Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ.


Παραμονές του Αη Γιαννιού χτες και ο Καραβόμυλος γιόρτασε τον πολυούχο του Άγιο, με το ετήσιο πανηγύρι στην πλατεία του χωριού.

Ο Παλημέρης με την ορχήστρα του και ο Κοψαχείλη με το βιολί, έδωσαν τον τόνο και το Διβαράτικο και ο Μπάλος ξεσήκωσαν τους παρευρισκόμενους, σε γλέντι μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες!



Αρκετοί οι ξένοι τουρίστες που παρακολούθησαν το χορό, συμμετείχαν και τα φλας των φωτογραφικών τους μηχανών πήραν φωτιά.
Να είμαστε καλά και του χρόνου!

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Ο ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΣΠΟΡ FM 90,8

Αντιγραφή από το: kefaloniaphotonews.gr

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Κεφαλονιάς, Γαβριήλ Μανωλάτος, φιλοξενήθηκε το πρωί της Τετάρτης (25/08) στον ΣΠΟΡ FM 90,8 και την εκπομπή “Radio Secret” των Γιώτας Σιούτη και Γιάννας Κουλουμπή. Διαβάστε τη συνέχεια.

ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΡΕΩΝ: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ.

Μια όμορφη εκδήλωση για τα 1οο χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Καββαδία, παρακολουθήσαμε χθες το βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Πυλαρέων στην Αγία Ευφημία. Διοργανωτής της εκδήλωσης ο Δήμος Πυλάρου που μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες όμορφες εκδηλώσεις.

Κεντρικός ομιλητής της βραδιάς, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Βαγγέλης Σακκάτος.
Αναφέρθηκε στο έργο και τη ζωή του μεγάλου τροβαδούρου της θάλασσας και απήγγειλε ποιήματα από την πλούσια συλλογή του Καββαδία.

Ο Δήμαρχος Πυλαρέων προλόγισε την εκδήλωση,αναφερόμενος στον ποιητή αλλά και στο πλούσιο βιογραφικό του Βαγγέλη Σακκάτου.

Η Αγγελική Σακκάτου - Ξυντάρα, διάβασε κείμενα από έργα του Καββαδία.
Τη βραδιά έκλεισαν οι Διονύσης Φραγκόπουλος ( πιάνο ) και ο Στάθης Βενιέρης ( κιθάρα ), ταξιδεύοντάς μας σε θάλασσες αλαργινές, που η βολυμόπενα του ποιητή τόσο όμορφα έχει ζωγραφίσει!

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Εκατο-εικοσιένα κάτοικοι Σάμης ζητούν εισαγγελική παρέμβαση για το λιμάνι

Αντιγραφή από το kefaloniapress.gr
sami300.jpg

Εκατο-εικοσιένα κάτοικοι Σάμης ζητούν εισαγγελική παρέμβαση

Πάνω από 120 κάτοικοι Σάμης υπέγραψαν την αναφορά-διαμαρτυρία για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι της Σάμης .

Συγκεκριμένα η αναφορά κατατέθηκε stiw 27-8-2010 στις αρμόδιες αρχές( νομαρχία-Δήμο Σάμης-Λιμενικό Ταμείο-Λιμεναρχείο) και στην Εισαγγελία Αργοστολίου.

Με την αναφορά ζητούν από τους παραπάνω φορείς και σύμφωνα με την αρμοδιότητα τους να παρέμβουν ώστε:

  • να λειτουργήσει ο νέος μώλος σύμφωνα με τις ληφθείσες αποφάσεις και μελέτες
  • και να ρυθμιστεί το υπάρχον κυκλοφοριακό χάος.

Το κείμενο της αναφοράς έχει ως εξής:


Α Ν Α Φ Ο Ρ Α


Είμαστε κάτοικοι της πόλης της Σάμης που αποτελεί την κύρια θαλάσσια πύλη εισόδου στο νησί μας. Καθημερινά προσεγγίζουν τον λιμένα Σάμης πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, Σάμη-Ιθάκη-Αστακός και ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο προσεγγίζουν πλοία που εκτελούν δρομολόγια σε γραμμές εξωτερικού (Ιταλία).

Όπως είναι γνωστό κατά τα τελευταία έτη όλα τα πλοία των εσωτερικών και εξωτερικών γραμμών πλευρίζουν στον λιμενοβραχίονα που βρίσκεται μπροστά από το Λιμεναρχείο της Σάμης. Ο λιμενοβραχίονας όμως αυτός είναι ανεπαρκής και η επιλογή του ως χώρου προσέγγισης των πλοίων έγινε ως λύση ανάγκης και προσωρινά μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα έργα του λιμένα της Σάμης, τα οποία, σημειωτέον έχουν περατωθεί, προ πενταετίας τουλάχιστον.

Όμως επειδή στην Ελλάδα ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, μολονότι έχει ήδη παραδοθεί ο νέος λιμένας Σάμης που είναι σύγχρονος και λειτουργικός και ασφαλής και απομένουν μόνον μικρές λεπτομέρειες όπως η ράμπα και ο ηλεκτροφωτισμός, η προσέγγιση των πλοίων εξακολουθεί να γίνεται στον ανεπαρκή και επικίνδυνο λιμενοβραχίονα με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολλών προβλημάτων κάθε φορά που αφικνείται πλοίο στη Σάμη.

Έτσι κατά την άφιξη κάθε πλοίου, πεζοί και κάθε φύσης οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά, βυτιοφόρα, Ι.Χ.Ε αυτοκίνητα) καλούνται να διασχίσουν τον στενό βραχίονα διανύοντας μια απόσταση περίπου 200 μέτρων για να φθάσουν στην πλατεία που υπάρχει μπροστά στο Λιμεναρχείο όπου έχουν σταθμεύσει μετά την αποβίβαση τους από το πλοίο και λεωφορεία του ΚΤΕΛ και αναμένουν τους επιβάτες τους. Όταν μάλιστα συμπέσει, όπως συχνά συμβαίνει η ταυτόχρονη άφιξη δύο πλοίων, η κατάσταση είναι αφόρητη. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι κατά την κίνηση μέσω του στενού βραχίονα πεζών και οχημάτων εγκυμονεί κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος, το οποίο μόνο από τύχη δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα, λόγω της χαώδους

κατάστασης που επικρατεί, όπως είναι φυσικό, δημιουργείται έντονος εκνευρισμός μεταξύ πεζών και οδηγών και τα επεισόδια είναι καθημερινό φαινόμενο.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά μετά την έξοδο από το χώρο του Λιμεναρχείου όλα τα οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά, βυτιοφόρα κ.λπ.) πρέπει να διασχίσουν την πόλη της Σάμης διερχόμενα από τον κεντρικό και διπλής κατεύθυνσης δρόμο της πόλης ήτοι την οδό Αγγλίας στην οποία επίσης δεξιά και αριστερά είναι σταθμευμένα τα οχήματα των κατοίκων της πόλης και να διανύσουν μια απόσταση περίπου 700 μέτρων για να φθάσουν στην έξοδο της πόλης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης και κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων.

Επειδή «κάλλιον προλαμβάνειν ή θεραπεύειν», προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα τα οποία είναι βέβαιο ότι θα συμβούν λόγω της αυξημένης ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες κίνησης και τότε όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα προσπαθούν να αποσείσουν τις ευθύνες τους, επιβάλλεται άμεσα χωρίς καμία απολύτως χρονοτριβή να τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο λιμένας της Σάμης αφού τακτοποιηθούν οι τυπικές ελλείψεις που υπάρχουν. Η χρήση του νεοκατασκευασθέντος τμήματος του λιμένος ενόψει του άπλετου χώρου, της ανυπαρξίας εμποδίων και της αμέσου δυνατότητας εξόδου από την πόλη των οχημάτων είναι αναγκαία και θα απαλλάξει την πόλη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση που δημιουργείται, δεδομένου ότι η απόστασή του από την έξοδο της πόλης είναι ελάχιστη και κυρίως εντελώς ανεμπόδιστη.

Κατόπιν αυτών,

σας καλούμε να προβείτε σε κάθε νόμιμη ενέγεια ώστε να υλοποιηθούν οι παραπάνω ληφθείσες αποφάσεις περί της χρήσεως του βελτιωθέντος και προεκταθέντος λιμένος, λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι πρόκειται για θέμα ασφάλειας των πολιτών και αφετέρου ότι το έργο εκσυγχρονισμού του λιμένα Σάμης για το οποίο δαπανήθηκαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ με τη συγχρηματοδότηση κονδυλίων της Ε.Ε. εκτελέστηκε προκειμένου ο λιμένας να λειτουργήσει και να εξυπηρετήσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού και όχι για να αποτελεί ένα ακόμη αξιοθέατο.

