Copyright: Aegean Airlines |
Σχέδιο κρατικής στήριξης της Aegean μέσω ενός συνολικού πακέτου ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ ευρώ έχει αποστείλει η κυβέρνηση προς αξιολόγηση και έγκριση στην Ευρωπαική Επιτροπή, όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.
Το σχέδιο απαιτεί και τη συμμετοχή των μετόχων της εταιρείας κατά το ήμισυ. Το συνολικό «πακέτο» ενίσχυσης ανέρχεται σε 120 εκατομμύριο ευρώ, ποσό πολύ χαμηλότερο – όπως επεσήμανε ο κ. Πέτσας - συγκριτικά με τη στήριξη αξίας άνω των 32 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν μέχρι σήμερα αθροιστικά οι αεροπορικές εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών.
Βάσει του σχεδίου, το οποίο διασφαλίζει και τη σημαντική συμμετοχή και ιδιωτικών κεφαλαίων, κεφάλαια ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ θα προέλθουν από τους μετόχους της Aegean, γεγονός που επί της ουσίας σηματοδοτεί την πραγματοποίηση Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ειδικά δικαιώματα προαίρεσης τύπου warrants για αγορά μετοχών της εταιρίας, τα οποία θα δικαιούται να ασκήσει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.Ερωτηθείς εάν υφίσταται ζήτημα κρατικοποίησης της εταιρείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι η απόφαση της κυβέρνησης να στηρίξει την εταιρία εδράζεται στο γεγονός ότι οι αερομεταφορές είναι ένας κλάδος κομβικός για λειτουργία της οικονομίας όχι μόνο για τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και επειδή «αποτελούν τα φτερά που φέρνουν τουρίστες στην Ελλάδα».
Προσέθεσε μάλιστα ότι για κάθε 1 ευρώ που θα βάζει το Δημόσιο, οι ιδιώτες μέτοχοι θα προσφέρουν 50 λεπτά. Ως εκ τούτου «το Ελληνικό Δημόσιο δε βάζει χρήματα σε ένα βαρέλι δίχως πάτο, καθώς με την ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας και των μετακινήσεων, θα υπάρχει αύξηση της τιμής της μετοχής της εταιρίας και επομένως το Ελληνικό Δημοσιο δε θα βάλει μόνο χρήματα αλλά θα πάρει χρήματα ενδεχομένως πολλαπλάσια από αυτά που θα βάλει» είπε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι έως τώρα η απώλεια ρευστότητας της Aegean εξαιτίας της πτώσης των μετακινήσεων φτάνει τα 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.
Υστερα και από αυτήν την εξέλιξη θα πρέπει να αναμένεται ενίσχυση και προς τους αερολιμένες, τα μεγέθη των οποίων βρίσκονται επίσης σε ελεύθερη πτώση. Μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας καταγράφεται μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 66% συγκριτικά με τα μεγέθη του 2019, ενώ και στα 14 μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια η κίνηση είναι μειωμένη κατά 70,8% στο δεκάμηνο του έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου