vlahata samis ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ KEFALONIA Tο e-mail μας είναι: paliavlahata2010@hotmail.com ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΓΙΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΕΚΤΑΚΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Τρίτη 12 Ιουλίου 2011
Κυκλοφορία νέου βιβλίου που αναφέρεται στη Κεφαλονιά.
Ένα νέο ιστορικό βιβλίο κυκλοφορεί στην Ιταλία και αναμένεται να προκαλέσει πολλές συζητήσεις για την διαφορετική οπτική γωνία με την οποία παρουσιάζει και αναλύει τα γεγονότα της μεγάλης θυσίας-σφαγής των ανδρών της Μεραρχίας Αcqui ,τον Σεπτέμβρη του 1943, στη Κεφαλονιά.
Πρόκειται για τον συγγραφέα Gianfranco Ianni και το βιβλίο του «RAPPORTO CEFALONIA, Gli uomini della Divisione Acqui», με 520 σελίδες και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Solfanelli.
Με έρευνες από το 2001 σε ιστορικά αρχεία, πηγές αλλά και προσωπικές συνεντεύξεις με επιζώντες στρατιώτες και με αυτόπτες μάρτυρες από τους τόπους μαρτυρίου στη Κεφαλονιά, ο συγγραφέας προβληματίζεται και συγχρόνως προβληματίζει τους αναγνώστες του για το θέμα αυτό.
Τάκης Τόκκας
ΑΝ.Α.Σ.Α:. Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΤΙΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Επικεφαλης: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ περιφερειακός σύμβουλος
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΣ
Κύριε πρόεδρε, παρακαλώ σύμφωνα με τον κανονισμό του ΠΣ (άρθρο 8.1) να εισάγετε ως θέμα στην αμέσως πρώτη συνεδρίαση του οργάνου το θέμα:” Γενική Συνέλευση της ΕΤΙΝ».
Ακολουθεί το κείμενο της εισήγησης μας
Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΤΙΝ
Πληροφορηθήκαμε από τα δημοσιεύματα του τύπου για την πραγματοποίηση της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης (ΓΣ) των μετόχων της Εταιρείας Τουρισμού Ιονίων Νήσων (ΕΤΙΝ), κατά την διάρκεια της οποίας ο περιφερειάρχης κ. Σπύρου εξελέγη και πρόεδρος του Διοικητικού της Συμβουλίου (ΔΣ).
Επιθυμούμε ,ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΣ), να επισημάνουμε μια σειρά από τυπικές και ουσιαστικές πράξεις και παραλείψεις που έλαβαν χώρα και οι οποίες ,κατά την γνώμη μας, καθιστούν αφερέγγυα την ΕΤΙΝ και άκυρη και παράτυπη την εκλογή του νέου ΔΣ.
- Δεν έλαβε εξουσιοδότηση ο περιφερειάρχης από το ΠΣ με προφανές αποτέλεσμα να μην εκπροσωπεί νόμιμα τις μετοχές της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και κατά συνέπεια η όλη διαδικασία να στερείται νομιμότητας.
- Η ΓΣ διεξήχθη στην πόλη της Κέρκυρας και όχι στην πόλη της Λευκάδας που είναι η έδρα της ΕΤΙΝ και όπου είναι υποχρεωτική η σύγκλιση της ΓΣ. Πέραν του ότι και αυτό το γεγονός συνιστά νέα παρατυπία, τίθεται το ερώτημα αν έχει ληφθεί απόφαση για μεταφορά της έδρας της εταιρείας από την Λευκάδα στην Κέρκυρα και τι σημαίνει αυτό για την εδραίωση της περιφερειακής συνοχής.
- Ο παραγκωνισμός και η περιφρόνηση προς το ΠΣ συνιστούν σοβαρή δεοντολογική παράβαση εκ μέρους του κ. Σπύρου και εξ ίσου σοβαρό πολιτικό πρόβλημα καθώς δεν δόθηκε η δυνατότητα στο ανώτερο όργανο της ΠΙΝ να συζητήσει και να καθορίσει τις κατευθυντήριες γραμμές για την τουριστική πολιτική, την προβολή και εν γένει την πορεία της ΕΤΙΝ.
- Το ίδιο ισχύει και για τον παραγκωνισμό και περιφρόνηση της επιτροπής Τουρισμού-Αθλητισμού-Πολιτισμού του ΠΣ στην οποία πρόεδρος είναι ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σκούρτης.
- Και επειδή είναι φανερή η προχειρότητα και η αγνόηση κάθε κανονισμού και του καταστατικού της ΕΤΙΝ ,ΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝ ΑΜΦΙΒΟΛΩ ΤΗΝ ΟΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΣ ΤΗΣ ΕΤΙΝ και καλούμε τον περιφερειάρχη να καταθέσει ενώπιον του ΠΣ όλα τα απαραίτητα έγγραφα που πιστοποιούν το αντίθετο .
Η παράταξη μας πιστεύει ότι η υπόθεση του τουρισμού και της τουριστικής προβολής πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα, συλλογικότητα, διαφάνεια και σχεδιασμό βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο. Τίποτε από όλα αυτά δεν ανιχνεύεται στις πράξεις και παραλείψεις της ηγεσίας της ΠΙΝ και ιδιαίτερα του περιφερειάρχη στην συζητούμενη υπόθεση της ΕΤΙΝ.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α προτείνει :
- Να θεωρηθεί η ΓΣ της ΕΤΙΝ ως μη γενόμενη.
- Να συγκληθεί εκ νέου στην έδρα της ,την Λευκάδα, με τήρηση των νομίμων διαδικασιών και με προσοχή ώστε να κληθούν όλοι ανεξαιρέτως οι μέτοχοι.
- Εν τω μεταξύ να γίνει ειδική έκτακτη συνεδρίαση της επιτροπής Τουρισμού-Αθλητισμού-Πολιτισμού του ΠΣ με μόνο θέμα την τακτική της ΠΙΝ σχετικά με την ΕΤΙΝ.
Δεν είμαστε της άποψης πως ο,τι νόμιμο είναι και ηθικό.
Σίγουρα όμως η παραβίαση της νομιμότητας, των κανόνων της δημοκρατίας και της συλλογικότητας ,της διαφάνειας και της δεοντολογίας των αυτοδιοικητικών θεσμών, οδηγεί στην στρέβλωση και την αναποτελεσματικότητα και στην παραβίαση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των πολιτών των Ιονίων Νησιών.
Γι τους λόγους αυτούς ,στον βαθμό που η ηγεσία της ΠΙΝ εξακολουθεί να υπερασπίζεται αυτές τις καινοφανείς πρακτικές θα μας βρει κάθετα και σταθερά απέναντι.
Αργοστόλι,10/07/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Περιφερειακός σύμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Οι νομαρχιακές επιτροπές της Δημοκρατικής Αριστεράς στην Ηλεία, τη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά εκφράζουν την ανησυχία τους για την απαράδεκτη καθυστέρηση στο έργο της οδικής σύνδεσης του λιμένος Κυλλήνης με την Ε.Ο Πατρών Πύργου, που αφ’ ενός ταλαιπωρεί και θέτει σε κίνδυνο χιλιάδες κατοίκους και επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών για Ζάκυνθο-Κεφαλονιά, ιδιαίτερα τώρα που διανύουμε τουριστική περίοδο και αφ’ ετέρου εμποδίζει τη σωστή ανάπτυξη της ΒΔ ακτής της Ηλείας, μιας από τις πιο αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.
Σημειώνουμε ότι ο δρόμος Κυλλήνης-Ε.Ο., που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 11,6 εκ. ευρώ, καθυστερεί, κυρίως, λόγω της εμπλοκής του θέματος των απαλλοτριώσεων στα δικαστήρια με τις συνεχείς αναβολές εκδίκασής τους. Και αυτό κατά παρέκκλιση της σχετικής διαδικασίας, η οποία δεν επιτρέπει περισσότερες της μιας αναβολές. Επίσης οφείλουμε να επισημαίνουμε τον κίνδυνο να απολεσθεί η εγκεκριμένη χρηματοδότηση του έργου αν αυτή δεν απορροφηθεί έγκαιρα, πράγμα για το οποίο έχει γίνει σχετική προειδοποίηση από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα.
Η Δημοκρατική Αριστερά καλεί όλες τις αρμόδιες αρχές και ιδιαιτέρως τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, να αναλάβουν τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες ώστε να απεμπλακεί το έργο αυτό από άγονες και χρονοβόρες διαδικασίες, και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότησή του ώστε να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Επί πλέον καλεί τους Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων όπως και τους Δημάρχους Κυλλήνης, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς να εξασκήσουν τις μέγιστες δυνατές πιέσεις για την ολοκλήρωση του έργου.
11 - 6 - 2011
Οι Ν.Ε ΖΑΚΥΝΘΟΥ- ΗΛΕΙΑΣ- ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.
Κυριακή 10 Ιουλίου 2011
Διαπολιτισμικό Κ έ ν τ ρ ο Ι ο ν ί ο υ : Σίδηρο - Τεχνήματα.
Η σεμνή και φινετσάτη προσωπικότητα του Νίκου Πνευματικάτου σε προδιαθέτει ότι καλλιτεχνεί, ωστόσο, με το τι πραγματικά καταπιάνεται είναι μια μικρή αποκάλυψη.
Ο σχεδόν έφηβος Νίκος-γεννήθηκε το 1995-κρατεί από καλλιτεχνική σειριά, μια και η αδελφή, όσο και ο νόνος του, επίσης κάνουν χειροτεχνήματα.
Ό,τι σίδερο μεταχειρισμένο και παλιό βρει,το επεξεργάζεται με τον τροχό και την οξυγονοκόλληση και η δημιουργική και εφευρετική φαντασία του, το μεταπλάθει σε έργο με καθαρή γραμμή, κίνηση και ζωντάνια.
Αν ο Ν.Π συνεχίσει με την ίδια όρεξη να καλλιεργεί και αργότερα να σπουδάσει την έμφυτη κλίση και ταλέντο του στην γλυπτική , σίγουρα θα τον ακούσουμε στο μέλλον.
Στο χώρο εκθέσεων του Δ.Κ.Ι στο άλσος της λίμνης Καραβομύλου, από 09/07/2011-15/07/2011 μπορείτε να δείτε και να περιεργαστείτε τις καλλιτεχνικές κατασκευές του.
Η έκθεση θα παραμένει ανοιχτή από 19,οο-22,οο.
Για το Διαπολιτισμικό Κέντρο Ιονίου
Τάκης Τόκκας
Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011
Βρέθηκαν οι ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ του πολιτικού συστήματος.
Αντιγραφή από το Λαλεί Πουλί.......
Έτσι πολεμά το ΚΚΕ-ΠΑΜΕ τον καπιταλισμό (με την όπισθεν).
Το βίντεο είναι από την απεργία της 28ης Ιουνίου. Η πορεία του ΠΑΜΕ φτάνει από τις στήλες του Ολυμπίου Διός στο Σύνταγμα και ξαφνικά κάνει μεταβολή και γυρίζει πίσω…Ακούστε τις αποδοκιμασίες που τρώνε από τον κόσμο…Ούτε το ΠΑΣΟΚ δεν ακούει τόσο κράξιμο, και μετά λένε δεν είναι ίδιοι με τους άλλους.
Το ΚΚΕ αντί να βοηθήσει τον λαό που τον μακελεύουν οι δοσίλογοι της βουλής κρατάει εγκλωβισμένο ένα ποσοστό του κόσμου και τον περιφέρει από πορεία σε πορεία κουνώντας <<απειλητικά>> τα κόκκινα (σε στυλιαρια) σημαιάκια τους.
Ο αγώνας γίνεται με συγκρούσεις και όχι με παρελάσεις.
Το κόκκινο της σημαίας που κρατούσαν πάντα οι κουμουνιστές στα χέρια τους συμβολίζει και είναι, το αίμα του εργάτη του αγρότη του φοιτητή που χύθηκε όταν ο λαός έδινε πραγματικές μάχες.
Κρατήστε λοιπόν το μαγαζάκι σας και μην αναρωτιέστε γιατί σας ξεφωνίζει ο κόσμος που επιμένει και αντιστέκεται με οποίο κόστος στις πλατειές.

