάνεται ούτε στα δίχτυα ούτε στα παραγάδια. Μα πώς τα είχαν ψαρέψει;
Στην πλώρη της μιας βάρκας υπήρχε η απάντηση στον γρίφο. Ενας κιούρτος από γαλβανισμένο σύρμα ήταν δεμένος στο ρέλι. Μα ήταν δυνατόν; Τον κιούρτο τον ξέραμε στα Επτάνησα σαν εργαλείο για μικρά ψάρια, το πολύ πολύ να έμπαινε κανένας κέφαλος. Το ζήτημα με ενδιέφερε πάρα πολύ, έπρεπε να μάθαινα το μυστικό. Από κουβέντες της πιάτσας πληροφορήθηκα ότι οι Καλύμνιοι χρησιμοποιούσαν για δόλο ένα θαλασσινό χορτάρι, ένα πράγμα σαν σφουγγάρι που τρέλαινε τις ούγενες και μόνον αυτές. Κάποια στιγμή ενώ ψάρευα είδα έναν από τους κιούρτους των Καλύμνιων και πήρα ένα κομμάτι από το δόλωμά τους. Δεν το είχα ξαναδεί όμως, σίγουρα δεν υπήρχε στα μέρη μας.
Εκ των υστέρων έμαθα ότι επρόκειτο για το γνωστό πια "αρικέλι" ή "σακούλι" στην καλυμνιώτικη διάλεκτο, ένα σπογγοειδές που φυτρώνει σε σημεία όπου εκβάλλουν ποταμοί ή υπάρχουν γενικώς γλυκά νερά. Βρήκα και κάποια σημεία στην ακτή της Αιτωλοακαρνανίας όπου υπήρχε σε μεγάλες ποσότητες κι έτσι ξεκίνησε για μένα το κεφάλαιο "κιούρτος" στην αλιευτική μου καριέρα.
Το πρώτο στάδιο κατασκευής.
Το πρώτο στάδιο κατασκευής.
Πέρασα τον επόμενο χειμώνα πλέκοντας κιούρτους από σύρμα. Εμαθα την τέχνη μόνος μου, παρατηρώντας ένα παλιό κοφινέλο που μου παραχώρησε ένας ψαράς. Δεν ήταν δύσκολο, αλλά ήθελε πολλή υπομονή, χρειάζονται περίπου 700 δεσίματα για να ολοκληρωθεί και μου έπαιρνε δυο μέρες για τον καθένα. Στήριζα όμως πολλές ελπίδες σε αυτό το ψάρεμα, κι έτσι στις αρχές της επόμενης άνοιξης είχα περί τα 20 κομμάτια. Γεμάτος προσδοκίες ξεκίνησα μια μέρα του Απρίλη για τον Μύτικα, βρήκα το δόλωμα και γύρισα στην Ιθάκη, για να ρίξω τα καλάθια μου σε μέρη που ήξερα ότι υπήρχαν πολλές ούγενες. Την επομένη έπιασα μία! Καλά που πιάστηκε κι αυτή, γιατί αλλιώς θα πίστευα ότι λάθος σφουγγάρι είχα χρησιμοποιήσει... Κατάλαβα ότι έφταιγε η εποχή, θυμήθηκα πως οι Καλύμνιοι είχαν φέρει τα πολλά ψάρια Αύγουστο μήνα, μέρες με μπουνάτσα και πολλή ζέστη. Δεν είχα παρά να περιμένω. Πραγματικά, με τον ερχομό της ζέστης του καλοκαιριού άρχισα να πιάνω ψάρια, που με κανένα άλλο εργαλείο δεν πιάνονταν. Τεράστιες, μαύρες ούγενες, ξεδοντιασμένες, που δεν τις έβλεπα και ποτέ όταν ψάρευα με ψαροτούφεκο. Επιανα ψάρια που ζούσαν, αναπαράγονταν και πέθαιναν από γηρατειά, δεν είχα ανταγωνιστές σε όλη την Επτάνησο κι αυτό ήταν θαυμάσιο, είχα ανακαλύψει μια τέχνη που θα μου έδινε για χρόνια το μεροκάματο, και μάλιστα με έναν τρόπο που μου ταίριαζε. Για να τοποθετηθεί αλλά και να ανελκυστεί ο κιούρτος χρειαζόταν βουτιά κι έτσι πάντα βρισκόμουν στο στοιχείο μου και δεν έχανα την επαφή με την άπνοια.
Είναι ένα ψάρεμα που συναρπάζει, ειδικά τη στιγμή που ανακαλύπτεις με το βλέμμα το καλάθι στον βυθό και προσπαθείς να καταλάβεις πόσα ψάρια έχει μέσα. Το ρεκόρ μου ήταν 17 ψάρια σε ένα καλάθι, αν και τις επιδόσεις των Καλύμνιων ποτέ δεν τις πλησίασα.
..και η ολοκλήρωσή της..
..και η ολοκλήρωσή της..
Ετυχε μέρα που ακούμπησαν στο μουράγιο τελάρα με 120 κιλά, εγώ έπιανα συνήθως γύρω στα 10 κιλά και στις εξαιρετικές μέρες προσέγγιζα τα 20. Ηταν βέβαια με δύο βάρκες εκείνοι, άρα είχαν και υπερδιπλάσιο αριθμό κιούρτων. Κυρίως όμως πίστευα πως γνώριζαν επιμέρους μυστικά που εγώ, ως αυτοδίδακτος, ποτέ μου δεν θα μάθαινα. Ακόμα κι έτσι όμως, το μεροκάματο μπορούσα να το βγάζω. Πέρασαν χρόνια από τότε και μόλις την τελευταία τριετία ανακάλυψα ότι ο κιούρτος δουλεύει και με άλλα δολώματα, πιάνοντας μάλιστα άλλα είδη ψαριών. Εκτός από τις ούγενες, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια πιάνω σταθερά και ροφούς, μεγάλες στήρες, τσιπούρες, σάλπες, μελανούρια, μπάφες και πάρα πολλούς σαργούς. Μέχρι και δίκιλο λαβράκι έπιασα φέτος. Είναι το ψάρεμα που μου δίνει αισιοδοξία για τα χρόνια που οι δυνάμεις μου θα αρχίσουν να με εγκαταλείπουν και δεν θα μπορώ να ψαρεύω πια εκεί που κάποτε βούταγα με ευκολία.
Κι είναι ένα ψάρεμα αρχαίο, παραδοσιακό, που προέκυψε από τον προβληματισμό του καμακιστή που έβλεπε τεράστια κοπάδια κάτω από τα πόδια του και δεν μπορούσε να πιάνει παρά μόνο ένα την κάθε φορά. Βρήκε τον τρόπο και τα έβαλε όλα σε ένα καλάθι, λοιπόν, αφήνοντας απέξω τα μικρά, χωρίς να ρυπαίνει το περιβάλλον.
Η τρύπα που άνοιξε ο .. οικολόγος Μάκης, για να ελευθερώσει τα  ψάρια...
Η τρύπα που άνοιξε ο .. οικολόγος Μάκης, για να ελευθερώσει τα ψάρια...
Ενα ψάρεμα "καθαρό", επιλεκτικό, προϊόν της σοφίας των ψαράδων της Μεσογείου. Το φτηνότερο όλων των εργαλείων και το αποδοτικότερο σε σχέση με το κόστος κατασκευής του, που προσεγγίζει την τιμή αγοράς μιας κουλούρας από σύρμα!
Eνα περιστατικό "οικοφασισμού" (αφιερωμένο στον κάθε "Μάκη")
Εχει ένα σημαντικό μειονέκτημα ο κιούρτος. Καθώς τοποθετείται σε σχετικά μικρό βάθος, ανακαλύπτεται και κλέβεται εύκολα από τους ψαροτουφεκάδες. Εχω κατά καιρούς, λοιπόν, υποστεί σημαντικές απώλειες, τόσο ψαριών όσο και εργαλείων. Το έχω πάρει απόφαση, ωστόσο, και προσπαθώ να μη στενοχωριέμαι όποτε χάνω κιούρτο. Αν έριχνα παραγάδια, όλο και κάποιο θα σκάλωνε και θα έμενε στον βυθό. Ετσι, λοιπόν, θεωρώ δεδομένο ότι κάθε σεζόν θα χάσω μερικούς κιούρτους. Δεν είναι, βέβαια, θεμιτό πράγμα η κλοπή, αλλά μπορώ να κατανοήσω τον πειρασμό που αισθάνεται εκείνος που κολυμπάει επί ώρες χωρίς να έχει πιάσει τίποτα και ξαφνικά βλέπει κάτω από τα πόδια του 5-6 "έτοιμους" σαργούς! Δεν με νοιάζει για τα ψάρια, αλλά συνήθως μου παίρνουν και τον κιούρτο, που έχει πάρει δυο μέρες να φτιαχτεί. Αυτό όμως που συνέβη φέτος στον κάβο της Μούντας ξεπερνάει κάθε αρρωστημένη φαντασία!
Η ιστορία που ακολουθεί αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ακρότητας και δείχνει πόσο θολά και μπερδεμένα είναι τα θέματα στον νου πολλών συνανθρώπων μας.
Είχα ρίξει τον κιούρτο στον κάβο με το πολύ ρεύμα, που φέρνει συνεχώς τροφή και ανεβάζει νέα κοπάδια ψαριών. Κάθε φορά που τον έβαζα σε εκείνο το σημείο, έπιανα 5-6 καλούς σαργούς και σπανιότερα καμιά άγρια τσιπούρα. Εχοντας καλά σημάδια από τη στεριά σταμάτησα τη βάρκα πάνω από το πόστο κι ετοιμάστηκα να βουτήξω. Είδα φυσαλίδες να βγαίνουν στην επιφάνεια και καθώς το βάθος ήταν μικρό και η θάλασσα λάδι, διέκρινα μερικούς αυτοδύτες γύρω από τον κιούρτο. Ηξερα ότι μια σχολή αυτοδυτών από την Κεφαλονιά έκανε τακτικά εκεί βουτιές, αλλά τι έκαναν με τον κιούρτο; Οταν βρέθηκα στη θάλασσα, οι μεν δύτες είχαν φύγει για τα ρηχά όπου τους περίμενε η βάρκα τους, ο δε κιούρτος είχε κάνει φτερά!
Τον βρήκα πεταμένο πίσω από κάτι βράχια, με μια μεγάλη τρύπα ανοιγμένη στο πλευρό του! Ως πονηρός Κεφαλονίτης ο Γεράσιμος, ο οδηγός των αυτοδυτών, είχε θελήσει να πουλήσει "οικολογία" στους Γερμανούς τουρίστες και είχε απελευθερώσει τα ψάρια μου! Είχε ξανακάνει κάτι ανάλογο ο ίδιος αυτοδύτης πριν από κάμποσα χρόνια. Είχε σταθεί από πάνω μου την ώρα που έκανα καρτέρι και μαρσάριζε τη μηχανή της βάρκας του για να μου διώχνει τα ψάρια! Μα είναι δυνατόν;
Η οικολογία ως ιδεολογία δηλώνει, βεβαίως, ευαισθησία για την κατιούσα την οποία έχει πάρει η φύση, από την έναρξη της εποχής της καύσης ορυκτού άνθρακα και πετρελαίου. Εκ των ων ουκ άνευ τέτοια εποχή η ευαισθησία βεβαίως, ωστόσο εδώ δεν πρόκειται για οικολογία, αλλά για οικοφασισμό.
Οταν τα βάζει ο κάθε Μάκης με ένα παραδοσιακό, επιλεκτικό και καθαρό εργαλείο, και με έναν ψαρά που προσπαθεί για το μεροκάματο και μόνο γι' αυτό, τι άλλο είναι; Μήπως τον συμφέρει να θεωρεί ότι τα ψάρια υπάρχουν μόνο και μόνο για να τα φωτογραφίζουν οι τουρίστες, από τους οποίους ασφαλώς ο ίδιος κερδίζει κι αποκομίζει σημαντικά οφέλη; Του διαφεύγει παράλληλα ότι επί της ουσίας δεν παράγει τίποτα, αλλά ρυπαίνει τη θάλασσα με τις τεράστιες μηχανές των σκαφών με τα οποία τους πάει πέρα-δώθε άνευ σοβαρού λόγου;
Το είπε προ πολλού ο Μαρξ, βεβαίως, ότι οι ιδεολογίες εκπορεύονται και καθορίζονται από το οικονομικό συμφέρον, αλλά μάλλον δεν βρήκε χρόνο να μορφωθεί στη ζωή του ο κάθε αγανακτισμένος πολίτης Μάκης... Τελικά, πολύ ύποπτη η ευαισθησία του αγαπητού Μάκη... Εμένα βρήκε; Δεν τον είδα να βουτά να τρυπήσει τον σάκο της ανεμότρατας τον "ακτιβιστή" Μάκη, τον τζάμπα μάγκα Μάκη...
Εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, 20/07/2011