Επιπροσθέτως,

ζητούμε από τον κ. Εισαγγελέα Πλημ/κών Κεφαλληνίας, στον οποίο κοινοποιείται η παρούσα, να προχωρήσει στα νόμιμα, λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι η κατασκευή του παραπάνω έργου συγχρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ και τη Νομαρχία Κεφ/νίας και ότι παρά την παράδοση τούτου, οι παραπάνω αναφερθείσες αρρυθμίες εξακολουθούν να υφίστανται λόγω της αρνήσεως των αρμοδίων φορέων να υλοποιήσουν τις ήδη ληφθείσες αποφάσεις.

Σάμη, 14 Αυγούστου 2010

Οι Αναφέροντες

Εικαστική συνάντηση στο Κρεμμύδι της Κεφαλονιάς

Από την << Αυγή >>.

Εικαστικό γεγονός για το νησί της Κεφαλονιάς θεωρείται η συνάντηση «Πέντε επί πέντε επί Πέντε» που θα εγκαινιαστεί την Κυριακή στο Κρεμμύδι. Και τούτο διότι πέντε καλλιτέχνες που τίμησαν το Κρεμμύδι, με ατομικές εκθέσεις τους τα τελευταία πέντε χρόνια, θα συναντηθούν σε μια μοναδική ομαδική έκθεση, στην οποία ο καθένας από τους πέντε καλλιτέχνες θα συμμετέχει με πέντε ειδικά επιλεγμένα έργα του.

«Έτσι θα έχουμε την ευχαρίστηση να ξαναδούμε τον Μανώλη Χάρο, που με την πειθώ της τέχνης του αποκαλύπτει, θαύματα και τόπους μυστικούς, τον σκιτσογράφο της «Καθημερινής» Ηλία Μακρή, τον ζωγράφο Ηλία Δελλόγλου, που και με την μία και με την άλλη του ιδιότητα, υπηρετεί πιστά την πολυσχιδή εκφραστικότητα της ανθρώπινης μορφής, τον Παύλο Σάμιο με τις χυμώδεις γυναικείες φιγούρες και τα ερωτικά φετίχ του, τον Κωστή Γεωργίου με τις λαμπρές χρωματικές του επιφάνειες, και τον Κώστα Πανιάρα που ζωγραφίζει στοιχειακά υλικά του κόσμου που μας περιβάλλει.

Η ιδιαίτερη αυτή έκθεση φέρνει τον αέρα του πολιτισμού στο γραφικό, πανέμορφο Κρεμμύδι, τόπο καταγωγής του οικοδεσπότη της Φώτη Κρεμμύδα, τον οποίο ο θεατρικός συγγραφέας Κώστας Μουρσελάς, χαρακτηρίζει στο λεύκωμα της έκθεσης ως σύγχρονο Δον Κιχώτη.

Η έκθεση πλαισιώνεται από διήμερες μουσικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 29 Αυγούστου στον Βοτανόκηπο του Ιδρύματος Κοσμετάτου στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, με τη συμβολή της Ορχήστρας των Χρωμάτων υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη και τη Δευτέρα 30 Αυγούστου στον εκθεσιακό χώρο του Φώτη και της Μέλπης Κρεμμύδα όπου οι διακεκριμένοι σολίστ Μαριλένα Δωρή (φλάουτο) και Δημήτρης Δεσύλλας (κρουστά) θα δώσουν ρεσιτάλ.

Το πρόγραμμα της συναυλίας στο Αργοστόλι περιλαμβάνει το κοντσέρτο για κλαρινέτο έργο 622 του Μότσαρτ, με σολίστ στο κλαρινέτο την Marie - Cecile Boulard, τον «Μεγάλο Ερωτικό» του Μάνου Χατζιδάκι, έργο για δύο φωνές, χορωδία και μικρό σύνολο, με τους Αμαλία Τάτση και Βασίλη Γισδάκη. Στη χορωδία συμμετέχουν οι: Λώρα Βοβώνη σοπράνο, Κυριακή Τροχάνη άλτο, Βαλέρυ Ορέσκιν τενόρος, Βαγγέλης Μανιάτης βαρύτονος. Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα τέχνης του Φώτη και της Μέλπης Κρεμμύδα και θα είναι ανοικτή στο κοινό από τις 29 Αυγούστου ως τις 3 Σεπτεμβρίου.

«Οργανισμός Ανάδειξης και Διαχείρισης Σπηλαιολογικού Πάρκου Δήμου Σάμης (Ο.Α.Δ.Σ.Π. Δήμου Σάμης) ».

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΙΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Tις διατάξεις των άρθρων 1-6 Ν. 2503/97 «Διοίκηση, Οργάνωση, Στελέχωση της Περιφέρειας, Ρύθμιση Θεμάτων για την Τοπ. Αυτ/ση κ’ άλλες διατάξεις.
2. Τις διατάξεις των άρθρων 239, και 240 του Ν. 3463/06 «Κύρωση Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων». ΦΕΚ 114/2006 Τ.Α.΄. σε συνδυασμό με την αριθμ. 5236/26-01-07 (εγκ.8) του ΥΠΕΣΔΔΑ.
3. Την αριθ. 61/2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δ. Σάμης σχετικά με σύσταση Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Οργανισμός Ανάδειξης και Διαχείρισης Σπηλαιολογικού Πάρκου Δήμου Σάμης (Ο.Α.Δ.Σ.Π. Δήμου Σάμης) ».
4. Τις ρυθμίσεις του άρθρου 29Α του Ν. 2081/1992 σχετικά με υποχρέωση αναγραφής «Κάλυψη Δαπάνης» που συνεπάγεται η έκδοση κάθε κανονιστικής διοικητικής πράξης, όπως ισχύει τροποποιημένο, αποφασίζουμε:
1. Συνιστούμε: Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου στο Δ. Σάμης με την επωνυμία «Οργανισμός Ανάδειξης και Διαχείρισης Σπηλαιολογικού Πάρκου Δήμου Σάμης (Ο.Α.Δ.Σ.Π. Δήμου Σάμης)», το οποίο θα διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 239 κ΄ 240 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.).
2. Έδρα του Ν.Π. θα είναι το Δημ. Διαμέρισμα Σάμης.
3. Σκοπός του Ν.Π. θα είναι:
1. Η προστασία όλων των σπηλαίων και των λοιπών καρστικών μορφών της περιοχής του Δήμου Σάμης.
2. Η ανάδειξη και προαγωγή όλων των σπηλαίων της περιοχής ως μοναδικού φυσικού φαινομένου και φυσικού πλούτου.
3. Η προώθηση της επιστημονικής μελέτης των σπηλαίων αυτών. Η έρευνα, συλλογή και επεξεργασία των σχετικών στοιχείων που προκύπτουν από την ανωτέρω μελέτη, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω ορθολογικότερη εκμετάλλευση των σπηλαίων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της τοπικής οικονομίας.
4. Η ανάπτυξη και διάδοση της Αθλητικής Σπηλαιολογίας.
5. Η ανάπτυξη και διάδοση της Σπηλαιοκατάδυσης.
6. Η οργάνωση επιστημονικών συναντήσεων, διημερίδων, συνεδρίων και εν γένει επιστημονικών εκδηλώσεων σχετικών με τα σπήλαια.
7. Η εκπαίδευση και παροχή εξειδικευμένης γνώσης σχετική με τα σπήλαια.
8. Η συνεργασία με φορείς και οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού που έχουν ίδιους ή παρεμφερείς σκοπούς με αυτόν καθώς και η συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων, Υπουργείο Πολιτισμού, Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας) στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των σπηλαίων.
4. Διοίκηση του Ν.Π.
Το Ν.Π.Δ.Δ. διοικείται από επταμελές Συμβούλιο το οποίο ορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αποτελείται από:
- τον εκάστοτε Δήμαρχο, ως Πρόεδρο
- τέσσερις Δημοτικούς Συμβούλους, εκ των οποίων δύο τουλάχιστον ορίζονται από τη μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου
- δύο μέλη τα οποία κατέχουν ανάλογη επαγγελματική εμπειρία και τις απαραίτητες γνώσεις που συνάδουν με το σκοπό του Ν.Π.Δ.Δ.
5. Θητεία του Ν.Π.
Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. ακολουθεί τη δημοτική περίοδο και λήγει με τη λήξη αυτής.
6. Πόροι του Ν. Π. είναι:
1. Η Ετήσια επιχορήγηση του Δήμου Σάμης ύψους 200.000 Ευρώ τουλάχιστον, η οποία θα αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω σύμφωνα με τις ανάγκες του Νομικού Προσώπου, κατόπιν αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου.
2. Κρατικές επιχορηγήσεις ή κάθε άλλη νόμιμη πρόσοδος, είτε απευθείας από το Νομικό Πρόσωπο, είτε προς το Δήμο Σάμης για το Νομικό Πρόσωπο.
3. Οι κάθε είδους εισφορές, δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες ή συνδρομές ιδιωτών, οργανισμών σωματείων κ.λπ.
4. Εισπράξεις από το αντίτιμο πραγμάτων ή υπηρεσιών που παρέχονται από το Νομικό Πρόσωπο.
5. Οι πρόσοδοι από την ίδια περιουσία του Οργανισμού.
6. Κάθε άλλη νόμιμη πρόσοδος μη κατονομαζόμενη παραπάνω.
7. Περιουσία του Ν.Π. είναι:
1. Ως περιουσία του Νομικού Προσώπου ορίζεται κάθε περιουσιακό στοιχείο που θα περιέλθει στην κυριότητά του κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.
2. Οι κάθε είδους εγκαταστάσεις, που υπάρχουν ή πρόκειται να δημιουργηθούν σε όλα τα μη τουριστικά αξιοποιημένα σήμερα σπήλαια της περιοχής.
Ο Δήμος Σάμης ευθύς μετά την σύσταση του Οργανισμού ως νομικού προσώπου, θα προβεί στην παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης όσων ακινήτων έχει στην κυριότητά του πλησίον ή πάνω από τα σπήλαια της περιοχής.
8. Εκπροσώπηση του Ν.Π. Το Νομικό Πρόσωπο εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο
του Δ.Σ. στα Δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή και σε περίπτωση που αυτός απουσιάζει ή κωλύεται από τον Αντιπρόεδρο.
Ακροτελεύτιο άρθρο
Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κ.Α. 00.6731.0002 του προυπολογισμού οικ. έτους 2010 του Δήμου Σάμης με ποσό ύψους 200.000,00 Ευρώ.
Η ισχύς των διατάξεων της απόφασης αυτής αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αργοστόλι, 15 Ιουνίου 2010

