Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΝ.Α.Σ.Α 08/2011


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος


  • Πολιτικοοικονομική συγκυρία, κοινωνικές επιπτώσεις στα Ιόνια, στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη.

Η δραματική κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει την ελληνική οικονομία και κοινωνία η αποτυχία του συστήματος και των δυο κομμάτων εξουσίας που το εκπροσωπούν τα τελευταία σαράντα περίπου χρόνια ,σε συνδυασμό με τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα πού επιβάλλονται διαρκώς από την τρόικα με την συναίνεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, επηρεάζουν καθοριστικά και τα τοπικά οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα.
Η τουριστική κίνηση τραυματισμένη από την λιτότητα και την ανέχεια αδυνατεί να αναπληρώσει χαμένα εισοδήματα.
Η οικοδομική δραστηριότητα σε κάθετη πτώση εδώ και δυο χρόνια.
Οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους λόγω μεγάλης μείωσης του τζίρου.
Η επερχόμενη αύξηση του φπα στα είδη εστίασης στο 23% θα επιτείνει τα προβλήματα, αυξάνοντας και την ανεργία.
Ήδη η ανεργία στα Ιόνια εξακολουθεί και τον Μάιο να βρίσκεται στα ύψη (19,3%)!και η κυβέρνηση απειλεί τους δημοσίους υπαλλήλους και προετοιμάζει και εκεί απολύσεις.
Από την άλλη η κυβέρνηση προσπαθεί να χρυσώσει το «χάπι» προωθώντας νέα μορφές ομηρίας και εκμετάλλευσης των νέων και των ανέργων μέσω της λεγόμενης «κοινωνικής εργασίας» όπου περίεργες και μη μ.κ.ο θα νοικιάζουν εργαζόμενους σε δήμους και άλλους φορείς για πέντε μήνες, καταστρατηγώντας κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος.
Πληροφορούμαστε ότι αυτή η άθλια μορφή εξαπάτησης και εμπορίου ελπίδας βρίσκει εφαρμογή και στα νησιά μας μέσω της περιφέρειας.
Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι νέοι και οι νέες, οι μικροί και μεσαίοι επαγγελματίες και έμποροι, οι αγρότες μας πρέπει να συσπειρωθούν και να παλέψουν για την ριζική αλλαγή της πολιτικής, που θα βγάλει την χώρα από την κρίση ,που θα ανακουφίσει τις ασθενέστερες ομάδες του πληθυσμού, που θα χαράξει άμεσες και μεσοπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

  • Η παρουσία της περιφερειακής αυτοδιοίκησης το πρώτο οκτάμηνο του 2011
Την άσχημη εικόνα που διαμορφώνει η οικονομική κρίση και η κυβερνητική πολιτική για την αντιμετώπιση της, έρχεται να την επιδεινώσει στα νησιά μας η απραξία και η ανικανότητα της περιφερειακής αρχής.
Οκτώ μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της η διοίκηση της ΠΙΝ υπό τον κ. Σπύρου δεν έχει αντιμετωπίσει ούτε ένα από τα σημαντικά προβλήματα της περιφέρειας, και το χειρότερο δεν φαίνεται σε θέση να οργανώσει στα σοβαρά οποιαδήποτε προσπάθεια σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η αξιοποίηση του ΕΣΠΑ είναι ακόμη στην φάση της ….ενημέρωσης.
Ο φπα στα Ιόνια κινδυνεύει να αυξηθεί αντί να μειωθεί όπως στο Αιγαίο.
Η συγκοινωνιακή σύνδεση παραμένει στα ίδια χάλια όπως τα προηγούμενα χρόνια.
Η ανεργία αυξάνεται αλματωδώς, οι μικρές γεωγραφικές ενότητες και τα πιο μικρά νησιά περιθωριοποιούνται κι άλλο.
Το περιβάλλον τίθεται σε μεγαλύτερο κίνδυνο (ΧΥΤΑ, αιολικά πάρκα, πυρηνελαιουργεία, ιχθυοκαλλιέργειες, τουριστικές κατοικίες)
Σχολεία, νοσοκομεία συγχωνεύονται η κλείνουν
Τι κάνει η ΠΙΝ για όλα αυτά;
Σχεδόν τίποτα, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο.
Για να είμαστε ακριβείς υπάρχει μια δραστηριότητα: οι επιστολές του κ. Σπύρου που τις χρησιμοποιεί σαν φάρμακο «δια πάσα νόσο..»
Εκεί όμως που η διοίκηση της ΠΙΝ αποδεικνύεται παραγωγικότατη και πολύ ζωηρή είναι στην συνεχή επίδειξη αυταρχισμού, στην αντιδημοκρατική πρακτική και στην παραβίαση της τυπικής και ουσιαστικής νομιμότητας και της δημοκρατικής δεοντολογίας.
Ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς-Ιθάκης φιλοξενεί εντελώς παράτυπα ,σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, ιδιώτες στα γραφεία της πε Κεφαλονιάς και ο κ. Σπύρου τον καλύπτει.
Ο πρόεδρος του ΠΣ υποκλέπτει εν ψυχρώ απόφαση του Συμβουλίου ,καταπατώντας χωρίς ντροπή τον κανονισμό και τον νόμο, για να ανακαλέσει δυο μέρες αργότερα κάτω από το βάρος της δημόσιας κατακραυγής.
Ο περιφερειάρχης σαν πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τον κανονισμό και ουδέποτε ειδοποιεί τις παρατάξεις που δεν εκπροσωπούνται στην επιτροπή, για την ημερήσια διάταξη. τι θέλει να κρύψει;
Ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς-Ιθάκης αρνείται ετσιθελικά να εφαρμόσει τον νόμο ,αποδίδοντας στην ΑΝ.Α.Σ.Α γραφείο με υποδομή και γραμματειακή στήριξη. τι φοβάται;
Ο περιφερειάρχης συμμετείχε χωρίς καμμία εξουσιοδότηση από το ΠΣ σε μία παρωδία γενικής συνέλευσης της ΕΤΙΝ , διαδικασία από την οποία πέραν των άλλων ενδεχομένως προκύπτουν και ποινικές ευθύνες. Και δεν έχει δικαιολογία ότι δεν γνώριζε, γιατί η παράταξη μας τον ενημέρωσε και δημόσια και ιδιωτικά.
Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς την προσπάθεια της κυβέρνησης να αφαιρέσει αρμοδιότητες της περιφερειακής αυτοδιοίκησης, μέσω του υπό ψήφιση νόμου για τα αυθαίρετα, το μήνυμα είναι ότι οι πολίτες των Ιονίων σ αυτή την περίοδο δεν έχουν να περιμένουν θετικές εξελίξεις στα υπάρχοντα προβλήματα.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α ζητεί την στήριξη των πολιτών των φορέων και των κινήσεων της περιφέρειας για να αναγκάσουμε την διοίκηση της ΠΙΝ να ασχοληθεί ουσιαστικά ,για να διαμορφώσουμε τους όρους μιας άλλης μελλοντικής πλειοψηφίας που θα έχει για σημαία της το τοπικό και λαϊκό συμφέρον.


  • Η ΑΝ.Α.Σ.Α στην μάχη υπεράσπισης των τοπικών και των λαϊκών συμφερόντων
Η παράταξη μας προσπάθησε σ αυτό το διάστημα να προβάλλει και να προωθήσει με όλους τους τρόπους τα προβλήματα και να διεκδικήσει την λύση τους.
Ενημερώνουμε τακτικά τους συμπολίτες μας με ανακοινώσεις και συνεντεύξεις για τα θέματα που απασχολούν το ΠΣ.
Έχουμε καταθέσει μέχρι τώρα επτά επερωτήσεις προς την διοίκηση της ΠΙΝ για θέματα της επικαιρότητας.
Έχουμε στηρίξει ενεργά κινητοποιήσεις πολιτών και φορέων και εργαζομένων για τοπικά και γενικότερα προβλήματα.
Προβάλλουμε την ανάγκη της κατάργησης του «Καλλικράτη » και της αντικατάστασης του από ένα δίκαιο αντιπροσωπευτικό και αποκεντρωτικό σύστημα διοίκησης της περιφέρειας με ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους.
Καταγγέλλουμε την πολιτική αφασία και απραξία της διοίκησης της ΠΙΝ και αντιστεκόμαστε σθεναρά στην παραβίαση των κανόνων της δημοκρατίας και της νομιμότητας .
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για την σχεδιασμένη επίθεση λάσπης που δεχόμαστε τις τελευταίες εβδομάδες.
Η επίθεση γίνεται σε μια προσπάθεια να φιμωθεί η παράταξη και ο επικεφαλής , η τουλάχιστον να μειωθεί η αξιοπιστία των λεγομένων μας , αν μπορέσουν να μας εμπλέξουν στο κάδρο με την έρευνα για την καταχρηστική διαχείριση των οικονομικών της τ. νομαρχιακής αυτοδιοίκησης.
Η επίθεση ξεκίνησε την επομένη του τελευταίου ΠΣ, μετά την αποτυχία της διοίκησης της ΠΙΝ να λάβει απόφαση κάλυψης του αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς-Ιθάκης και μετά τις καταγγελίες μας για την ΕΤΙΝ.
Η επίθεση έχει ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς. Οι ηθικοί αυτουργοί κρύβονται ,αλλά είναι εύκολο να εντοπισθούν από κάθε σκεπτόμενο καλοπροαίρετο πολίτη αυτού του τόπου. Οι φυσικοί αυτουργοί ,που εκτελούν πληρωμένα συμβόλαια λασπώματος υπολήψεων και προσωπικοτήτων, δυστυχώς για αυτούς δεν μπορούν να κρυφτούν και για αυτό θα έχουν τις συνέπειες που πρέπει και που ορίζει ο νόμος και το δίκαιο.
Ας είναι πάντως σίγουροι, ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί, ότι ματαιοπονούν.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α θα εξακολουθήσει να πράττει αυτό που υποσχέθηκε στους πολίτες των Ιονίων νησιών, αυτά για τα οποία εξελέγη.

Αργοστόλι, 12/08/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Περιφερειακός σύμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ 1953.