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Η Σάμη της απαξίωσης...

Αντιγραφή από το http://kefaloniapress.gr/
sami_old2.jpg
 
 
  • Η  ΣΑΜΗ  ΤΗΣ  ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ  ΤΗΣ  ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ  ΤΗΣ  ΞΕΦΤΙΛΑΣ!!!!!
  •  
  • Μετά  από  πολύ  σκέψη και  προβληματισμό  αν  αξίζει  να  αφιερώσω  δέκα  λεπτά  από  την  ζωή  μου  για  να  αποτυπώσω  κάποιες  σκέψης  μου  σχετικά  με  όσα  συμβαίνουν  στην  Σάμη  το  τελευταίο  εφταμηνο  ήρθε  ένα  τρομακτικό  γεγονός  που  πραγματικά  με  συγκλόνισε  δεν  είναι  άλλο  από  το πρόγραμμα  των  εόρτιων  Σάμης  2011.
  •  
  • Το  γεγονός  αυτό  από  μόνο  του   με  έκανε  να   αναθεωρήσω  κάθε   αρνητική  σκέψη  που  είχα  για  το  κατάντημα  αυτού  του  τόπου  και  να  με  κάνει   να  νιώσω  περήφανος  που  είμαι  Σαμικός
  • Έπαψα  πλέον  να  πιστεύω  ότι  ζω  σε  μια  κοινωνία  ηττημένη  ανίκανη  να  διεκδίκηση  οτιδήποτε  που  παραδόθηκε   σε  έναν  τοποτηρητή  από  τα  Διλινάτα  μια  που  κανένας  Σαμικός  δεν  ήταν  ικανός  να  γίνει  αντιδήμαρχος  Σάμης!
  •  
  • Έπαψα  πλέον να  πιστεύω  ότι  η  Σάμη   θυμίζει  Κομητάτα  από  άποψη  υπηρεσιών και  ο  μόνος  λόγος  που   έχει  κάποιος  για  να  την  επισκεφθεί  είναι  για   να  φύγει  με  το  καράβι!
  • Έπαψα  πλέον  να  πιστεύω  ότι  κακός  η  δημοτική  αρχή    σταμάτησε  κάθε   σκέψη  να  γίνει  οποιοδήποτε  έργο  στην  Σάμη  (σπηλαιολογικό  πάρκο, προσκοπικό, παραλία) υπάρχει  κίνδυνος  ο  θόρυβος   να  μας  ξυπνήσει  από τον  λήθαργο!!
  •  
  • Έπαψα  πλέον  να  πιστεύω  ότι  οι  εργαζόμενοι  ψηφοφόροι   στον  δήμο  είναι  κακό  να  πληρώνονται  με  μαύρα   χρήματα  από  της  είσπράξης  των  σπηλαίων  και  να  δηλώνουν  εθελοντές ,  έχουμε  προοπτική  η  Σάμη  να  γίνει  Σικελία!! Του  χρόνου  τα  πάντα  σε   ιδιώτες  αυτοί  ξέρουν!!!
  •  
  • Έπαψα  να  πιστεύω  ότι  η  νεολαία  μας  αναπαύετε  στις  δάφνες  της  ανυπαρξία της   κάνοντας  αντίσταση   μέσα  από  της  υψηλού  επιπέδου  αναλύσεις  του  διαδικτυου  που  τις  αντιλαμβάνονται  μόνο  οι  ίδιοι.(ο Σακούλας  και  ο  Μπίλις  δεν  σερφαρουν  για  να  τους  αφουγκραστούν).
  •  
  • Έπαψα  να  πιστεύω  ότι  κακός  τα  αρχαία  μας  είναι  μπαζωμένα  και  το  μουσείο  μας  κλειστό!!  Θα  γίνει  νέα  ημερίδα  στη  Γρούσπα υπό  την  αιγίδα  του  τοπικού  συμβουλίου   και  θα  λυθεί  το  πρόβλημα!!! Σεβασμός  στους  ειδικούς!!
  •  
  • Έπαψα   να  πιστεύω  ότι  το γεγονός  ότι   η  Σάμη  βρωμάει  και  τα  χορτάρια  είναι  πλέον προστατευόμενο  είδος  είναι  κακό ! Προσφέρουμε  τροπικό  περιβάλλον!!
  •  
  • Έπαψα  να  πιστεύω ότι  κακός  η  αντιπολίτευση  δεν  μιλάει  για  αυτά  και  αλλά  πολλά  σε  τέσσερα  χρόνια  που  ο  παραιτηθείς  στρατάρχης  από  το  Πυργί  θα  ξαναπολιτευτή  για  να  μας  σώσει, θα  αρχίσει  και  πάλι  η  αντίσταση!!
  •  
  • Ανάμεσα  λοιπόν  σε  αυτές  της  μίζερες  διαπιστώσεις  ήρθε  αυτό  το  κοσμοϊστορικό  γεγονός  των  εορτιων  2011 υπό  την  αιγίδα  της  Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ. πους   μα  διαβεβαίωσε  ότι  θα  γίνει  το  πανηγύρι  στα  Πουλάτα  και  οι  εκθέσεις  στο  διαπολιτισμικό  κέντρο  στον  Καραβόμυλο  και  πείσθηκα  ότι  αξίζει  να  ζω  σ  αυτό  τον  τόπο!!
  •  
  • Αξίζουν  λοιπόν  συγχαρητήρια  στους  ΠΡΟΘΥΜΟΥΣ  της  Σάμης  ελπίζω   η  υπηρεσίες  τους    να  εκτιμηθούν  και  στην  έναρξη  των  εκδηλώσεων  να  τους  τιμήσει  με  την  παρουσία  του  και  ο  πλανητάρχης!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  •  
 ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

ΣΥΛΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΗΜΕΔΑΠΟΥ ΓΙΑ ΛΗΣΤΕΙΑ

Αργοστόλι 21 Ιουλίου 2011
 
                       
 
 
 
   Συνελήφθη από αστυνομικούς της υπηρεσίας μας στην περιοχή  
Αργοστολίου την 19-7-2011 ένας 22χρονος ημεδαπός  κατηγορούμενος για  
ληστεία.
   Ειδικότερα, απογευματινές ώρες της ιδίας, ο προαναφερόμενος  
ημεδαπός, πλησίασε  35χρονο αλλοδαπό που καθόταν σε παγκάκι σε περιοχή  
του Αργοστολίου,  και με την απειλή μαχαιριού του αφαίρεσε το  
χρηματικό ποσό των 520 Ευρώ .
   Αμέσως υπήρξε άμεση κινητοποίηση της Υπηρεσίας μας και ύστερα από  
εκτεταμένες και μεθοδικές αναζητήσεις, άνδρες της Ομάδας Δίωξης  
Κλοπών-Διαρρήξεων του Τμήματος Ασφαλείας Αργοστολίου κατάφεραν να  
συλλάβουν  τον προαναφερόμενο δράστη.
     Συλληφθείς οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κεφαλληνίας.-
 

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

Πανηγύρι Αγ.Παντελεήμονα στα Πουλάτα


http://poulata.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

Σας,προσκαλούμε στο πανηγύρι του Αγίου Παντελεημονα  παραμονή 26/07/2010 και ανήμερα 27/07/2011 στα Πουλάτα... 

Παραμονή Άγιου Παντελεήμονα. Εσπερινός. 

 Ανημερα Αγ. Παντελεήμονα. Θεία Λειτουργία, Λιτάνευση Ιερής Εικόνας

21:00 Ένα απολαυστικό, γεμάτο κέφι και χορό, πανηγύρι που διοργανώνετε κάθε χρόνο στην όμορφη πλατεία του χωριού , με τους Γ Παλημερή, βιολί ο Γ. Κοψαχείλης 

Οραγανωση Τ Κ Πουλάτων



ΣΥΛΛΗΨΗ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΛΑΒΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑ

Αργοστόλι, 20 -Ιουλίου-2011
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

 
 
Συνελήφθη από αστυνομικούς της υπηρεσίας μας στην περιοχή Μηνιές  
Αργοστολίου την 19-07-2011 ένας 21χρονος αλλοδαπός κατηγορούμενος για  
επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράνομη οπλοφορία.
Ειδικότερα,πρωινές ώρες της ιδίας ανωτέρω αλλοδαπός στην περιοχή  
΄΄Μύλοι Πετρία΄΄Αργοστολίου επιτέθηκε σε άλλο 31χρονο αλλοδαπό για  
μεταξύ τους προσωπικές διαφορές και με την χρήση αιχμηρού αντικειμένου  
τον τραυμάτισε στην κοιλιακή χώρα.
Η Υπηρεσία μας κινητοποιήθηκε άμεσα ενεργώντας πολυάριθμες προσαγωγές  
υπόπτων, καταφέρνοντας να εξακριβώσει τα στοιχεία του δράστη και  
ύστερα από εκτεταμένες και μεθοδικές αναζητήσεις και αξιοποίηση  
στοιχείων της έρευνας αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Αργοστολίου  
σε συνεργασία με άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος Αργοστολίου συνέλαβαν  
τον προαναφερόμενο δράστη.
Συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτ.Κεφαλληνίας.-
 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΟΚΚΑ.











Α.Ν.Α.Σ.Α. ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΟΥΡΗ ΠΑΣΕΓΕΣ.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος




ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΥΠ. ΑΡΙΘΜΟ 7 ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΣΠΥΡΟΥ


ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ Π.Ε ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Η ΕΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ Η ΠΑΣΕΓΕΣ;



Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο της Ιθάκης, παρά το γεγονός ότι ετέθη ως θέμα συζήτησης εκτός ημερήσιας διάταξης, δεν συζητήθηκε τελικά για διαδικαστικούς λόγους Η ΑΝΑΜΙΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΕΝΕΞΗ ΕΑΣ Κ-Ι ΚΑΙ ΠΑΣΕΓΕΣ.

Για τον λόγο αυτό είμαστε αναγκασμένοι να διατυπώσουμε την θέση μας σχετικά με τα γεγονότα ,όπως έχουν εξελιχθεί.
Η παρέμβαση της Περιφέρειας δια του αντιπεριφερειάρχη κρίνεται ως απαράδεκτη, παράτυπη και αντιδεοντολογικη.
-
με ποιο δικαίωμα παρεμβαίνει ανάμεσα σε δύο όργανα του συνεταιριστικού κινήματος; Οι διαφορές τους και τα προβλήματα που προκύπτουν λύνονται και πρέπει να λύνονται από τα συμβούλια και τις συνελεύσεις που είναι θεσπισμένα και εκλεγμένα στο συνεταιριστικό κίνημα και συμμετέχουν οι ίδιοι οι αγρότες και κτηνοτρόφοι.