Ολα τα ονόματα των επιτυχόντων παιδιών από την Κεφαλονιά

Αντιγραφή από το kefaloniapress.gr.
epityxontes_aei.jpg
Η πλήρης λίστα με τους επιτυχόντες Κεφαλλονίτες ανα σχολή (κλικ)

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Μαριλίζα - Μάκης, δυο σύντροφοι "αντιμέτωποι" για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων;



Αντιγραφή από το kefaloniapress.gr




Μετά τις αποδοκιμασίες των Κερκυραίων στην Αντζελα Γκερέκου και προκειμένου να βρεθεί το αντίδοτο - Φόρτε, το ΠΑΣΟΚ σκέφτεται την Μαριλίζα ως υποψήφια Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων.. μόνο που...





Με γυναίκα και συντρόφισσα θα αναμετρηθεί ο Μάκης ο Φόρτες στην Περιφέρεια ;



Μόνο που δεν θα είναι η ωραία συντρόφισσα πρ. Υφ/γος Τουρισμού Αντζελα Γκερέκου αλλά η αυστηρή Υπουργός Υγείας, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.



Επιπλέον η αντίπαλος δεν θα είναι Κερκυραία αλλά Κεφαλλονίτισσα!!



Δείτε πως έχουν τα γεγονότα των τελευταίων ωρών :



Με την επιστροφή του Πρωθυπουργού από τις διακοπές (τώρα επιστροφή είναι, διάλλειμα είναι ,θα σας γελάσω), άρχισαν να ξαναγράφονται τα σενάρια περί ανασχηματισμού και αξιοποίησης Υπουργών σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες.



Ένα, πρόσφατα γραμμένο, σενάριο αφορά και την κάθοδο –με εντολή Ιπποκράτους- της Κεφαλλονίτισσας Υπουργού υγείας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου ως υποψήφια Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων.



Είναι ένα σενάριο που παίζει πολύ δυνατά τις τελευταίες ώρες για τους εξής λόγους :



- Η υποψηφιότητα της Αντζελα ,παρά το θριαμβευτικό γκάλοπ που επικαλέστηκε η Ιπποκράτους , δεν περπατάει.



Η πρώην Υφ/γός βρέθηκε τον Αύγουστο στην Κέρκυρα, στην Λιτανεία του Αγίου Σπυρίδωνα, και δέχτηκε αρκετά πικρόχολα σχόλια και κράξιμο από τον κόσμο, που ο τοπικός τύπος έπνιξε καταλλήλως αλλά τα blogs όχι.

Ο κόσμος δεν έχει καταπιεί τον σιωπηλό διακανονισμό των χρεών του συζύγου της Τόλη Βοσκόπουλου από την Κυβέρνηση.



- Αλλά δεν είναι μόνο αυτό : η ίδια η πρ. Υφ/γος δεν θέλει επ ουδενί να χάσει την βουλευτική ασυλία (για ευνόητους λόγους ) και



- επιπροσθέτως δεν θέλει να παραδώσει την έδρα της στον υπ’ αριθμό ένα κομματικό της αντίπαλο κ. Γ. Καλούδη , που θα την διαδεχτεί στη βουλή.



Λοιπόν, Άντζελα γιόκ, για το ΠΑΣΟΚ. Πάμε για άλλα.



Και ποια είναι τα άλλα..



Το αντι-Κερκυραϊκό κίνημα των υπόλοιπων νησιών όχι μόνο δεν έχει κοπάσει αλλά καθημερινά δυναμώνει.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υποψήφιος Κερκυραίος περιφερειάρχης της ΝΔ κ. Σπύρος Σπύρου που δεν μπορεί να βρει υποψήφιους να καταρτίσει το ψηφοδέλτιό του , αφού ελάχιστοι έως κανένας από τα άλλα νησιά δεν δέχεται να κατέβει υπό την ηγεσία Κερκυραίου.( Πλην του Σωτήρη Κουρή βέβαια που δηλώνει ήδη υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης του κ. Σπύρου. Δεν έχει ο Σωτήρης τέτοιους ενδοιασμούς, είναι large τύπος. Εδώ ψήφισε Γεωργάτο, στον Κερκυραίο θα διστάσει; )



Το ΠΑΣΟΚ λοιπόν βλέποντας όλα αυτά, βρίσκεται σε μεγάλο δίλλημα :


Ποιος Κερκυραίος είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αυτό το κίνημα που σιγόβραζε χρόνια από την δυσαρέσκεια προς την πρωτεύουσα των Ιονίων και τώρα βρήκε τρόπο να εκφραστεί παρακινούμενο από την υποψηφιότητα του Μάκη Φόρτε;





* Ποιος Κερκυραίος μπορεί να αντιμετωπίσει τον Κεφαλλονίτη Μάκη Φόρτε που φαίνεται ότι συσπειρώνει όλα τα άλλα νησιά και έχει μεγάλη πρόσβαση και στην Κέρκυρα;



Μην ξεχνάμε ότι ο πιο σημαντικός υποστηριχτής του Μάκη Φόρτε είναι ο νυν Νομάρχης Κέρκυρας και στέλεχος της ΝΔ Στέφανος Πουλημένος , ο οποίος με πρόσφατη δήλωσή του , αρνήθηκε την υποψηφιότητα του Αντιπεριφερειάρχη Κέρκυρας στο ψηφοδέλτιο του ΝΔημοκράτη κ. Σπύρου.


Αλλα ονόματα Κερκυραίων υποψηφίων περιφερειαρχών που ρίχνει κατά διαστήματα το ΠΑΣΟΚ- κυρίως για να βολιδοσκοπήσει τις αντιδράσεις στα άλλα νησιά- , είναι :



* * Αρθρούρος Ζερβός (αν έχετε ακουστά, διοικητής της ΔΕΗ Κέρκυρας)
*



* * Τηλεμαχος Γαβαλάς (Δ/ντης Β’βαθμιας εκπαίδευσης, πρωην στέλεχος της Πολιτκής Ανοιξης και συμπέθερος της Αντζελας Γκερέκου )
*


* Χρύσανθος Σαρλής (πρωην Δήμαρχος Κέρκυρας ο οποίος μάλλον θα κατέβει υποψήφιος Δήμαρχος )





Όπως αντιλαμβάνεστε κανένα από αυτά τα ονόματα δεν περπατάει στα άλλα Ιόνια νησιά πλην της Κέρκυρας , αν και είναι αμφίβολο πόσο περπατάνε και στην Κέρκυρα, αλλά λέμε τώρα…



Έτσι η ιδέα της υποψηφιότητας περιφερειάρχη από ένα άλλο- πλην της Κέρκυρας -νησί , συζητιέται έντονα στην Επιτροπή Αυτοδιοίκησης της Ιπποκράτους ακόμα και σαν «Αντι- Φόρτε» αντίδοτο , αν και υπάρχουν άτομα στο ΠΑΣΟΚ, ακόμα και στην επιτροπή, τα οποία υποστηρίζουν πολύ θερμά την άποψη να στηρίξει το κόμμα τον Μάκη Φόρτε.