Εις ανάμνηση 58 ετών από τους σεισμούς η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας σήμερα το βράδυ στις 20.00 θα παρουσιάσει στον προαύλιο χώρο του Διοικητηρίου οπτικοακουστικά ντοκουμέντα  των γεγονότων  της εποχής εκείνης.
Η παρουσίαση πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων «Μουίκης Hotel»
Σημαντικό μέρος του οπτικοακουστικού υλικού, χορηγήθηκε από τον συμπολίτη μας κ. Βασίλη Λορεντζάτο.



                                                                                                            ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

ΣΕΡΕΝΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ


Την Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

ώρα 21:15 στο Δημοτικό θέατρο Αργοστολίου,

θα πραγματοποιηθεί λυρική συναυλία:

ΣΕΡΕΝΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ
ένα μουσικό ταξίδι αγάπης με μελωδίες απ΄ όλο τον κόσμο.

Τη συναυλία διευθύνει ο μαέστρος Παναγής Μπαρμπάτης.
Τραγουδούν η υψίφωνος Ελπινίκη Ζερβού και ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος.

Επίσης συμμετέχουν το τρίο «Απόλλων Μουσηγέτης» και
ο Γεράσιμος Γαλιατσάτος-Ραζής.

Η εκδήλωση οργανώνεται από το Φιλανθρωπικό & Πολιτιστικό Σωματείο Κεφαλονιάς & Ιθάκης ¨Λυσίππη¨.

Σας περιμένουμε για να περάσουμε μια αξέχαστη βραδιά.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ: ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
          Σύλληψη ενός (1) αλλοδαπού για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης
 
       Συνελήφθη μεσημβρινές ώρες της 8-8-2011, στην περιοχή Ληξουρίου  
από αστυνομικούς της Υπηρεσίας μας, ένας αλλοδαπός ηλικίας 35 ετών,  
κατηγορούμενος για παράβαση του Νόμου περί Ναρκωτικών .
       Ειδικότερα, αστυνομικοί της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του  
Τμήματος Ασφαλείας Αργοστολίου, στα πλαίσια των ερευνών που διενεργούν  
για τον εντοπισμό φυτειών κάνναβης, μεσημβρινές ώρες της ιδίας ημέρας  
εντόπισαν τον ανωτέρω αλλοδαπό σε δασική περιοχή να έχει τοποθετήσει  
και να ποτίζει  δενδρύλλια κάνναβης ύψους 1,70 μέτρων, τα οποία  
εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν.
          Συλληφθείς  θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κεφαλληνίας.-
Σύλληψη ενός (1) αλλοδαπού για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης
 
       Συνελήφθη μεσημβρινές ώρες της 8-8-2011, στην περιοχή Ληξουρίου  
από αστυνομικούς της Υπηρεσίας μας, ένας αλλοδαπός ηλικίας 35 ετών,  
κατηγορούμενος για παράβαση του Νόμου περί Ναρκωτικών .
       Ειδικότερα, αστυνομικοί της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του  
Τμήματος Ασφαλείας Αργοστολίου, στα πλαίσια των ερευνών που διενεργούν  
για τον εντοπισμό φυτειών κάνναβης, μεσημβρινές ώρες της ιδίας ημέρας  
εντόπισαν τον ανωτέρω αλλοδαπό σε δασική περιοχή να έχει τοποθετήσει  
και να ποτίζει  δενδρύλλια κάνναβης ύψους 1,70 μέτρων, τα οποία  
εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν.
          Συλληφθείς  θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κεφαλληνίας.-
 

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΡΙΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΖΑΝΕΤ ΚΑΠΟΥΓΙΑ, ΕΚΘΕΤΕΙ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΣΑΜΗ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο πλαίσιο των Εορτίων Σάμης 2011 η γνωστή ερμηνεύτρια και ζωγράφος Ζανέτ Καπούγια παρουσιάζει στην Πλατεία Σάμης 12 με 18 Αυγούστου , έκθεση ζωγραφικής με θαυμάσια έργα που περιλαμβάνουν πυρογραφίες, κολάζ, προσωπογραφίες κ.α, Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά από 21.00 μμ. Αξίζει να την επισκευθήτε.

-ΟΙΚΟΣ - ΜΟΥΣΕΙΟ- ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ.

 Γυάλινα καλαμάρια του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, από την συλλογή του -Οίκος- Μουσείο- στον Καραβόμυλο.





Ο "πολιτισμός" της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας

Αντιγραφή από το ithacanet.gr
Οι ευαίσθητοι προστάτες της κληρονομιάς μας, μοιάζουν με την απροσδιόριστη ράτσα των "νεοελλήνων".
Δεν εξηγείται αλλιώς.
Τα Κυκλώπεια Τείχη της αρχαίας Κράνης στην Κεφαλλονιά "προστατεύονται" από το νόμο και την υπηρεσία. Η εικόνα του περιβάλλοντος τοπίου είναι στενά δεμένη με τον αρχαιολογικό χώρο, ο οποίος απλώνεται σε μια μεγάλη έκταση και περιλαμβάνει την ακρόπολη πάνω από τη λιμνοθάλασσα, τους λαξευτούς και θολωτούς τάφους στην Αλαφώνα, τη Δρακοσπηλιά, που δεν είναι σπηλιά, αλλά τη βάφτισαν  οι ντόπιοι, τον αρχαίο αμαξιτό δρόμο που ξεκινά από την Αλαφώνα προς άγνωστη κατεύθυνση, το βαραθροσπήλαιο της Γρούσπας και άλλες ομορφιές. Σε αυτές θα συμπεριλάβουμε τα "νεώτερα" λιθόκτιστα καμίνια, τις διάσπαρτες πέτρινες λίμπες των τσοπάνηδων και όλα αυτά τελειώνουν κάπου εκεί γύρω από το ξωκλήσι του Άη Λιά.
Το όριο της προστατευόμενης περιοχής, όπου απαγορευόταν η ανέγερση κτηρίων ήταν το ξωκλήσι. Αυτό κάποια στιγμή "παραβιάστηκε" και εμφανίστηκαν δυο κτήρια μέσα στην πάλαι ποτέ απαγορευμένη ζώνη.
Παρένθεση:
  1. 1. Το ξωκλήσι, κτίσμα του 190υ αιώνα, "ανακαινίστηκε" και υποστηρίχθηκε με τσιμέντο, τσιμεντάροντας το μεγαλύτερο μέρος των τοιχογραφιών, έργο της δεκαετίας του 30.
  2. Η ησυχία του τοπίου απειλείται σταθερά,από τη δεκαετία του 80, από την "ευφυή" (διάβαζε "ανεγκέφαλη" ) πρόταση να περάσει νέος δρόμος, που θα ενώνει το Αργοστόλι με το ανατολικό και βόρειο τμήμα του νησιού, μέσα από τη Δρακοσπηλιά και τον λεηλατημένο αρχαιολογικό χώρο της Αλαφώνας.
  3. Στα ριζά της αρχαίας Κράνης, δίπλα από τα παλιά έλη του Κουτάβου, εντοπίστηκε, κατά τη διάνοιξη του δρόμου της Κρανιάς, θεμέλια εμπορικού κέντρου, το οποίο μπαζώθηκε, σαν εύρημα άνευ αξίας, για να περάσει ο δρόμος και για να μην ενοχληθούν οι γύρω ιδιοκτησίες.
Έκλεισε η παρένθεση.
Ό,τι προστάτευαν οι αιώνες, καταστρέφουν και απειλούν οι "προστάτες". 
Σαν απολύτως φυσιολογική συνέχεια, η αρχαιολογική υπηρεσία θεώρησε καλό να αφήσει τα ίχνη του πολιτισμού της, δίπλα στην κεντρική πύλη των τειχών.
Έφτιαξε ένα κτήριο - τουαλέτα, που είναι μονίμως κλειστή και εγκατέλειψε και ένα κοντέηνερ!
 
Δυστυχώς, είμαστε οι πρώτοι που ασχολούμαστε με το θέμα. Οι "ευαίσθητες" καρδιές των "αρχαιόφιλων συλλόγων", των τοπικών αρχόντων και της λοιπής "διανόησης" δεν συγκινούνται από τέτοια. Οι πολλοί κάτοικοι, είτε δεν ξέρουν πού πέφτουν τα κυκλώπεια είτε θα θεωρήσουν  ή έχουν θεωρήσει όλα αυτά τα γεγονότα κάτι το εντελώς φυσικό.
Δεν περιμένουμε απάντηση, όπως δεν πήραμε   ποτέ απάντηση, όταν μόνοι μας "καταγγείλαμε" τη βλακεία των καθηγητών πολεοδόμων να περάσουν δρόμο από τη Δρακοσπηλιά ή όταν μπάζωσαν την αρχαία εμπορική συστάδα κτηρίων στην Κρανιά. 
Καταλάβατε, τώρα, γιατί κλείνει η Βιβλιοθήκη; Σε τι να χρησιμέψει, μέσα σε τέτοιο τοπίο; 
ΥΓ: Στην πρώτη φοτό, η "δρακοσπηλιά". Στην τελευταία, το σπηλαιοβάραθρο της Γρούσπας, από κάτω.