-
Με ποιο δικαίωμα και ποια εξουσιοδότηση παραχώρησε δημόσιους χώρους της Περιφέρειας σε ιδιώτες της ΠΑΣΕΓΕΣ, που είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου; Δηλαδή όποιος ιδιώτης επαγγελματίας του ζητήσει γραφεία, θα του παραχωρεί; Δεν είχε την παραμικρή εξουσιοδότηση του ΠΣ για να το πράξει αυτό και είναι έκθετος.
Και ποιος πληρώνει τα τηλέφωνα της Π.Ε Κεφαλονιάς (αριθμοί 2671360500 και 2671360605) που χρησιμοποιούν οι ιδιώτες της ΕΑΣ Αγρινίου και της ΠΑΣΕΓΕΣ;

-
Και όχι μόνο αυτό. Αλλά πράττοντας έτσι παραβιάζει κατάφωρα ομόφωνη απόφαση του ΠΣ πριν από λίγες ημέρες ,που καταδίκασε την ανάλογη επέμβαση της ΕΑΣ Αγρινίου στον χώρο δικαιοδοσίας της ΕΑΣ Κέρκυρας! Και οποία σύμπτωση: όπως διαβάζουμε στον τοπικό τύπο οι εντεταλμένοι της ΠΑΣΕΓΕΣ ανήκουν πάλι στην ΕΑΣ Αγρινίου! Φαίνεται πως για κάποιο λόγο θα είναι οι «εκλεκτοί» του προέδρου της ΠΑΣΕΓΕΣ και τους χρησιμοποιεί σαν «πρώτο πιστόλι»
-
Μας είπε ο αντιπεριφερειάρχης ότι όλα αυτά τα πράττει για το καλό των αγροτών και των κτηνοτρόφων. Δεν θα το σχολιάσουμε ,γιατί είναι γνωστές σε όλους οι «φιλοαγροτικές» πολιτικές που χρόνια τώρα προωθεί τόσο ο ίδιος ,όσο και η παράταξη του.

Για την ΑΝ.Α.Σ.Α ο μόνος λόγος που οδήγησε τον αντιπεριφερειάρχη σε μια τέτοια συμπεριφορά είναι η ικανοποίηση εσωπαραταξιακών αιτημάτων και ισορροπιών, γνωστά όλα στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ.

Αλλά η δουλειά του αντιπεριφερειάρχη δεν είναι, δεν πρέπει να είναι αυτή. Οφείλει να συνεργάζεται αρμονικά με τους φορείς του τόπου του ,όπως είναι η ΕΑΣ Κ-Ι , και οι όποιες διαφορές να λύνονται με βάση τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας και των αγροτών μας.
Ο αντιπεριφερειάρχης θα έπρεπε, αντί να καλλιεργεί πολεμικό κλίμα, να συνεργάζεται με την ΕΑΣ Κ-Ι για τα σφαγεία , για το τυποποιητήριο λαδιού και όσες άλλες προτάσεις υπάρχουν για την ουσιαστική βελτίωση της θέσης των συμπατριωτών μας αγροτών και κτηνοτρόφων.

Επερωτάσθε κ. περιφερειάρχη, αν συμφωνείτε με τις πρακτικές του αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς-Ιθάκης που εκθέτουν ανεπανόρθωτα τόσο τον θεσμό της περιφέρειας όσο και εσάς ως τελικό υπεύθυνο.
Ενημερώστε μας επίσης με βάση ποια απόφαση και ποιου οργάνου της ΠΙΝ διατέθηκαν σε ιδιώτες ο εξοπλισμός ,τα γραφεία και τα τηλέφωνα της Π.Ε Κεφαλονιάς;
Δημοσιεύθηκε μια τέτοια απόφαση στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ;
Πού και πώς θα χρεωθούν οι δαπάνες που πραγματοποιούνται επί σειρά εβδομάδων;



ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ,19/07/2011 ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ
Περιφερειακος συμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α


ΑΝ.Α.Σ.Α. Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΟΝ ΝΟΑ



ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος




Πριν από λίγες ημέρες η ανδρική ομάδα polo του Ναυτικού Ομίλου Αργοστολίου, μετά από μια νικηφόρα πορεία, πήρε το εισιτήριο για την άνοδο της στην Α1 κατηγορία του αθλήματος.
Το γεγονός αυτό αποτελεί μια πολύ μεγάλη επιτυχία για τον ίδιο τον ΝΟΑ τους αθλητές του και την διοίκηση του, ίδιαίτερα αν αναλογισθεί κανείς ότι ο Όμιλος είναι ερασιτεχνικό σωματείο και η βοήθεια που έλαβε αυτά τα χρόνια υπήρξε ελάχιστη και σποραδική.
Το γεγονός αυτό όμως έχει μεγάλη σημασία και αποτελεί τιμή για την Περιφέρεια των Ιόνιων Νησιών, αφού μετά την ποδοσφαιρική ομάδα της Κέρκυρας αποτελεί την μοναδική συλλογική εκπροσώπηση της ΠΙΝ σε πανελλήνιο πρωτάθλημα!
Η ΑΝ.Α.Σ.Α πιστεύει ότι πρέπει να αγκαλιάσει το ΠΣ την προσπάθεια αυτή του ΝΟΑ και να σταθεί αρωγός και συμπαραστάτης στην νέα περίοδο που ξεκινά για τον αθλητισμό των νησιών μας.
- να εκδώσει συγχαρητήριο ψήφισμα το ΠΣ
- να προγραμματισθεί ειδική συνεδρίαση της επιτροπής Τουρισμού-Πολιτισμού –Αθλητισμού όπου θα κληθεί η ομάδα για να βραβευθεί για την επιτυχία της και να παρουσιασθεί το πρόγραμμα της για την ερχόμενη αθλητική χρονιά ,ώστε να βρεθούν οι τρόποι για την στήριξη της από την ΠΙΝ.
Επερωτάσθε κ Περιφερειάρχη πως προτίθεσθε να αντιμετωπίσετε την νέα αυτή ευτυχή συγκυρία για τον τοπικό αθλητισμό και ποια είναι η δική σας άποψη για την ουσιαστική στήριξη του ΝΟΑ , ενός σωματείου που με πάνω από 50 χρόνια ιστορία στην πλάτη του διδάσκει στην νεολαία την σημασία του αθλητισμού ,της συλλογικότητας και της σκληρής δουλειάς.

ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, 19/07/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Περιφερειακός σύμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α




ΕΟΡΤΙΑ ΣΑΜΗΣ 2011. ΤΟ ΠΡΟΓΡΜΜΑ.

Για να δείτε όλες τις εκδηλώσεις πατήστε  εδω (κλικ)

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΝΤΙΠΕΡΕΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΝΟΑ.

        thereos

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ                   

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ  ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

Ταχ.Δ/νση      : Διοικητήριο
Τ.Κ.                :28100
Τηλ                 :2671360530
Fax                 :2671028462
Πληροφορίες : Α. Παγουλάτου







Αργοστόλι,  18-07-2011
Α.Π: Οικ. 32788/9632

ΠΡΟΣ:-  Ναυτικό Όμιλο Αργοστολίου
              Υπόψη: κ. Νιφοράτου Λουκά
          

          


Σας εκφράζω τα συγχαρητήρια μου για τις εξαιρετικές επιδόσεις των αθλητών της υδατοσφαίρισης, που μας έκαναν υπερήφανους και μας κατέστησαν πανελληνίως γνωστούς αναφορικά με το επίπεδο του αθλητισμού στο νησί μας.
Η συγκίνηση και η ευγνωμοσύνη για την ομάδα που διέπρεψε και συνέβαλλε ουσιαστικά στην αναγνωσιμότητα της περιοχής μας, στον χώρο του αθλητισμού, είναι δεδομένη για όλους τους συντοπίτες μας.
Στόχος μας, πλέον θα είναι να παρακολουθούμε τους αγώνες των πρωταθλητών μας, των παιδιών που μόχθησαν για την επιτυχία, -συμμετέχοντας νοερά στην διαδικασία-, να απολαύσουμε την δράση, διδασκόμενοι παράλληλα από τους καταξιωμένους μας υδατοσφαιριστές την έννοια της ευγενούς άμιλλας αλλά και να μυηθούμε εμείς και τα παιδιά μας, στην χαρά της προσπάθειας και της διάκρισης.
Ευχαριστούμε τους αθλητές και ιθύνοντες που εργάστηκαν με αυταπάρνηση, προκειμένου να μας προσφέρουν την επιτυχία και ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσετε με τον ίδιο ζήλο και την ίδια επιμονή την αγωνιστική σας προσπάθεια .
Παραμένουμε πάντα στην διάθεσή σας, να σας ακούσουμε οποτεδήποτε το θελήσετε συνεισφέροντας σε ότι χρειαστεί και μπορούμε να  ανταποκριθούμε.
            Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

 
            ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΡΗΣ
                                               

Αναβολές από το στράτευμα Ελλήνων της Διασποράς

           thereos

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ                   

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ  ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

Ταχ.Δ/νση      : Διοικητήριο
Τ.Κ.                :28100
Τηλ                 :2671360530
Fax                 :2671028462
Πληροφορίες : Α. Παγουλάτου





Αργοστόλι,  18-07-2011
Α.Π: Οικ. 32794/9633

ΠΡΟΣ:-  Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
               Γραφείο Υπουργού
               κ. Μπεγλίτη Πάνο
            - Βουλευτή Κεφαλληνίας & 
              Ιθάκης
              κ. Μοσχόπουλο Σπύρο

ΚΟΙΝ:-  Γραφείο Αποδήμων
             Κεφαλονιάς
             κ. Σπηλιώτη Γεώργιο 
           - Μ.Μ.Ε. 
           

          


ΘΕΜΑ: Αναβολές από το στράτευμα   Ελλήνων της Διασποράς

Στα πλαίσια της γενικότερης ανάγκης στήριξης και επαναπατρισμού των Ελλήνων της Διασποράς, αλλά και της πολιτικής παροχής κινήτρων και δέλεαρ ώστε να επιστρέψουν στην γενέτειρά τους, θα πρέπει να επανεξετασθεί η τρέχουσα νομοθεσία που αφορά στην αναβολή από το στράτευμα.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να εξετασθούν και να αναθεωρηθούν οι διατάξεις αναφορικά με τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους νέους εκείνους που η διάρκεια αναβολής που τους έχει δοθεί δεν επιτρέπει χρονικά την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών η εργασιακών τους υποχρεώσεων.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι:
·         Πολλοί εκ των νέων της διασποράς επεδίωξαν την εγγραφή τους στο Δημοτολόγιο ορμώμενοι από την αγάπη για την ιδιαίτερη πατρίδα τους και την βαθιά ελληνικότητα των συναισθημάτων και των αντιλήψεων τους.
·         Οι σπουδές στο εξωτερικό, ειδικά αυτές που αφορούν σε επιστημονική εμβάθυνση , μελετητικό έργο και γενικά διείσδυση και αποτελέσματα στον χώρο της επιστήμης απαιτούν σπουδές και χρόνο πολύ περισσότερο από τον προβλεπόμενο στην αναβολής της στρατιωτικής θητείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι αυτοί να εντάσσονται εξ΄ ανάγκης στο επιστημονικό ή εργασιακό δυναμικό του εξωτερικού, καθώς η ενδεχόμενη επιστροφή τους για λόγους υπηρέτησης στο στρατό θα ισοδυναμούσε με αποτυχία στις σπουδές ή απώλεια ευκαιριών στον χώρο εργασίας που συσχετίζεται με αυτές. Έτσι  οδηγούμεθα σε στέρηση της χώρας μας από σημαντικότατους επιστήμονες που σχεδόν «εκβιάζονται» να παραμείνουν εκτός της πατρίδας τους.
·         Στα ως άνω ζητήματα προστίθεται η άρνηση και η καχυποψία της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας προς τους επιστήμονες που σπούδασαν, ειδικευτήκαν και εργάστηκαν εκτός της Ελλάδας, δημιουργώντας προσκόμματα και δυσχεραίνοντας συστηματικά τις προσπάθειες ενσωμάτωσής τους στο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας.
Με γνώμονα όλα τα παραπάνω σας παρακαλούμε όπως εξετάσετε  με σοβαρότητα και συναίσθηση ευθύνης, το ευαίσθητο ζήτημα της τροποποίησης της νομοθεσίας που αφορά στην διάρκεια της αναβολής της στρατιωτικής θητείας των Ελλήνων της Διασποράς και την τροποποίηση των κυρώσεων που επιβάλλονται στην μη έγκαιρη προσέλευση για την υπηρέτηση αυτής, στους νέους του εξωτερικού που παραμένουν εκτός Ελλάδος για λόγους σπουδών η ερευνητικής δραστηριότητας.