Γάντι λοιπόν έρχεται η κομματική και χαμηλών τόνων Κεφαλλονίτισσα υπουργός Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, για να βγει η οργάνωση από τα αδιέξοδα.



Τώρα αν έχει βάλει και το δακτυλάκι του και ο Νικόλας για την υποψηφιότητα της mariliza_nikolas_200.jpgΜαριλίζας, όρκο δεν παίρνουμε..



Οι άριστες σχέσεις της Μαριλίζας και του Νικόλα είναι γνωστές , καταγραμμένες και από τον φακό μας πολλές φορές.



Άλλωστε είναι ηλίου φαεινότερο ότι μόνος του ο Μάρκος Κοτσιλίνης , ως υποψήφιος Δήμαρχος Κεφαλονιάς, χωρίς ισχυρή κομματική υποψηφιότητα από την περιφέρεια θα είναι εύκολη λεία τόσο για τον Αλέξανδρο Παρίση όσο και για τον Θεόφιλο Μιχαλάτο που θα τους δοθεί η ευκαιρία να αλιεύσουν άνετα ψηφοφόρους από το δυσαρεστημένο ΠΑΣΟΚ.



Όμως πριν καλά- καλά τυπωθεί το όνομα της Μαριλίζας στα περιφερειακά έντυπα και sites, άρχισαν οι αντιδράσεις από τους συντρόφους.



Γιατί η Μαριλίζα ,εκτός από το Υπουργικό της βιογραφικό, κουβαλάει μαζί της και δυο αρνητικές εκτιμήσεις για το έργο της στο Υπουργείο Υγείας από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο ,και βέβαια από τους ελεγκτές της τρόϊκα.



Εξάλλου το Υπουργείο Υγείας έχει ανοικτά ζητήματα στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων :



* @ Το Νοσοκομείο της Κέρκυρας έχει καταλήξει ως Γεφύρι της Αρτας, κτίζεται ξανακτίζεται και τελειωμό δεν έχει
*

* @ Το Νοσοκομείο της Ζακύνθου, ημιτελές και ατελείωτο
*

* @ Στην Κεφαλονιά ακόμα να προχωρήσει η νέα πτέρυγα της Δωρεάς Βεργωτή ενώ το προσωπικό του Νοσοκομείου κατεβαίνει κάθε τόσο σε επισχέσεις εργασίας για δεδουλευμένα
*

* @ Στην Λευκάδα το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό είναι ανάστατο με τις ελλείψεις του νοσοκομείου και διοργανώσει επισχέσεις εργασίας
*

* @ Στην Ιθάκη ακόμα αναζητείται νομική φόρμουλα που θα «αναγκάσει» κάποιον παιδίατρο να παραμείνει στο νησί, θέμα που είχαν υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα λυνόταν την επόμενη ημέρα



Σου λένε τώρα οι σύντροφοι, «με ποια προίκα έργου θα κατέβει η Μαριλίζα υποψήφια Περιφερειάρχης Ιονίων νήσων, απέναντι σε έναν άλλο σύντροφο, τον Μάκη Φόρτε, που οι ίδιοι είχαμε αποκαλέσει «αναμορφωτή της αυτοδιοίκησης»;



Κυριακή κοντή γιορτή. Σε λίγες μέρες θα υπάρξουν οι επίσημες ανακοινώσεις των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ και το προεκλογικό ματς θα αρχίσει . Και θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όχι τόσο μεταξύ των αντιπάλων στρατοπέδων , όσο μεταξύ των «συντρόφων» αντιπάλων με μια πιθανή αναμέτρηση στη β' Κυριακή Μαριλίζας - Μάκη!!!

.

Κλείστε θέση.

Ionian Reporter

ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΡΕΩΝ. ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ.


Σας προσκαλούμε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την 29-08-2010 ημέρα Κυριακή και ώρα 11π.μ στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Πυλάρου στην Αγία Ευφημία, για συζήτηση και λείψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
1) Παραλαβή μελετών:
α)<<Κτηματολόγιο δρόμου παράκαμψης Δρακάτων και σύνταξη πράξης αναλογισμού, για απαλλοτρίωση περιμετρικού δρόμου Μακρυωτίκων>>.
β)<<Υδροδότηση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων περιοχής Φάλαρης-Η/Μ μελέτη>>.
2)Κήρυξη απολλοτρίωσης για την κατασκευή του έργου << Δρόμος Παρακαμψης Δρακάτων >>.
( Εισήγηση Τεχνικό τμήμα).
3)Εισήγηση του μελετητή του φακέλου έργου << Αυτοματοποίηση της τηλεπίβλεψης και του τηλεχειρισμού του συστήματος ύδρευσης του Δήμου Πυλαρέων >>.
( Εισήγηση Τεχνικό τμήμα ).
4) Αποδοχή παραχώρησης οικοπέδου, εντός οικισμού Δενδρινάτων.
( Εισήγηση Τεχνικό προσωπικού ).
5) Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου << Αποπεράτωση κτιρίου πολλαπλών χρήσεων στον οικισμό Διβαράτων Δήμου Πυλαρέων >>.
(Εισήγηση Τεχνικό τμήμα ).
Αιτήσεις.

Ο Πρόεδρος
Κυριάκος Σταμούλης.

TΡΙΑ ΕΡΓA ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΥ ΔΩΡΕΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΑΛΙΚΗΣ...

1. Ο εικαστικός καλλιτέχνης Μιχαήλ Ρωμανός με το βουλευτή Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σπύρο Μοσχόπουλο, δίπλα στα έργα του στο Μουσείο Ληξουρίου.

2. Η δήμαρχος Παλικής Νόπη Αλεξανδροπύλου - Χαριτάτου ανάμεσα στον βουλευτή Σπύρο Μοσχόπουλο και τον εικαστικό καλλιτέχνη Μιχαήλ Ρωμανό.

Με αφορμή την πρόσφατη έκθεση ζωγραφικής που πραγματοποιήθηκε για την παράδοση του Μουσείου Ληξουρίου από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κεφαλονιάς και Ιθάκης στον Δήμο Παλικής, ο γνωστός και διακεκριμένος Κεφαλονίτης καλλιτέχνης Μιχαήλ Ρωμανός, που συμμετείχε στην έκθεση, με μία συλλογή έργων του εμπνευσμένα από την προσεισμική Κεφαλονιά, δώρησε τρία έργα του στον Δήμο Παλικής.
Συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης που αποδέκτηκε με μεγάλη χαρά την πρόσκληση της δημάρχου Παλικής κυρίας Νόπης Αλεξανδροπούλου - Χαριτάτου, να συμμετάσχει στην έκθεση που διοργανώθηκε με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου Ληξουρίου και να παραστεί στη λαμπερή εκδήλωση της βραδιάς των εγκαινίων στη γενέτηρα του, αποφάσησε να δωρήσει τρία από τα έργα της συλλογής του που παρουσίασε στην έκθεση, στον Δήμο Παλικής.
Ο Μιχαήλ Ρωμανός ύστερα από την επιτυχημένη εκπροσώπηση της Ελληνικής τέχνης στη θιεθνή έκθεση του παγκοσμίως γνωστού Ιδρύματος "John F. Kennedy Center for the Performing Arts" στην Ουάσινγκτον και την πρόσφατη μεγάλη έκθεση "Δρώμενα Τέχνης 2010" του Athens Fine Arts Festival, που επιμελήθηκε υπό την αιγίδα του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων, επέστρεψε στην γενέτειρα του, με μία έκθεση έκπληξη, ζωγραφισμένων εικόνων σαν κιτρινισμένες καρτ- ποστάλ των αρχών του περασμένου αιώνα, ενθύμια μίας άλλης εποχής... με τίτλο: "Έν Ληξουρίω,".
Τη συγκεκριμένη ενότητα των έργων, ο καλλιτέχνης, φιλοτέχνησε ειδικά για την έκθεση των εγκαινίων του Μουσείου Ληξουρίου, τα οποία αποτελούν αφαιρετικές τοπιογραφίες που προτρέπουν το θεατή να αναζητήσει το ταξίδι στον παρελθόντα χρόνο και στην ιστορία της πόλης, πριν οι καταστροφικοί σεισμοί του 1953 καταστρέψουν ολοσχερώς την "Όμορφη Χωροπούλα" του γνωστού σατιρικού ποιητή Ανδρέα Λασκαράτου.
Έστι λοιπόν τρία από τα εντυπωσιακά έργα του με τίτλους "Η Βρύση παράν την αγοράν", "Τμήμα της παραλίας εκ του λιμένους" και "Το ποτάμι και η προς την θάλασσαν κτιστή λιθίνη γέφυρα" ανήκουν στη συλλογή έργων τέχνης του Δήμου Παλικής, ύστερα από τη δωρεά του καλλιτέχνη και θα εκθεθούν μόνιμα σε χώρο που θα επιλεγεί από τους υπεύθυνους του Δήμου.
Ο καθηγητής πανεπιστημίου και γνωστός ακαδημαϊκός κύριος Ευάγγελος Μουτσόπουλος, πρόεδρος του Ελληνιγαλλικού Συνδέσμου στο Κολωνάκι, σχολίασε μεταξύ άλλων:
"...Τα έργα του εικαστικού καλλιτέχνη Μιχαήλ Ρωμανού, μας μεταφέρουν σε ονειρικές εικόνες μέσα από τις οποίες κατορθώνει την τέλεια αναδομή της οπτικής εμπειρίας. Οι ευφάνταστες εικόνες του, περιέχουν μουσικότητα και ένα ρυθμό στον οποίο ανήκει τόσο το συναίσθημα όσο και η ποίηση, μετουσιώνοντας τη χρωστική ύλη σε γλαφυρή γραφή που τόσο εμπνευσμένα και δημιουργικά χειρίζεται και συλλαμβάνει την αλήθεια πίσω από την οπτική αντικειμενικότητα. Στα έργα αυτά, στιγμές μεταξύ άλλων ποίησης και δημιουργίας, αποτυπώνονται και εκφράζονται μέσα από το προσωπικό τρόπο γραφής του..."