ΑΝ.Α.Σ.Α ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ. ΣΚΟΥΡΤΗ: ΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ- ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΝ ΝΟΑ ( ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΟ )


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΠΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΓΙΑ "ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ", ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ. ΣΚΟΥΡΤΗ
Κε Πρόεδρε,
όπως ήδη γνωρίζετε από την σχετική με το θέμα συζήτηση που προκαλέσαμε με επερώτηση της παράταξης μας στο τελευταίο ΠΣ, ο Ναυτικός Όμιλος Αργοστολίου (ΝΟΑ) με την ομάδα της υδατοσφαίρισης (water polo) ανήλθε στην Α1 κατηγορία του αθλήματος.
η ΑΝ.Α.Σ.Α πιστεύει ότι πέραν της βραβεύσεως ,που έχει αποφασίσει το ΠΣ για να τιμήσει την ομάδα, η ΠΙΝ πρέπει να αγκαλιάσει την προσπάθεια του ερασιτεχνικού αυτού σωματείου και να το στηρίξει ουσιαστικά στην νέα αγωνιστική περίοδο, επενδύοντας τόσο στην προβολή του αθλητικού πνεύματος στους νέους και τις νέες, όσο και στην ανάπτυξη του αθλοτουρισμού στα νησιά μας.
Προκειμένου κ. Πρόεδρε να συζητήσουμε το θέμα αυτό σε βάθος και να λάβουμε τις κατάλληλες αποφάσεις ,σας ζητώ να ορίσετε σύντομα εντός του Αυγούστου έκτακτη συνεδρίαση της επιτροπής που προεδρεύετε και που έχει την αρμοδιότητα του αθλητισμού.
Σας παρακαλώ , πέραν των μελών της επιτροπής , να κληθεί στην συνεδρίαση και εκπρόσωπος του ΔΣ του ΝΟΑ ώστε να μας παρουσιάσει το πρόγραμμα και τις ανάγκες της ομάδας.
Η επιστολή μου αυτή κοινοποιείται και στους : περιφερειάρχη κ.Σπύρου και δήμαρχο Κεφαλονιάς κ. Παρίση ως παράκληση και υπενθύμιση για τις δικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον ΝΟΑ, στον αθλητισμό και τους αθλητές.

κοιν: Περιφερειάρχη Ιονίων κ. Σπυρου
Δήμαρχο Κεφαλονιάς κ. Παρίση
ΝΟΑ

Αργοστόλι,07/08/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α
Περιφερειακός σύμβουλος

Ανοικτή επιστολή του καθηγητού Βασίλη Φίλια προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια.



-------------
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Όταν την επομένη του πραξικοπιματος του ’67, μία χούφτα άνθρωποι ιδρύσαμε τη Δημοκρατική Άμυνα γνωρίζαμε πολύ καλά ότι η Δημοκρατία δεν καταλύθηκε από τις ερπύστριες των τανκς, αλλά είχε πρό πολλού αυτοκαταρρεύσει και αυτοαναιρεθεί εσωτερικά.
Γι’ αυτό και ο απόθηχος της αντίστασης μας ήταν όχι απλά η πάλη της ανατροπής της δικτατορίας, αλλά η ουσιαστικοποίηση της μελλοντικής Δημοκρατίας με την έννοια της εδραίωσης μιάς πραγματικής λαϊκής κυριαρχίας.
Ο στόχος αυτός δεν επετευχθη διότι το παλαιό φθαρμένο πολιτικό προσωπικό όχι μόνον επανήλθε το ’74 «ανέπαφο», αλλά και διότι η δικτατορία χρησιμοποιήκηκε ως άλλοθι για να «μεταποιηθεί» η ελευθερία σε ελευθεριότητα και ασυδοσία. Η συντεχνοποίηση της κοινωνικής μας ζωής, η ανευθυνοποίηση, ο παρασιτισμός, η λογική του «πεζοδρομίου», η διαφθορά, τα σκάνδαλα και ο πολιτικός θεατρινισμός είναι μερικές, οι σημαντικότερες, από τις συνέπειες.
Αυτά όσον αφορά το απώτερο παρελθόν, όπου οι ευθύνες βαρύνουν όλους όσους άσκησαν πολιτική σε επίπεδο εξουςίας.
Το παρόν συνδέεται με μία οικονομική βαθύτατη δυσπραγία, που οδηγήθηκε σε οικονομική κατάρρευση από χειρισμούσς, τους οποίους χαρακτήρισαν η λογική της εξάρτησης, της υποτέλειας, της παράδοσης άνευ όρων των συμφερόντων της χώρα στους διεθνείς κερδοσκόπους και τους μηχανισμούς των παγκόσμιων τοκογλύφων.
Κάτι που έγινε από μία «σοσιαλιστική» κυβέρνηση , η οποία με τις συμβουλές και τις συμβολές των ξένων επεχείρησε μια άνευ προηγουμένου εξαπάτηση του ελληνικού λαού και όταν σε ελάχιστο χρόνο αποκαλύφθηκε ο αντιλαϊκός και αντεθνικός χαρακτήρας της πέρασε απροκάλυπτα σε εφαρμογή της αρχής «αποφασίζομεν και διατάσομεν». Έτσι αναδύθηκε μία νέα χούντα η οκτωβριανή.
Μια χούντα, που όχι μόνον δεν εκμεταλλευτηκε τεράστιες ευκαιρίες υπέρβασης της κρίσης με προσφυγή στη Ρωσία, την Κίνα, τα εμιράτα και όπου αλλού, αλλά και δεν διαπραγματευθηκε όπως έκανε η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Ισπανία κ.ο.κ.
Οι προσωπικές σας ευθύνες κ. Πρόεδρε είναι τεράστιες, διότι δεν προστατεύσατε τη χώρα, εντός των ορίων της δικαιοδοσίας σας απέναντι:
- Στην αντισυνταγματικότητα και τον παράνομο χαρακτήρα μεγάλου μέρους των όρων του μνημονίου και την αντισυνταγματική και εξ υφαρπαγής επιψήφισή του,
- Στην εκχώρηση εθνικού πλούτου υπό την μορφή εμπραγμάτων ασφαλειών και «εγγυήσεων» αντί πινακίου φακής.
- Στην ιδιωτικοποίηση όλων των επικερδών δημοσίων επιχειρήσεων.
- Στο μη σεβασμό διεθνών συμφωνιών, που είχαν γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση όσον αφορά τα υγρά καύσιμα και το φυσικό αέριο,
- Στον περιορισμό της εθνικής κυριαρχίας και τη λατινοαμερικανοποίηση της χώρας,
- Στην κατ' εντολή της κυβέρνησης ανοικτή σύμπραξη της αστυνομίας με τους κουκουλοφόρους.
Ναι κ. Πρόεδρε. Αυτά και άλλα πολλά μεταξύ των οποίων το μέγιστο και πολύ πρόσφατο. Η σιωπή σας στις εμετικές δηλώσεις Ερντογαν περί «Ελληνικής διοίκησης της νοτίου Κύπρου» και της αμφισβήτησης και αυτής της ύπαρξης Κυπριακού κράτους.
Στην πρώτη σας θητεία είχατε δείξει ότι είχατε υπερβεί το κομματικό σας παρελθόν προς όφελος του εθνικού. Σήμερα πλέον λειτουργείτε ως ουραγός μιας Κυβέρνησης μειοδοσίας και εθνικού άγους, ως υποστηρικτής της οκτωβριανής χούντας.
Αρνούμαι κατόπιν αυτού να δεχτώ την πρόσκληση στη «γιορτή της Δημοκρατίας». Αρνούμαι να συμμετάσχω σε κάτι, που κατήντησε θέατρο σκιών, αρνούμαι να διαγράψω τον ένα χρόνο παρανομίας και τα πέντε χρόνια φυλακής στο όνομα της στήριξης της σημερινής ψευτοδημοκρατίας του 15%.
Αθήνα 23 Ιουλίου 2011.

Ανάρτηση Από τον/την kaiafas στο ΓΚΟΛΑΝΤΙΕΣ τη 7/30/2011 07:25:00 μμ

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΩΤΗΡΗ ΚΟΥΡΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟ ΓΙΑ ΤΟ -ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ-.

               thereos

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ                   

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ  ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

Ταχ.Δ/νση      : Διοικητήριο
Τ.Κ.                :28100
Τηλ                 :2671360508
Fax                 :2671028462
Πληροφορίες : Μηνάς Κλαουδάτος
Email: antiperifereiarchis@kefalonia.eu




Αργοστόλι,      5 / 8/ 2011
Α.Π:              35913/10498
                                                        
  ΠΡΟΣ: Υπουργό Πολιτισμού & 
                Τουρισμού
                 Κο Γερουλάνο Παύλο

Μπουμπουλίνας 20-22
106 82 Αθήνα
Φαξ: 210- 820 1138
Κοιν: - Κοργιαλένειο Δ.Σ Κεφαλληνίας
- Υπάλληλους Κοργιαλενείου 
   Ιδρύματος
-Μ.Μ.Ε.
       

Θέμα: « Κοργιαλένιο Ίδρυμα»
Σχετ: Την από 29/7/2011 αναφορά-υπόμνημα των υπαλλήλων του Ιδρύματος.
Αξιότιμε Κε Υπουργέ,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω για το οξύ πρόβλημά που έχει προκύψει  στο Κοργιαλένειο Ίδρυμα, όπου για 7 ½ μήνες οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι και δεν μπορούν να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα αυτού. Βεβαίως τα προβλήματα δεν προέκυψαν εν μια νυκτί αλλά προϋπήρχαν. Όμως  σήμερα έχουμε οδηγηθεί σε αδιέξοδο.
Το ίδρυμα όπως ήδη γνωρίζετε από τη λειτουργία του και ένθεν έχει προσφέρει πολλά στον πολιτισμό, την παιδεία και τις τέχνες στον τόπο μας. Με τις δράσεις του  μας έχει συνδέσει και μας συνδέει με την ιστορία και το παρελθόν των νησιών μας, αλλά και προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στη νέα γενιά όπως εξυπηρέτηση φοιτητών,  δανειστική βιβλιοθήκη για το κοινό κ.α .
Έχοντας ενημερωθεί για τις θέσεις των εργαζομένων οι οποίοι είναι πολύ άξιοι, καταρτισμένοι στο αντικείμενο και πάνω απ’ όλα άνθρωποι που αγωνίζονται υπό αντίξοες συνθήκες, συμφωνώ, ότι όχι μόνο είναι εφικτό το ίδρυμα να γίνει Δημόσιο, αλλά είναι η μόνη λύση για τη βιωσιμότητα του. Έχει δυνατότητες να αποφέρει έσοδα, ούτως ώστε, να μην θεωρηθεί ότι θα αποτελέσει επιβάρυνση στον Κρατικό προϋπολογισμό με αποτέλεσμα η επίσημη πολιτεία να αρνηθεί την προοπτική αυτή.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι στο Αργοστόλι ενώ έχουμε χιλιάδες επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια, ελάχιστοι επισκέπτονται το Λαογραφικό Μουσείο. Αν υπήρχε καλύτερη οργάνωση και δεδομένου ότι όσοι επιλέγουν αυτού του είδους τουρισμό, ενδιαφέρονται  για την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου που επισκέπτονται, το ίδρυμα να μην αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Επιπλέον μόνο μέσω του Δημόσιου χαρακτήρα του Ιδρύματος, μπορεί να έχει  οφέλη από συνέργιες, αλλά και να συνεχιστεί η διασφάλιση της φερεγγυότητας διαχείρισης του κληροδοτήματος.
Για περαιτέρω ενημέρωση σας, επισυνάπτουμε το υπόμνημα-αναφορά με τις θέσεις των εργαζομένων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου σας και την αγάπη σας για τα νησιά μας, ελπίζω να δοθεί η πρέπουσα βαρύτητα για να καταστεί βιώσιμο το ίδρυμα αυτό, με το τόσο σημαντικό έργο που έχει επιδείξει κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, αλλά και τον ρόλο που καλείται να αναλάβει για το μέλλον.
Είμαι στη διάθεση σας να συμβάλω για την καλύτερη εξεύρεση λύσης στο θέμα αυτό το οποίο με αγγίζει και ως πρόσωπο αλλά πάνω απ΄ όλα ως Κεφαλλονίτη.            

                                                                   Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
                                                                                          ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΟΥΡΗΣ

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ «ΙΘΑΚΟ» ΟΣΟ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ!



Ήταν κάποτε ένας στόλος από τρεχαντήρια, καραβόσκαρα, βαρκαλάδες, λίμπερτι, τσερνίκια, τράτες, γατζάο, μπότηδες, περάματα, υδραίικους βαρκαλάδες, καμωμένος από καραβομαραγκούς μερακλήδες στους ταρσανάδες της Σύρας, της Σάμου, της Σύμης, της Σκιάθου κ.ά. Σήμερα, παρ' ότι αυτά τα σκαριά δεν υπάρχουν πια, αφού αποσύρθηκαν λόγω ευρωπαϊκών επιταγών, ή άραξαν για πάντα σε κάποια ναυπηγεία ενώ από την άλλη κάποιοι μερακλήδες αγωνίζονται για τη διάσωση και διαφύλαξη των ελληνικών παραδοσιακών σκαφών και τη στήριξη των παραδοσιακών ελληνικών ναυπηγείων. Μια παρέα εκατόν πενήντα θαλασσόλυκων ίδρυσαν τον Πολιτιστικό Όμιλο «Φίλοι των Παραδοσιακών Σκαφών»
Εκ των πρωτεργατών αυτής της κίνησης ο ναυπηγός Μανόλης Ψαρρός, ο Γιάννης Καψής, ο Γιώργος Ανωμερίτης, ο Θόδωρος Κατσανέβας, ο διευθυντής του Ελληνικού Νηογνώμονα Νίκος Γιαννακόπουλος, ο πρώην γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Νίκος Καβαλιέρος, ο διδάκτωρ Ιστορίας της Ναυπηγικής Κώστας Δαμιανίδης κ.ά. Πρωταρχικός στόχος τους, όπως υποστηρίζουν, είναι «να σταματήσει η ολέθρια πρακτική της διάλυσης παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών που συντελείται με την υποστήριξη και επιδότηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας. Η διάσωση ελάχιστων απ' αυτά, ως μουσειακά σκάφη, συνήθως μάλιστα έξω από το νερό, δεν είναι αρκετή για να αναστρέψει τη μεγάλη καταστροφή που συντελείται και αλλοιώνει τον παραδοσιακό ναυτικό μας πολιτισμό.
Γιατί τα λέω αυτά. Βρισκόμενος πριν χρόνια για περιβαλλοντική δουλειά στο Μεσολόγγι στην επιστροφή ερχόμενος για Αστακό πέρασα από το ναυπηγείο του Πόλκα ενός από τους λίγους εναπομείναντες παραδοσιακούς καραβομαραγκούς της περιοχής. Μεταξύ των άλλων ξύλινων σκαφών που «ξεκουράζονταν» στη στεριά και ο ΙΘΑΚΟΣ του δικού μας του Νίκου του Τζίμα. Ο ΙΘΑΚΟΣ που απ’ ότι φαίνεται μη μπορώντας να κάνει τα καθημερινά ταξίδια του στο Γιδάκι έκανε το τελευταίο του ταξίδι στο καρνάγιο του Αστακού. Από τις πληροφορίες που έχω συλλέξει το καΐκι αυτό ναυπηγήθηκε ναυπηγήσεως και καθελκύστηκε σε ναυπηγείο του Περάματος στο Πειραιά το Μάιο του 1964, είναι φτιαγμένο από ξύλο (πεύκο και ευκάλυπτο) και η αρχική του χρήση ήταν αλιευτικό «τρεχαντήρι».
Τα χαρακτηριστικά του είναι: Μήκος (ολικό):16,14 μ, Μήκος (μεταξύ καθέτων):14,40 μ, Πλάτος (μέγιστο):5,25 μ
Κοίλο:1,90 μ, Χωρητικότητα (ολική):30,18 κοχ, Ολική :18.07 κοχ και ναυπηγός του κατά πάσα πιθανότητα ένας εκ της γενιάς του Ψαρρού.
Η οικογένεια Ψαρρού που αριθμεί τρεις γενιές ναυπηγών ήταν η πρώτη η οποία πιστοποίησε τη συστηματική καταστροφή της ελληνικής ναυτικής παράδοσης εκ μέρους της πολιτείας. «Παραδομένο στις επιλογές της Ευρωπαϊκής Άνωσης, που σωστά επιδιώκει τη μείωση του αλιευτικού δυναμικού, το ελληνικό Δημόσιο συναίνεσε και στην καταστροφή των σκαφών ενώ θα μπορούσε να μην τα καταστρέψει και απλώς να τους αλλάξει χρήση» δήλωνε πριν μερικά χρόνια μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Μανόλης Ψαρρός, ένας από τους λίγους εναπομείναντες ναυπηγούς παραδοσιακών ξύλινων σκαφών, με ναυπηγείο στο Πέραμα Αττικής. Απουσία οποιωνδήποτε μέτρων στήριξης της παραγωγής παραδοσιακών σκαφών από την πολιτεία, ο κ. Ψαρρός αναζητεί νέες μεθόδους κατασκευής ξύλινων σκαφών έτσι ώστε να μειώσει το κόστος τους. «Έχουμε εφαρμόσει μια νέα μέθοδο κατασκευής σκαφών που δεν παρουσιάζει τα προβλήματα των παλαιοτέρων» έλεγε τότε ο κ. Ψαρρός, εξηγώντας ότι «κατασκευάζουμε για λογαριασμό ενός Κύπριου επιχειρηματία ένα σκάφος 19 μέτρων το οποίο δεν θέλει καλαφάτισμα. Είναι κατά τι ακριβότερο από τα παραδοσιακά σκάφη αλλά προσφέρει μια ποιότητα που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προσφερθεί από τα πλαστικά σκάφη».
Κόντρα στη θύελλα των καιρών ο κ. Ψαρρός θα επιμείνει μέχρι και σήμερα στην κατασκευή παραδοσιακών ξύλινων σκαφών αναψυχής, όπως το «Αετός» (36 μέτρα) που απέκτησε ο εφοπλιστής κ. Λυκιαρδόπουλος, ο οποίος αρνήθηκε επίμονα να το πουλήσει σε σημαντικό πρόσωπο του εξωτερικού. Αντίστοιχο σκάφος «χτίστηκε» στο ναυπηγείο του Ψαρρού για την οικογένεια Rothschild, η οποία με τη σειρά της το πούλησε στον κ. Givenchy του διεθνούς οίκου καλλυντικών. Το συγκεκριμένο σκάφος βρίσκεται στη Νίκαια της Γαλλίας. Ο κ. Μανόλης Ψαρρός, τρίτη γενιά ναυπηγός παραδοσιακών σκαφών, λέει: «Θα βρούμε νέα μονοπάτια διατήρησης της τεράστιας ναυπηγικής μας ιστορίας, έστω και απουσία του κράτους. Το τελευταίο θα μπορούσε να δημιουργήσει σχολές, να δώσει κίνητρα ανάλογα αυτών που δίνονται στα διατηρητέα κτίρια».
Τι μας μένει λοιπόν μετά τα παραπάνω: να σώσουμε τον «ΙΘΑΚΟ» και κάθε Ίθακο που γερνάει και πάει σιγά-σιγά προς την ολική καταστροφή. Μπορούμε να δημιουργήσουμε σε ένα χώρο ανοικτό Μουσείο (ησυχαστήριο) παραδοσιακών σκαφών της Ιθάκης και όχι μόνο, είναι η ιστορία μας και ο πολιτισμός μας που χάνεται χρόνο με το χρόνο.
Ας κινητοποιηθούμε λοιπόν όλοι μας Περιφέρεια, Δήμος, Πολιτιστικοί Φορείς, Ναυτικό-Λαογραφικό Μουσείο, Σύλλογοι Αλιέων και άλλοι φορείς, είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε τη ναυτική μας παράδοση ακόμη και στη στεριά….
Ο ΙΘΑΚΟΣ ας είναι η αρχή !!!!!
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ

Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: η νύμφη του Ιονίου Πελάγους