Έτσι πολεμά το ΚΚΕ-ΠΑΜΕ τον καπιταλισμό (με την όπισθεν).
Το βίντεο είναι από την απεργία της 28ης Ιουνίου. Η πορεία του ΠΑΜΕ φτάνει από τις στήλες του Ολυμπίου Διός στο Σύνταγμα και ξαφνικά κάνει μεταβολή και γυρίζει πίσω…Ακούστε τις αποδοκιμασίες που τρώνε από τον κόσμο…Ούτε το ΠΑΣΟΚ δεν ακούει τόσο κράξιμο, και μετά λένε δεν είναι ίδιοι με τους άλλους.
Το ΚΚΕ αντί να βοηθήσει τον λαό που τον μακελεύουν οι δοσίλογοι της βουλής κρατάει εγκλωβισμένο ένα ποσοστό του κόσμου και τον περιφέρει από πορεία σε πορεία κουνώντας <<απειλητικά>> τα κόκκινα (σε στυλιαρια) σημαιάκια τους.
Ο αγώνας γίνεται με συγκρούσεις και όχι με παρελάσεις.
Το κόκκινο της σημαίας που κρατούσαν πάντα οι κουμουνιστές στα χέρια τους συμβολίζει και είναι, το αίμα του εργάτη του αγρότη του φοιτητή που χύθηκε όταν ο λαός έδινε πραγματικές μάχες.
Κρατήστε λοιπόν το μαγαζάκι σας και μην αναρωτιέστε γιατί σας ξεφωνίζει ο κόσμος που επιμένει και αντιστέκεται με οποίο κόστος στις πλατειές.

Δεν έχετε μάνες, πατρίδα να προστατέψετε εσείς ρε δεν έχετε ψυχή.
Κοιτάξετε τις ΕΑΜίτισες και θυμηθείτε ίσως ντραπείτε
ΟΤΑΝ Ο ΛΑΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ ΔΙΑΛΕΓΕΙ Η ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ Η ΤΑ ΟΠΛΑ.
ΕΑΜ
Δικέλης Βλιχός. Προς την εξουσία …καλλίστειος λόγος
Τι σ’ έπιασε, καημένη μου και κούρλανες τα πλήθη
πού ‘φερες στο Ληξούρι μας τα αθηναίικα ήθη;
Τι είναι η Κεφαλονιά; ένα γδυμένο τσούρμο;
ή μήπως ένα Περοκέ μ’ αρώματα και φούμο;
“Ζιζάνιο” δε διάβασες, δεν ένιωσες στ’ αμπέλι
το Γιώργη, τον Αντρέα μας, μηδέ και το Μικέλη;
να πίνουνε ρομπόλα νια, να σκάβουνε κουλούμια
κι ο μπάλος με το μέρμηγκα να φέρνουνε τουλούμια;
Μα εγώ θα πω το μυστικό οπού το λένε τέχνη
μιας κι οι φτωχοί οι στίχοι του είν’ όνειρο που …ζέχνει.
Εκεί οπού εθάμαζα το μπλε τ’ ουράνιου θόλου
δελέγκου εμφανίστηκε το κάλλος ενός …κώλου.
Λέω, γουστάρω, μόρτισσα, θες να μας φέρεις γούρι
κι ας τρώμε κάθε Κυριακή ρίγανη με πλιγούρι.
Η σούπα και η πίτα μας θα ‘ναι όνειρο το δείλι
ξέρω, θα πεις, «περίμενε, το Μάη, το …τριφύλλι».
Και εξουσία μου καλή, θε να θυμάμαι πάντα
των ζόρκων την παρέλαση στα βήματα μιας μπάντας,
εκειό το βράδυ που άκουα τον ήχο του παιάνα
πήρα το διαβατήριο δημόσιου …αυνάνα.
Δικέλης Βλιχός
Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011
Η οργή είναι του λαού
Aπό την http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=626529
Ο ίδιος ο γραμματέας της νομαρχιακής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ κ. Δολιανίτης δήλωσε σε πρωινή εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας το πρωί της Κυριακής 3-7-2011: «στη Λαμία γνωριζόμαστε όλοι ..την πολιτική ευθύνη δεν την έχει κανένα πολιτικό κόμμα. Με την έννοια ότι δεν δόθηκε εντολή από κάποιο κόμμα να κάνει αυτή την αντισυγκέντρωση».
Ούτε στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ είμαι, ούτε συμμετείχα ποτέ σε όργανα του ΣΥΡΙΖΑ ένα απλό μέλος είμαι όπως πολλοί πολίτες είναι μέλη ενός κόμματος (πόσο μάλλον ενός ενωτικού αριστερού χώρου, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ). Η πορεία μου στα κινήματα τα τελευταία χρόνια δείχνει ξεκάθαρα (όπως και τα βίντεο της επίθεσης στον βουλευτή) ότι ποτέ δεν χρησιμοποίησα βία στις πολιτικές μου πράξεις. Το τεκμήριο της αθωότητας ισχύει; Δεν θα επιτρέψω σε κανένα να με κατηγορήσει, ούτε θα μου απαγορεύσει κανείς να συμμετέχω σε κινήματα.
Η βία, κύριε Καρχιμάκη, έχει πολλές μορφές. Βία είναι ο εξαναγκασμός της κοινωνίας στη φτώχεια, στην ανέχεια, στη συννεφιά. Η συσσώρευση του πλούτου στα χέρια των λίγων και ισχυρών. Η εκποίηση δημόσιας περιουσίας κι αυτής ακόμα της χώρας. Η καταστολή με νοσογόνα και καρκινογόνα χημικά. Η βία γεννάει βία!
Ήμουν κι εγώ, κύριε Καρχιμάκη, στην πλατεία Συντάγματος στις 28 και 29 Ιουνίου και έζησα τη «δημοκρατία» της αστυνομίας και του κόμματός σας! Προσπαθείτε να καταργήσετε συνταγματικά δικαιώματα όπως αυτό της διαδήλωσης; Μήπως θέλετε να απαγορεύσετε και την κυκλοφορία των πολιτών μετά το ηλιοβασίλεμα;
Ο ίδιος ο βουλευτής σας ο κ. Τσώνης άρπαξε από τον λαιμό διαδηλωτή κατά την άφιξή του στο κτήριο που συνεδρίαζε η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ! Αυτό δεν είναι επίθεση; Δεν είναι άσκηση βίας;;;
Τα μέτρα όμως που παίρνετε έχουν εξοργίσει τον λαό, ο οποίος βρίσκεται σε αδιέξοδο. Και αυτή η οργή δεν συγκρατείται!
Οι κινήσεις πανικού του κόμματός σας δεν πείθουν κανέναν! Ο λαός δεν πείθεται από τα γελοία επιχειρήματά σας! Οι κινήσεις αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης δεν πετυχαίνουν τον στόχο τους, απλά εξοργίζουν περισσότερο τους πολίτες.
Οι μέρες της αφθονίας σας είναι μετρημένες!
Καλώ τον κύριο Καρχιμάκη να άρει τη βουλευτική του ασυλία για να λάμψει επιτέλους σ' αυτόν τον τόπο η δικαιοσύνη σχετικά με τις ασύδοτες δηλώσεις του.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Ο ΛΑΟΣ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ!
Υ.Γ.: Ξέρετε, κύριε Καρχιμάκη πόσοι άνθρωποι (πολλοί από αυτούς μέλη και ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ) μου είπαν «μπράβο» και «καλά τον κάνατε» για το περιστατικό με τον κ. Τσώνη, ενώ εγώ προσπαθούσα μάταια να υπερασπιστώ την πρακτική μη βίας:;;
Ημερομηνία δημοσίευσης: 06/07/2011
Ο κύριος Καρχιμάκης σαν τους γνωστούς δωσίλογους της ναζιστικής κατοχής του '40 αναφέρθηκε προσωπικά στο όνομά μου. Σε μία περίοδο κατάλυσης του Συντάγματος, (σύμφωνα με τους περισσότερους Συνταγματολόγους-Κασιμάτης-Μπέης-Χρυσόγονος-Κατρούγκαλος- σε μια περίοδο όπου η αστυνομοκρατία προχωράει σε καταφανείς καταχρήσεις εξουσίας με ξυλοδαρμούς ειρηνικών διαδηλωτών και εγκληματική χρήση χημικών και ασφυξιογόνων, η χώρα ΠΩΛΕΙΤΑΙ και στοχοποιείται ένας πολιτικός χώρος όπως είχε στοχοποιηθεί από τη χούντα των συνταγματαρχών, οι οποίοι στο δήθεν φόβο του κομμουνισμού προχώρησαν σε πραξικόπημα! Προσπαθεί το κυβερνών κόμμα του ΠΑΣΟΚ να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου και να περιθωριοποιήσει ένα μεγάλο λαϊκό κίνημα που έχει κλονίσει συθέμελα το πολιτικό κατεστημένο ξεπουλημένων προστατών των τραπεζιτών και οικονομικών συμφερόντων!Ο ίδιος ο γραμματέας της νομαρχιακής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ κ. Δολιανίτης δήλωσε σε πρωινή εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας το πρωί της Κυριακής 3-7-2011: «στη Λαμία γνωριζόμαστε όλοι ..την πολιτική ευθύνη δεν την έχει κανένα πολιτικό κόμμα. Με την έννοια ότι δεν δόθηκε εντολή από κάποιο κόμμα να κάνει αυτή την αντισυγκέντρωση».
Ούτε στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ είμαι, ούτε συμμετείχα ποτέ σε όργανα του ΣΥΡΙΖΑ ένα απλό μέλος είμαι όπως πολλοί πολίτες είναι μέλη ενός κόμματος (πόσο μάλλον ενός ενωτικού αριστερού χώρου, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ). Η πορεία μου στα κινήματα τα τελευταία χρόνια δείχνει ξεκάθαρα (όπως και τα βίντεο της επίθεσης στον βουλευτή) ότι ποτέ δεν χρησιμοποίησα βία στις πολιτικές μου πράξεις. Το τεκμήριο της αθωότητας ισχύει; Δεν θα επιτρέψω σε κανένα να με κατηγορήσει, ούτε θα μου απαγορεύσει κανείς να συμμετέχω σε κινήματα.
Η βία, κύριε Καρχιμάκη, έχει πολλές μορφές. Βία είναι ο εξαναγκασμός της κοινωνίας στη φτώχεια, στην ανέχεια, στη συννεφιά. Η συσσώρευση του πλούτου στα χέρια των λίγων και ισχυρών. Η εκποίηση δημόσιας περιουσίας κι αυτής ακόμα της χώρας. Η καταστολή με νοσογόνα και καρκινογόνα χημικά. Η βία γεννάει βία!
Ήμουν κι εγώ, κύριε Καρχιμάκη, στην πλατεία Συντάγματος στις 28 και 29 Ιουνίου και έζησα τη «δημοκρατία» της αστυνομίας και του κόμματός σας! Προσπαθείτε να καταργήσετε συνταγματικά δικαιώματα όπως αυτό της διαδήλωσης; Μήπως θέλετε να απαγορεύσετε και την κυκλοφορία των πολιτών μετά το ηλιοβασίλεμα;
Ο ίδιος ο βουλευτής σας ο κ. Τσώνης άρπαξε από τον λαιμό διαδηλωτή κατά την άφιξή του στο κτήριο που συνεδρίαζε η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ! Αυτό δεν είναι επίθεση; Δεν είναι άσκηση βίας;;;
Τα μέτρα όμως που παίρνετε έχουν εξοργίσει τον λαό, ο οποίος βρίσκεται σε αδιέξοδο. Και αυτή η οργή δεν συγκρατείται!
Οι κινήσεις πανικού του κόμματός σας δεν πείθουν κανέναν! Ο λαός δεν πείθεται από τα γελοία επιχειρήματά σας! Οι κινήσεις αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης δεν πετυχαίνουν τον στόχο τους, απλά εξοργίζουν περισσότερο τους πολίτες.
Οι μέρες της αφθονίας σας είναι μετρημένες!
Καλώ τον κύριο Καρχιμάκη να άρει τη βουλευτική του ασυλία για να λάμψει επιτέλους σ' αυτόν τον τόπο η δικαιοσύνη σχετικά με τις ασύδοτες δηλώσεις του.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Ο ΛΑΟΣ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ!