                        Προσβλέπουμε στην ουσιαστική και κατά το δυνατό άμεση εξέταση του παρόντος αιτήματός μας.

                                                                                    Με εκτίμηση



            Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

 

            ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΡΗΣ
                                                           

Οίκος Moody’s: η ιστορική αξιoλόγηση των αξιολογητών

Πηγή 24γράμματα – Ηλεκτρονικό Περιοδικό: Γλώσσα – Ιστορία – Πολιτισμός

γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Ποιος ήταν ο John Moody; Τι σημαίνει το όνομά του; H ιστορία του οίκου Moody’s.

Η λέξη Moody’s έχει μπει, πλέον στην καθημερινότητα μας. Στο ελληνικό λεξιλόγιο πριν ή μετά τη λ. Moody’s υπάρχει η λέξη υποβάθμιση. Το όνομα είναι βαρύγδουπο και προβάλλεται ως “έγκυρο” από τα ελληνικά και ξένα Μ.Μ.Ε. Οι εκθέσεις το οίκου Moody’s  ανεβοκατεβάζουν   κυβερνήσεις και υποθηκεύουν το σήμερα και το αύριο του πλανήτη, αφού καθορίζουν το αν θα δανειστεί, και με ποιους όρους, μια χώρα. Υποθηκεύει το μέλλον του πλανήτη, γιατί ως γνωστόν,  τα δανεικά αυτά θα τα πληρώσουν και οι μελλοντικές γενιές.

