Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΟΟΣΑ - ΣΕΒ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΝΔ Κοινή γλώσσα για τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην Παιδεία

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΟΟΣΑ - ΣΕΒ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΝΔ
Κοινή γλώσσα για τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην Παιδεία
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επισημαίνει την κοινή γλώσσα της ειδικής αναφοράς του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ) για την Παιδεία και της προκαταρκτικής μελέτης του ΟΟΣΑ για τη σημερινή εικόνα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η μελέτη του ΟΟΣΑ υλοποιεί σχετική δέσμευση του 3ου μνημονίου που υπόγραψαν ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ψήφισαν από κοινού με ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ. Η κοινή γλώσσα ΣΕΒ – ΟΟΣΑ εκφράζει την κοινή στρατηγική τους και αποτυπώνει τις κυρίαρχες επιλογές του κεφαλαίου για την Εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως αποδεικνύεται από τα πορίσματα του περσινού διαλόγου για την Παιδεία, κινείται στην ίδια στρατηγική. Η ΝΔ συναινεί και επαυξάνει επιχειρώντας να εμφανιστεί ως πιο γνήσιος και αποτελεσματικός διαχειριστής προς όφελος του κεφαλαίου.
Τα θέματα της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, της μεγαλύτερης αυτονομίας των σχολικών μονάδων, με παράλληλη αξιολόγησή τους, είναι κεντρικά ζητήματα τις τελευταίες δεκαετίες στην ατζέντα του κεφαλαίου για την Παιδεία. Όμως η αποκέντρωση και η αυτονομία οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια - όπως έχει φανεί και από την εμπειρία χωρών όπου έχουν προχωρήσει νωρίτερα - σε μεγαλύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολείων και των μαθητών. Η αξιολόγηση είναι το βασικό εργαλείο για την προώθηση της παραπάνω κατεύθυνσης. Ένα ακόμα από τα κεντρικά ζητήματα, η ενίσχυση της πρόωρης επαγγελματικής εκπαίδευσης σε βάρος της απρόσκοπτης ολοκλήρωσης ενός βασικού επιπέδου γενικής μόρφωσης, τίθεται ως στόχος απ' όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας. Συνοδεύεται, μάλιστα, την τελευταία δεκαετία από το στόχο επέκτασης της μαθητείας, ο οποία από τη μια εξασφαλίζει πάμφθηνο εργατικό δυναμικό για το κεφάλαιο, ενώ από την άλλη συμβάλλει στις μικρότερες ηλικίες (μαζί με τα «απαραίτητα» μαθήματα επιχειρηματικότητας που σχεδιάζουν να τα ενισχύσουν ακόμη και από το Δημοτικό) στην εκπαίδευση των νέων να σκέφτονται σύμφωνα με τα συμφέροντα του εκάστοτε εργοδότη.
Στις παραπάνω κατευθύνσεις, βέβαια, πρέπει να προσθέσουμε και το θέμα του εκπαιδευτικού προσωπικού και της διαχείρισής του, που εντάσσεται έντονα στις «ανησυχίες» του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ. Είναι ένα θέμα που ήρθε επιτακτικά στο προσκήνιο τα χρόνια της κρίσης. Η ΝΔ, όταν ήταν στην κυβέρνηση, προσπάθησε να κάνει παρεμβάσεις με την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ που έβγαλε σε διαθεσιμότητα τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς. Ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχέθηκε να επαναφέρει αυτές τις ειδικότητες και τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, ωστόσο βρέθηκε ως κυβέρνηση και πάλι μπροστά στο ίδιο πρόβλημα να διαχειριστεί. Έτσι, με τη σειρά του, βρήκε φέτος τη φόρμουλα της λεγόμενης «ελάφρυνσης των μαθητών» από ώρες μαθημάτων στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, κάτι που οδήγησε και πάλι σε απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών (μη επαναπροσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που για χρόνια εργάζονταν στην εκπαίδευση). Όμως και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό. Γι' αυτό και επεξεργάζονται νέες συνταγές για μειώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ τονίζει πως όλα τα παραπάνω είναι εντελώς ξένα με τα συμφέροντα των εργατών, των εκπαιδευτικών και των ανθρώπων του λαού και του μόχθου, που πασχίζουν για τη μόρφωση των παιδιών τους. Η κοινή γλώσσα των εκπροσώπων του κεφαλαίου για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του, είναι «ξένη γλώσσα» για να περιγράψει την ολόπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση όλων των παιδιών του λαού. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θα πάρει άμεσα πρωτοβουλία ώστε τα ζητήματα αυτά να συζητηθούν πλατιά σε εκπαιδευτικούς – γονείς – μαθητές και να οργανωθεί νέα απάντηση του κινήματος στο Νομό.
Αργοστόλι 10/03/2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος

Η Γενική Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης
Ποταμιάνου Σοφία