Υ.Γ.: Ξέρετε, κύριε Καρχιμάκη πόσοι άνθρωποι (πολλοί από αυτούς μέλη και ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ) μου είπαν «μπράβο» και «καλά τον κάνατε» για το περιστατικό με τον κ. Τσώνη, ενώ εγώ προσπαθούσα μάταια να υπερασπιστώ την πρακτική μη βίας:;;
ΚΟΚΚΙΝΟ ΡΥΓΧΩΤΟ ΣΚΑΘΑΡΙ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΚΑΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣΔ/ΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Πληροφορίες: ¨Ε. Ευαγγελάτου Ταχ. Δ/νση : Διοικητήριο Ταχ. Κωδ. : 28100 ΦΑΧ : 26710 23026 Τηλέφωνο : 2671360571 Ε-mail : evagelatou @na-kefalinia.gr | . Αργοστόλι : 6/7/2011 Αρ.. Πρωτ : ΠΡΟΣ : - Δ. Κεφαλονιάς(να ενημερωθούν οι δημοτικές ενότητες) -Ε. Α.Σ.Κ Ι. -Σύλλογο ξενοδοχων και ενοικιαζόμενων δωματίων -Αγροτικούς συλλόγους -Καταστήματα Γεωργικών Φαρμάκων |
ΘΕΜΑ: << ΚΟΚΚΙΝΟ ΡΥΓΧΩΤΟ ΣΚΑΘΑΡΙ>>
Θεωρείται ο σημαντικότερος εχθρός των φοινικοειδών παγκοσμίως .Έχει εντοπιστεί σε γειτονικούς μας νομούς , Ηλείας και τελευταία στους Παξούς. Με τη διακίνηση των φυτών δεν είναι απίθανο να εμφανιστεί και στο νομό μας , γι αυτό τα φοινικοειδή που αγοράζονται πρέπει να έχουν πιστοποιητικό φυτουγείας.
Ο βιολογικός κύκλος του εντόμου εξελίσσεται στο εσωτερικό του φοινικοειδούς. Τα θηλυκά γεννούν περίπου 300 αυγά και οι προνύμφες τρέφονται από μαλακούς ιστούς Τα ακμαία εξέρχονται από τα προσβεβλημένα φοινικοειδή κατά τους φθινοπωρινούς μήνες και έχουν δυνατότητα πτήσης 1000 μ..
Χαρακτηριστικό μακροσκοπικό σύμπτωμα είναι η καταστροφή της καρδιάς του δένδρου και η κάμψη των παλιών φύλλων προς τα κάτω ,δίνοντας την όψη ομπρέλας .Ο μακροσκοπικός έλεγχος δεν εξασφαλίζει ότι τα φυτά δεν είναι προσβεβλημένα .Δυστυχώς όταν φθάσουμε στο σημείο της ανοικτής ομπρέλας τα φυτά έχουν καταστραφεί εντελώς και η καταστροφή είναι μη αναστρέψιμη.
Ο έλεγχος διενεργείται στην στεφάνη (καρδιά) και στα νεαρά φύλλα για τυχόν φαγώματα, στις βάσεις των μεγαλύτερων φύλλων για τυχόν προσβολή (στοές) και στην περιοχή της στεφάνης και των φύλλων για τυχόν παρουσία προνυμφών ,νυμφών(κουκούλια) και ακμαίων .Ακόμη ακουστικός έλεγχος σε προχωρημένη προσβολή από τις προνύμφες που τρέφονται στο εσωτερικό του φυτού .
Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης ,παρακαλούμε τους υπεύθυνους των δήμων που έχουν στη περιοχή τους φοινικοειδή καθώς και τους ξενοδόχους ,τους ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων και κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί τα φυτά και οποιοδήποτε ύποπτο σύμπτωμα παρατηρήσει να το αναφέρει στην υπηρεσία μας.
Ο Δ/ΝΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ
ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Θέμα : Η υποβάθμιση του Νοσοκομείου Ληξουρίου.
Οι μνημονιακές ημέρες του ΠΑΣΟΚ συνεχίζονται έχοντας ένα νέο μεγάλο θύμα «την υγεία του λαού».
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΑΝ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ , ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ.
Και όλα αυτά μετά τις βαρύγδουπες δηλώσεις τοπικών στελεχών του ΠΑΣΟΚ ότι δεν αλλάζει τίποτα στο νοσοκομείο Ληξουρίου, ενώ το σχέδιο «αναδιάταξης της Υγείας» , προβλέπει ότι μετατρέπεται σε μονάδα υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας ή σε μονάδα εξειδικευμένης νοσηλείας.
- Πρακτικά από 50 οργανικές κλίνες (35 ανεπτυγμένες) μειώνονται σε 20!!!! Αυτό συνεπάγεται μείωση προσωπικού (ιατρικού, νοσηλευτικού , διοικητικού).
- Ο Καλλικράτης στην υγεία επιβάλει κοινή διοίκηση και κοινό Διευθυντή στα νοσοκομεία που συγχωνεύονται (στο νοσοκομείο Ληξουρίου θα υπάρχει αναπληρωτής Διευθυντής).
- Πλήρης υποβάθμιση του νοσοκομείου και της Δημόσιας Υγείας. Όποιος έχει πληρώνει για να έχει την υγεία του.
Τι άλλο περιμένουμε από αυτή την επικίνδυνη κυβέρνηση για τα νησιά μας, μετά το κλείσιμο των τμημάτων του Τ.Ε.Ι. και την υποβάθμιση του νοσοκομείου μας.
Όσον αφορά το Βουλευτή του νησιού δεν το συζητάμε: Βασιλικότερος του Βασιλέως.
Η δημοτική αρχή ως γνήσιος εκπρόσωπος της ίδιας πολιτικής , δεν ασχολείται με αυτά και με την κοινωνία που ισοπεδώνεται , αλλά ασχολείται με «Καλλιστεία».
Οι δε τοπικοί ηγετίσκοι του ΠΑΣΟΚ, όσο μπορούν κουτοπόνηρα θάβουν τα προβλήματα ενώ το μόνο ενδιαφέρον τους είναι η καρέκλα της τοπικής εξουσίας που τους λείπει.
Καλούμε το λαό μέσα από ενωτικούς αγώνες να φράξει το δρόμο και να γκρεμίσει την επέλαση αυτής της πολιτικής.
- Για τη μεγάλη συμμαχία της Αριστεράς, τη μόνη διέξοδο για να τσακιστεί αυτή η πολιτική
- Για Δωρεάν Δημόσια και αναβαθμισμένη Υγεία για όλο το λαό
- Για να μην υποβαθμιστεί άλλο η ζωή μας
- Για να μη γίνουμε κοινωνία ανέργων
Γραφείο Τύπου
Ν.Ε. Κεφαλονιάς-Ιθάκης του Συνασπισμού
τι είναι τούτα;
Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω e-mail.
Φίλοι μου , πατριώτες, συγχωριανοί! Οι μεγαλοσχήμονες άρχοντες του τόπου έρχονται να συναγωνιστούν ιδιώτες από το παρελθόν ! Ε! λοιπόν απερίφραστα το λέω: είναι απαράδεκτοι! Επικίνδυνοι ! Έκαναν επιχείρησή τους το βιός του λαού!
Αποφάσισαν να βγάλουν σε πλειστηριασμό την καντίνα στο λιμνοσπήλαιο Μελισσάνης! Κάτι που -ήθελαν- να κάνουν του χρόνου και για τα εισιτήρια εισόδου ! Η αλήθεια όμως είναι κοινό μυστικό! Απευθύνομαι, λοιπόν, σε αυτούς, σε πρώτο πρόσωπο. Ελπίζω να διαβάσουν, ό,τι λέω, γιατί το παρακάτω περιεχόμενο ανταποκρίνεται στη γνώση και την αλήθεια.
Ακούστε, λοιπόν, σεβαστοί άρχοντες, την αλήθεια που ξέρουν όσοι εργάστηκαν εκεί τα τελευταία 20 χρόνια, όπως και τον λόγο για τον οποίο ευθύνεστε! Οι αλχημείες σας, οι υπολογισμοί σας θα πέσουν έξω! Σας διάβασαν καλά ! Δεν θα διαχειριστείτε πια την επιχείρηση που ονειρεύεστε υπό την ονομασία «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ…Ο, ΤΙ ΑΠΕΜΕΙΝΕ!»
Ο τζίρος της καντίνας τα τελευταία 20 χρόνια ( με διαφορετικούς τρόπους και συμπεριφορές, με διαφορετικές επιλογές σε αγορές και εξοπλισμούς.), ήταν το χρόνο, σε ευρώ από 130.000 Ε έως 160.000 Ε ! Τα τελευταία 5 χρόνια από 150.000 Ε έως 170.000 ! Μία χρονιά βεβαίως, από τις τελευταίες, άγγιξε τα 190.000 Ε ! Το καθαρό κέρδος ήταν σε όλες τις περιπτώσεις αρκετά κάτω του 50% και είναι φυσικό ( δεν θα συμπεριλάβω απώλειες* περίεργες, που δε γνωρίζω και αν υπήρχαν θα ήταν μικρές λόγω των εναλλαγών* των θέσεων και την παρουσία τιμολογίων!) Το καθαρό κέρδος ήταν μειωμένο λόγο των τροφίμων, των εξόδων, των αναλώσιμων, φόρων κλπ.
Φέτος αποφασίσατε να βγάλετε σε πλειστηριασμό την καντίνα γνωρίζοντας ότι η ιδιομορφία της επιχείρησης, είναι αδύνατον να λειτουργήσει κερδοφόρα, αποσπασμένη από τα εισιτήρια! ( όσοι δεκάδες εργάστηκαν εκεί καταλαβαίνουν τι εννοούμε! Οι λόγοι είναι πολλαπλοί! ) Για απαντήστε μου λοιπόν !
- Γιατί αργήσατε να κάματε μία εκ του προοιμίου λανθασμένη κίνηση τόσο αργά μέσα στην σεζόν;;;
- Γιατί αφήσατε το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού χωρίς εξυπηρέτηση των επισκεπτών; Έστω ένα ποτήρι νερό στους τουρίστες και τους οδηγούς … ας τους προσφέρατε ένα δροσερό νερό δωρεάν ! Ποιος είναι ο κοινωφελής σκοπός σας και η χρησιμότητά σας;;; Ποια τα κριτήρια των προσλήψεων που κάματε και γιατί ακόμη κι αυτούς που χρησιμοποιείτε δεν τους πληρώνετε;
- Οι θέσεις που ζητήσατε με ΑΣΕΠ ακόμη και για την καντίνα που είχατε αποφασίσει να επινοικιάσετε… κι αυτές ήρθαν … τι τις κάματε;;;
- Ποιος θεσμοθέτης και με τίνος τις πληροφορίες αποφάσισε λίγο πριν το τέλος της σεζόν στην ουσία, να «φορτώσετε» σε ιδιώτη με τιμή εκκίνησης 30.000 Ε όπου και η εγγύηση + 30.000 το 11, + 30.000 το μίσθιο του επόμενου έτους τον Απρίλιο του 2011 δηλαδή πριν ξεκινήσει η επόμενη σεζόν ! συμπεριλαμβάνοντας και τα έξοδα αρχής λειτουργίας, επιδιορθώσεις, Φ.Π.Α. , γραφειοκρατικά έξοδα, ΙΚΑ, μισθοί, ΔΕΗ !
- Ποιος ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΗΣ θα θελήσει να βγάλει μεροκάματο, δίνοντας τον πρώτο χρόνο 90.000 + 40.000 = ( ! 130.000 ! ) και εισπράττοντας λιγότερο από 40.000 Ε; ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ;
ΚΑΤΑΦΕΡΑΤΕ λοιπόν το ποσό των 82.000 Ε !!! Μόνον για ενοίκιο! Ξέρατε εκ των προτέρων πως ουδείς άνθρωπος του μεροκάματου δεν θα πλησίαζε κάτω από αυτές τις συνθήκες! Και τώρα;
82.000 + 82.000 + 82.000 + 82000 ( εγγύηση) + 40.000 μέχρι 50.000 τα επιπλέων έξοδα τον χρόνο!
Έχουμε και λέμε : ( χωρίς να συμπεριλάβουμε την εγγύηση, ούτε τις προσαυξήσεις.)
ΕΞΟΔΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΙΣΗΣ ΣΕΖΟΝ
3 9 5 . 0 0 0 Ε περίπου!!!
ΓΙΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΘΑΡΑ περίπου (2011) 40.000 + (2012) 80.000 + (2013) 80.000 =
200.000 Ε περίπου!
…Ακόμη κι αν ο επιχειρηματίας έχει ανεπτυγμένο το εμπορικό πνεύμα … πώς είναι δυνατόν να καλύψει το «χάσμα» των 200.000 Ε ; ; ;
ΟΤΑΝ ΔΕ, ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΡΙΝ … ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΜΙΣΘΩΤΗ ΝΑ ΣΑΣ ΞΟΦΛΗΣΕΙ;;; Π.χ. Πλαφόν σε τιμές αναψυκτηρίου, απαγόρευση όποιας άλλης χρήσης και τουριστικών ειδών!!!
Μήπως μπερδέψατε τον κισσέ των εισιτηρίων με το αναψυκτήριο;;
Ποιες είναι οι παροχές που εσείς ως δημόσιοι λειτουργοί εξασφαλίζετε στον ενοικιαστή;
Ποιες οι εγγυήσεις να σας δώσει τα ενοίκια και να μην «πνιγεί»; Όταν επιπλέον των υποχρεώνετε να μεριμνά τους εξωτερικούς χώρους και τις τουαλέτες που είναι δική σας ευθύνη!
Ναι! Ο επιχειρηματίας αυτοβούλως συνέβαλε σε τούτο τον τραγέλαφο !
Εγώ όμως σαν πολίτης δεν ενδιαφέρομαι για τον τρόπο με τον οποίο σκέφτηκε κάποιος η κάποιοι επιχειρηματίες! Κρίνω και επικρίνω τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε και επιχειρείτε εσείς εναντίον του Κεφαλονίτη !!!
Ερωτώ! Ποιος έχασε που το αναψυκτήριο παραμένει για πρώτη φορά κλειστό;
Ποιος θα χάσει αν ο πλειοδότης δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του …που είναι βέβαιο!
Με την ασφάλεια και την παροχή υπηρεσιών στους τουρίστες, τι έχετε κάνει; Με τους χώρους υγιεινής; Με το παρκινγκ, την ενημέρωση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών δείχνοντας ένα ανθρώπινο πρόσωπο και αξιοπρέπεια που θα λειτουργήσει ανταποδοτικά, τι πράξατε;;;
Θεωρείτε φρόνιμο να έχετε πλειοδότες εκπροσώπων του δήμου και να παίζουν ρουλέτα;
Γιατί μας κάνετε έναν αιώνα τώρα να νιώθουμε ότι κάθε πέρσι και καλύτερα;
Προσπαθήστε τουλάχιστον για τον Θεό! Να αφήσετε κάτι να ρημάξουν οι επόμενοι…
Και σε τούτους τους καιρούς τουλάχιστον, κάντε μια προσφορά ο καθένας… αγωνιστείτε για κάτι, οτιδήποτε … μια στοιχειώδη λογική και ήθος τουλάχιστον στο μέτρο του επιπέδου της οργανωτικής δομής του Ιπποδρόμου!
Οι αρχιστράτηγοι της τύφλωσης (εαυτών και αλλήλων)
http://topontiki.gr/article/19048
Από το Μαρικάκι
Από τα πρώτα αεροδυναμικά γιαούρτια που εκτοξεύτηκαν κατά στελεχών της κυβέρνησης και από τους πρώτους προπηλακισμούς η κυβέρνηση βρήκε έναν εύκολο στόχο για να χρεώσει κάθε χύμα αντίδραση των εξοργισμένων με την πολιτική αλά ΔΝΤ πολιτών. Έκτοτε γενικώς ο ΣΥΡΙΖΑ υποκινεί ό,τι περπατάει, ό,τι πετάει και ό,τι μιλάει κατά της κυβέρνησης που σημαίνει ότι πρέπει να ασκεί τρομακτική έλξη και σαγήνη στα αντικείμενα της υποκίνησης, καθώς μάζα δεν διαθέτει για όλους αυτούς τους προπηλακισμούς ανά τη χώρα ή ακόμα και εκτός αυτής όπως είδαμε το περασμένο διάστημα. Τώρα γιατί με τέτοια πειθώ παραμένει καθηλωμένος περί το 4%, άγνωστο.
Βέβαια, δεν ενδιαφέρει και κανέναν, από όσους τον δείχνουν ως υποκινητή, η κοινή λογική. Το ζήτημα είναι τα στελέχη του να συρθούν ως τα γκεμπελοκάναλα και να στριμωχτούν έως ότου καταδικάσουν τη βί α «απ’ όπου κι αν προέρχεται».
Εκεί πρέπει να υποστούν έναν καταιγισμό από επιχειρήματα που έχουν ως βασικό άξονα την θέση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τρομοκρατία στα κυβερνητικά στελέχη, τα φιμώνει, τραμπουκίζει ασύστολα σε βάρος τους και τα στοχοποιεί μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Μέχρι να αναφωνήσει το παραπάνω «καταδικάζω».
Μάλιστα ένα συμπέρασμα που βγαίνει από τους ισχυρισμούς που διατυπώνονται στα παράθυρα εκ μέρους των τηλε – ιεροεξεταστών και των κυβερνητικών στελεχών είναι ότι τα τελευταία, ως εκπρόσωποι του λαού ( που κατά τα άλλα μισούν να συναναστρέφονται κι αγαπούν να κοροϊδεύουν), έχουν δικαίωμα στην τιμή, την αξιοπρέπεια και την «έκφραση γνώμης» όταν στην πραγματικότητα, αυτό που εκφράζουν είναι μια συγκεκριμένη πολιτική, εν προκειμένω πολιτική ωμής βαρβαρότητας που στερεί την τιμή, την αξιοπρέπεια και βασικά δικαιώματα επιβίωσης και ανάπτυξης από τους εντολοδόχους τους.
Σε αυτή τη χώρα ο ξεφτίλας πολιτικός αξιώνει να είναι ξεφτίλας χωρίς να του επισημαίνεται. Αυτό βέβαια ίσχυε τις προηγούμενες δεκαετίες. Τώρα η κρίση ανατρέπει τα δεδομένα για όλους. Κάποιοι μένουν χωρίς δουλειά και προοπτική, άλλοι κερδίζουν τη μούντζα με το σπαθί τους. Έτσι τα μοίρασε η ζωή.
Και για να επανέλθουμε: δεν είναι εύκολο να πιστέψουμε ότι οι πολιτικοί που αποδοκιμάζονται με κάθε τρόπο τους τελευταίους μήνες, πέφτουν από τα σύννεφα όσον αφορά αυτή την αντιμετώπιση και περιμένουν ο κόσμος να τους υποδέχεται σαν σωτήρες. Από την άλλη μπορεί αυτό να ισχύει για εκείνη την περίπτωση που όντως δεν διαβάζουν αράδα από τα εγκλήματα που ψηφίζουν και προσφέρουν την στήριξή τους στον «αρχηγό» εν λευκώ.
Σε κάθε περίπτωση οι στόχοι είναι πολλαπλοί:
Από τη μία να φορτωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ως ποιο ανοιχτός στο αυθόρμητο και πιο ρευστός πολιτικά ( κι έχοντας στην πλάτη και τον Δεκέμβρη), κάθε αντίδραση και κάθε επεισόδιο, που υποδηλώνει την ρήξη της κοινωνίας με το πολιτικό σύστημα (ρήξη που αποκαλύπτει την βιαιότητα της ακολουθούμενης πολιτικής) και στη συνέχεια να απομονωθεί πολιτικά υποδεικνυόμενος ως ο μόνος ασόβαρος χώρος και υποκινητής της κοινωνικής αναταραχής με σκοπό τον προσπορισμό ψήφων. Άμα πετύχει πέτυχε και τότε όλοι οι υπόλοιποι σημαίνει ότι «στηρίζουν τα μέτρα». Όταν φαίνεται να μην πολυπιάνει επισείεται και ο φόβος της εκτροπής και των τανκς, κι επιστρατεύονται τα γκλομπς και τα ασφυξιογόνα. Την ίδια ώρα η ταύτιση ΣΥΡΙΖΑ – αγανακτισμένων μπορεί να αντιστρέψει μια κάποια αρχική συμπάθεια, δεδομένου ότι πολλοί εξ όσων δηλώνουν αγανακτισμένοι δεν θέλουν την ταύτιση με κόμματα.
Από την άλλη, να δημιουργείται θόρυβος και να προκαλείται αποπροσανατολισμός, όσο αυτό είναι εφικτό, από τα ασύληπτα μέτρα και το πρωτοφανές ξεπούλημα μιας ολόκληρης χώρας.
Τώρα αν προκληθεί και εσωτερικό ζήτημα, ύστερα από κάποιους μήνες νηνεμίας και συσπείρωσης, ακόμα καλύτερα. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Πως; Με τη συνεχή πίεση που ασκεί η στοχοποίησηςτου χώρου ως υποκινητή της βίας, κάτι που ενεργοποιεί τις διαμάχες ανανεωτών – αριστεριστών περί της «καταδίκης» ή μη της βίας και της τήρησης ίσων αποστάσεων όταν η κυβέρνηση είναι φορέας αδιανόητης βίας σε βάρος της κοινωνίας.
Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ να μην επιτρέπει στην κυβέρνηση και το πολιτικό σύστημα να τον στήνουν στον τοίχο κάθε που ξεσηκώνονται αντιδράσεις, απολογούμενος σ' εκείνους που πραγματικά όφειλαν να απολογούνται και προσφέροντας πεδίο για τους θεατρινισμούς των Παγκαλοκαρχιμάκηδων την ώρα που γίνεται το έλα να δεις...
Από τα πρώτα αεροδυναμικά γιαούρτια που εκτοξεύτηκαν κατά στελεχών της κυβέρνησης και από τους πρώτους προπηλακισμούς η κυβέρνηση βρήκε έναν εύκολο στόχο για να χρεώσει κάθε χύμα αντίδραση των εξοργισμένων με την πολιτική αλά ΔΝΤ πολιτών. Έκτοτε γενικώς ο ΣΥΡΙΖΑ υποκινεί ό,τι περπατάει, ό,τι πετάει και ό,τι μιλάει κατά της κυβέρνησης που σημαίνει ότι πρέπει να ασκεί τρομακτική έλξη και σαγήνη στα αντικείμενα της υποκίνησης, καθώς μάζα δεν διαθέτει για όλους αυτούς τους προπηλακισμούς ανά τη χώρα ή ακόμα και εκτός αυτής όπως είδαμε το περασμένο διάστημα. Τώρα γιατί με τέτοια πειθώ παραμένει καθηλωμένος περί το 4%, άγνωστο.
Βέβαια, δεν ενδιαφέρει και κανέναν, από όσους τον δείχνουν ως υποκινητή, η κοινή λογική. Το ζήτημα είναι τα στελέχη του να συρθούν ως τα γκεμπελοκάναλα και να στριμωχτούν έως ότου καταδικάσουν τη βί α «απ’ όπου κι αν προέρχεται».
Εκεί πρέπει να υποστούν έναν καταιγισμό από επιχειρήματα που έχουν ως βασικό άξονα την θέση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τρομοκρατία στα κυβερνητικά στελέχη, τα φιμώνει, τραμπουκίζει ασύστολα σε βάρος τους και τα στοχοποιεί μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Μέχρι να αναφωνήσει το παραπάνω «καταδικάζω».
Μάλιστα ένα συμπέρασμα που βγαίνει από τους ισχυρισμούς που διατυπώνονται στα παράθυρα εκ μέρους των τηλε – ιεροεξεταστών και των κυβερνητικών στελεχών είναι ότι τα τελευταία, ως εκπρόσωποι του λαού ( που κατά τα άλλα μισούν να συναναστρέφονται κι αγαπούν να κοροϊδεύουν), έχουν δικαίωμα στην τιμή, την αξιοπρέπεια και την «έκφραση γνώμης» όταν στην πραγματικότητα, αυτό που εκφράζουν είναι μια συγκεκριμένη πολιτική, εν προκειμένω πολιτική ωμής βαρβαρότητας που στερεί την τιμή, την αξιοπρέπεια και βασικά δικαιώματα επιβίωσης και ανάπτυξης από τους εντολοδόχους τους.