Αντιγραφή από το http://www.paraskevi13.com/?p=23631ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: η νύμφη του Ιονίου Πελάγους Πώς μπορεί να περιγράψει κανείς σε λίγες μόνο γραμμές αυτό το νησί; Πεντακάθαρες παραλίες, χρυσές αμμουδιές, μοναδικά σπήλαια, επιβλητικές καταβόθρες, καταπράσινα βουνά, γραφικά χωριά είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του.
Την Κεφαλονιά μπορείτε να επισκεφτείτε ξανά και ξανά και πάντα θα γνωρίζετε κάτι καινούριο…
Για ατέλειωτες βόλτες…
Η Κεφαλονιά είναι το μεγαλύτερο νησί του Ιονίου. Υπέστη σοβαρότατες ζημιές από τον ισχυρό σεισμό του 1953, όταν ισοπεδώθηκε, αλλά αργότερα ανοικοδομήθηκε από τους κατοίκους με αποτέλεσμα σήμερα να γνωρίζει σπουδαία τουριστική ανάπτυξη.
Πρωτεύουσα του νησιού είναι το Αργοστόλι. Είναι μια πανέμορφη πόλη που παρά τις καταστροφές που υπέστη (από το σεισμό) έχει καταφέρει να διατηρήσει το παραδοσιακό επτανησιακό στιλ. Είναι χτισμένη αμφιθεατρικά στον κόλπο του Κούταβου. Τα χαρακτηριστικά της είναι οι κόκκινες στέγες, τα σπίτια με τα φαρδιά μπαλκόνια, οι μεγάλες πλατείες, τα επιβλητικά κτίρια κ.ά. Η καρδιά της πόλης χτυπά στο Λιθόστρωτο και στην παραλιακή λεωφόρο Αντώνη Τρίτση. Στο Αργοστόλι υπάρχουν το Αρχαιολογικό και το Λαογραφικό Μουσείο. Πριν φύγετε από την πρωτεύουσα του νησιού επισκεφτείτε τη γέφυρα του Δραπάνου, το φάρο των Αγίων Θεοδώρων και το σπήλαιο του Αγίου Γεράσιμου. Λίγο έξω από το Αργοστόλι είναι οι Καταβόθρες όπου το νερό εξαφανίζεται για να βγει από την άλλη πλευρά του νησιού. Η δεύτερη μεγάλη πόλη της Κεφαλονιάς είναι το Ληξούρι. Οι κάτοικοι το αποκαλούν «μικρό Παρίσι», λόγω του ρέματος που χωρίζει την πόλη σε δύο μέρη. Ιστορικά μνημεία, μουσεία και εκκλησίες δίνουν το στίγμα της πόλης που και αυτή έπεσε θύμα του σεισμού. Λίγο πιο βόρεια βρίσκεται το γραφικό χωριό Φισκάρδο. Χάρη στη μορφολογία του εδάφους δεν σημειώθηκαν πολλές ζημιές με αποτέλεσμα να διατηρεί την επτανησιακή αρχιτεκτονική. Καλντερίμια, βενετσιάνικα αρχοντικά είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του. Πολύ γραφικό χωριό είναι επίσης το χωριό Άσσος, τα Λουρδάτα, ένα παραθαλάσσιο θέρετρο, ο Πόρος, ένα τουριστικό χωριό, η Σάμη (εδώ βρίσκεται το δεύτερο λιμάνι του νησιού), ακόμα η Αγία Ευφημία, τα Βλαχάτα, η Σκάλα και Σβορωνάτα είναι ορισμένα από αυτά που πρέπει να επισκεφτείτε.
Οι παραλίες του νησιού είναι μοναδικές. Η πασίγνωστη παραλία του Μύρτου στην περιοχή Πυλαρού, ο Μακρύς Γιαλός, γνωστή για τη χρυσή άμμο και τα καταγάλανα νερά, ο Λούρδας, η κοσμική παραλία στο χωριό Λουρδάτα. Πολύ καλές παραλίες είναι επίσης οι: Πλατύς Γιαλός, Καμίνια, Άμμες, Άβυθος, Άγιος Θωμάς, Αγία Ειρήνη, Σπαρτιά. Στο πρόγραμμά σας να συμπεριλάβετε το σπήλαιο της Δρογκαράτης και το λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης.
Από την Κεφαλονιά έχετε τη δυνατότητα να επισκεφτείτε την Ιθάκη, τη Λευκάδα και τη Ζάκυνθο.

JEAN ALEXANDRE BUCHON
Χόρευαν οι Νεράιδες του νησιού…
Ο Jean Alexandre Buchon θα ταξιδέψει στα μέσα του 19ου αιώνα στα νησιά του Ιονίου. Στην Κεφαλονιά παρατηρεί το κλίμα, το έδαφος, τους δρόμους του νησιού, καθώς και τις ασχολίες των κατοίκων. Στο έργο του με τίτλο: «Voyage dans l’ Eubee, les iles Ioniennes et les Cyclades en 1841», που εκδόθηκε στο Παρίσι το 1911 γράφει:
Κάστρα και αρχαιότητα
«Οι περισσότερες γυναίκες της Κεφαλονιάς αποτελούν ακόμη σήμερα ένα φαινόμενο που ξαφνιάζει τους ταξιδιώτες. Όλοι οι κάτοικοι είναι παντρεμένοι και ίσως είναι παραπάνω από τετρακόσια τα πλοιάρια με κατάστρωμα. Οι άνδρες ταξιδεύουν στη θάλασσα επί έξι ή οχτώ μήνες, εγκαταλείποντας έτσι την οικογένειά τους την καλή εποχή και δεν επιστρέφουν παρά για λίγους μήνες τη δύσκολη εποχή, να μείνουν με τις γυναίκες τους. Η παρουσία νυμφών στο νησί της Κεφαλονιάς είναι μέχρι σήμερα μια λαϊκή δοξασία. Ο κ. Λοβέρδος σε άρθρο του για την Κεφαλονιά αναφέρει σχετικά: «Κάποιοι, άνδρες και γυναίκες, αφηγήθηκαν με βεβαιότητα ότι είχαν δει και συνομιλήσει με Νεράιδες, τις είδαν να χορεύουν και να ανυψώνονται στον ουρανό, να τους μεταφέρουν σε μακρινά μέρη και ύστερα να τους εγκαταλείπουν εκεί».
Παραθέτω ορισμένα άλλα στοιχεία που αποσπώ από την εργασία του κ. Λοβέρδου. Το νησί της Κεφαλονιάς έχει περίπου 54.000 κατοίκους. Δύο πόλεις, το Αργοστόλι και το Ληξούρι, έχουν το ένα έκτο του συνολικού πληθυσμού, ενώ τα άλλα πέντε έκτα είναι μοιρασμένα στην ύπαιθρο. Υπάρχει μόνο μία καθολική εκκλησία με δύο ιερείς. Ο καθολικός πληθυσμός αποτελείται από πέντε έξι οικογένειες. Δεν υπάρχουν Εβραίοι. Το ένα τρίτο μόνο της επιφανείας της καλλιεργείται. Η παραγωγή της σταφίδας εκτιμάται σε οχτώ εκατομμύρια λίβρες. Το κρασί και το λάδι καταναλώνονται στο ίδιο το νησί. Ο δόκτωρ Νικόλαος Δελαπόρτας δημοσίευσε το βοτανολόγιο της Κεφαλονιάς. Στο παρελθόν αλίευαν κοράλλια μεταξύ Κεφαλονιάς, Λευκάδας, Ιθάκης και Εχιναδών νήσων. Κάθε χρόνο, τρεις ή τέσσερις χιλιάδες άνδρες περνούν με γυναίκες και παιδιά, κατά τους μήνες Ιούνιο – Σεπτέμβριο μετά τη συγκομιδή σίτου και κρασιού, στο Μοριά και στη Ρούμελη για να εργαστούν στο θερισμό και τον τρύγο. Οι Βενετοί, για να διευκολύνουν το πέρασμά τους, δημιουργούσαν προσωρινά λοιμοκαθαρτήρια στο ακρωτήριο Φισκάρδο, στην Αγία Ευφημία, στη Σάμη και μείωναν τις σαράντα μέρες της απομόνωσης (καραντίνα) σε εφτά μέρες. Οι Ζακυνθινοί πιστεύουν ότι μπορεί να δένονται με μάγια οι νυμφευμένοι ή τα ζώα και να εισέρχεται ο διάολος στο ανθρώπινο σώμα, κάτι πολύ παραγωγικό για τον κλήρο. Τα τείχη της Κρανιάς έχουν τρεις χιλιάδες πύργους. Τα ερείπια της Σάμης εκτείνονται σε περισσότερο από δύο χιλιάδες μέτρα κατά μήκος των δύο λόφων. Βλέπουμε ακόμη μια από τις μεγάλες πέτρες του οχυρού που απωθήθηκε κατά 30 εκατοστά περίπου από κτυπήματα πολιορκητικού κριού. Βρίσκουμε εκεί πολλούς τάφους που περιέχουν αμφορείς και νομίσματα. Ο Πρόννος είναι σε ένα λόφο πάνω από τους Κορωνούς, νοτιοανατολικά του νησιού, όχι μακριά από το όρος Αίνος, το σημερινό Μαυροβούνι.
Παρασκευή 27 Αυγούστου
Στις τέσσερις και μισή το πρωί έφυγα με τον Μ. Courbeau (Μ. Κουρμπό) με τα άλογα για να κάνουμε μία επίσκεψη στη Σάμη και από εκεί να διανυκτερεύσουμε στο μοναστήρι του Αγίου Γεράσιμου, μεγάλου προστάτη της Κεφαλονιάς, όπως είναι ο Άγιος Σπυρίδων της Κέρκυρας και ο Άγιος Διονύσιος της Ζακύνθου. Διασχίζουμε το γεφύρι που κτίστηκε στην άκρη του όρμου από τον Άγγλο συνταγματάρχη Basset (Μπάσετ), αυτόν που υποχρεώθηκε να παραδώσει την Πάργα στους Τούρκους. Είναι μια πάρα πολύ μακριά γέφυρα φτιαγμένη από ξύλο. Τώρα ανακατασκευάζεται με πέτρα και σύντομα θα ολοκληρωθεί, αν και είναι τόσο επιπόλαια φτιαγμένη που δεν θα μπορέσει να αντέξει για πολύ καιρό. Γέρνει στο κέντρο αντί να σχηματίζει ευθεία γραμμή, και ακολουθεί την κατεύθυνση των νερών στα αβαθή. Μόλις τελείωσε το πρώτο μισό πρέπει κιόλας να σκεφθούν πώς θα την επισκευάσουν, γιατί το θαλάσσιο νερό διεισδύει μέσα από τις μικρές πέτρες και τους όχι αρκετά παχείς τοίχους του.
Ο δρόμος που οδηγεί από το Αργοστόλι στη Σάμη είναι περίπου 26 χιλιόμετρα και ιδιαίτερα όμορφος, όπως άλλωστε όλοι οι δρόμοι του νησιού, που κατασκευάστηκαν με υποχρεωτική εργασία τον καιρό του συνταγματάρχη Napier (Νάπιερ). Υπάρχουν στο νησί πεντακόσια μίλια όμορφων ορεινών και περιφερειακών δρόμων. Όλοι είναι καλά στρωμένοι, με σωστή κλίση, προσπελάσιμοι για τις άμαξες και πολύ γερά κατασκευασμένοι. Πρόκειται για μια πραγματική υπηρεσία στη χώρα, υπηρεσία που δεν αποδίδει ακόμη καρπούς εξαιτίας της συνήθειας να επιχειρούνται όλες οι μεταφορές με τα μουλάρια ή τα άλογα, αντί να χρησιμοποιούνται κάρα. Ωστόσο, με τον καιρό θα έρθουν τα καλά αποτελέσματα. Το εσωτερικό της είναι ξηρό. Στους κάμπους καλλιεργούν μόνο τη σταφίδα. Όσο για τα βουνά της, όλες οι πλαγιές τους είναι γυμνές από βλάστηση».

Περιήγησης συνέχεια… στη Σάμη
Συνεχίζοντας την περιήγησή του ο Jean Alexandre Buchon στο νησί της Κεφαλονιάς επισκέπτεται τη Σάμη, η μορφολογία της οποίας θα τον εντυπωσιάσει. Ας δούμε πώς περιγράφει τη Σάμη…
H θέα γίνεται πολύ ωραία μόλις αρχίζουμε να διακρίνουμε την Ιθάκη ολόκληρη, με τα δύο μεγάλα βουνά της που συμπιέζουν δύο μικρότερα βουνά και τη θάλασσα που χωρίζει την Ιθάκη από την Κεφαλονιά. θα λέγαμε μια όμορφη ελβετική λίμνη, τόσο πολύ η θάλασσα περιβάλλεται από βουνά. Ανοίγουν λίγο με χάρη για να χωρέσει σε αυτό τον πίνακα η πρασινίζουσα πεδιάδα της σταφίδας, που κατεβαίνει χαμηλά ως την πόλη της Σάμης. Επισκεφθήκαμε έναν ντόπιο ιδιοκτήτη, ο γιος του οποίου μας ξενάγησε στα χαλάσματα της αρχαίας Σάμης.
Η Σάμη εκτείνεται από τη θάλασσα ως την κορυφή των δύο βουνών, στην υψηλότερη, δε, βρίσκεται η ακρόπολη. Στην παραλία βλέπουμε τον αρχαίο μόλο της Σάμης κτισμένο με πολλές σειρές από μεγάλες τετράπλευρες πέτρες, που σχηματίζουν ένα ευρύ και όμορφο τείχος κατά μήκος της θάλασσας.
Οι Άγγλοι υπό την ηγεσία του σερ Ηoward Douglas (Χάουαρνι Ντάγκλας) βάλθηκαν να καταστρέψουν το αρχαίο αυτό έργο για να αξιοποιήσουν τις πέτρες του, με σκοπό την ανέγερση ενός οβελίσκου προς τιμήν του πλέον μισητού από τους υψηλούς αξιωματούχους, του ίδιου του Ντάγκλας. Η Βενετία τότε είχε κάνει ένα νόμο με τον οποίο απαγόρευε την ανέγερση οποιουδήποτε αγάλματος σε αξιωματούχους της στις περιοχές που είχαν κυβερνήσει, γνωρίζοντας καλά ότι μια κάποια ευτελής κολακεία κυριαρχεί πάντα σε παρόμοιες αποφάσεις. Η Αγγλία το δέχεται και μάλιστα επιτρέπει για το σκοπό αυτό την κατεδάφιση των αρχαίων μνημείων που όφειλε να σεβαστεί. Η πόλη της Σάμης είχε λοιπόν αξιοσημείωτη έκταση. Έχουμε πολλά νομίσματα που κόπηκαν γι’ αυτή την πόλη που παλαιά ανήκε στον Οδυσσέα. Βρίσκουμε, εδώ και εκεί, τα ίχνη του τείχους που εκτεινόταν από τη θάλασσα ως ψηλά στα δύο βουνά χάρη σε δύο τείχη κτισμένα κατά μήκος των κορυφογραμμών και από το ένα βουνό στο άλλο. Επιπλέον υπήρχε ένα εσωτερικό οχυρό για να περιβάλλει την πόλη. Όλα αυτά τα τείχη είναι φτιαγμένα από φαρδιές πέτρες αρμονικές, τεράστιου όγκου, μήκους πέντε μέτρων επί δύο ύψους, μερικές φορές. Το ακολουθούμε μέχρι το μοναστήρι που βρίσκεται κοντά στην κορυφή του πρώτου βουνού και πλησίον μιας πλούσιας και δροσερής πηγής. Ολόκληρη η μία πλευρά του μοναστηριού είναι το αρχαίο τείχος διατηρημένο σε πολύ καλή κατάσταση. Μια άλλη πλευρά του είναι επίσης το αρχαίο τείχος που από εκεί κατευθύνεται προς το άλλο βουνό. Μια βαθιά χαράδρα χωρίζει τα δύο βουνά, αλλά μία ήπια καμπύλη στην αρχή της μας οδηγεί με μία απλή κλίση από το ένα βουνό στο άλλο. Αυτό το άλλο βουνό ήταν η ακρόπολη. Εκεί βρίσκεται το καλύτερα σωζόμενο τείχος που σε ορισμένα σημεία με απότομη κλίση υψώνεται 10-15 μέτρα, κτισμένο πάντα με μεγάλες τετράπλευρες πέτρες. Καταλαβαίνουμε ότι αυτές οι πέτρες κτυπήθηκαν τόσο από σεισμούς όσο και από πολιορκητικούς κριούς. Χωρίς σεισμικές δονήσεις, δεν θα μπορούσαμε να ερμηνεύσουμε τα μικρά κενά που υπάρχουν μεταξύ των πετρών κάθε σειράς. Η επίθεση του κριού παρατηρείται σε μια μεγάλη πέτρα που κτυπημένη στην άκρη της περιστράφηκε χωρίς ούτε να σπάσει ούτε να ανατραπεί – τόσο γερή ήταν και τόσο ισχυρά συγκρατιόταν από την πάνω σειρά. Από την ακρόπολη έχουμε πολύ όμορφη θέα και η ματιά μας αγκαλιάζει όλο το νησί της Ιθάκης.

Οι εντυπώσεις του Σικελού Scrafoni
Στα τέλη του 18ου αιώνα φτάνει στην Ελλάδα ο Σικελός Scrafoni. Ο περιηγητής θα ταξιδέψει σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Στην Κεφαλονιά θα παρατηρήσει ένα περίεργο φαινόμενο σχετικά με τους σεισμούς. Ο Κυριάκος Σιμόπουλος γράφει στο βιβλίο του «Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα 1700-1800» τόμος Β’, σελ. 629, εκδόσεις Πιρόγα:
«“Το καράβι δυσκολεύτηκε να μπει στο Αργοστόλι εξαιτίας της κακοκαιρίας και πόδισε σ’ ένα ερημικό τόπο. Οι επιβάτες βγήκαν στη στεριά και χτύπησαν την πόρτα του γειτονικού μοναστηριού.
Όχι! Όχι! Δεν θα άλλαζα αυτό το μοναστήρι της Κεφαλονιάς μ’ όλα τα μοναστήρια Βενεδικτίνων και των Καπουκίνων της οικουμένης. Μόλις μπήκαμε η γουμένισσα μας ωδήγησε στο αρχονταρίκι και πρόσταξε οχτώ δέκα από τις νεαρές καλόγριες να μας φέρουν ψωμί σταρένιο, νερό και κρασί. Βγήκα από το μοναστήρι χαρούμενος, αφού έδειξα με τα μάτια στις αξιαγάπητες καλόγριες το βάθος της ευγνωμοσύνης μου”. Ο Scrofani σημειώνει ένα περίεργο φαινόμενο σχετικά με τους σεισμούς της Κεφαλονιάς. “Στις 11 Ιουλίου 1765, ώρα 8.30 το πρωί έγινε μια ελαφρή δόνηση. Το 1766, την ίδια μέρα, και την ίδια ώρα, άλλη δόνηση. Το 1767 με διαφορά μιας μόνο ώρας έγινε ο φοβερός σεισμός που ισοπέδωσε το Αργοστόλι, το Ληξούρι, το Φισκάρδο και τη Σάμη. Αυτά τα στοιχεία είναι καταγραμμένα στα κοινοτικά αρχεία”. Στην Κεφαλονιά παρακολούθησε την κηδεία της Αικατερίνης Χωραφά, 23 χρονών, που πέθανε τρεις μέρες μετά τον τοκετό. “Στην εκκλησία, ύστερα από την νεκρώσιμη ακολουθία και λίγο πριν αρχίση η ανάγνωση του ευαγγελίου, ζύγωσαν οι συγγενείς στο φέρετρο. Ο συμβολαιογράφος διάβασε τη διαθήκη της πεθαμένης και όλοι υπέγραψαν με τη σειρά κατά την ηλικία τους. Το φτερό της πένας τοποθετήθηκε στην Αγία Τράπεζα. Ύστερα άρχισε ο αποχαιρετισμός της νεκρής. Πρώτος ο σύζυγος την ασπάσθηκε στα χείλη, ο πατέρας στο μέτωπο, τα αδέρφια στο μάγουλο. Διάβασε ο παπάς το ευαγγέλιο και έγινε ο ενταφισμός”».