3. Η μητέρα του καλλιτέχνη Έλλη Ρωμανού, δίπλα στα έργα ζωγραφικής του Μιχάλ Ρωμανού, στην έκθεση στο Μουσείο Ληξουρίου.

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

«Βρήκαμε το παλάτι του Οδυσσέα»


Ο ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Θανάσης Παπαδόπουλος, υποστηρίζει ότι ανακάλυψε το ανάκτορο του ομηρικού ήρωα στην περιοχή Αγιος Αθανάσιος. Σιωπούν η επιστημονική κοινότητα και το ΥΠΠΟ «E» 25/8
mail to Εκτυπώστε το Αρθρο Μεγαλύτερα Γράμματα Μικρότερα Γράμματα

Η ομηρική Ιθάκη είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει περισσότερο από έναν αιώνα πάρα πολλούς επιστήμονες. Aλλοι την τοποθετούν στην Ιθάκη, άλλοι στην Κεφαλονιά, ο Ντέρπεφελντ στη Λευκάδα, κάποιοι άλλοι στο νησάκι Ερεικούσα κοντά στην Κέρκυρα.


«Βρήκαμε το παλάτι του Οδυσσέα»

Ανάμεσα σε αυτούς που αναζήτησαν τις αποδείξεις για την ύπαρξη της ομηρικής Ιθάκης ήταν, για παράδειγμα, ο Σλήμαν, ενώ τα τελευταία χρόνια επιστημονικές αποστολές έκαναν ανασκαφικά προγράμματα στην Ιθάκη, αναζητώντας ίχνη του ομηρικού ήρωα.

«Βρήκαμε το παλάτι του Οδυσσέα»

«Σύμφωνα με τα έως σήμερα στοιχεία, κινητά και ακίνητα, που είναι ιδιαίτερα σοβαρά, και με κάθε επιστημονική επιφύλαξη, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στο Ανάκτορο του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, το μόνο από τα ανάκτορα των Ομηρικών Επών, που δεν έχει ανακαλυφθεί», δήλωσε ο ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Θανάσης Παπαδόπουλος, ο οποίος μαζί με τη σύζυγό του Λίτσα Κοντορλή- Παπαδοπούλου, συνταξιούχο αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, παρουσίασαν στις 20 Αυγούστου την επιστημονική τους ανακάλυψη σε συνέδριο στην Ιθάκη.

Η επιστημονική κοινότητα αρνείται να μιλήσει και να σχολιάσει τα ευρήματα της κυρίας Κοντορλή στην Ιθάκη. Το ίδιο και το υπουργείο Πολιτισμού.

Σε επικοινωνία με τον κ. Παπαδόπουλο, πληροφορηθήκαμε ότι, κατά καιρούς, στην ανασκαφή στην περιοχή Αγιος Αθανάσιος στη βόρεια Ιθάκη (έχουν ανασκαφεί περίπου δέκα από τα 25 στρέμματα της απαλλοτριωμένης περιοχής) έχει έρθει στο φως «κτιριακό σύμπλεγμα σε δύο επίπεδα τα οποία επικοινωνούν με κλιμακοστάσια, στις διαστάσεις της Τίρυνθας και της Πύλου.

Στο κάτω άνδηρο βρίσκεται ένα τριμερές οικοδόμημα τύπου μεγάρου (23μ. Χ 11μ. πλάτος) με λαξευμένο κλιμακοστάσιο. Ανατολικά του συγκροτήματος, στα 50 μέτρα υπάρχει μια υπόγεια τυκτή κρήνη. Είναι χτισμένη με τον εκφορικό τρόπο, όπως στην Τίρυνθα και στις Μυκήνες, οι οποίες κατασκευάζονταν έτσι ώστε η περιοχή να έχει ύδρευση και τον καιρό του πολέμου. Σύμφωνα με τον ομότιμο καθηγητή υδρολογίας του Πανεπιστημίου του Μονάχου, Γιοστ Κνάουστ, η τυκτή κρήνη χρονολογείται στον 13ο αιώνα π.Χ.».

Εργαστήρι
«Μέσα στα χρόνια βρέθηκαν ακόμα ένα εργαστήρι μεταλλοτεχνίας για χαλκό και σίδηρο και δίπλα ένας σπασμένος λουτήρας- ασάμινθος, όπως το αναφέρει ο Ομηρος- εκεί όπου μάλλον ήταν το λουτρό. Επίσης, ένα μεγάλο ταφικό μνημείο που περιείχε δύο κρανία ταύρων, προφανώς από θυσία, ενώ στον ταφικό περίβολο βρέθηκε κιβωτιόσχημος τάφος που πρέπει να είναι προϊστορικός. Τέλος σώζεται τμήμα από το κυκλώπειο τείχος».

Σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παπαδόπουλο, ανάμεσα στα κινητά ευρήματα, ανακαλύφθηκαν και κάποια που χρονολογούνται στη μυκηναϊκή εποχή, αλλά υπάρχουν και ευρήματα «υστερότερων εποχών, γιατί η περιοχή κατοικήθηκε διαχρονικά μέχρι τα ρωμαϊκά χρόνια. Οι επόμενοι καθάριζαν τους προηγούμενους. Ο χώρος ήταν απροστάτευτος, άφρακτος, καλλιεργούνταν, έμπαιναν αρχαιοκάπηλοι και πρέπει να έχει γίνει μεγάλη καταστροφή».

Οταν ζητήσαμε από τον κ. Παπαδόπουλο να μας παραθέσει χωρία του Ομήρου που να ταυτοποιούν ότι πρόκειται για το ανάκτορο του Οδυσσέα, μας απάντησε: «Ψάξτε. Δεν μπορώ να τα θυμάμαι απέξω. Τα γράφει όλα ο Ομηρος».

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση
Οι επιστήμονες μπορεί να έχουν ενστάσεις, η τοπική αυτοδιοίκηση όμως έχει αποφασίσει. «Είμαι βέβαιος πως πρόκειται για το Ανάκτορο του Οδυσσέα» μας είπε ο δήμαρχος Ιθάκης, Γιώργος Βασιλόπουλος. «Ακούγοντας την ανακοίνωση, διαπίστωσα ότι τα ευρήματα βεβαιώνουν πως πρόκειται για το μυκηναϊκό άστυ. Είμαι δε σίγουρος ότι το ανάκτορο βρίσκεται στην Ιθάκη για δύο λόγους. Το όνομά της δεν έχει αλλάξει από τα προϊστορικά χρόνια, ενώ εδώ έχει βρεθεί το μοναδικό λατρευτικό σπήλαιο στη θάλασσα. Δεν υπάρχει κάτι ανάλογο στο Ιόνιο».

Ο επί εικοσαετίας πρώην δήμαρχος Ιθάκης, Σπύρος Αρσένης, δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι «πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις για την ελληνική, και όχι μόνον, αρχαιολογία, καθώς ο Οδυσσέας αποτελεί εμβληματική μορφή για την παγκόσμια κοινότητα, τα μέλη της οποίας τον γνωρίζουν από τα μαθητικά τους χρόνια».

<<ΕΘΝΟΣ>>

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Στα ίχνη του… Οδυσσέα στην Ιθάκη









Σε μια από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις των τελευταίων δεκαετιών εκτιμούν ότι βρίσκονται δύο Έλληνες αρχαιολόγοι από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που τα τελευταία 16 χρόνια ανασκάπτουν την περιοχή Αγ. Αθανάσιος στην Ιθάκη.

«Σύμφωνα με τα έως σήμερα στοιχεία, κινητά και ακίνητα, που είναι ιδιαίτερα σοβαρά, και με κάθε επιστημονική επιφύλαξη, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στο Ανάκτορο του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, το μόνο από τα Ανάκτορα των Ομηρικών Επών, που δεν έχει ανακαλυφθεί», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Αρχαιολογίας, Θανάσης Παπαδόπουλος, ο οποίος μαζί με τη συζυγό του, Λίτσα Κοντορλή, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων παρουσίασαν στις 20 Αυγούστου την επιστημονική τους ανακάλυψη.

Πρόκειται για ένα μέγαρο τριών επιπέδων με κλιμακοστάσιο λαξευμένο στον βράχο και μέσα σε αυτό υπολείμματα μυκηναϊκής κεραμικής. Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα είναι μια κρήνη, που τοποθετείται στον 13ο αιώνα π.Χ, περίοδο κατά την οποία έζησε ο Οδυσσέας. Αντίστοιχες κρήνες ήρθαν στο φως στην Ακρόπολη των Μυκηνών και την Τίρυνθα.

«Πιστεύουμε ότι με τα ευρήματα, που έχουμε, τεκμηριώνουμε με επιστημονικό τρόπο την παράδοση, που αναφέρεται από τον Όμηρο και οι περιγραφές που γίνονται ταιριάζουν, παρά τις καταστροφές που έχουν υποστεί, γιατί πρώτον, η περιοχή κατοικήθηκε και χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία και δευτερευόντως επειδή ο χώρος ήταν άφρακτος με αποτέλεσμα περίεργοι περιπατητές να εισβάλλουν σε αυτόν καθημερινά».

Ο κ. Παπαδόπουλος ζητεί την φροντίδα της Πολιτείας και του Υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να συνεχισθεί η ανασκαφή, αλλά να γίνει και η περίφραξη του χώρου.

Σημειώνεται ότι πριν από τέσσερα χρόνια, τον Νοέμβριο του 2006, ήρθε στο φώς ένα σημαντικό εύρημα από την Ιθάκη. Επρόκειτο για πινακίδα, στην οποία γίνεται αναφορά σε ένα από τα επεισόδια της Οδύσσειας. Το εύρημα παρουσιάστηκε σε γερμανικό έγκριτο αρχαιολογικό έντυπο (ΚΑDMOS). Πρόκειται για την απεικόνιση πλοίου με τον Οδυσσέα, δεμένο στο κατάρτι, και τερατόμορφα σχέδια, μια τρίαινα και σημάδια γραφής Γραμμικής Α. Την επιστημονική δημοσίευση συνυπογράφουν δύο Έλληνες αρχαιολόγοι με τον ειδικό σε θέματα επιγραφικής Βρετανό Τζ. Οουενς.

Η περιοχή Αγ. Αθανασίου, στην οποία γίνονται ανασκαφές είναι έκτασης 25 στρεμμάτων και είναι απαλλοτριωμένη με απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Προσφάτως, μάλιστα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ιθάκης ενέκρινε για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων χρηματοδότηση 115.000 ευρώ, προκειμένου να συνεχισθεί η αρχαιολογική έρευνα.

Ο επί εικοσαετίας πρώην δήμαρχος Ιθάκης, Σπύρος Αρσένης, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις για την ελληνική, και όχι μόνον, αρχαιολογία, καθώς ο Οδυσσέας αποτελεί εμβληματική μορφή για την παγκόσμια κοινότητα, τα μέλη της οποίας τον γνωρίζουν από τα μαθητικά τους χρόνια».

Από την πλευρά του Υπουργείου Πολιτισμού δεν διατυπώθηκε σχόλιο για το θέμα.
Αντιγραφή απο το: www.antinews.gr

ΣΠΗΛΑΙΟ ΦΥΤΙΔΙ.

Σπήλαιο Φυτίδι: Βρίσκεται σε απόσταση 3χλμ δυτικά της Σάμης, κοντά στον οικισμό των Βλαχάτων- Καραβόμυλο. Πρόκειται για σπήλαιο με προϊστορικό ενδιαφέροντος 30Χ25μ. Η είσοδος του σπηλαίου λόγω προσχώσεων από φερτά υλικά έχει διαστάσεις 2Χ0,80μ. Στο εσωτερικό του σπηλαίου βρέθηκαν λεπίδες πυριτόλιθου και όστρακα χειροποίητων αγγείων.(http://www.tedk-ki.gr/portal/page/portal/tedkki/sami/fusiko_periballon).Το σπήλαιο χρησιμοποιήθηκε πριν από την Παλαιολιθική εποχή από διάφορα ζώα και οπωσδήποτε αποτέλεσε προστατευτικό καταφύγιο- κατοικία των πρωτόγονων ανθρώπων (του Έλληνα Αρχανθρώπου ) της Παλαιολιθικής και Νεολιθικής περιόδου όπως και τα σπήλαια(« Κόκκινες Πέτρες» Πετραλώνων Χαλκιδικής, «Αλεπότρυπα» Δυρού, «Ασφέντου» Σφακιών Κρήτης, «Διός» Νάξου, «Κύκλωπα» της νήσου Γιούρα των Β.Σποράδων, «Θαρούνια» Εύβοιας, «Φράγχθι» Αργολίδας κλπ). (http://www.gianniskofinas.com/showsection.php?sectionID=127).
Το σπήλαιο ήταν φωλιά χιλιάδων νυχτερίδων. Το κατέβασμα στο σπήλαιο γινόταν αρκετά δύσκολο, λόγω της υγρασίας που δημιουργούσε λάσπη στο δάπεδο και το πέταγμα και τσίριγμα των νυχτερίδων, που γινόταν τρομαχτικά για τον επισκέπτη.
Την εξερεύνηση έκανε ο σπηλαιολόγος Ιωάννης Πετρόχειλος (1951;) και τα αρχαιολογικά ευρήματα εκτίθονται, στο αρχαιολογικό μουσείο του Αργοστολίου.
Τα φερτά υλικά από τις βροχές, έχουν περιορίσει το άνοιγμα της εισόδου, που όπως φαίνεται και στην πρώτη φωτογραφία, με δυσκολία μπορεί κάποιος να περάσει στο εσωτερικό του σπηλαίου.
Στο εσωτερικό του βλέπουμε εκατοντάδες σταλακτίτες, που στην πλειοψηφία τους είναι ανενεργοί πλέον. Μόνο στο βάθος του σπηλαίου λόγω της κατάλληλης θερμοκρασίας εξακολουθούν κάποιοι να είναι ενεργοί.
Οπως κάθε ανεξερεύνητο σπήλαιο, έτσι και το Φυτίδι τα παλαιότερα χρόνια το περιέβαλαν (από τους κατοίκους της περιοχής) μύθοι για νεράιδες καλικάτζαρους κ.λ.π.
Το Φυτίδι είναι ένα από τα είκοσι περίπου σπήλαια ( εκτός Μελισσάνης και Δρογκαράτης), που βρίσκονται στην περιοχή του Δήμου Σάμης και παραμένουν αναξιοποίητα.
Αυτό που θα αναδείκνυε το Φυτίδι αλλά και τα άλλα σπήλαια της περιοχής Σάμης, θα ήταν το σπηλαιολογικό πάρκο, που εμείς οι κάτοικοι της περιοχής, χρόνια το ακούμε αλλά δεν το βλέπουμε! Η ανάδειξή τους μέσα από αυτόν το φορέα, θα ήταν πηγή εσόδων για τον Δήμο, αλλά και κέντρο σπηλαιολογικών μελετών-ερευνών για πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το σπηλαιολογικό πάρκο, το άνοιγμα του μουσείου της Σάμης, και η ανάδειξη των αρχαιολογικών θησαυρών της πόλης της Σάμης, θα έδειναν μια άλλη ώθηση στον τουρισμό της περιοχής αλλά και της Κεφαλονιάς γενικότερα.

Αυτά φυσικά θα έπρεπε να έχουν γίνει, να έχουν <<θωρακίσει>> τον Δήμο μας στο επίπεδο των τουριστικών υποδομών, ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει την λαίλαπα του Καλλικράτη, που στην ουσία του και στα πλαίσια-ανάγκες του μνημονίου, θα κάνει την περιφέρεια φτωχότερη και το κέντρο πλουσιότερο! Αλλά...<< Δυστυχώς επτωχεύσαμεν!!!>>
Αλλά...<< Δυστυχώς επτωχεύσαμεν!!!>>
Τάσος Καβαλλιεράτος.

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ: Η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


<< Απαγόρευση αμβλώσεων στην Λιθουανία >>.

Πρόλογος από το φυλλαδίου συμμετοχής στην έκθεση της 3ης Ανοικτής Καλλιτεχνικής Τριλογίας Κεφαλονιάς

Σοφία Αράβου-Παπαδάτου
Μέλος της Εταιρείας Ιατρών Καλλιτεχνών
Διδάκτωρ Ψυχολογίας
Οδοντίατρος MSc


Με αφορμή την έκθεσή μας, τα εγκαίνια της οποίας θα γίνουν την Τετάρτη 25/8/2010, 8μμ, στο δημοτικό θέατρο του Αργοστολίου «ο Κέφαλος» και είστε όλοι καλεσμένοι, θέλω να πω δυο λόγια γύρω από το θέμα που χρησιμοποίησα στη φετινή καλλιτεχνική μου έκφραση. Ευχής έργο θα ήταν να μίλαγα για όλους τους συμμετέχοντες, αλλά αυτό αφενός θα κατέστρεφε την ευχάριστη έκπληξη που περιμένει τον επισκέπτη και φιλότεχνο, αφετέρου πρέπει να ομολογήσω ότι δεν γνωρίζω όλα τα έργα που θα εκτεθούν. Διατηρώ έτσι το στοιχείο της έκπληξης και για μένα την ίδια. Η Μετουσίωση στην οποία θα αναφερθώ, είναι μια έννοια της Ψυχολογίας που θεωρείται υπεύθυνη και κυρίαρχη για τη δημιουργία της Τέχνης και του Πολιτισμού, σύμφωνα με τους μεγάλους ψυχαναλυτές του 20ου αιώνα Φρόϋντ και Λακάν. Επομένως μας αφορά όλους.

Η Ενότητα που παρουσιάζω στην έκθεση και ονομάζεται «Οι Γυναίκες στο χώρο και στο χρόνο και η Φροϋδική Μετουσίωση», αποτελείται μέχρι στιγμής από δεκαοκτώ (18) προσχέδια, οκτώ (8) πίνακες ζωγραφικής και τριάντα (30) ποιήματα. Στην 3η Ανοικτή Τριλογία Κεφαλονιάς 2010 (Θέατρο «ο Κέφαλος» στο Αργοστόλι 25-28 Αυγούστου), παρουσιάζονται οκτώ (8) προσχέδια, πίνακες και ποιήματα αντίστοιχα, με στόχο την ολοκλήρωση της ενότητας και τη συνολική μελλοντική της παρουσίαση. Σε όλες τις μορφές χρησιμοποιείται κατασκευή - πανό.
Πριν προχωρήσουμε στη συνοπτική ερμηνεία των έργων, πρέπει να πω ότι αυτή η ομάδα «κατασκευών», ξεκίνησε σε μια στιγμή σκέψης, χαλαρά και αυθόρμητα. Ένα κομμάτι χαρτί που έτυχε να βρίσκεται πάνω στο γραφείο και ένα μολύβι που παιχνίδιζε ανάμεσα στα δάχτυλα, συναντήθηκαν και ακολούθησαν περισσότερο τη σκέψη, την ιδέα, και πολύ λιγότερο το χέρι.
Σιγά-σιγά, μετά από την πρώτη καταγραφή και μέσα στις χρονιές 2008 και 2009, δημιουργήθηκαν αρχικά τα 18 προσχέδια. Αυτά τα σκίτσα δείχνουν τομές σωμάτων. Στην πλειονότητά τους πρόκειται για γυναικεία σώματα, που περιλαμβάνουν τη γεννητική περιοχή και το κεφάλι. Το σώμα δηλαδή και το πνεύμα. Σχεδιάστηκαν για να εκφράσουν την έννοια της Μετουσίωσης, που αποτελεί σύμφωνα με την Ψυχολογία, τη μετατροπή της ισχυρής λιβιδινικής ενέργειας (libido) ή της επιθετικής ενόρμησης, σε κοινωνικά αποδεκτά έργα, που προκαλούν μεγάλη ικανοποίηση. Στη συνέχεια τα σκίτσα γέννησαν τη ζωγραφική και τελικά τα ποιήματα, που αφορούν κάθε έργο χωριστά.
Η μετατροπή-μετουσίωση της ισχυρής λίμπιντο σε πνευματικό έργο και Τέχνη, αποτελεί κατά τον Φρόϋντ, την πεμπτουσία του Πολιτισμού. Η μετουσίωση της επιθετικότητας, από την άλλη μεριά, οδηγεί στην ενασχόληση με το μποξ ή με κάποια επιθετικά επαγγέλματα, χωρίς όμως κοινωνική βλάβη. Εάν αυτές οι ισχυρές ενορμήσεις (ένστικτα) δεν μετουσιωθούν, επικρατεί η επιθετικότητα και οι υπερβολές, που μπορούν να οδηγήσουν σε βλαπτικές ενέργειες, είτε προς τους κοντινούς μας ανθρώπους, είτε προς την κοινωνία γενικότερα, είτε ακόμα προς τον ίδιο μας τον εαυτό (εγκληματικότητα, πόλεμοι, εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, καταπάτηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, δημιουργία υπερβολών και αντίστοιχων ελλειμμάτων, κατάθλιψη, στρες και ψυχοφάρμακα).
Η εποχή μας έχει παραμελήσει την πνευματικότητα, την αισθητική και την τέχνη και έχει δώσει προβάδισμα στην τεχνογνωσία και το αχαλίνωτο κέρδος. Δημιουργήθηκαν με αυτό τον τρόπο υπερβολές που οδήγησαν στην οικονομική κατάρρευση που βιώνουμε. Δημιουργήθηκαν και αντίστοιχα ελλείμματα, που οδηγούν τους ανθρώπους στην επιθετικότητα ή στην ασθένεια, σωματική και ψυχική.
Με δεδομένο το γεγονός ότι η εποχή μας είναι κυρίως πατριαρχική, οι πολιτικές αποφάσεις δηλαδή παίρνονται κυρίως από άνδρες, σκιτσάρισα και ζωγράφισα τη γυναικεία μετουσίωση ή την απουσία της. Την μετουσίωση, που άλλοτε βρίσκει το σωστό δρόμο μέσα από το πνεύμα, την τέχνη και το έργο, άλλοτε εγκλωβίζεται από την καταπίεση ή ακόμα, εκφράζεται με βλαπτικά έργα.
Θα δούμε λοιπόν μέσα στα έργα, το γυναικείο σώμα να μετουσιώνει («Εργανή Πηνελόπη», «Τα μαλλιά της Ίνγκριντ Μπετανκούρ», «Γυναίκα και κοινωνικό έργο» κ.α), θα το δούμε να συνθλίβεται από την κοινωνική καταπίεση («Η Γυναίκα στην Ανατολή», «Ακρωτηριασμοί στην Αφρική», «Τράφικινγκ» κ.α), θα το δούμε τέλος να θυμώνει και να βλάπτει («Γυναίκα Μέδουσα, «Γυναίκα Αράχνη» κ.α). Θα δούμε ακόμα τη ΓΉ ως συμβολική γυναίκα, να κακοποιείται από την καταστροφή του περιβάλλοντος, από την ανθρώπινη επιθετικότητα.
Oι εξελίξεις στον κόσμο, έχουν πλέον άμεση ανάγκη από τη σωστή γυναικεία παρουσία. Η σύγχρονη εννοιολογική τέχνη, η τέχνη των μηνυμάτων και των ιδεών (conceptual art) που χρησιμοποίησα, ίσως να μας βοηθήσει όλους, άνδρες και γυναίκες στη δημιουργία μιας διαφορετικής σκέψης και έκφρασης, για την ατομική ευδαιμονία και το κοινό καλό.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΦΑΝΗΣ «Οι ξένοι καπετάνιοι μάς λένε πειρατές!»

Ενας πλοίαρχος της ακτοπλοΐας μιλάει για την περιπέτεια τού να κυβερνάς πλοίο στο Αιγαίο

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ GΑRΑΡΟGLΟU@DΟLΝΕΤ.GR

Από τα << Νέα >>.