Τα πρώτα βήματα του John Moody/ Τζον Μούντι
 Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η επωνυμία Moody’s προέρχεται από το επώνυμο ενός, μάλλον, αποτυχημένου δημοσιογράφου / οικονομικού αναλυτή, που έδρασε στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα. Το πλήρες όνομα του ήταν  Τζον Μούντι (John Moody, 1868 – 1958) και στα Ελληνικά θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε ως Γιάννης Τσαντίλας.
Ο Γιαννάκης, λοιπόν, ξεκίνησε ως δημοσιογράφος, δίχως πανεπιστημιακές γνώσεις (στα γεράματα θα του δώσουν onoris causa, πτυχίο στη Νομική) και κάπου στο μεσοστράτι της ζωής του (το 1909) αποφάσισε να ασχοληθεί  με ένα μεσιτικό/ χρηματοοικονομικό γραφείο στη Νέα Υόρκη. Ήταν έξυπνο παιδί, παιδί της πιάτσας και καθώς το μάτι του έκοβε, όπως κόβει σε όλα τα λαμόγια (τα μυωπικά τους ματάκια βλέπουν τα κοντινά αλλά χάνουν τα μακρινά) αποφάσισε να εισάγει   για πρώτη φορά έναν πίνακα αξιολόγησης στις επενδύσεις των σιδηροδρόμων. Ο Τζον Μούντι (ή Γιάννης Τσαντίλας)  υπεραπλουστεύοντας κάθε έννοια οικονομίας φτιάχνει έναν κατάλογο (ανάλογο με την αξιολόγηση των κινηματογραφικών ταινιών σε ένα σημερινό έντυπο) και με γράμματα  (ΑΑΑ, ΑΑ, Α…) αντί για αστερίσκους βαθμολογεί τις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους των Η.Π.Α. Η απλότητα του θέματος άρεσε στους επενδυτές και το όνομα του Γιαννάκη ξεχωρίζει. Πολύ γρήγορα o  “Γιαννάκης Τσαντίλας” αυτοαναβαθμίζει το γραφειάκι του και από μεσίτης αυτοανακηρύσσεται πραγματογνώμονας επιχειρήσεων. Βγάζει χρήματα, δηλαδή,  πουλώντας πληροφορίες για τη βιωσιμότητα των εταιρειών και αξιολογεί, με τον τρόπο που αξιολογούν τα λαμόγια τη βιωσιμότητα άλλων επιχειρήσεων αλλά και την εμπορευσιμότητα των μετοχών. Η αμοιβή του είναι υψηλή (σήμερα, για κάτι αντίστοιχο παίρνει, περίπου, 150.000 ευρώ καθώς και ποσοστά από τις  αγοροπωλησίες των μετοχών) αλλά ας όψεται η ανασφάλεια του κοσμάκη, καθώς ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη και κανένας δεν ξέρει (ούτε και ο ίδιος ο Μούντι, ο Τσαντίλας, πως θα καταλήξει). Η ανασφάλεια του κοσμάκη αυξάνεται όλο και περισσότερο, γιατί μετά τον πόλεμο και τις κοινωνικά άστοχες συμβουλές του Γιαννάκη (που συμπυκνώνονται στο “βαθυστόχαστο” δόγμα “αρπάξτε, ξεσκίστε, τελειώσατε”) η Αμερική θα οδηγηθεί το 1929 στο χρηματιστηριακό κραχ με παγκόσμιες επιπτώσεις. Κατά ορισμένους ο Γιαννάκης, ο Μούντι, δεν είχε πάρει είδηση για το επερχόμενο κραχ και γι αυτό δεν ενημέρωσε τους πελάτες του (είπαμε ότι τα λαμόγια πάσχουν από μυωπία, αλλά ο Γιαννάκης, μάλλον, είχε  και πρεσβυωπία). Μάλιστα, οι κακές γλώσσες λένε ότι οι συμβουλές/αρπαχτές του Γιαννάκη είχαν σημαντικό μερίδιο στο να οδηγηθούν οι Η.Π.Α. στο κραχ.
Αυτοανακηρύσσεται αξιολογητής των κρατικών ομολόγων
Μετά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο λόγω της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας τους, οι Η.Π.Α. δανείζουν ανεξέλεγκτα τις χώρες που ελέγχουν και το ίδιο κάνουν και τα χρηματοπιστωτικά της ιδρύματα. Η ευθυνοφοβία ή  η ανικανότητα, όμως, των κρατικών υπαλλήλων δημιουργεί την ανάγκη για τη γνωμοδότηση ενός εμπειρογνώμονα, ο οποίος θα γνωματεύει, αν η τάδε χώρα είναι και φερέγγυος για να τη δανείσουν. Ο Αμερικανός υπάλληλος που διαχειρίζεται το αποθεματικό “του δείνα” σωματείου φορτηγατζήδων θέλει να επενδύσει τα χρήματα των ασφαλισμένων αλλά, δυστυχώς, δεν έχει ξανακούσει τις μισές χώρες του πλανήτη. Πως θα δανείσει μια χώρα που δεν ξέρει την ύπαρξη της;
Τη λύση αναλαμβάνει να τη δώσει ο Γιαννάκης, ο Τσαντίλας. Από μεσίτης και εμπειρογνώμονας επιχειρήσεων αυτοανακηρύσσεται “αξιολογητής” των κρατικών ομολόγων και βαθμολογεί την πιστοληπτική ικανότητα όλων των κρατών του πλανήτη. Προσλαμβάνει μια φουρνιά 25χρονων αριστούχων των καλύτερων πανεπιστημίων της υφηλίου (τσοχλανοπαρέα αριστούχων) και χωρίς πρότυπα, δίχως οικονομετρικά κριτήρια αλλά με προσωπικές εκτιμήσεις κάποιων υπαλληλίσκων, που οι ίδιοι αυτοχαρακτηρίζονται  “σαΐνια με ένστικτο” αποφασίζουν ότι η τάδε χώρα πρέπει να πληρώσει ένα συγκεκριμένο επιτόκιο, αν ζητήσει δανεικά, η άλλη χώρα  ένα υψηλότερο, ενώ η τρίτη  δεν πρέπει να δανειστεί καθόλου, γιατί είναι αναξιόπιστη. Αυτοί οι έγκυροι οικονομικοί αναλυτές, όπως αυτάρεσκα αυτοαποκαλούνται, εξανεμίζουν τον ιδρώτα των εργαζομένων και υποθηκεύουν το μέλλον γενεών και γενεών.
Τη δόξα της τσοχλανοπαρέας του Γιαννάκη ζήλεψαν και άλλοι παρόμοιοι “οίκοι”, όπως οι: Standard and Poors,  Fitch, που αν και φαίνονται ως ανταγωνιστές έχουν ένα κοινό στοιχείο: την αδιαφάνεια. Κανένας δε δημοσιοποιεί τα στοιχεία αξιολόγησης και θεωρούν απόρρητο τις πηγές στις οποίες στηρίζονται οι “πληροφορίες τους”, για το αν μια χώρα μετά από 30 χρόνια θα είναι ικανή να αποπληρώσει τα δανεικά που πήρε (τι να σου κάνει το Χάρβαρντ, αυτό δεν το γνωρίζει ούτε η Κατίνα, η Σμυρνιά, που έχει και κληρονομικό χάρισμα!!!).
Ο Γιαννάκης ο Τσαντίλας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το μαγαζάκι του που στηριζόταν, το 1909, στην προσωπική  λαμογιά, ενός αγράμματου και είχε σκοπό να κάνει  καμιά αρπαχτή, θα διοικείται, σήμερα,  από ανέραστα μαθητούδια και θα ελέγχει τον πλανήτη. Βλέπετε,  δεν μπορούσε να προβλέψει ότι θα εξαφανιστούν οι πολιτικοί από τον πλανήτη. Και δε μιλάμε για την Ελλάδα ή την Πορτογαλία (ποιος νοιάζεται, άλλωστε;)  αλλά μιλάμε για τον τρόμο στα μάτια του Ομπάμα και της Μέρκελ, όταν αναμένουν την έκθεση του οίκου Moody’s.
Και ενώ η κήνσωρ Μέρκελ δεν κουράζεται να προσβάλλει και να “νουθετεί” τους Έλληνες, δε λέει κουβέντα για όλους αυτούς τους ανεξέλεγκτους “οίκους”, που καταλύουν κάθε έννοια πολιτικής. Μόνο τις προάλλες σαν να ξύπνησε από τρομερό εφιάλτη η κυρία Μέρκελ ψέλλισε: “Δε θα επιτρέψουμε στους οίκους να μας στερήσουν την ελευθερία μας να αποφασίσουμε”. Το είπε, ήπιε λίγο νερό και ξανακοιμήθηκε ονειρευόμενη ότι κάποτε θα γίνει πολιτικός.

ΣΑΜΗ: ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. 2












ΘΙΑΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ. ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011