Οι εξαγωγές, οι κάτοικοι και… το χαβιάρι
Ο Γάλλος André Grasset Saint Sauveur φτάνει στα τέλη του 18ου αιώνα στα Επτάνησα και θα επισκεφτεί την Κεφαλονιά. Στο χρονικό του αναφέρεται στα προϊόντα που παράγει το νησί, στους σεισμούς, στην πλεονεκτική θέση που βρισκόταν ο αρχιεπίσκοπος καθώς και στο χαρακτήρα των Κεφαλονιτών. Ο Κυριάκος Σιμόπουλος, στο βιβλίο του «Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα, 1700-1800», τόμος Β’, σελ. 545 γράφει:
«Από την Κεφαλονιά γινόταν εξαγωγή σταφίδας και λαδιού. Το μπαμπάκι της είχε εξαιρετική ποιότητα και επαρκούσε για την επτανησιακή κατανάλωση. Περίφημα ήταν τα κεφαλονίτικα πεπόνια, τα “μπακκιέρι” όπως τα έλεγαν, με ολοκίτρινη φλούδα και άσπρη σάρκα. Τα διατηρούσαν πολλούς μήνες κρεμασμένα από τα ταβάνια. Το νησί υπέφερε από σεισμούς. Μεγάλες καταστροφές έγιναν κατά τις δονήσεις του 1736, 1743 και 1752.
Χωριό ήταν το Αργοστόλι, με κακοχτισμένα σπίτια, τα περισσότερα ερειπωμένα από τους σεισμούς. Σε άθλια κατάσταση βρισκόταν και το Ληξούρι. Οι σεισμοί είχαν προκαλέσει τέτοιες καταστροφές, που δεν βλέπεις παρά σπίτια ξεγοφιασμένα και ετοιμόρροπα. Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με ερείπια που δύσκολα μπορούσε κανείς να βαδίση. Οι Ληξουριώτες κυκλοφορούσαν με σκούφο. Αλλά όταν πήγαιναν για δουλειά στο Αργοστόλι φορούσαν καπέλλο και ζώνονταν σπαθί. Χωρίς αυτά τα γελοία και άβολα συμπράγκαλα ήταν αδύνατο να παρουσιασθή κανείς στους αντιπροσώπους της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας. Κινδύνευε να χάση την υπόληψή του. Ο αρχιεπίσκοπος της Κεφαλονιάς ήταν εξαρτημένος από το πατριαρχείο. Δεν είχε συγκεκριμένα εισοδήματα, αλλά με τα τυχερά συγκέντρωνε ένα σημαντικό ποσό. Μια φορά το χρόνο πραγματοποιούσε περιοδεία στα χωριά του νησιού και κάθε δύο χρόνια στα χωριά της Ζακύνθου. Σ’ αυτές τις επισκέψεις ο ιεράρχης δεν περιωριζόταν στα ζητήματα της δικαιοδοσίας του, χειροτονίες, διαζύγια, έλεγχο των καταχρήσεων κ.τ.λ. αλλά και υποκαθιστούσε τον παπά του χωριού στα καθήκοντά του. Ο χωριάτης θεωρούσε μεγάλη τύχη να του βαφτίσει το παιδί ο αρχιεπίσκοπος, οι μελλόνυμφοι πίστευαν πως αν ευλογούσε το γάμο τους ο πρωθιεράρχης θα εξασφάλιζαν μια ζωή ευτυχίας, τα δάκρυα για ένα χαμένο πρόσωπο δεν θα ήταν τόσο πικρά εάν στην νεκρώσιμη ακολουθία χοροστατούσε ο αρχηγός της Εκκλησίας, ο αφορισμός του εχθρού σου είχε μεγαλύτερη δύναμη αν ακουγόταν από τα χείλη του αρχιεπισκόπου παρά από ένα φτωχό χωριατόπαπα. Όλα φυσικά πληρώνονταν. Οι εισφορές αυτές επαρκούσαν για μια καλύτερη ζωή. Αλλά για να γίνει αρχιεπίσκοπος έπρεπε να εξαγοράση την ψήφο του Γενικού Προβλεπτή. Οι υποτακτικοί του προβλεπτή που κινούσαν τα νήματα της εκλογής στα παρασκήνια ήθελαν το μερίδιό τους. Έπειτα έπρεπε να εξαγοράση και τους ψήφους των εκλεκτόρων. Την Κεφαλονιά κυβερνούσε ένας Προβλεπτής που εκλεγόταν από τη Σύγκλητο της Βενετίας. Η έδρα του βρισκόταν στο Αργοστόλι. Ένας Βενετός ευγενής διοικούσε το κάστρο της Άσσου. Ο στρατιωτικός διοικητής ήταν εγκατεστημένος στο Ληξούρι.
Οι Κεφαλονίτες είχαν επιδοθή με επιτυχία στη ναυτιλία. Το ναυτικό τους ήταν το μεγαλύτερο και το πιο δραστήριο σε όλα τα Επτάνησα. Μόλις οι Ρώσοι εξασφάλισαν την κατοχή της Κριμαίας, πάμπολλα κεφαλονίτικα καράβια εγκατέλειψαν τη βενετική σημαία και άρχισαν εμπόριο με τη Μαύρη Θάλασσα. Μετέφεραν στη Χερσώνα ιταλικά εμπορεύματα και φόρτωναν στα καράβια τους σίδηρο, κάνναβι και κυρίως χαβιάρι. Οι Έλληνες ήταν μεγάλοι χαβιαροφάγοι. Το έτρωγαν με λάδι και χυμό λεμονιού».

Ο χαρακτήρας του Κεφαλονίτη
Ο Γάλλος περιηγητής του Ιονίου επιχειρεί μια ανάλυση της ιδιοσυγκρασίας του Κεφαλονίτη και μια εξήγηση των επιτυχιών σε όλους τους τομείς.
«Ο Κεφαλονίτης είναι έξυπνος, επιδέξιος και επίμονος στα σχέδιά του. Από τη στιγμή που θα προκαθορίση ένα σκοπό, όλη η σκέψη του προσηλώνεται σε αυτόν. Τίποτα δεν μπορεί να τον μετακινήση από το σκοπό του. Σαν το μυθικό Πρωτέα μεταμορφώνεται αδιάκοπα, παίρνει όλες τις μορφές που θα μπορούσαν να του εξασφαλίσουν την επιτυχία. Είναι εκδικητικός και ραδιούργος, και αυτό το βλέπει κανείς κυρίως στον χαρακτήρα των προεστών.
Ο πληθυσμός του Αργοστολιού είναι χωρισμένος σ’ ένα σωρό μικρές φατρίες που επιδίδονταν στο άγριο αλληλοφάγωμα. Η πολιτική της Βενετίας υποδαύλιζε με μαεστρία τις διαιρέσεις. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθή τις επιδόσεις των Κεφαλονιτών σε όλους τους κλάδους της επιστήμης. Η Κεφαλονιά έδωσε στο εξωτερικό πολιτικούς και στρατιωτικούς που διακρίθηκαν για τις ικανότητές τους. Μερικοί ευδοκίμησαν στα γράμματα. Η φιλοξενία αποτελεί μία από τις αρετές του λαού της Κεφαλονιάς. Υποδέχεται τον ξένο, διδάσκεται πλάι του και μ’ όλο που είμαι ματαιόδοξος, όπως όλοι οι Έλληνες, δεν αρνιέται τον θαυμασμό που του αξίζει».


Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

ΕΚΘΕΣΗ: «Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΕΩΝ, ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ»