Ο Σπύρος Πεφάνης από  το 2007 είναι καπετάνιος  του Βlue Star Ιthaki.  «Πρώτα είμαι ναύτης και  μετά καπετάνιος», λέει
Από μικρός αγαπούσε τη θάλασσα. Ο πατέρας του, Κεφαλονίτης από το Αργοστόλι, ήταν καπετάνιος σε ποντοπόρα πλοία. Ο Σπύρος Πεφάνης επέλεξε να υπηρετεί στην ακτοπλοΐα και, ως καπετάνιος του Βlue Star Ιthaki, μεταφέρει καθημερινά
χιλιάδες επιβάτες. Είναι ένας από τους καπετάνιους, τους αφανείς πρωταγωνιστές του καλοκαιριού, που φροντίζουν για την ασφαλή μετακίνηση στους τόπους των διακοπών μας στα δύσκολα λιμάνια του Αιγαίου.

O πατέρας κ. Πεφάνη του όχι μόνο δεν τον απέτρεψε, αλλά το ήθελε πολύ και σήμερα τον καμαρώνει. Ο ίδιος, βέβαια, δεν θα επιθυμούσε και ο πεντάχρονος σήμερα γιος του να τον ακολουθήσει στις επιλογές του. Θα του άρεσε, ωστόσο, να ασχοληθεί με τα ναυτιλιακά. «Είναι ένα επάγγελμα που είτε το δεις από τη στεριά είτε από τη θάλασσα, δεν χάνεται ποτέ».

Μπήκε στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων το 1991. Πρώτο ταξίδι με πετρελαιοφόρο από τον Περσικό προς Αμερική, 40 μέρες. Ολα τα ταξίδια του τα θυμάται. Αλλά το πρώτο είναι πάντα εμπειρία ζωής. «Την πρώτη φορά τρέμουν τα πόδια μέχρι να συνηθίσεις». Μετά τα μεγάλα καράβια στράφηκε στην ακτοπλοΐα. Από το 2007 είναι καπετάνιος του «Βlue Star Ιthaki», μεταφέροντας καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στα νησιά των Κυκλάδων και ζώντας από μέσα τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας. «Πρώτα ναύτης, μετά καπετάνιος», είναι η συμβουλή που πήρε από τους παλιότερους. «Ο καπετάνιος από μόνος του δεν μπορεί να κάνει πολλά. Αν κερδίσεις τον σεβασμό του πληρώματος, θα αποδώσει και θα βγει μια καλή εικόνα του πλοίου σου και κατ΄ επέκταση της εταιρείας. Οπου πρέπει, να είσαι αυστηρός. Αλλά να κρατάς ισορροπίες και να είσαι δίκαιος», τονίζει.

Οι Ελληνες, αναφέρει ο Σπύρος Πεφάνης, δεν είναι εύκολοι, αλλά είναι καλοί επιβάτες. Θέλουν να ταξιδέψουν καλά, να φτάσουν στην ώρα τους, να μην ταλαιπωρηθούν. Στην Ελλάδα, ωστόσο, δεν υπάρχουν λιμάνια. Οσο και να προσπαθούν οι λιμενικοί να διευθετήσουν κάποια πράγματα δεν υπάρχουν υποδομές. Η Τήνος είναι το πιο δύσκολο λιμάνι της Ελλάδας. Οι ναυτικοί το λένε «εκτός συναγωνισμού». Στην είσοδό του ο καιρός είναι συνήθως δύσκολος και όταν το πλοίο πλησιάζει όλοι είναι σε εγρήγορση. «Ρεσάλτο». «Οι ξένοι καπετάνιοι μας λένε πειρατές! Δεν μπαίνουμε με πλοίο στο λιμάνι, κάνουμε ρεσάλτο...». Γι΄ αυτό όλοι οι πλοίαρχοι είναι ικανότατοι, αφού στην ελληνική ακτοπλοΐα πρέπει να έχεις τη δυνατότητα να προβλέψεις όλες τις δύσκολες συνθήκες.

Σήμερα τα περισσότερα πλοία είναι πλέον καινούργια, ενώ και τα πιο παλιά είναι καλοσυντηρημένα, και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το καλοκαίρι βγάζουν το βεβαρημένο πρόγραμμα με τις λιγότερες δυνατές βλάβες. Οι περισσότερες εταιρείες ακολουθούν πολιτική ανανέωσης του στόλου τους. «Τα πλοία θα ήταν πολύ καλύτερα αν δούλευαν σε λιμάνια με τις σωστές συνθήκες. Ευτυχώς που οι λιμενικοί είναι έμπειροι και εξοικειωμένοι και μπορούν να μας βοηθήσουν», επισημαίνει καπετάνιος του «Βlue Star Ιthaki».

Ο καιρός πάντα προβληματίζει τον ναυτικό στο ταξίδι. Πρέπει να τον λαμβάνεις υπόψη ώστε να ταξιδέψεις όσο πιο σωστά γίνεται, να μη ζορίσεις το πλοίο, να μην το χτυπήσεις. Το ίδιο κάνεις και σε ένα μεγάλο πλοίο στον ωκεανό, ωστόσο στην ακτοπλοΐα έχεις πιο δύσκολο φορτίο, τους επιβάτες. Ο καλός καπετάνιος φροντίζει να σκέφτεται και να προγραμματίζει τι μπορεί να πάει στραβά, ώστε ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος, εξηγεί.

Στα 39 του, σήμερα, προτιμά την ακτοπλοΐα από τις μεγάλες θάλασσες. Αλλος τρόπος ζωής, άλλες δυσκολίες. Στον ωκεανό ο καπετάνιος αδημονεί να πιάσει λιμάνι, να αδειάσει, να ξεφορτώσει, να ηρεμήσει και να ξεκουραστεί. Στο Αιγαίο περισσότερο κινδυνεύεις στο λιμάνι παρά στη θάλασσα, λέει.

Ο Σπύρος Πεφάνης έχει δει και αντιμετωπίσει πολλά. Στη διάρκεια ενός ταξιδιού στον Β. Ατλαντικό με γκαζάδικο άκουγαν στον ασύρματο εκκλήσεις για βοήθεια από παραπλέον πλοίο. Αργότερα έμαθαν ότι χάθηκαν όλοι. Στη θάλασσα έχει χαθεί κι ένας συμμαθητής του. «Το μυαλό κάνει παιχνίδια. Πας εσύ στη θέση του. Πολλές φορές λες ότι σε βοήθησε η Παναγία κι ο Αγιος Νικόλας να γυρίσεις σώος».

Η οικογένεια. Η σύζυγος, ο πεντάχρονος γιος και η δίχρονη κόρη του τού λείπουν πολύ. «Οταν ταξιδεύεις δεν μπορείς να είσαι δίπλα στο παιδί. Τις περισσότερες φορές η μόνη επικοινωνία είναι το τηλέφωνο. Ο μικρός θέλει να έρχεται μαζί, να βλέπει, να ακούει παραγγέλματα, να ταξιδεύει με το πλοίο. Στο παιδικό του το μυαλό είναι κάτι μαγικό». Ο πατέρας του, ωστόσο, ελπίζει πως μεγαλώνοντας θα συνειδητοποιήσει τι πραγματικά είναι αυτό το επάγγελμα. Πολλές φορές η συναισθηματική φόρτιση από την έλλειψη των οικείων του είναι μεγάλη, αλλά αυτή βγαίνει μόνο την ώρα που βρίσκεται μόνος στην καμπίνα: «Την ώρα που ταξιδεύω τα αφήνω όλα στην άκρη. Δεν μου επιτρέπεται. Πρέπει να προσέχω το πλοίο».

Και για τη σύζυγο είναι πολύ δύσκολο. Οταν όμως παντρεύεσαι ναυτικό, γνωρίζεις ότι θα έχεις να αντιμετωπίσεις τέτοιες καταστάσεις. Δεν τις αποδέχεσαι πραγματικά ποτέ, αλλά σιγά σιγά μαθαίνεις να ζεις υπ΄ αυτές τις συνθήκες. Γι΄ αυτό και δεν είναι επάγγελμα για γυναίκα. Οχι από θέμα ικανότητας. «Υπάρχουν κοπέλες που είναι πιο ικανές ακόμα και από τους άντρες. Το επάγγελμα, όμως, τελειώνει από τη στιγμή που θα θελήσει να κάνει οικογένεια. Μάνα, σύζυγος και ταξίδι δεν συμβαδίζουν. Ο πατέρας μπορεί να λείψει, η μάνα όχι», πιστεύει ο Σπύρος Πεφάνης.