Σε αυτή τη χώρα ο ξεφτίλας πολιτικός αξιώνει να είναι ξεφτίλας χωρίς να του επισημαίνεται. Αυτό βέβαια ίσχυε τις προηγούμενες δεκαετίες. Τώρα η κρίση ανατρέπει τα δεδομένα για όλους. Κάποιοι μένουν χωρίς δουλειά και προοπτική, άλλοι κερδίζουν τη μούντζα με το σπαθί τους. Έτσι τα μοίρασε η ζωή.
Και για να επανέλθουμε: δεν είναι εύκολο να πιστέψουμε ότι οι πολιτικοί που αποδοκιμάζονται με κάθε τρόπο τους τελευταίους μήνες, πέφτουν από τα σύννεφα όσον αφορά αυτή την αντιμετώπιση και περιμένουν ο κόσμος να τους υποδέχεται σαν σωτήρες. Από την άλλη μπορεί αυτό να ισχύει για εκείνη την περίπτωση που όντως δεν διαβάζουν αράδα από τα εγκλήματα που ψηφίζουν και προσφέρουν την στήριξή τους στον «αρχηγό» εν λευκώ.
Σε κάθε περίπτωση οι στόχοι είναι πολλαπλοί:
Από τη μία να φορτωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ως ποιο ανοιχτός στο αυθόρμητο και πιο ρευστός πολιτικά ( κι έχοντας στην πλάτη και τον Δεκέμβρη), κάθε αντίδραση και κάθε επεισόδιο, που υποδηλώνει την ρήξη της κοινωνίας με το πολιτικό σύστημα (ρήξη που αποκαλύπτει την βιαιότητα της ακολουθούμενης πολιτικής) και στη συνέχεια να απομονωθεί πολιτικά υποδεικνυόμενος ως ο μόνος ασόβαρος χώρος και υποκινητής της κοινωνικής αναταραχής με σκοπό τον προσπορισμό ψήφων. Άμα πετύχει πέτυχε και τότε όλοι οι υπόλοιποι σημαίνει ότι «στηρίζουν τα μέτρα». Όταν φαίνεται να μην πολυπιάνει επισείεται και ο φόβος της εκτροπής και των τανκς, κι επιστρατεύονται τα γκλομπς και τα ασφυξιογόνα. Την ίδια ώρα η ταύτιση ΣΥΡΙΖΑ – αγανακτισμένων μπορεί να αντιστρέψει μια κάποια αρχική συμπάθεια, δεδομένου ότι πολλοί εξ όσων δηλώνουν αγανακτισμένοι δεν θέλουν την ταύτιση με κόμματα.
Από την άλλη, να δημιουργείται θόρυβος και να προκαλείται αποπροσανατολισμός, όσο αυτό είναι εφικτό, από τα ασύληπτα μέτρα και το πρωτοφανές ξεπούλημα μιας ολόκληρης χώρας.
Τώρα αν προκληθεί και εσωτερικό ζήτημα, ύστερα από κάποιους μήνες νηνεμίας και συσπείρωσης, ακόμα καλύτερα. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Πως; Με τη συνεχή πίεση που ασκεί η στοχοποίησηςτου χώρου ως υποκινητή της βίας, κάτι που ενεργοποιεί τις διαμάχες ανανεωτών – αριστεριστών περί της «καταδίκης» ή μη της βίας και της τήρησης ίσων αποστάσεων όταν η κυβέρνηση είναι φορέας αδιανόητης βίας σε βάρος της κοινωνίας.
Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ να μην επιτρέπει στην κυβέρνηση και το πολιτικό σύστημα να τον στήνουν στον τοίχο κάθε που ξεσηκώνονται αντιδράσεις, απολογούμενος σ' εκείνους που πραγματικά όφειλαν να απολογούνται και προσφέροντας πεδίο για τους θεατρινισμούς των Παγκαλοκαρχιμάκηδων την ώρα που γίνεται το έλα να δεις...
Τρίτη 5 Ιουλίου 2011
Η «δημοκρατία» μας περίγελως της υφηλίου
Από την -Καθημερινή της Κυριακής.
Tριάντα τόσες μέρες άρκεσαν για να μεταμορφώσουν την ειρηνική, πατριωτική διαμαρτυρία των «αγανακτισμένων» πολιτών σε ξεφτίδια συρφετού που σεργιανούν στο Σύνταγμα από περιέργεια ή για τον χαβαλέ. Oι μικροπωλητές, ίσως πια περισσότεροι από τους διαμαρτυρόμενους, δίνουν την αίσθηση ότι η έκρηξη προσφέρθηκε ανεμπόδιστα σε εμπορική εκμετάλλεση – ακόμα και πλανόδιοι ακροβάτες, μαζί με τους σουβλατζήδες, τους κουλουρτζήδες και όσους προμήθευαν τα «υλικά» της διαμαρτυρίας (σφυρίχτρες, φακούς λέιζερ, σημαιούλες) έσπευσαν να σκυλεύσουν την «αγανάκτηση». Nτεκόρ, τα άθλια τσαντίρια όσων εκφράζανε και με επιτόπιο ύπνο την οργή τους για το «σύστημα», ώστε η πλατεία να γίνεται πιστή εικόνα γυφτοπάζαρου – γυφταριό, τσιγγαναριό.
Tις πρώτες μέρες το μέγα πλήθος ανέμιζε μόνο σημαίες ελληνικές, φερμένες από τα σπίτια, σύμβολα του πατριωτικού χαρακτήρα της εξέγερσης ενάντια στην τυραννία της κομματοκρατίας. Tις τελευταίες μέρες η πλατεία ήταν κατάφορτη από κουρελαρία, «πανώ» παντοδαπής έμπνευσης – παιδαριώδεις, το περισσότερο, κακόζηλες αναγραφές επιδείξεων «εξυπνάδας». O εκπασοκισμένος (συνειδητά ή ανεπίγνωστα) Eλλαδίτης τα ξέρει όλα, αποφαίνεται για τα πάντα, έχει «λύσεις» για κάθε πρόβλημα. Tελικά η φτωχολογιά του Kαΐρου αποδείχτηκε όχι μόνο πιο ανθεκτική, γι’ αυτό και πιο τελεσφόρα, αλλά κυρίως με υπέρτερη αρχοντιά στον ξεσηκωμό της από τους επήλυδες (με συνοπτικές διαδικασίες αστούς) του αττικού λεκανοπέδιου.
Kανένα κόμμα και καμιά κοινωνική ομάδα δεν αντιστάθηκε, τριάντα χρόνια τώρα, στον «κοινωνικό μετασχηματισμό» του Aνδρέα Παπανδρέου. Kαι στη μετασχηματισμένη ελλαδική κοινωνία «όλα επιτρέπονται», όλοι είμαστε ίσοι, όλοι τα δικαιούμαστε όλα. Aπό το 1981, μέτρα της φεουδαλικής δημοκρατίας, που για πρώτη (ναι) φορά εγκαθιδρύθηκε στη χώρα, είναι οι συμπεριφορές Tσοχατζόπουλου και Πάγκαλου.
Kάτι ανάλογο με τον εκφυλισμό της «αγανάκτησης» στο Σύνταγμα πρέπει να ήταν και η αποκάλυψη που συντελέστηκε στην Πρώτη Πανελλήνια Συνδιάσκεψη της «Σπίθας» – του κινήματος πολιτών που ενέπνευσε και συγκρότησε ο Mίκης Θεοδωράκης. Oι αυτόπτες μετέφεραν επίσης εικόνα θλιβερού μπάχαλου, αποκαρδιωτικής μωρολογίας, κοινοτοπιών, κομπορρημοσύνης. Aλλά το σοκ της απαγοήτευσης πρέπει να ήταν για τους ανιδιοτελείς λυτρωτικό. Tους αφύπνισε στη συνειδητοποίηση της πραγματικότητας. Σίγουρα ο συναισθηματικός και μόνο πατριωτισμός δεν αρκεί για να χτίσει κάτι στέρεο και θετικό. Oι λύσεις κακοφορμισμένων κοινωνικών προβλημάτων χρειάζονται στιβαρή σοβαρότητα και έκτακτη ευφυΐα, μελέτη, εξειδικευμένη εμπειρία, κρυστάλλινη ανιδιοτέλεια. Σε «εθνοσωτήριες» πρωτοβουλίες σπεύδουν πλήθος οι καλοπροαίρετες μετριότητες, με πείσμονη βεβαιότητα για την αξία των απόψεών τους και την ειλικρίνεια της προσφοράς τους. Δεν υποψιάζονται τον φτηνιάρικο ναρκισσισμό ή την απωθημένη μεγαλομανία που μπορεί να συγκαλύπτει ο ενθουσιασμός τους. Aν δεν έχουν προλάβει να τους καπελώσουν βάναυσα οι συνειδητά αδίστακτοι σε ιδιοτέλεια και ψυχοπαθολογικά αρχομανείς.
Tριάντα ολόκληρα χρόνια, όταν ο δαιμονικής ευφυΐας «κοινωνικός μετασχηματισμός» που απεργάστηκε ο Aνδρέας Παπανδρέου ανασκολόπιζε το ήθος, την παιδεία, την ιστορική συνείδηση, τα αντανακλαστικά συμπεριφοράς των Eλλήνων, η N.Δ. θαύμαζε και ζήλευε. Δεν υπήρξε ποτέ, μα ποτέ, «έστω και ένας βουλευτής της N.Δ. που να ψέλλισε αντίρρηση για την κατάλυση κάθε αξιοκρατικής ιεραρχίας στη Δημόσια Διοίκηση, για την αυτονομημένη, αντικοινωνική παντοδυναμία του κομματικού συνδικαλισμού, για τη θεσμική υπονόμευση κάθε ακαδημαϊκής δεοντολογίας και τη συνακόλουθη διάλυση των πανεπιστιμίων. Tην ίδια ολέθρια μηδενιστική νοηματοδότηση του σχολειού και της αγωγής συνέχισε η N. Δ. και στην τριετία Mητσοτάκη και στην πενταετία του βραχέος Kαραμανλή, την ίδια διαστροφή της Iστορίας στη συνείδηση των παιδιών, την ίδια μεθοδική αγλωσσία, απόσβεση της κριτικής σκέψης, τον ίδιο διάστροφο, εγκληματικό λαϊκισμό προτεραιότητας των ευφραντικών παροχών.
Eίχε απόλυτο δίκιο τις προάλλες ο ληρώδης Πάγκαλος, να αναφέρεται αυτονόητα στο 1981 σαν σε γενέθλια της «δημοκρατίας» χρονολογία. O, τι καταλαβαίνουν σαν «δημοκρατία» και τα δύο κόμματα εξουσίας (έχοντας αποδείξει στην πράξη τις πεποιθήσεις τους) είναι το παπανδρεϊκό πρωθυπουργοκεντρικό βλασφούργημα της αναξιοκρατίας και της φαυλότητας, της μεθοδευμένης αγραμματοσύνης και εξηλιθίωσης των αφελών, της λαμογιάς και της συνδικαλιστικής ασυδοσίας που γεννάνε την εξοργιστική κοινωνική αδικία. Aντί να εκλιπαρεί τη N. Δ. ο θλιβερά ολίγιστος πρωθυπουργός να μην εγκαταλείψει «αγανακτισμένη» το Kοινοβούλιο για τα λεγόμενα του Πάγκαλου, θα μπορούσε απλώς να την προκαλέσει: Eξηγήστε μας, πώς καταλαβαίνετε εσείς τη δημοκρατία, σε τι διαφοροποιηθήκατε ποτέ από το δικό μας μοντέλο, γιατί δεν καυχηθήκατε ποτέ για διαφορές του καραμανλικού (του ’74) από το παπανδρεϊκό (του ’81) υποδείγματος;
H Eλλάδα θα ήταν σήμερα μια διαφορετική χώρα, όχι ο περίγελως του πλανήτη, αν η N. Δ. διέσωζε στοιχειώδη πολιτική ετερότητα, αν δεν είχε αφεθεί να εκπασοκιστεί τόσο ταπεινωτικά και χυδαία. Nα έχει η πολιτική της ετερότητα σαφή οριοθέσια, ψηλαφητά από τον κάθε πολίτη: Tο όνομα Aνδρέας Παπανδρέου να σημαίνει «κοινωνικό μετασχηματισμό» αναιρετικόν κάθε αξιοκρατίας και βυθισμό στην εξηλιθίωση της καταναλωτικής μονοτροπίας. Tο μονοτονικό και η κατάργηση των αρχαίων, η διάλυση των πανεπιστημίων και η ατίμωση της ελληνικότητας στο σχολειό, να σημαίνουν την αλλοτρίωση του πολίτη σε οπαδό, του συνδικαλιστή σε ανδρείκελο, υποχείριο οργανωμένων συμφερόντων. Tο όχι στην Πλεκτάνη Aνάν, η ντροπή για την υποστολη της σημαίας στις βραχονησίδες, η απαίτηση για οριοθέτηση «Aποκλειστικής Oικονομικής Zώνης», να σημαίνουν το ελάχιστο της προσωπικής και συλλογικής αξιοπρέπειας που προϋποτίθεται για τη συμμετοχή σε εταιρισμούς κρατών και διεθνείς συμμαχίες.