H περιοδική έκθεση με θέμα «Η θάλασσα θεών, ηρώων και ανθρώπων στην αρχαία ελληνική κεραμική» σε συνεργασία με την αρχαιολόγο Αλίκη Σαμαρά-Κάουφμαν ειδική συνεργάτιδα του τμήματος ελληνικών, ετρουσκικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων του Μουσείου του Λούβρου, τελεί υπό τη αιγίδα του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών, την διοργάνωση και χορηγία του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Ιθάκης «Ο ΦΗΜΙΟΣ», την συνδιοργάνωση του Γαλλο-Ελληνικού Συλλόγου «ΕΛΙΑ» της πόλης Villenerve-lez-Avignon και του Βιβλιοπωλείου «ωκύαλος» θα κλείσει τη «διαδρομή» της στην Ιθάκη. Χορηγοί επικοινωνίας Ραδιοφωνικός σταθμός Cosmos 965 και Ηλεκτρονική εφημερίδα www.ithacanews.gr. Η έκθεση θα παρουσιαστεί στις 7 Αυγούστου στο Μορφωτικό Κέντρο Ιθάκης και θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες.
Ο επισκέπτης της έκθεσης, μέσα από ποικίλες παραστάσεις της αρχαίας κεραμικής, «ταξιδεύει» στην ελληνική θάλασσα. Εκεί ανακαλύπτει, εκτός από την πλούσια πανίδα της, ένα πλήθος θεών και ηρώων και χαίρεται πανάρχαιους μύθους που ζωντανεύουν και αποτελούν ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για την τέχνη και τη λογοτεχνία από την Αρχαιότητα έως τις μέρες μας.
Η έκθεση περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
I. Το βασίλειο της θάλασσας
II. Οι θεοί της θάλασσας: α) Ποσειδώνας και Αμφιτρίτη β) Οι γιοι του Ποσειδώνα
και άλλα θαλάσσια τέρατα γ) Ο Νηρέας και οι κόρες του Νηρηίδες
III. Θεοί και ήρωες ταξιδεύουν
IV. Η γέννηση της Αφροδίτης
Τα εξαιρετικής ποιότητας και υψηλής αισθητικής αγγεία με τις θαλασσινές σκηνές οφείλουν την ευρεία διάδοσή τους στους θαλάσσιους δρόμους: Βρέθηκαν ως επί το πλείστον στην Ετρουρία κατά τη διάρκεια ανασκαφών του 19ου αιώνα προκαλώντας το θαυμασμό των αρχαιολόγων.
Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στο Λούβρο και είναι πολύ λίγο γνωστά στο ελληνικό κοινό. Και μολονότι τα αυθεντικά έργα απουσιάζουν, οι μεγάλων διαστάσεων απεικονίσεις τους, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα των φωτογραφιών, μας επιτρέπουν να διακρίνουμε λεπτομέρειες του αρχαίου σχεδίου, συχνά δυσδιάκριτες με γυμνό μάτι. Επιπλέον, ο πλούτος της έγχρωμης εικόνας αναδεικνύει ιδιαιτερότητες της τεχνοτροπίας και προσφέρει μια ρεαλιστική θέαση της παράστασης.
Εικόνα αφίσας-πρόσκλησης: Αττική μελανόμορφη λήκυθος με λευκό βάθος. Ύψος 31 εκ., αρχές 5ου αιώνα π.χ. Ζωγράφος κ. Εδιμβούργου. Αθήνα, Εθνικό αρχαιολογικό μουσείο, 1130. Από την Ερέτρια. Σχέδιο : Alfred Gillieron 1892.
ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
ΜΑΧΗ ΠΑΪΖΗ - ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, δ.φ. Γενική Γραμματέας του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών της Ιθάκης.
«Η θάλασσα υπήρξε, για τους ανθρώπους που κατοικούσαν στην περιοχή της Μεσογείου και πριν ακόμα από την προϊστορική εποχή, στοιχείο που καθόρισε τις οικονομικές τους δραστηριότητες, διαμόρφωσε τον πολιτισμό τους και διεύρυνε τους πνευματικούς τους ορίζοντες.
Η Ιθάκη ανήκει στο γεωγραφικό και πολιτισμικό αυτό χώρο και η μοίρα της υπήρξε, και παραμένει, άρρηκτα δεμένη με τη θάλασσα. Με αυτήν πάλεψε, και με τον θεό της Ποσειδώνα, για δέκα ολόκληρα χρόνια ο μακρινός πρόγονος των Ιθακησίων, ο Οδυσσέας, ως να επιστρέψει από την Τροία στο νησί του. Η επιθυμία της επιστροφής στην πατρίδα και στους οικείους έκαναν την Ιθάκη σύμβολο του νόστου και τον Οδυσσέα σύμβολο της ανθρώπινης θέλησης και ευφυΐας.
Η εμβληματική αυτή φυσιογνωμία αποτελεί τον άξονα του επιστημονικού αντικειμένου του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών. Ήταν λοιπόν φυσικό το Διοικητικό του Συμβούλιο να δεχτεί την πρόταση της ΕΛΙΑΣ και της αρχαιολόγου κ. Αλίκης Σαμαρά Κάουφμαν και να θέσει υπό την αιγίδα του μια λαμπρή Έκθεση που οι διοργανωτές θέλησαν μετά την περιήγησή της σε διάφορες πόλεις της Μεσογείου, να καταλήξει στην Ιθάκη, στο νησί-σύμβολο του νόστου».
ΖΑΝ ΛΥΚ ΩΖΙΕ, Οργανωτής της έκθεσης και Αντιπρόεδρος του Γαλλο-Ελληνικού Συλλόγου «ΕΛΙΑ» (Βιβλνέβ-λεζ-Αβινιόν)
«Μετά από τη Νεάπολη Βοιών, την Αθήνα και την Πάτρα, ο Γαλλο-Ελληνικός Σύλλογος «Ελιά» θέλησε να πραγματοποιήσει μια παλιά επιθυμία, να παρουσιαστεί η έκθεσή μας σε ένα νησί που θα έκανε να ονειροπολήσουν τόσο οι επισκέπτες όσο και οι οργανωτές της.
Ανάμεσα στα ελληνικά νησιά θεωρήσαμε την Ιθάκη σαν ιδανική επιλογή εφόσον πρόκειται για τον τόπο, όπου συμπυκνώνονται οι μυθικές διηγήσεις με την ιστορική πραγματικότητα. Επί πλέον ο «πολυταξιδεμένος στις θάλασσες» Οδυσσέας αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα της έκθεσής μας.
Πιστεύουμε λοιπόν πως η παρουσίασή της στον πλαισιωμένο από οδυσσειακές ονομασίες τόπο αποτελεί για μας, τους αναγνώστες του μεγάλου ποιητή και ειλικρινείς φιλόμηρους, έναν άλλο «νόστο», μια επιστροφή στην πατρίδα, την Ιθάκη της καρδιάς μας».
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΒΕΡΩΝΗΣ, Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Ιθάκης «Ο ΦΗΜΙΟΣ»
«Πλανεύτρα και ξελογιάστρα η θάλασσα, λίκνο ζωής και γεννήτρια Θεών και Ανθρώπων, Πηγή έμπνευσης και δημιουργίας σφιχταγκαλιάζει σε παιχνίδι έρωτα και θανάτου την Ιθάκη. Την Ιθάκη του θρυλικού ταξιδευτή Οδυσσέα. Τον Οδυσσέα της περιπέτειας, της γνώσης, του Νόστου, της Αθηνάς, του Ποσειδώνα.
Θάλασσα και Ιθάκη είναι άρρηκτα δεμένες τροφοδοτώντας και οπλίζοντας διαχρονικά την ψύχη και το πνεύμα των αρχαίων προγόνων μας έτσι που η αισθητική της τέχνης τους να μας προξενεί σήμερα θαυμασμό.
Αυτή η τόσο σημαντική έκθεση εξάπτει την φαντασία μας στις περιπέτειες του θεϊκού Οδυσσέα δίνοντας ακόμα μια ευκαιρία να ταξιδέψουμε νοερά στα βήματα του ξακουστού προγόνου μας».
ΑΛΙΚΗ ΣΑΜΑΡΑ - ΚΑΟΥΦΜΑΝ, αρχαιολόγος ειδική συνεργάτιδα στο τμήμα ελληνικών, ετρουσκικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων του Λούβρου.
«Η έκθεση, της οποίας οι παραστάσεις προσφέρονται σαν ένα φανταστικό θαλάσσιο ταξίδι, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2008 στη Γαλλία, στη Villeneuve-lez-Aνignon [με την ευκαιρία πανηγυρικού εορτασμού των δέκα χρόνων αδελφοποίησης  της γαλλικής πόλης με το Γύθειο] με την πρωτοβουλία του εξαιρετικά δραστήριου τοπικού Γαλλο-Ελληνικού συλλόγου «Ελιά» και κατόπιν στη Μασσαλία. Στη συνέχεια ταξίδεψε «διά θαλάσσης» στην Ελλάδα, την Αθήνα, την Νεάπολη Βοιών, την Πάτρα, και τώρα έφτασε στην πατρίδα του Οδυσσέα με την πανάρχαιη ναυτική παράδοση, το πρώτο νησί του εκθεσιακού μας περίπλου, ένα τόπο ονείρου που εμπνέει διαρκώς την τέχνη και τη λογοτεχνία.  
Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι εξής ενότητες:
Ι. Το βασίλειο της θάλασσας, ΙΙ. Οι θεοί της θάλασσας: α) Ποσειδώνας και Αμφιτρίτη, β) Οι γιοί του Ποσειδώνα και άλλα θαλάσσια τέρατα, γ) Ο Νηρέας και οι κόρες του Νηρηΐδες, ΙΙΙ. Θεοί και ήρωες ταξιδεύουν, IV. Η γέννηση της Αφροδίτης.
Οι σαράντα δύο σκηνές της έκθεσης που ανακαλούν υπαινικτικά τη θάλασσα διακοσμούν επιλεγμένα αρχαία ελληνικά αγγεία, από τα οποία τα περισσότερα, λόγω της άριστης ποιότητάς τους, είχαν εξαχθεί στην Ετρουρία, μέρος της σημερινής Ιταλίας, όπου βρέθηκαν ανά χιλιάδες κατά τη διάρκεια των ανασκαφών του 19ου αιώνα προκαλώντας το θαυμασμό των αρχαιολόγων. Η παρουσίαση λοιπόν αυτών των αγγείων στην Ελλάδα αποτελεί ένα είδος «επιστροφής τους» στον τόπο που τα παρήγαγε εδώ και 2500 περίπου χρόνια.
Και μολονότι τα αυθεντικά έργα απουσιάζουν, οι μεγάλων διαστάσεων φωτογραφικές απεικονίσεις τους σε συνδυασμό με την εξαίρετη ποιότητα των ίδιων των φωτογραφιών προσφέρουν τις δυσδιάκριτες με γυμνό μάτι, λεπτομέρειες του αρχαίου σχεδίου ενώ συγχρόνως η έγχρωμη εικόνα αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες της κάθε τεχνοτροπίας.
Για τον Ιθακήσιο επισκέπτη ειδικά, το γεγονός ότι θα δει τις εικονογραφικές σκηνές μέσα από τις φωτογραφίες τους, πιθανό να του δώσει το πνευματικό ερέθισμα για να γνωρίσει την αρχαία ελληνική κεραμική μέσα από τα γνήσια παραδείγματα των πολυάριθμων αγγείων που εκτίθενται στις βιτρίνες των μουσείων της Ιθάκης, τόσο στο Βαθύ όσο και στον Σταυρό».
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ

ΣΑΜΗ: ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. 6















ΤΟ ΟΙΚΟΣ-ΜΟΥΣΕΙΟ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.

Το Διαπολιτισμικό Κέντρο Ιονίου -φορέας μη κερδοσκοπικός- έδωσε προτεραιότητα στην κατασκευή και λειτουργία με ιδίους οικονομικούς πόρους, ενός μουσειακού χώρου, που αφορά την Επτανησιακή τέχνη και παράδοση.
Ολοκληρώθηκαν λοιπόν οι εργασίες της πρώτης φάσης για το μουσείο στον Καραβόμυλο, που φέρει την ονομασία οίκος-Μουσείο και θα ανοίξει από το Σάββατο 6 Αυγούστου και για κάθε ημέρα 9:30 - 16:30, για να δεχτεί τους φίλους επισκέπτες.
Το μουσείο αποτελεί απόδοση ελάχιστης τιμής προς όλους εκείνους τους προνόνους και προνόνες που έκαμαν γνωστή την Κεφαλονιά και γενικότερα τον Ιόνιο χώρο στα πέρατα της γής και ενός ονείρου ζωής για την Περιστέρα και τον Δημήτρη-Τάκη Τόκκα, πρόεδρο του Διαπολιτισμικού Κέντρου Ιονίου, φορέα ίδρυσης του μουσείου.
Για φέτος στους επισκέψιμους χώρους του οίκος-Μουσείο, οι επισκέπτες θα ταξιδεύσουν και θα πάρουν γεύση και άρωμα από την μαγική ατμόσφαιρα των παλιών, αστικών, Επτανησιακών σπιτιών.
Το μουσείο στήνεται πάνω σε βασικές αρχές της θεωρίας της μουσειολογίας, με την δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, με επιστημονική συνεργάτιδα την μουσειολόγο Στέλλα Λιάτου, που θέλουν το χώρο όχι απλά εκπαιδευτικό και μη-κερδοσκοπικό, αλλά ανοικτό στην τοπική κοινωνία (σύμφωνα με το διεθνή οργανισμό ICOM), ένα παράθυρο στο παρελθόν που συνδιαλέγεται ατμοσφαιρικά με το παρόν και το μέλλον.