Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

΄Φίλα παιδί μου τη... θεία΄ - Μια συμπεριφορά των γονιών που διχάζει





Mια μάλλον «αιρετική» καμπάνια σε σχέση με την κακοποίηση των παιδιών «τρέχει» αυτή τη στιγμή στη Νέα Ζηλανδία. Η καμπάνια αναφέρει ότι κανένας γονιός δεν έχει το δικαίωμα να λέει στο παιδί του να αγκαλιάζει ή να δίνει φιλιά στους φίλους και στους συγγενείς του.

Αφορμή για την καμπάνια στάθηκε το άρθρο μιας παραγωγού του CΝΝ, Katia Hetter, η οποία έγραψε ένα άρθρο με τίτλο «Το σώμα του παιδιού μου δεν μου ανήκει». Παρόλο που όπως ισχυρίζεται έχει μάθει την κόρη της να φέρεται στους άλλους με σεβασμό, δεν είναι υποχρεωμένη να τους δείχνει τρυφερότητα για να τους ικανοποιήσει, ούτε οι γονείς της έχουν το δικαίωμα να της λένε τι να κάνει.
Φείνεται ότι πολλοί γονείς ανά τον κόσμο συμφωνούν με την παραγωγό, που θεωρεί ότι με το να αναγκάζει κανείς τα παιδιά να αγκαλιάζουν συγγενείς και φίλους τους δίνουμε το λάθος μήνυμα για τα όρια και τη συναίνεση. Me τις απόψεις της Hetter συμφωνούν και πολλοί εκπαιδευτικοί. “Μακάρι να το είχε κανει αυτό για εμένα κάποιος όταν ήμουν μικρό κορίτσι. Πιστεύω πως κάθε γονιός πρέπει να το κάνει”, σημειώνει γυναίκα που παρενοχλήθηκε σε τρυφερή ηλικία, με αποτέλεσμα σήμερα να πάσχει από μετατραυματική διαταραχή άγχους.
Και φυσικά, υπάρχουν κι εκείνοι που υποστηρίζουν την αντίθετη γνώμη και θεωρούν πολύ αποστειρωμένη αυτήν την προσέγγιση και απολύτως φυσιολογικές τις αγκαλιές από μέλη της οικογένειας. Φαίνεται πως για κάθε άτομο που θεωρεί τις αγκαλιές αθώες, υπάρχουν και άλλα άτομα για τα οποία η εμπειρία του να φιλούν και να αγκαλιάζουν αγνώστους ως παιδιά ήταν άβολη και δυσάρεστη.

 ΠΗΓΗ