Πολιτική ετερότητα με σαφή οριοθέσια: O εθνικισμός σήμανε το ιστορικό τέλος του Eλληνισμού, η ενεργοποίηση της διαφορότητας πολιτισμού των Eλλήνων δείχνει τη δυνατότητα ιστορικής επιβίωσης. Aλλά η N. Δ. διψάει εξουσία, έστω και με τίμημα τη χρεοκοπία ή και την αιματηρή καταστροφή. Δεν ενδιαφέρεται για την πολιτική και την πατρίδα.
200 χρόνια από τη γέννηση του Ανδρέα Λασκαράτου
Από το http://www.vimaonline.gr/default.asp?pid=20&ct=1&artid=2568
Τη χρονιά αυτή συμπληρώθηκαν διακόσια χρόνια απ' τη γέννηση του μεγάλου σατιρικού ποιητή, φιλόσοφου και κοινωνικού αγωνιστή της Κεφαλονιάς και ολόκληρης της Επτανήσου Πολιτείας, Ανδρέα Λασκαράτου.
Στην αυτοβιογραφία του γράφει: "Εγεννήθηκα στο Ληξούρι, την 1/13 Μαϊου 1811, από χρυσοβιβλικούς γονείς του καιρού εκείνου. Η πρώτη μου αναθροφή, έως δέκα χρόνων ηλικίας, εστάθηκε αρνητική μάλλον συνισταμένη εις περιορισμόν εντός της οικογενείας μου, όπου δεν έβλεπα παρά ηθικής διαγωγής παραδείγματα. Οι γονείς μου όντες μόνον καλοί και τίμιοι άνθρωποι, αλλ' όχι προκομένοι, σχολεία δε οποία είναι τώρα, τότε δεν είσαν εις τον Τόπον".
Έτσι ξεκινάει την αυτοβιογραφία του ο Λασκαράτος, ο οποίος στα 1873 λέει: ".... Εγώ δεν εγεννήθηκα για να ζήσω ήσυχος. Εγώ εγεννήθηκα για να πολεμήσω και επολέμησα πάντοτε και πολεμώ και θέλει εξακολουθήσω να πολεμώ τα στραβά της κοινωνίας ως και μέσαθε από τον τάφο μου, όθενε θα 'μιλώ ακόμα και θα συνηγορώ υπέρ της ηθικής προόδου της Ανθρωπότητας".
Όπως μας εξομολογήθηκε ο ίδιος πιο πάνω, γεννήθηκε στο Ληξούρι. Πατέρας του, ήταν ο Γεράσιμος Τυπάλδος - Λασκαράτος, ένας πλούσιος γαιοκτήμονας, με πολλές σχέσεις και μεγάλη πολιτική δύναμη, χάρη στη συγγένειά του με τον κόντε Δελλαδέτσιμα, ο οποίος ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας και Βουλευτής, κι αργότερα Πρόεδρος της Ιονίου Βουλής.
Μέχρι τα δώδεκα, μένει στο πατρικό του στο Ληξούρι, όπου οι γονείς του φρόντισαν να του δώσουν από πολύ νωρίς τις βάσεις για μια σωστή μόρφωση. Αμέσως μετά, όμως, τον πήρε στο αρχοντικό του στο Αργοστόλι, ο θείος του κόντε Δελλαδέτσιμα, βάζοντάς τον σε Ιταλικό σχολείο για να σπουδάσει την ιταλική γλώσσα. "Άλλωστε, αυτή ήταν η γλώσσα του τόπου μας στην Κεφαλονιά και στα υπόλοιπα νησιά της Επτανήσου Πολιτείας", όπως αναφέρει σ' ένα άλλο κομμάτι της αυτοβιογραφίας του.
Εκεί συγκεντρώνονταν όλη η αριστοκρατία των Επτανήσων του πνεύματος και της πολιτικής, αλλά εκεί σύχναζαν οι πρόσφυγες, τότε, καπεταναίοι της Ρούμελης. Σ' αυτό το σπίτι, ο νεαρός Αντρέας θα γνωρίσει και το λόρδο Μπάϋρον.
Στα χρόνια αυτά, ο θείος του συνέχισε τη μόρφωσή του, έχοντας κοντά του δύο απ' τους πλέον φημισμένους λόγιους, τον Τζιάννι - Μπατίστα Μπαρτολότσι και τον μεγάλο δάσκαλο του Γένους, Νεόφυτο Δούκα.
Ύστερα, βρίσκεται στην Ιόνιο Ακαδημία στην Κέρκυρα, έχοντας καθηγητή του τον Ανδρέα Κάλβο, και γοητεύεται από το πάθος της αρετής και της ευθύτητάς του.
Εκεί, γνωρίζει και τον μεγάλο Ζακυνθινό ποιητή μας Διονύσιο Σολωμό, στο σπίτι του οποίου συχνάζει δείχνοντάς του τα πρωτόλειά του και ακούγοντας τις σοφές συμβουλές του.
Στα 1836 φεύγει για το Παρίσι και την Πϊζα, όπου ανάμεσα σε γλέντια, φιλοσοφικές συζητήσεις και γράφοντας ποιήματα, θα πάρει και το δίπλωμα της νομικής, "έτσι όπως καταπίνουμε το ρετσινόλαδο", καθώς ομολογεί ο ίδιος. Μένοντας μέχρι το 1839 στην Ευρώπη, ώριμος πνευματικά, έχει γνωρίσει τις ουμανιστικές ιδέες και έχει εμποτισθεί από τον γαλλικό διαφωτισμό και το πνεύμα του ορθολογισμού.
Τριαντάρης πια, επιστρέφει στην Κεφαλονιά, ως "γάϊδαρος - δοττόρος" όπως σαρκαστικά αυτοχαρακτηρίζεται, παίρνοντας τη θέση του πάρεδρου δικαστή στο Ληξούρι. Λίγο μετά, εγκαταλείπει αυτή τη θέση λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας που είχε.
Στη συνέχεια πηγαίνει στο Αργοστόλι, αφού προηγουμένως πέθανε ο πατέρας του (1844). Εκεί, αφοσιώνεται στις μελέτες και τα γραψίματά του. Τα ανήσυχα βήματά του τον οδηγούν στην Κρήτη για να διαβάσει και να εξετάσει την ποίησή της.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να σταθούμε σ' όσα αναφέρει απ' την παραμονή του εκεί: "...Αλλά στα Χανιά της Κρήτης όταν έφθασα, δεν εύρηκα παρά τουρκικήν βαρβαρότητα, ειδεχθή εγκατάλειψην, και χρυσαιωνικήν αμάθειαν, οποίαν ευχαρίστως ήθελ' ευλογήσουν ο Πάπας Ρώμης και ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας".
Λίγο νωρίτερα βέβαια, πέρασε και από την Αθήνα, όπου το 1845 εκδίδει το ποιητικό του βιβλίο με τον παράξενο τίτλο: "Το Ληξούρι εις τους 1836".
Η αλήθεια είναι ότι η Αθήνα δεν του άρεσε καθόλου, αφού εδώ τον ενοχλούν οι "δήθεν" λόγιοι και "ξερόλες" ασήμαντοι ημιμαθείς, οι οποίοι μιλούν μια "σχολαστική κορακίστικη" γλώσσα.
Μετά απ' όλη αυτή την περιοδεία του, επιστρέφει στην Κεφαλονιά, μ' όλες τις γνώσεις και τις εμπειρίες που απόκτησε, για να παντρευτεί την Πηνελόπη Κοργιαλένια, έντεκα χρόνια μικρότερή του, θυγατέρα του μεγαλέμπορου απ' το Λιβόρνο, κόντε Κοργιαλένια, ο οποίος είχε φροντίσει να της δώσει βαθιά μόρφωση και γενικότερη παιδεία.
Για την Πηνελόπη, γράφει ο ίδιος: "Έχει μια αξιοθαύμαστη καλλιέργεια και ξυπνό μυαλό. Ανώτερη απ' ότι μπόρεσα να ελπίσω, μ' έκανε να νιώσω πως με βρήκε - πραγματικά - κατώτερό της, όμως, κατάφρε να εξευγενίσει τον αδιάλλαχτο χαρακτήρα μου".
Ο Λασκαράτος θα δημιουργήσει μια πρότυπη οικογένεια, μέσα στην οποία επικρατεί δημοκρατική ισότητα ανάμεσα στον ίδιο και τη σύζυγό του, με κυρίαρχη φροντίδα τη σωστή και "καθαρή" διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Με δεδομένη αυτή την κοινωνική του καθαρότητα, γίνεται ο φόβος και ο τρόμος των αντιπάλων του (πολιτικών και εκκλησίας) κάθε φορά που στηλιτεύει και δημοσιοποιεί τα "έργα και τις ημέρες" τους μέσα απ' τη σάτιρά του και το γενικότερο, πλούσιο, έργο του.
Από τότε, στα 1850 και πέρα, ξεκινάει ένας αδιάκοπος κοινωνικός αγώνας, ο οποίος θα κρατήσει για πάνω από μισό αιώνα, ως το τέλος της "φωτεινής" ζωής του.
Με το βιβλίο του τα "Μυστήρια της Κεφαλλονιάς", καυτηριάζει τις δυσιδαιμονίες και τις προλήψεις, μαστιγώνει όλους αυτούς τους πολιτικάντηδες "λαοπλάνους" εκπροσώπους του κλήρου και της Πολιτείας, που από κοινού εκμεταλλεύονται την αμάθεια του λαού.
Τσουνάμι πραγματικό το βιβλίο αυτό όταν κυκλοφόρησε, σε σημείο που να τον... αφορίσει ο Επίσκοπος, αλλά και να διακινδυνεύσει ακόμη και η ίδια του η ζωή απ' τις απόπειρες εγκάθετων δολοφόνων. Εις μάτην όμως..., αφού ο πανέξυπνος θυμόσοφος ποιητής - και πραγματικός δημοκράτης - έβγαινε πάντοτε νικητής απ' όλες τούτες τις "μάχες"!
Πολλά είναι αυτά που, λόγω χώρου, δεν θα γράψει η ταπεινότητά μου για έναν εκ των φωστήρων του Ελληνικού Πνεύματος, και όχι μόνο... Γνωστά τα όσα αναφέρονται σχετικά με την ευφυία και τη θυμοσοφία του, αλλά και το πόσο ετοιμόλογος ήταν, ιδιαίτερα με τους αντιπάλους του, και πόσο όμορφα (καυστικά και σατιρικά) τους αντιμετώπιζε. Δύο χαρακτηριστικά, είναι και τα παρακάτω: Όταν για πρώτη φορά τον ειδοποίησαν πως τον αφόρισε ο Επίσκοπος, εκείνος απάντησε στον αγγελιοφόρο: "Ευχαριστώ το Δεσπότη για τον αφορισμό. Μήνυσέ του όμως, πως τον παρακαλώ να μου αφορίσει και τα παπούτσια των παιδιών μου για να μη λιώνουνε..." (Σ.Σ. Επιστεύετο ότι, όποιος αφορίζονταν από τους παπάδες, όταν θα πεθάνει, δεν θα έλειωνε ποτέ!).
Και, κάποτε που περνούσε κάτω απ' το μπαλκόνι ενός αντιπάλου του αριστοκράτη, του κόντε Διονυσάκη, βλέπει να πέφτουν δίπλα του απ' το μπαλκόνι τα κέρατα ενός κριαριού! Ο Λασκαράτος σηκώνει τα μάτια του αμέσως στο μπαλκόνι, και ρωτώντας τον φωνάζει: "Διονύσακη μου, πάλι χτενίζεσαι τζόγια μου;".
Όπως προαναφέρθηκε, με τις ομιλίες, τα γραψίματά του και τον τρόπο που ζούσε, ήταν "κόκκινο πανί" για τους πολιτικούς και τον Κλήρο, γιατί τους έβγαζε όλες τις βρωμιές τους στη φόρα.
Με τη σάτιρά του, τους είχε κάνει τη ζωή κόλαση.
Φεύγει και πάλι για το Ζάντε, όμως εδώ τον περιμένει και δεύτερος αφορισμός, αναγκάζοντάς τον να αυτοεξορισθεί πικραμένος στο Λονδίνο, όπου θα γράψει και την "Απόκριση στον αφορισμό", που θα εκδώσει μετά από 12 ολόκληρα χρόνια.
Στα 1857, τον Ιανουάριο, ξανάρχεται στη Ζάκυνθο και εκδίδει την εφημερίδα "Λύχνος", με συνέπεια ν' αρχίσει πάλι άγριο κυνηγητό απ' όλους αυτούς, που δεν ήθελαν να μαθαίνει ο λαός τις... λαμογιές τους, όπως θα λέγαμε σήμερα.
Τα χρόνια κυλάνε. Ένα σατιρικό του ποίημα, το "Νανάρισμα" (αναφερόταν στην κούνια του διαδόχου - τότε - Κωνσταντίνου) θα οδηγήσει στην κατάσχεση της εφημερίδας του και σε νέες διώξεις. Τότε, εκδίδει την "Απόκριση στον αφορισμό" και κάνει πάλι το "παπαδαριό" να φρενιάσει. Του κάνουν μήνυση, όμως, το Δικαστήριο τον αθωώνει.
Ηλικιωμένος πια, κι έχοντας επισήμως αναγνωριστεί παντού το έργο του, ο Αθηναϊκός Τύπος του προσφέρει ότι ζητούσε όλα αυτά τα χρόνια. Μετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις της εθνικής και καλλιτεχνικής ζωής, γράφοντας ασταμάτητα και μένοντας ως το τέλος της ζωής του ακλόνητος στι αρχικές του πεποιθήσεις.
Ποτέ δεν έκανε πίσω ούτε συμβιβάστηκε. Έτσι η Εκκλησία αναγκάστηκε να υποχωρήσει, και τον Ιανουάριο του 1900, θα αρθεί ο αφορισμός του. Μετά από ενάμισυ χρόνο και σε βαθειά γεράματα πια, ενεννήντα χρονών, θα αφήσει την τελευταία του πνοή.
Είναι γεγονός πως, ο Ανδρέας Τυπάλδος - Λασκαράτος υπήρξε ένας μεγάλος ποιητής και λογοτέχνης, μεγάλος αναμορφωτής, σταθερός στις αξίες του, αλλά ουμανιστής.
Σ' όλη του τη ζωή, προσπάθησε να φωτίσει τα σκοτεινά μονοπάτια της καθημερινότητας των απλών ανθρώπων, παρ' όλο που ο ίδιος ανήκε στην άρχουσα, "αριστοκρατική" (Libro d' oro) Επτανησιακή κοινωνία.
Ο Λασκαράτος ήταν ένα φωτεινό πνεύμα που ξεπήδησε μέσα από μια σάπια και διεθαρμένη αριστοκρατική κοινωνία, όπως ήταν αυτή της Ιονίου Πολιτείας στις δεκαετίες 1830-1860, που την πολέμησε, που πληγώθηκε πολεμώντας την, χωρίς ποτέ να υποχωρήσει και να νικηθεί.
Παρέμεινε στην ιστορία των γραμμάτων ως ένας υπέρλαμπρος νους, ως άνθρωπος ακέραιος πνευματικά, που το ηθικό του έργο υπήρξε απόλυτα ταυτισμένο με τους κανόνες της ηθικής ολόκληρης της ζωής του.
Το ποίημά του "Στη γυναίκα μου", που γράφτηκε στο Λονδίνο το 1851, θεωρώ πως είναι ο καλύτερος τρόπος για να κλείσουμε αυτό το "αφιέρωμα μνήμης" για τον Λασκαράτο.
Εικόνα αγαπητή της γυναικός μου,
τώρα έλα και εσύ στη συντροφιά μου,
κατοίκα πάντα μέσα στην καρδιά μου,
και φύλα με οχ τσι πλάνεσες του κόσμου.
Εσύ για με προστάτης Άγγελός μου,
άμεμπτα φύλαε τα πατήματά μου·
και προτού σκοτισθούν τα λογικά μου,
πρόλαβε, τρέξε συ, και λάμψε εμπρός μου.
Ναι, το φως σου ξυπνάει την αρετή μου
και πιστόνε σ' εσένα με βασταίνει·
γιατί τόσο σ' αισθάνομαι δική μου,
τόσο με την ψυχή μου ζυμωμένη,
που δεν ξέρω πλέον στη διαλογή μου
πώς να σε πω, γυναίκα μου ή ψυχή μου!
Βιβλιογραφία: Εκδόσεις Παγουλάτου, "Ο Λύχνος", Λασκαράτεια δρώμενα 2009 (Κηποθέατρο Ιακωβατείου Βιβλιοθήκης 3,4 και 5 Αυγούστου) Ληξούρι.
Του ΝΙΚΟΛΑ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ
Στην αυτοβιογραφία του γράφει: "Εγεννήθηκα στο Ληξούρι, την 1/13 Μαϊου 1811, από χρυσοβιβλικούς γονείς του καιρού εκείνου. Η πρώτη μου αναθροφή, έως δέκα χρόνων ηλικίας, εστάθηκε αρνητική μάλλον συνισταμένη εις περιορισμόν εντός της οικογενείας μου, όπου δεν έβλεπα παρά ηθικής διαγωγής παραδείγματα. Οι γονείς μου όντες μόνον καλοί και τίμιοι άνθρωποι, αλλ' όχι προκομένοι, σχολεία δε οποία είναι τώρα, τότε δεν είσαν εις τον Τόπον".
Έτσι ξεκινάει την αυτοβιογραφία του ο Λασκαράτος, ο οποίος στα 1873 λέει: ".... Εγώ δεν εγεννήθηκα για να ζήσω ήσυχος. Εγώ εγεννήθηκα για να πολεμήσω και επολέμησα πάντοτε και πολεμώ και θέλει εξακολουθήσω να πολεμώ τα στραβά της κοινωνίας ως και μέσαθε από τον τάφο μου, όθενε θα 'μιλώ ακόμα και θα συνηγορώ υπέρ της ηθικής προόδου της Ανθρωπότητας".
Όπως μας εξομολογήθηκε ο ίδιος πιο πάνω, γεννήθηκε στο Ληξούρι. Πατέρας του, ήταν ο Γεράσιμος Τυπάλδος - Λασκαράτος, ένας πλούσιος γαιοκτήμονας, με πολλές σχέσεις και μεγάλη πολιτική δύναμη, χάρη στη συγγένειά του με τον κόντε Δελλαδέτσιμα, ο οποίος ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας και Βουλευτής, κι αργότερα Πρόεδρος της Ιονίου Βουλής.
Μέχρι τα δώδεκα, μένει στο πατρικό του στο Ληξούρι, όπου οι γονείς του φρόντισαν να του δώσουν από πολύ νωρίς τις βάσεις για μια σωστή μόρφωση. Αμέσως μετά, όμως, τον πήρε στο αρχοντικό του στο Αργοστόλι, ο θείος του κόντε Δελλαδέτσιμα, βάζοντάς τον σε Ιταλικό σχολείο για να σπουδάσει την ιταλική γλώσσα. "Άλλωστε, αυτή ήταν η γλώσσα του τόπου μας στην Κεφαλονιά και στα υπόλοιπα νησιά της Επτανήσου Πολιτείας", όπως αναφέρει σ' ένα άλλο κομμάτι της αυτοβιογραφίας του.
Εκεί συγκεντρώνονταν όλη η αριστοκρατία των Επτανήσων του πνεύματος και της πολιτικής, αλλά εκεί σύχναζαν οι πρόσφυγες, τότε, καπεταναίοι της Ρούμελης. Σ' αυτό το σπίτι, ο νεαρός Αντρέας θα γνωρίσει και το λόρδο Μπάϋρον.
Στα χρόνια αυτά, ο θείος του συνέχισε τη μόρφωσή του, έχοντας κοντά του δύο απ' τους πλέον φημισμένους λόγιους, τον Τζιάννι - Μπατίστα Μπαρτολότσι και τον μεγάλο δάσκαλο του Γένους, Νεόφυτο Δούκα.
Ύστερα, βρίσκεται στην Ιόνιο Ακαδημία στην Κέρκυρα, έχοντας καθηγητή του τον Ανδρέα Κάλβο, και γοητεύεται από το πάθος της αρετής και της ευθύτητάς του.
Εκεί, γνωρίζει και τον μεγάλο Ζακυνθινό ποιητή μας Διονύσιο Σολωμό, στο σπίτι του οποίου συχνάζει δείχνοντάς του τα πρωτόλειά του και ακούγοντας τις σοφές συμβουλές του.
Στα 1836 φεύγει για το Παρίσι και την Πϊζα, όπου ανάμεσα σε γλέντια, φιλοσοφικές συζητήσεις και γράφοντας ποιήματα, θα πάρει και το δίπλωμα της νομικής, "έτσι όπως καταπίνουμε το ρετσινόλαδο", καθώς ομολογεί ο ίδιος. Μένοντας μέχρι το 1839 στην Ευρώπη, ώριμος πνευματικά, έχει γνωρίσει τις ουμανιστικές ιδέες και έχει εμποτισθεί από τον γαλλικό διαφωτισμό και το πνεύμα του ορθολογισμού.
Τριαντάρης πια, επιστρέφει στην Κεφαλονιά, ως "γάϊδαρος - δοττόρος" όπως σαρκαστικά αυτοχαρακτηρίζεται, παίρνοντας τη θέση του πάρεδρου δικαστή στο Ληξούρι. Λίγο μετά, εγκαταλείπει αυτή τη θέση λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας που είχε.
Στη συνέχεια πηγαίνει στο Αργοστόλι, αφού προηγουμένως πέθανε ο πατέρας του (1844). Εκεί, αφοσιώνεται στις μελέτες και τα γραψίματά του. Τα ανήσυχα βήματά του τον οδηγούν στην Κρήτη για να διαβάσει και να εξετάσει την ποίησή της.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να σταθούμε σ' όσα αναφέρει απ' την παραμονή του εκεί: "...Αλλά στα Χανιά της Κρήτης όταν έφθασα, δεν εύρηκα παρά τουρκικήν βαρβαρότητα, ειδεχθή εγκατάλειψην, και χρυσαιωνικήν αμάθειαν, οποίαν ευχαρίστως ήθελ' ευλογήσουν ο Πάπας Ρώμης και ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας".
Λίγο νωρίτερα βέβαια, πέρασε και από την Αθήνα, όπου το 1845 εκδίδει το ποιητικό του βιβλίο με τον παράξενο τίτλο: "Το Ληξούρι εις τους 1836".
Η αλήθεια είναι ότι η Αθήνα δεν του άρεσε καθόλου, αφού εδώ τον ενοχλούν οι "δήθεν" λόγιοι και "ξερόλες" ασήμαντοι ημιμαθείς, οι οποίοι μιλούν μια "σχολαστική κορακίστικη" γλώσσα.
Μετά απ' όλη αυτή την περιοδεία του, επιστρέφει στην Κεφαλονιά, μ' όλες τις γνώσεις και τις εμπειρίες που απόκτησε, για να παντρευτεί την Πηνελόπη Κοργιαλένια, έντεκα χρόνια μικρότερή του, θυγατέρα του μεγαλέμπορου απ' το Λιβόρνο, κόντε Κοργιαλένια, ο οποίος είχε φροντίσει να της δώσει βαθιά μόρφωση και γενικότερη παιδεία.
Για την Πηνελόπη, γράφει ο ίδιος: "Έχει μια αξιοθαύμαστη καλλιέργεια και ξυπνό μυαλό. Ανώτερη απ' ότι μπόρεσα να ελπίσω, μ' έκανε να νιώσω πως με βρήκε - πραγματικά - κατώτερό της, όμως, κατάφρε να εξευγενίσει τον αδιάλλαχτο χαρακτήρα μου".
Ο Λασκαράτος θα δημιουργήσει μια πρότυπη οικογένεια, μέσα στην οποία επικρατεί δημοκρατική ισότητα ανάμεσα στον ίδιο και τη σύζυγό του, με κυρίαρχη φροντίδα τη σωστή και "καθαρή" διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Με δεδομένη αυτή την κοινωνική του καθαρότητα, γίνεται ο φόβος και ο τρόμος των αντιπάλων του (πολιτικών και εκκλησίας) κάθε φορά που στηλιτεύει και δημοσιοποιεί τα "έργα και τις ημέρες" τους μέσα απ' τη σάτιρά του και το γενικότερο, πλούσιο, έργο του.
Από τότε, στα 1850 και πέρα, ξεκινάει ένας αδιάκοπος κοινωνικός αγώνας, ο οποίος θα κρατήσει για πάνω από μισό αιώνα, ως το τέλος της "φωτεινής" ζωής του.
Με το βιβλίο του τα "Μυστήρια της Κεφαλλονιάς", καυτηριάζει τις δυσιδαιμονίες και τις προλήψεις, μαστιγώνει όλους αυτούς τους πολιτικάντηδες "λαοπλάνους" εκπροσώπους του κλήρου και της Πολιτείας, που από κοινού εκμεταλλεύονται την αμάθεια του λαού.
Τσουνάμι πραγματικό το βιβλίο αυτό όταν κυκλοφόρησε, σε σημείο που να τον... αφορίσει ο Επίσκοπος, αλλά και να διακινδυνεύσει ακόμη και η ίδια του η ζωή απ' τις απόπειρες εγκάθετων δολοφόνων. Εις μάτην όμως..., αφού ο πανέξυπνος θυμόσοφος ποιητής - και πραγματικός δημοκράτης - έβγαινε πάντοτε νικητής απ' όλες τούτες τις "μάχες"!
Πολλά είναι αυτά που, λόγω χώρου, δεν θα γράψει η ταπεινότητά μου για έναν εκ των φωστήρων του Ελληνικού Πνεύματος, και όχι μόνο... Γνωστά τα όσα αναφέρονται σχετικά με την ευφυία και τη θυμοσοφία του, αλλά και το πόσο ετοιμόλογος ήταν, ιδιαίτερα με τους αντιπάλους του, και πόσο όμορφα (καυστικά και σατιρικά) τους αντιμετώπιζε. Δύο χαρακτηριστικά, είναι και τα παρακάτω: Όταν για πρώτη φορά τον ειδοποίησαν πως τον αφόρισε ο Επίσκοπος, εκείνος απάντησε στον αγγελιοφόρο: "Ευχαριστώ το Δεσπότη για τον αφορισμό. Μήνυσέ του όμως, πως τον παρακαλώ να μου αφορίσει και τα παπούτσια των παιδιών μου για να μη λιώνουνε..." (Σ.Σ. Επιστεύετο ότι, όποιος αφορίζονταν από τους παπάδες, όταν θα πεθάνει, δεν θα έλειωνε ποτέ!).
Και, κάποτε που περνούσε κάτω απ' το μπαλκόνι ενός αντιπάλου του αριστοκράτη, του κόντε Διονυσάκη, βλέπει να πέφτουν δίπλα του απ' το μπαλκόνι τα κέρατα ενός κριαριού! Ο Λασκαράτος σηκώνει τα μάτια του αμέσως στο μπαλκόνι, και ρωτώντας τον φωνάζει: "Διονύσακη μου, πάλι χτενίζεσαι τζόγια μου;".
Όπως προαναφέρθηκε, με τις ομιλίες, τα γραψίματά του και τον τρόπο που ζούσε, ήταν "κόκκινο πανί" για τους πολιτικούς και τον Κλήρο, γιατί τους έβγαζε όλες τις βρωμιές τους στη φόρα.
Με τη σάτιρά του, τους είχε κάνει τη ζωή κόλαση.
Φεύγει και πάλι για το Ζάντε, όμως εδώ τον περιμένει και δεύτερος αφορισμός, αναγκάζοντάς τον να αυτοεξορισθεί πικραμένος στο Λονδίνο, όπου θα γράψει και την "Απόκριση στον αφορισμό", που θα εκδώσει μετά από 12 ολόκληρα χρόνια.
Στα 1857, τον Ιανουάριο, ξανάρχεται στη Ζάκυνθο και εκδίδει την εφημερίδα "Λύχνος", με συνέπεια ν' αρχίσει πάλι άγριο κυνηγητό απ' όλους αυτούς, που δεν ήθελαν να μαθαίνει ο λαός τις... λαμογιές τους, όπως θα λέγαμε σήμερα.
Τα χρόνια κυλάνε. Ένα σατιρικό του ποίημα, το "Νανάρισμα" (αναφερόταν στην κούνια του διαδόχου - τότε - Κωνσταντίνου) θα οδηγήσει στην κατάσχεση της εφημερίδας του και σε νέες διώξεις. Τότε, εκδίδει την "Απόκριση στον αφορισμό" και κάνει πάλι το "παπαδαριό" να φρενιάσει. Του κάνουν μήνυση, όμως, το Δικαστήριο τον αθωώνει.
Ηλικιωμένος πια, κι έχοντας επισήμως αναγνωριστεί παντού το έργο του, ο Αθηναϊκός Τύπος του προσφέρει ότι ζητούσε όλα αυτά τα χρόνια. Μετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις της εθνικής και καλλιτεχνικής ζωής, γράφοντας ασταμάτητα και μένοντας ως το τέλος της ζωής του ακλόνητος στι αρχικές του πεποιθήσεις.
Ποτέ δεν έκανε πίσω ούτε συμβιβάστηκε. Έτσι η Εκκλησία αναγκάστηκε να υποχωρήσει, και τον Ιανουάριο του 1900, θα αρθεί ο αφορισμός του. Μετά από ενάμισυ χρόνο και σε βαθειά γεράματα πια, ενεννήντα χρονών, θα αφήσει την τελευταία του πνοή.
Είναι γεγονός πως, ο Ανδρέας Τυπάλδος - Λασκαράτος υπήρξε ένας μεγάλος ποιητής και λογοτέχνης, μεγάλος αναμορφωτής, σταθερός στις αξίες του, αλλά ουμανιστής.
Σ' όλη του τη ζωή, προσπάθησε να φωτίσει τα σκοτεινά μονοπάτια της καθημερινότητας των απλών ανθρώπων, παρ' όλο που ο ίδιος ανήκε στην άρχουσα, "αριστοκρατική" (Libro d' oro) Επτανησιακή κοινωνία.
Ο Λασκαράτος ήταν ένα φωτεινό πνεύμα που ξεπήδησε μέσα από μια σάπια και διεθαρμένη αριστοκρατική κοινωνία, όπως ήταν αυτή της Ιονίου Πολιτείας στις δεκαετίες 1830-1860, που την πολέμησε, που πληγώθηκε πολεμώντας την, χωρίς ποτέ να υποχωρήσει και να νικηθεί.
Παρέμεινε στην ιστορία των γραμμάτων ως ένας υπέρλαμπρος νους, ως άνθρωπος ακέραιος πνευματικά, που το ηθικό του έργο υπήρξε απόλυτα ταυτισμένο με τους κανόνες της ηθικής ολόκληρης της ζωής του.
Το ποίημά του "Στη γυναίκα μου", που γράφτηκε στο Λονδίνο το 1851, θεωρώ πως είναι ο καλύτερος τρόπος για να κλείσουμε αυτό το "αφιέρωμα μνήμης" για τον Λασκαράτο.
Εικόνα αγαπητή της γυναικός μου,
τώρα έλα και εσύ στη συντροφιά μου,
κατοίκα πάντα μέσα στην καρδιά μου,
και φύλα με οχ τσι πλάνεσες του κόσμου.
Εσύ για με προστάτης Άγγελός μου,
άμεμπτα φύλαε τα πατήματά μου·
και προτού σκοτισθούν τα λογικά μου,
πρόλαβε, τρέξε συ, και λάμψε εμπρός μου.
Ναι, το φως σου ξυπνάει την αρετή μου
και πιστόνε σ' εσένα με βασταίνει·
γιατί τόσο σ' αισθάνομαι δική μου,
τόσο με την ψυχή μου ζυμωμένη,
που δεν ξέρω πλέον στη διαλογή μου
πώς να σε πω, γυναίκα μου ή ψυχή μου!
Βιβλιογραφία: Εκδόσεις Παγουλάτου, "Ο Λύχνος", Λασκαράτεια δρώμενα 2009 (Κηποθέατρο Ιακωβατείου Βιβλιοθήκης 3,4 και 5 Αυγούστου) Ληξούρι.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ: ΑΚΥΡΗ Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΙΝ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ!
Όπως διαβάσαμε στα δελτία τύπου που κυκλοφόρησαν πραγματοποιήθηκε Γ.Σ των μετόχων της Εταιρείας Τουρισμού Ιονίων Νήσων (ΕΤΙΝ) ,όπου εξελέγη το νέο διοικητικό συμβούλιο με πρόεδρο τον περιφερειάρχη κο Σπύρου.
Όμως ο κος περιφερειάρχης ξέχασε (;) να ζητήσει και να λάβει από το ΠΣ την απαραίτητη κατά νόμο εξουσιοδότηση για να εκπροσωπήσει τις μετοχές της ΠΙΝ.
Κατά συνέπεια η όλη διαδικασία είναι άκυρη στερούμενη της νομιμότητας!
Είτε πρόκειται για άγνοια διαδικασιών, είτε για σκόπιμη παράκαμψη του Περιφερειακού Συμβουλίου, είτε οτιδήποτε άλλο συμβαίνει ,η ΑΝ.Α.Σ.Α εκτιμά όλα αυτά ως μια τεράστια προχειρότητα της διοίκησης της ΠΙΝ σε ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως ο τουρισμός και η τουριστική μας προβολή.
Καλούμε τον περιφερειάρχη να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στο ΠΣ , φέρνοντας το θέμα στην επόμενη συνεδρίαση, να συζητήσουμε για την τουριστική πολιτική της ΠΙΝ αφ ενός και να αποκατασταθεί η νομιμότητα αφ ετέρου.
Με την ευκαιρία θέτουμε και δύο ακόμη εύλογα ερωτήματα:
- ποια είναι η σχέση της επιτροπής του ΠΣ για το τουρισμό με την ΕΤΙΝ; Γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη της;
- έλαβε μέρος στην σχετική διαδικασία η αρμόδια Δ/νση Τουρισμού της ΠΙΝ; Αν όχι γιατί;
Η παράταξη μας πιστεύει στην ανάγκη μιας συλλογικής προσπάθειας για τον καθορισμό της τουριστικής μας πολιτικής, όπου τον πρώτο λόγο θα έχουν οι ίδιοι οι επαγγελματίες του χώρου . Οι επικοινωνιακού χαρακτήρα κινήσεις, που μάλιστα όπως αυτή καταλήγουν σε ένα φιάσκο ,το μόνο που πετυχαίνουν είναι να υπονομεύουν την επιτυχία του βασικού ,σήμερα, προϊόντος των Ιόνιων Νησιών.
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ,05/07/2011 Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Περιφερειακός σύμβουλος
Επικεφαλής ΑΝ.Α.Σ.Α
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)







Του Χρήστου Γιανναρά.